Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Sygnatura: ZR/54/2025

Wejście w życie: 01.09.2025

Ważny do: -

Dokumenty powiązane: ZR/49/2021

Tekst scalony

Zarządzenie Nr 54/2025
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 12 sierpnia 2025 roku

w sprawie zmiany Zarządzenia nr 34/2020 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie  z dnia 13 marca 2020 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu wynagradzania pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.)

Działając na podstawie art. 23 ust. 1 i 2 pkt 5, art. 126 ust. 2 i art. 147 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1571 ze zm.), art. 5, art.772 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2025 r., poz. 277 ze zm.) oraz na podstawie § 17 ust. 4 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, wprowadzonego Uchwałą Nr 494 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 21 maja 2019 roku w sprawie Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.), w uzgodnieniu z zakładowymi organizacjami związków zawodowych, zarządza się, co następuje: 

§ 1

  1. W Zarządzeniu Nr 34/2020 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 13 marca 2020 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu wynagradzania pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.) wprowadza się następujące zmiany:
    1) w § 3 ust. 1 otrzymuje brzmienie: „1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2020 r.”,
    2) w § 3 skreśla się ust. 2.
  2. W Regulaminie wynagradzania pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, stanowiącym załącznik do Zarządzeniu Nr 34/2020 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 13 marca 2020 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu wynagradzania pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.), wprowadza się następujące zmiany:


1) § 2 otrzymuje brzmienie:

„§ 2

W sprawach dotyczących ustalania zasad i warunków wynagradzania za pracę oraz przyznawania innych świadczeń związanych z pracą, nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1571 ze zm.), zwanej dalej „Ustawą”, przepisy Kodeksu pracy (t.j. Dz.U. z 2025 r., poz. 277 ze zm.), a także przepisy innych ustaw i aktów prawnych wydanych na podstawie tych ustaw.”,

       2)  § 3 otrzymuje brzmienie:

„§ 3

  1. Ustala się:
    1) tabelę miesięcznych minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli akademickich, stanowiącą załącznik nr 1 do Regulaminu;
    2) wykaz stanowisk pracy pracowników niebędących nauczycielami akademickimi wraz z kategorią zaszeregowania, stanowiący załącznik nr 2 do Regulaminu,
    3) kategorie zaszeregowania i przedziały wynagrodzenia zasadniczego w grupie pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, stanowiący załącznik nr 3 do Regulaminu.
  2. Opisy stanowisk, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zawierające wymagania kwalifikacyjne niezbędne do zajmowania stanowisk w grupie pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, określa Rektor.
  3. W uzasadnionych przypadkach Rektor przy podejmowaniu decyzji o zatrudnieniu ma prawo odejść od wymagań kwalifikacyjnych, o których mowa w ust 2.”,

3) w § 4 ust. 12-15 otrzymują brzmienie:

„12. Wypłata wynagrodzenia dokonywana jest na wskazany przez pracownika rachunek bankowy, chyba że pracownik złożył w jednostce właściwej ds. płac wniosek o wypłatę wynagrodzenia do rąk własnych.

13. Wynagrodzenie zasadnicze, dodatek za staż pracy, dodatek funkcyjny i dodatki zadaniowe są wypłacane nauczycielowi akademickiemu z góry 1. dnia każdego miesiąca, z wyłączeniem dodatków przyznawanych zgodnie z odrębnymi przepisami za realizację zadań w projektach, które będą wypłacane po przepracowaniu miesiąca z dołu 1. dnia miesiąca za miesiąc poprzedni.  Pozostałe składniki wynagrodzenia wypłacane są z dołu, po rozliczeniu pracy lub zadań, po dostarczeniu dokumentów źródłowych, do 10. dnia miesiąca za miesiąc poprzedni. 

14. Pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi otrzymują wynagrodzenie z dołu 29. dnia każdego miesiąca (28 lutego w roku nieprzestępnym), a w przypadku pracowników zatrudnionych w jednostkach na stanowiskach:
1) Biblioteka Uniwersytecka – konserwator,
2) Centrum Informatyczne – telemonter, 
3) Centrum Popularyzacji Nauki i Innowacji „Kortosfera” - konserwator,
4) Dział Gospodarki Nieruchomościami - pracownik porządkowy,
5) Dział Logistyki – kierowca, mechanik,
6) Dział Obsługi Gospodarczej, Technicznej i Terenów Zielonych – operator maszyn gospodarczych, pracownik gospodarczy, stolarz, szklarz, ślusarz, tapicer, dekarz, elektryk, hydraulik, operator systemów ciepłowniczych, pracownik robót ogólnobudowlanych,
7) Dział Obsługi Obiektów – portier, pracownik gospodarczy, pracownik obsługi technicznej obiektów, 
8) Filia w Ełku - pracownik gospodarczy, pracownik porządkowy,
9) Pływalnia Uniwersytecka – konserwator,
10) Stacja Dydaktyczno-Badawcza Bałdy – dozorca, operator maszyn rolniczych, pracownik pomocniczy produkcji zwierzęcej, pracownik produkcji zwierzęcej, pracownik rolny, mechanik,
11) Straż Uniwersytecka – wartownik, dowódca zmiany,
12) Uniwersytecki Dom Rotacyjny - pracownik porządkowy, recepcjonista,
13) wydziały - operator maszyn rolniczych, pracownik produkcji zwierzęcej, pracownik rolny, pracownik obsługi technicznej, 
14) Zakład Poligraficzny - operator maszyn drukujących, introligator,
15) Zespół Pałacowo-Parkowy Łężany - pracownik gospodarczy
 - z dołu 10. dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni.

15.  Jeżeli termin wypłaty przypada w niedzielę lub dzień ustawowo wolny od pracy albo w tzw. dniu dodatkowo wolnym od pracy (sobota), wówczas wypłaty dokonuje się: 
1) dla nauczycieli akademickich – w pierwszym dniu roboczym następującym po takim dniu, 
2) dla pracowników niebędących nauczycielami akademickimi – w poprzedzającym dniu roboczym.”,

4) w § 5 ust. 1 pkt 5-8 otrzymują odpowiednio numerację 6-9,

5) w § 5 ust. 1 dodaje się pkt 5 w brzmieniu: „5) dodatek projektowy,”,

6) w § 5 ust. 1 pkt 9 lit b-f otrzymują odpowiednio numerację c-g,

7) w § 5 ust. 1 pkt 9 lit b otrzymuje brzmienie: „b) przeprowadzenie egzaminu w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora,”,

8) w § 5 ust. 1 pkt 9 lit g na końcu kropkę zastępuje się przecinkiem,

9) w § 5 ust. 1 dodaje się pkt 10 w brzmieniu: „10) dodatki za pracę w godzinach nadliczbowych, w niedzielę i święta oraz w dni wolne od pracy, wynikające z pięciodniowego tygodnia pracy.”,

10) w § 5 ust. 2 pkt 3 otrzymuje brzmienie: „3)  dodatek za zastępstwo,”,

11) w § 6 ust. 1 skreśla się pkt 2 i 3,

12) w § 6 ust. 1 dotychczasowe punkty 4-13 otrzymują numerację odpowiednio 2-11,

13) w § 7 ust. 1 otrzymuje brzmienie: „1. Pracownikowi przysługuje wynagrodzenie zasadnicze w wysokości określonej w jego indywidualnej umowie o pracę lub w akcie mianowania, składające się ze:
1) stałej części wynagrodzenia zasadniczego – mającej charakter obligatoryjny,
2) w odniesieniu do nauczycieli akademickich – dodatkowej części wynagrodzenia zasadniczego, tzw. „projakościówki” – mającej charakter fakultatywny, w wysokości zmiennej, przyznawanej na czas określony.”,

14) w § 7 ust. 2 i 3 otrzymują brzmienie:
„2. Wynagrodzenie zasadnicze ustala się na poziomie wynikającym z tabel określonych w załącznikach nr 1-3 do niniejszego Regulaminu. W uzasadnionych przypadkach, Rektor może ustalić wysokość wynagrodzenia zasadniczego na wyższym poziomie niż to wynika z załączników określonych w zdaniu pierwszym.
3. Minimalna stawka wynagrodzenia zasadniczego, określona w załącznikach nr 1 i 3 do niniejszego Regulaminu, przysługuje za pełny wymiar czasu pracy.”,

15) przed § 9 tytuł paragrafu otrzymuje brzmienie: „Dodatek funkcyjny nauczyciela akademickiego”,

16) w § 9 ust. 1 otrzymuje brzmienie: „1. Dodatek funkcyjny przysługuje pracownikom będącym nauczycielami akademickimi z tytułu kierowania zespołem, w skład którego wchodzi nie mniej niż 5 osób (w tym osoba kierująca).”,

17) w § 9 ust. 3 i 4 otrzymują brzmienie:
„3. Wysokość dodatku funkcyjnego ustala się na poziomie wynikającym z tabel określonych w załącznikach nr 4 i 5 do niniejszego Regulaminu lub wyższym, z zastrzeżeniem ust. 4.
4. Wysokość dodatku funkcyjnego dla dziekanów, prodziekanów, przewodniczących rad naukowych dyscyplin i przewodniczących zespołów ds. dyscyplin jest ustalana na podstawie zasad określonych w załączniku nr 6 do Regulaminu.”,
18) § 11-34 otrzymują numerację odpowiednio 13-36,
19) po § 10 dodaje się § 11 i 12 w brzmieniu: „Dodatek projektowy nauczyciela akademickiego

§ 11

  1. Nauczycielowi akademickiemu, któremu powierzono funkcję kierownika merytorycznego projektu lub koordynatora/wykonawcy zadania (w przypadku, gdy Uniwersytet nie jest liderem w projekcie) może być przyznany dodatek projektowy z tytułu czasowego zwiększenia obowiązków służbowych lub czasowego powierzenia dodatkowych zadań w projekcie finansowanym ze środków zewnętrznych.
  2. Wysokość dodatku projektowego nie może przekroczyć 200% sumy wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego nauczyciela akademickiego. Dodatek projektowy może być finansowany wyłącznie ze środków zewnętrznych.
  3. Dodatek projektowy podziela stan prawny wynagrodzenia zasadniczego – w razie nieobecności w pracy nauczyciela akademickiego z powodu choroby oraz w innych przypadkach określonych w ustawie o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa dodatek projektowy jest wliczany do podstawy wymiaru przewidzianego w ustawie o zasiłkach.
  4. Dodatek projektowy nie przysługuje w czasie usprawiedliwionej nieobecności w pracy.
  5. Z dniem pozbawienia nauczyciela akademickiego dodatku projektowego przestaje on być wliczany do podstawy wymiaru świadczeń określonych w ustawie o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa.

 

Dodatek za zastępstwo pracownika niebędącego nauczycielem akademickim

§ 12

  1. Pracownikowi niebędącemu nauczycielem akademickim, któremu powierzono dodatkowo obowiązki innego pracownika nieobecnego w pracy w związku z:
    1) jego absencją chorobową,
    2) absencją z powodu choroby jego dziecka lub członka rodziny,
    3) urlopem związanym z rodzicielstwem
    może być przyznany dodatek za zastępstwo w wysokości nie większej niż 20 % jego wynagrodzenia zasadniczego w miesiącu, którego dotyczy, z zastrzeżeniem ust. 2.
  2. Prawo do dodatku może przysługiwać pracownikowi, którego okres zastępowania innego nieobecnego w pracy pracownika wynosi co najmniej 3 dni robocze. Za każdy dzień roboczy zastępowania tego pracownika przysługuje dodatek w wysokości 1%.
  3. Z wnioskiem o przyznanie dodatku, o którym mowa w ust. 1, występuje bezpośredni przełożony. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 7 do Regulaminu. Wniosek zatwierdza Kanclerz.
  4. Dodatek za zastępstwo jest wypłacany w systemie miesięcznym, w terminie wypłaty wynagrodzenia za miesiąc następny.”,

20) w § 14 ust. 6 otrzymuje brzmienie:

„6. W okresie przebywania na urlopach naukowych, na urlopie zdrowotnym, na urlopach związanych z rodzicielstwem (urlopie macierzyńskim, urlopu na warunkach urlopu macierzyńskiego, urlopie rodzicielskim i urlopie ojcowskim) lub w czasie choroby, godziny zajęć dydaktycznych, wynikające z pensum dydaktycznego ustalonego dla danego stanowiska, które według planu zajęć przypadałyby w okresie tej nieobecności, uznaje się za godziny usprawiedliwione.”,

21) w § 16 otrzymuje brzmienie:

„§ 16

  1. Wysokość dodatkowego wynagrodzenia nauczycieli akademickich za sprawowanie funkcji promotora, promotora pomocniczego i recenzenta w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora, stopnia doktora habilitowanego lub tytułu profesora oraz członka komisji habilitacyjnej,  funkcji recenzenta w postępowaniu, o którym mowa w art. 238 ust. 2 Ustawy, a także za przeprowadzenie egzaminu w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora, jest ustalana zgodnie z odrębnymi przepisami. 
  2. W razie znacznego obciążenia zadaniami wynikającymi z pełnionej funkcji społecznemu inspektorowi pracy na wniosek zakładowych organizacji związkowych może być przyznane miesięczne wynagrodzenie w wysokości i na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
  3. Wysokość wynagrodzenia za opiekę nad praktykami studenckimi określa Rektor.
  4. Wysokość wynagrodzenia za prowadzenie pracy dyplomowej określa Rektor.
  5. Nauczycielowi akademickiemu wykonującemu pracę lekarza weterynarii w zakładzie leczniczym dla zwierząt prowadzonym przez Wydział Medycyny Weterynaryjnej przysługuje wynagrodzenie za dyżury pełnione poza rozkładem obowiązków dydaktycznych, naukowych i organizacyjnych w wysokości stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania, a za każdą godzinę dyżuru w niedziele, święta i dni wolne od pracy (wynikające z rozkładu czasu pracy w pięciodniowym tygodniu pracy) – w wysokości 200% tej stawki.
  6. Z dniem pozbawienia pracownika wynagrodzenia dodatkowego przestaje ono być wliczane do podstawy wymiaru świadczeń określonych w ustawie o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa.”,

22) przed § 18 tytuł paragrafu otrzymuje brzmienie: „Dodatek za pracę w porze nocnej pracownika niebędącego nauczycielem akademickim”,

23) § 18 otrzymuje brzmienie:

„§ 18

Pracownikowi niebędącemu nauczycielem akademickim wykonującemu pracę w porze nocnej przysługuje dodatek do wynagrodzenia za każdą godzinę pracy w porze nocnej w wysokości 20% stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego pracownika, nie mniej niż 20% stawki godzinowej wynikającej z minimalnego wynagrodzenia za pracę, ustalanego na podstawie odrębnych przepisów. ”,

24) przed § 19 tytuł paragrafu otrzymuje brzmienie: „Dodatek za pracę na drugiej zmianie pracownika niebędącego nauczycielem akademickim”,

25) § 19 otrzymuje brzmienie:

„§ 19

Pracownikowi niebędącemu nauczycielem akademickim zatrudnionemu w zmianowym systemie pracy za każdą godzinę pracy na drugiej zmianie przysługuje dodatek w wysokości 10% stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego pracownika. ”,

26) przed § 20 tytuł paragrafu otrzymuje brzmienie: „Premia pracownika niebędącego nauczycielem akademickim”,

27) § 20 otrzymuje brzmienie”

„§ 20

  1. W uzasadnionych przypadkach, Rektor może przyznać pracownikowi niebędącemu nauczycielem akademickim z własnej inicjatywy lub na wniosek prorektora, kanclerza lub kierownika danej jednostki organizacyjnej, premię.
  2. Premia, o której mowa w ust. 1, jest wypłacana w systemie miesięcznym, w terminie wypłaty wynagrodzenia pracownikom niebędącym nauczycielami akademickimi.”,

28) § 21 otrzymuje brzmienie:

„§ 21

  1. Za osiągnięcia w pracy zawodowej pracownicy mogą otrzymać nagrody Rektora. 
  2. Katalog nagród Rektora oraz zasady i tryb ich przyznawania określa Rektor.”,

29) skreśla się § 22 i 23,

30) § 24-33 otrzymują numerację odpowiednio § 22-31, a § 34-36 otrzymują numerację odpowiednio § 33-35,

31) po § 31 dodaje się § 32 w brzmieniu:

„Pracownicze Plany Kapitałowe

§ 32

  1. Pracownicze Plany Kapitałowe to dobrowolny program długoterminowego oszczędzania, tworzony i współfinansowany przez pracowników, pracodawców i państwo. Prywatne i imienne rachunki PPK będą zasilane wpłatami pracownika w wysokości 2% jego wynagrodzenia i pracodawcy w wysokości 2% wynagrodzenia pracownika oraz wpłatą powitalną i dopłatami rocznymi od państwa. Wpłaty pracownika oraz pracodawcy będą naliczane procentowo od wysokości wynagrodzenia pracownika. Pracownik może w każdej chwili zarówno zrezygnować z oszczędzania w tym programie, jak i do niego wrócić.
  2. Pracownik, który jest uczestnikiem PPK, powinien - w terminie 7 dni, po upływie 10 dni miesiąca następującego po miesiącu, w którym upłynie jego 3-miesięczny okres zatrudnienia - złożyć podmiotowi zatrudniającemu oświadczenie o zawartych w jej imieniu umowach o prowadzenie PPK. Oświadczenie powinno zawierać oznaczenie instytucji finansowych, z którymi zawarto te umowy.
  3. Pracownik, który ukończył 55 lat i nie ukończył jeszcze 70 lat, aby zostać uczestnikiem PPK, powinien złożyć pracodawcy wniosek o zawarcie - w jego imieniu i na jego rzecz - umowy o prowadzenie PPK.
  4. Pracownik, będący uczestnikiem PPK, poza obowiązkową wpłatą podstawową, może zadeklarować wpłatę dodatkową do PPK w wysokości do 2% jego wynagrodzenia.
  5. Pracownik, będący uczestnikiem PPK, którego wynagrodzenie osiągane z różnych źródeł w danym miesiącu nie przekracza kwoty odpowiadającej 1,2-krotności minimalnego wynagrodzenia, może złożyć pracodawcy deklarację o obniżeniu wpłaty podstawowej do PPK. Obniżona wpłata podstawowa może wynosić mniej niż 2%, ale nie mniej niż 0,5% jego wynagrodzenia.”,

32) § 35 otrzymuje brzmienie:

„§ 35

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 września 2025 roku, z zastrzeżeniem kolejnych ustępów.
  2. Wysokość dodatków funkcyjnych nauczycieli akademickich zostanie podwyższona do stawek obowiązujących w Regulaminie wynagradzania pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dniem 1 października 2025 r.
  3. Wysokość wynagrodzeń zasadniczych pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, które są niższe od minimalnych stawek wskazanych w załącznikach nr 2 i 3 do  Regulaminu wynagradzania pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, zostanie dostosowana do stawek wynikających z tych załączników w terminie do dnia 30 czerwca 2026 roku z zastrzeżeniem ust. 4 i 5, przy czym koszt pracodawcy w tym zakresie zostanie pokryty w pierwszej kolejności z ewentualnych dodatkowych środków przekazanych przez ministerstwo właściwe ds. szkolnictwa wyższego na podwyżki wynagrodzeń. 
  4. Włączenie premii regulaminowej w dotychczasowej wysokości do wynagrodzenia zasadniczego pracowników niebędących nauczycielami akademickimi dokonane będzie od 1 października 2025 roku z zachowaniem zasady, że kwota brutto wynagrodzenia po włączeniu premii regulaminowej zostanie zaokrąglona do pełnych złotych w stosunku do wynagrodzenia brutto otrzymywanego przez pracownika przed włączeniem. Włączenie premii regulaminowej do wynagrodzenia zasadniczego pracowników niebędących nauczycielami akademickimi nastąpi z wypłatą wynagrodzenia zasadniczego za miesiąc październik 2025 roku, z zastrzeżeniem ust. 6.
  5. Włączenie dodatku funkcyjnego pracowników niebędących nauczycielami akademickimi nastąpi z wypłatą wynagrodzenia zasadniczego za miesiąc październik 2025 roku, z zastrzeżeniem ust. 6.
  6. Do czasu włączenia premii regulaminowej lub dodatku funkcyjnego pracownikom niebędącym nauczycielami akademickimi wynagrodzenie oraz dodatki do wynagrodzenia są wypłacane na dotychczasowych zasadach.
  7. Wysokość wynagrodzeń zasadniczych pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, których wynagrodzenie zasadnicze jest wyższe niż wynika to ze stawek określonych w załącznikach nr 2 i 3 do Regulaminu wynagradzania pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie nie podlega obniżeniu do stawek wynikających z tych załączników. Pracownicy ci będą obejmowani podwyżkami wynagrodzeń zasadniczych w drodze odrębnych uzgodnień pracodawcy ze związkami zawodowymi.
  8. Treść Regulaminu została uzgodniona z zakładowymi organizacjami związkowymi.”,

33) załącznik nr 1 do Regulaminu wynagradzania pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia,

34) załącznik nr 2 do Regulaminu wynagradzania pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia,

35) załącznik nr 3 do Regulaminu wynagradzania pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 3 do niniejszego zarządzenia,

36) skreśla się załączniki nr 4-9, 11-12 oraz 15 do Regulaminu wynagradzania pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie,

37) załącznik nr 10 do Regulaminu wynagradzania pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie otrzymuje numer 4, załączniki nr 13-14 do Regulaminu wynagradzania pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie otrzymują numery odpowiedni 5-6,

38) załącznik nr 4 do Regulaminu wynagradzania pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 4 do niniejszego zarządzenia,

39) załącznik nr 5 do Regulaminu wynagradzania pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 5 do niniejszego zarządzenia,

40) załącznik nr 6 do Regulaminu wynagradzania pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 6 do niniejszego zarządzenia,

41) dodaje się załącznik nr 7 do Regulaminu wynagradzania pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, w brzmieniu nadanym w załączniku nr 7 do niniejszego zarządzenia.

3. Tekst jednolity Regulaminu wynagradzania pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, po zmianach o których mowa w ust. 2, stanowi załącznik nr 8 do niniejszego zarządzenia.

§ 2

Uzyskiwane w przyszłości środki finansowe na wzrost wynagrodzeń pracowników będą przeznaczane w pierwszej kolejności na dostosowanie stawek wynagrodzeń zasadniczych do wynikających z Regulaminu wynagradzania pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, a w dalszej kolejności na wzrost wyceny punktu skutkujący wzrostem stawek w tabeli nr 3 do Regulaminu wynagradzania pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.

§ 3

  1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2025 roku, z zastrzeżeniem kolejnych ustępów.
  2. Wysokość dodatków funkcyjnych nauczycieli akademickich zostanie podwyższona do stawek obowiązujących w Regulaminie wynagradzania pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dniem 1 października 2025 r.
  3. Wysokość wynagrodzeń zasadniczych pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, które jest niższe od stawek wskazanych w załącznikach nr 2 i 3 do Regulaminu wynagradzania pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, zostanie dostosowana do stawek wynikających z tych załączników w terminie do dnia 30 czerwca 2026 roku z zastrzeżeniem ust. 4 i 5, przy czym koszt pracodawcy w tym zakresie zostanie pokryty w pierwszej kolejności z ewentualnych dodatkowych środków przekazanych przez ministerstwo właściwe ds. szkolnictwa wyższego na podwyżki wynagrodzeń.
  4. Włączenie premii regulaminowej w dotychczasowej wysokości do wynagrodzenia zasadniczego pracowników niebędących nauczycielami akademickimi dokonane będzie od 1 października 2025 roku z zachowaniem zasady, że kwota brutto wynagrodzenia po włączeniu premii regulaminowej zostanie zaokrąglona do pełnych złotych w stosunku do wynagrodzenia brutto otrzymywanego przez pracownika przed włączeniem. Włączenie premii regulaminowej do wynagrodzenia zasadniczego pracowników niebędących nauczycielami akademickimi nastąpi z wypłatą wynagrodzenia zasadniczego za miesiąc październik 2025 roku z zastrzeżeniem ust. 6.
  5. Włączenie dodatku funkcyjnego pracowników niebędących nauczycielami akademickimi nastąpi z wypłatą wynagrodzenia zasadniczego za miesiąc październik 2025 roku, z zastrzeżeniem ust. 6.
  6. Do czasu włączenia premii regulaminowej lub dodatku funkcyjnego pracownikom niebędącym nauczycielami akademickimi wynagrodzenie oraz dodatki do wynagrodzenia są wypłacane na dotychczasowych zasadach.
  7. Wysokość wynagrodzeń zasadniczych pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, których wynagrodzenie zasadnicze jest wyższe niż wynika to ze stawek określonych w załącznikach nr 2 i 3 do Regulaminu wynagradzania pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie nie podlega obniżeniu do stawek wynikających z tych załączników. Pracownicy ci będą obejmowani podwyżkami wynagrodzeń zasadniczych w drodze odrębnych uzgodnień pracodawcy ze związkami zawodowymi.

 

Rektor
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM

 

Z 54_2025.pdf
Załącznik nr 1 Z 54_2025.pdf
Załącznik nr 2 Z 54_2025.pdf
Załącznik nr 3 Z 54_2025.pdf
Załącznik nr 4 Z 54_2025.pdf
Załącznik nr 5 Z 54_2025.pdf
Załącznik nr 6 Z 54_2025.pdf
Załącznik nr 7 Z 54_2025.pdf
Załącznik nr 8 Z 54_2025.pdf
Regulamin wynagradzania tekst jednolity.pdf
Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM
Data wytworzenia:
12 sierpnia 2025
Opublikowano przez:
Zofia Konopka
Data opublikowania:
13 sierpnia 2025 10:49
Aktualizowano przez:
Zofia Konopka
Data aktualizacji:
14 sierpnia 2025 13:11