Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Zarządzenie Nr 88/2021
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 27 września 2021 roku

 
w sprawie zmian w Regulaminie organizacyjnym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.)

Na podstawie § 17 ust. 4 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 494 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 21 maja 2019 r. w sprawie Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zmianami), w związku z art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 478 ze zm.), stanowi się, co następuje:

 
§ 1

W Regulaminie organizacyjnym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, stanowiącym załącznik do Zarządzenia
Nr 51/2014 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 30 czerwca 2014 rokuw sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.), wprowadza się następujące zmiany:
 1) z dniem 27 września 2021 r. likwiduje się Biuro Kontroli Wewnętrznej oraz Dział Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;
 2) na bazie jednostek, o których mowa w pkt 1, z dniem 28 września 2021 r. tworzy się Biuro Kontroli Wewnętrznej i BHP
     podległy Rektorowi;
 3) w § 10 ust. 2 pkt 9 otrzymuje brzmienie:
     „9) Biuro Kontroli Wewnętrznej i BHP”;
 4) w § 10 ust. 2 skreśla się pkt 11; 
 5) § 14 otrzymuje brzmienie:

„§ 14

 Biuro Kontroli Wewnętrznej i BHP
 
1. Biuro Kontroli Wewnętrznej i BHP podlega Rektorowi i realizuje zadania mające na celu doskonalenie zarządzania
    Uniwersytetem oraz zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.
2. Biuro Kontroli Wewnętrznej i BHP:
    1)  prowadzi w jednostkach organizacyjnych Uniwersytetu kontrole w oparciu o kryteria legalności, gospodarności,
         celowości i rzetelności;
    2)  ustala w ramach kontroli zakres ewentualnych nieprawidłowości, ich przyczyn i skutków oraz osób za nie
         odpowiedzialnych, a także formułuje zalecenia zmierzające do usunięcia nieprawidłowości;
    3)  dokonuje oceny działalności kontrolowanej jednostki na podstawie ustalonego w trakcie kontroli stanu faktycznego, przy
         zastosowaniu przyjętych kryteriów kontroli;
    4)  opracowuje roczne plany kontroli wewnętrznych, współpracując w tym zakresie z Zespołem Audytu Wewnętrznego;
    5)  opracowuje roczne sprawozdania z przeprowadzonych w Uniwersytecie kontroli;
    6)  zapewnia przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych;
    7)  prowadzi rejestr zbiorów danych osobowych przetwarzanych przez administratora danych;
    8)  prowadzi ewidencję skarg i wniosków kierowanych do Rektora;
    9)  przeprowadza kontrole oraz sprawuje nadzór nad warunkami pracy i przestrzeganiem przepisów
         bezpieczeństwa i higieny pracy oraz prowadzi doradztwo w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii;
  10)  na bieżąco informuje Rektora o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do
         usunięcia tych zagrożeń;
  11)  sporządza i przedstawia Rektorowi, co najmniej raz w roku, analizę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy;
  12)  inicjuje działania mające na celu poprawę warunków pracy, zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy,
         a także popularyzuje wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy oraz ergonomii;
  13)  współpracuje ze służbą zdrowia w zakresie organizowania badań lekarskich i opieki profilaktycznej;
  14)  współpracuje z innymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie prowadzenia szkoleń bezpieczeństwa i higieny pracy
         oraz adaptacji zawodowej nowych pracowników;
  15)  współdziała ze związkami zawodowymi, społecznymi inspektorami pracy oraz zewnętrznymi organami nadzoru
         w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
  16)  opiniuje instrukcje stanowiskowe i prowadzi doradztwo w zakresie doboru właściwych środków ochrony indywidualnej
         i zbiorowej;
  17)  uczestniczy w postępowaniach powypadkowych;
  18)  uczestniczy w odbiorze nowo budowanych lub modernizowanych pomieszczeń  pracy;
  19)  prowadzi rejestry zgodne z wymogami kodeksu pracy;
  20)  realizuje inne zadania służby bhp wynikające z obowiązujących przepisów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.”;
  
6) § 16 skreśla się.

 
 § 2

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 
  
Rektor

 
dr hab. Jerzy A. PRZYBOROWSKI, prof. UWM 

Reg_org_po zmianie_Zarz_88.doc
Z88_2021.PDF
Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM - Rektor
Data wytworzenia:
26 września 2021
Opublikowano przez:
Zofia Konopka
Data opublikowania:
15 grudnia 2021 09:30
Aktualizowano przez:
Zofia Konopka
Data aktualizacji:
24 sierpnia 2022 13:00