Sygnatura: ZR/88/2021
Wejście w życie: 26.09.2021
Ważny do: -
Dokumenty powiązane: ZR/51/2014 ZR/41/2015 ZR/99/2016 ZR/28/2021 ZR/57/2017 ZR/25/2018 ZR/109/2019 ZR/41/2021 ZR/55/2014 ZR/56/2015 ZR/1/2015 ZR/99/2021 ZR/93/2021 ZR/73/2017 ZR/9/2022 ZR/38/2015 ZR/106/2016 ZR/63/2016 ZR/127/2016 ZR/77/2017 ZR/55/2018 ZR/11/2020
Zarządzenie Nr 88/2021
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 27 września 2021 roku
w sprawie zmian w Regulaminie organizacyjnym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.)
Na podstawie § 17 ust. 4 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 494 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 21 maja 2019 r. w sprawie Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zmianami), w związku z art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 478 ze zm.), stanowi się, co następuje:
§ 1
W Regulaminie organizacyjnym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, stanowiącym załącznik do Zarządzenia
Nr 51/2014 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 30 czerwca 2014 rokuw sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.), wprowadza się następujące zmiany:
1) z dniem 27 września 2021 r. likwiduje się Biuro Kontroli Wewnętrznej oraz Dział Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;
2) na bazie jednostek, o których mowa w pkt 1, z dniem 28 września 2021 r. tworzy się Biuro Kontroli Wewnętrznej i BHP
podległy Rektorowi;
3) w § 10 ust. 2 pkt 9 otrzymuje brzmienie:
„9) Biuro Kontroli Wewnętrznej i BHP”;
4) w § 10 ust. 2 skreśla się pkt 11;
5) § 14 otrzymuje brzmienie:
„§ 14
Biuro Kontroli Wewnętrznej i BHP
1. Biuro Kontroli Wewnętrznej i BHP podlega Rektorowi i realizuje zadania mające na celu doskonalenie zarządzania
Uniwersytetem oraz zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.
2. Biuro Kontroli Wewnętrznej i BHP:
1) prowadzi w jednostkach organizacyjnych Uniwersytetu kontrole w oparciu o kryteria legalności, gospodarności,
celowości i rzetelności;
2) ustala w ramach kontroli zakres ewentualnych nieprawidłowości, ich przyczyn i skutków oraz osób za nie
odpowiedzialnych, a także formułuje zalecenia zmierzające do usunięcia nieprawidłowości;
3) dokonuje oceny działalności kontrolowanej jednostki na podstawie ustalonego w trakcie kontroli stanu faktycznego, przy
zastosowaniu przyjętych kryteriów kontroli;
4) opracowuje roczne plany kontroli wewnętrznych, współpracując w tym zakresie z Zespołem Audytu Wewnętrznego;
5) opracowuje roczne sprawozdania z przeprowadzonych w Uniwersytecie kontroli;
6) zapewnia przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych;
7) prowadzi rejestr zbiorów danych osobowych przetwarzanych przez administratora danych;
8) prowadzi ewidencję skarg i wniosków kierowanych do Rektora;
9) przeprowadza kontrole oraz sprawuje nadzór nad warunkami pracy i przestrzeganiem przepisów
bezpieczeństwa i higieny pracy oraz prowadzi doradztwo w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii;
10) na bieżąco informuje Rektora o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do
usunięcia tych zagrożeń;
11) sporządza i przedstawia Rektorowi, co najmniej raz w roku, analizę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy;
12) inicjuje działania mające na celu poprawę warunków pracy, zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy,
a także popularyzuje wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy oraz ergonomii;
13) współpracuje ze służbą zdrowia w zakresie organizowania badań lekarskich i opieki profilaktycznej;
14) współpracuje z innymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie prowadzenia szkoleń bezpieczeństwa i higieny pracy
oraz adaptacji zawodowej nowych pracowników;
15) współdziała ze związkami zawodowymi, społecznymi inspektorami pracy oraz zewnętrznymi organami nadzoru
w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
16) opiniuje instrukcje stanowiskowe i prowadzi doradztwo w zakresie doboru właściwych środków ochrony indywidualnej
i zbiorowej;
17) uczestniczy w postępowaniach powypadkowych;
18) uczestniczy w odbiorze nowo budowanych lub modernizowanych pomieszczeń pracy;
19) prowadzi rejestry zgodne z wymogami kodeksu pracy;
20) realizuje inne zadania służby bhp wynikające z obowiązujących przepisów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.”;
6) § 16 skreśla się.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
dr hab. Jerzy A. PRZYBOROWSKI, prof. UWM
Reg_org_po zmianie_Zarz_88.doc |
Z88_2021.PDF |
Podmiot udostępniający: |
Biuro Rektora | ||
Wytworzono przez: |
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM - Rektor | ||
Data wytworzenia: |
26 września 2021 | ||
Opublikowano przez: |
Zofia Konopka | ||
Data opublikowania: |
15 grudnia 2021 09:30 | ||
Aktualizowano przez: |
Zofia Konopka | ||
Data aktualizacji: |
24 sierpnia 2022 13:00 |