Sygnatura: ZR/45/2020
Wejście w życie: 24.05.2020
Ważny do: -
Dokumenty powiązane: ZR/37/2020 ZR/35/2020 ZR/44/2020 ZR/82/2020 ZR/58/2020 ZR/50/2020 ZR/38/2020
Zarządzenie Nr 45/2020
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 22 maja 2020 roku
w sprawie zasad funkcjonowania Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w stanie zagrożenia epidemicznego
Działając na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 2, art. 50 ust. 1 i art. 51 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 85 ze zm.) oraz § 17 ust. 4 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie wprowadzonego uchwałą Nr 494 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 21 maja 2019 r. w sprawie Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.), w celu ograniczenia możliwości zakażania się i rozprzestrzeniania koronawirusa SARS-CoV-2 zarządzam, co następuje:
§1
Wprowadza się na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie (dalej „Uniwersytecie”) następujące zasady dotyczące kształcenia:
1) Z zastrzeżeniem pkt. 2 zawieszone są wszystkie zajęcia dydaktyczne prowadzone w siedzibie i Filii Uniwersytetu.
2) Na podstawie informacji udzielonej przez dziekanów, dyrektora Filii i dyrektora Szkoły Zdrowia Publicznego Rektor może w drodze decyzji wyrazić zgodę na organizację zajęć laboratoryjnych i zajęć o charakterze praktycznym, które z przyczyn merytorycznych nie mogą być zrealizowane online, określając termin ich realizacji.
3) Nauczyciele akademiccy i pozostali uczestnicy wszystkich rodzajów zajęć, o których mowa w pkt 2, zobowiązani są do stosowania procedur stanowiących Załączniki Nr 1 i 2 do niniejszego zarządzenia.
4) Prowadzący zajęcia:
a) na wszystkich kierunkach studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia i jednolitych studiów magisterskich, zwanych dalej „studiami”;
b) na studiach doktoranckich i w szkole doktorskiej;
c) na studiach podyplomowych i w innych formach kształcenia zobowiązani są do stosowania zdalnych form nauczania i zdalnej formy weryfikacji uzyskanych efektów uczenia się pod warunkiem, że rodzaj zajęć pozwala na realizację zajęć w formie zdalnej i umożliwi uzyskanie przez odbiorców założonych dla danego przedmiotu efektów uczenia się.
5) Do realizacji zajęć dydaktycznych, o których mowa w ust. 4, rekomenduje się następujące narzędzia zdalnego nauczania:
a) Microsoft Teams w pakiecie Office365 z wyłączeniem form kształcenia, o których mowa w pkt. 4 lit. c;
b) platforma e-learningowa Moodle;
c) platforma edukacyjna LMS ILJAS
d) Google Meet.
6) Dopuszcza się inne narzędzia pod warunkiem, że zapewniają odpowiednią jakość prowadzonych zajęć oraz nie powodują ponoszenia kosztów przez uczelnię i odbiorców.
7) Koordynatorzy przedmiotów wybierają narzędzie prowadzenia zajęć w sposób zdalny w porozumieniu odpowiednio: z dziekanem/dyrektorem Filii/dyrektorem Szkoły Zdrowia Publicznego lub upoważnioną przez nich osobą, kierownikiem studiów doktoranckich, dyrektorem szkoły doktorskiej, kierownikiem jednostki ogólnouczelnianej lub kierownikiem studiów podyplomowych.
8) Prowadzący zajęcia mają obowiązek niezwłocznego poinformowania uczestników danej grupy zajęciowej o wybranym narzędziu zdalnego nauczania za pośrednictwem następujących form komunikacji:
a) korespondencji mailowej z wykorzystaniem systemu USOS-web;
b) ogłoszeń na stronie internetowej jednostki.
9) Nadzór nad prawidłowym prowadzeniem procesu dydaktycznego z wykorzystaniem zdalnych form nauczania sprawują:
a) dziekan, dyrektor Filii i dyrektor Szkoły Zdrowia Publicznego – w zakresie kształcenia na studiach;
b) kierownik studiów doktoranckich – w zakresie kształcenia na studiach doktoranckich;
c) Dyrektor Szkoły Doktorskiej – w zakresie kształcenia w szkole doktorskiej;
d) kierownik studiów podyplomowych – w zakresie kształcenia na studiach podyplomowych;
e) kierownik – w zakresie innych form kształcenia;
f) kierownicy jednostek ogólnouczelnianych prowadzących kształcenie w zakresie lektoratów i wychowania fizycznego.
10) Zajęcia odbywają się zgodnie z aktualnie obowiązującą organizacją roku akademickiego 2019/2020 i aktualnie obowiązującym rozkładem zajęć dydaktycznych. Dopuszcza się możliwość zmiany dnia tygodnia i godziny zajęć po jej uzgodnieniu z uczestnikami grupy zajęciowej i dziekanem. Zasada ta dotyczy także zajęć, które nie odbyły się w okresie od 12 marca 2020 do 29 marca 2020 roku.
11) Dziekan, dyrektor Filii i dyrektor Szkoły Zdrowia Publicznego, w porozumieniu z opiekunem praktyk oraz kierownik studiów doktoranckich, Dyrektor Szkoły Doktorskiej, kierownik studiów podyplomowych, może podjąć decyzję o skróceniu okresu trwania praktyki objętej programem studiów, określając inny alternatywny sposób osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się lub o uznaniu dotychczasowej praktyki i sposobie uzupełnienia brakujących efektów uczenia się wynikających z praktyki. Przepis stosuje się do praktyk rozpoczętych przez studentów oraz praktyk, które jeszcze się nie rozpoczęły.
12) Na podstawie informacji udzielonej przez dziekanów, dyrektora Filii i dyrektora Szkoły Zdrowia Publicznego Rektor może w drodze decyzji wyrazić zgodę na odbywanie praktyk zawodowych przez studentów poza siedzibą Uniwersytetu. Dziekan, dyrektor Filii i dyrektor Szkoły Zdrowia Publicznego, w porozumieniu z opiekunem praktyk oraz kierownik studiów doktoranckich, Dyrektor Szkoły Doktorskiej, kierownik studiów podyplomowych ustala warunki przebiegu praktyk, biorąc pod uwagę powszechnie obowiązujące przepisy prawa, dotyczące zagrożenia epidemicznego.
13) W roku akademickim 2019/2020 zajęcia lub grupy zajęć realizowane w formie praktyk zawodowych na studiach przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela oraz na studiach podyplomowych przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela rozpoczętych przed dniem 1 października 2019 r. i kończących się w roku akademickim 2019/2020, mogą być realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
14) W związku ze zmianą formy odbywania zajęć na formę zdalną dopuszcza się możliwość dostosowania warunków weryfikacji uzyskiwania efektów uczenia się określonej w sylabusie do zmienionej formy zajęć.
15) Dostosowanie warunków weryfikacji uzyskiwania efektów uczenia się do zmienionej formy zajęć powinno zostać dokonane przez koordynatora przedmiotu w porozumieniu z uczestnikami zajęć lub Samorządem Studenckim, a ponadto powinno:
a) uwzględniać specyfikę wybranego narzędzia zdalnego nauczania;
b) zapewniać rzetelne sprawdzenie uzyskania wszystkich efektów uczenia się przewidzianych w sylabusie;
c) uzyskać akceptację osób sprawujących nadzór nad prawidłowym prowadzeniem procesu dydaktycznego, o których mowa w pkt. 9.
16) Proces weryfikacji efektów uczenia się musi umożliwiać dokonywanie oceny osiągniętych efektów uczenia się związanych z danym przedmiotem/grupą zajęć.
17) Weryfikację efektów uczenia się przeprowadza się z wykorzystaniem narzędzi informatycznych, wykluczających generowanie kosztów po stronie studenta, doktoranta, uczestnika studiów podyplomowych z tytułu użytkowania danego narzędzia informatycznego.
18) Weryfikacji, o której mowa w pkt 17, dokonuje prowadzący zajęcia odpowiedzialny za weryfikację efektów uczenia się.
19) Warunkiem przystąpienia przez studenta, doktoranta lub uczestnika studiów podyplomowych do weryfikacji, o której mowa w pkt 17 jest nawiązanie połączenia z egzaminatorem lub prowadzącym zajęcia dydaktyczne poprzez narzędzia informatyczne, o których mowa w pkt 17, w wyznaczonym przez niego terminie, uzgodnionym ze studentami co najmniej na 3 dni przed datą egzaminu lub zaliczenia.
20) Przed przystąpieniem do weryfikacji, o której mowa w pkt 17, egzaminator lub prowadzący zajęcia dydaktyczne dokonuje sprawdzenia tożsamości studenta, doktoranta lub uczestnika studiów podyplomowych poprzez oględziny legitymacji studenckiej lub innego dokumentu tożsamości przy wykorzystaniu połączenia video.
21) Rejestracja weryfikacji efektów uczenia się następuje poprzez sporządzenie, przez egzaminatora lub prowadzącego zajęcia dydaktyczne, protokołu z przebiegu egzaminu lub zaliczenia, z zastrzeżeniem pkt 22 i 27.
22) Protokół, o którym mowa w pkt 21, powinien zwierać następujące dane: imię (imiona) i nazwisko egzaminatora lub osoby zaliczającej zajęcia dydaktyczne, datę przeprowadzenia egzaminu lub zaliczenia, nazwę przedmiotu, listę osób egzaminowanych lub przystępujących do zaliczenia i ewentualne uwagi dotyczące przebiegu egzaminu lub zaliczenia.
23) Egzaminator lub prowadzący zajęcia organizuje egzamin lub zaliczenie online w sposób zapewniający samodzielność pracy studenta, doktoranta, uczestnika studiów podyplomowych lub innych form kształcenia oraz kontrolę jego przebiegu.
24) W przypadku wystąpienia uzasadnionych wątpliwości egzaminatora lub prowadzącego zajęcia dydaktyczne co do samodzielności i obiektywności przebiegu egzaminu lub zaliczenia, egzamin lub zaliczenie mogą być przez niego przerwane.
25) W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w pkt 24, egzaminator lub prowadzący zajęcia wyznacza kolejny termin. W stosunku do studenta, doktoranta lub uczestnika studiów podyplomowych, który naruszył przepisy wewnętrzne obowiązujące na Uniwersytecie dotyczące samodzielności pracy mają zastosowanie przepisy Zarządzenia Nr 5/2014 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w Olsztynie z dnia 24 stycznia 2014 roku w sprawie określenia zakazanych form zachowania studentów, doktorantów oraz słuchaczy studiów podyplomowych i kursów podczas egzaminów lub zaliczeń.
26) W przypadku przerwania połączenia na skutek problemów technicznych, w trakcie którego był przeprowadzany egzamin lub zaliczenie, egzaminator lub prowadzący zajęcia, decyduje o ewentualnej konieczności powtórzenia egzaminu lub zaliczenia w całości lub części albo jeśli uzna, że do momentu przerwania połączenia istniała możliwość weryfikacji założonych efektów uczenia się, wystawia ocenę uwzględniając przebieg egzaminu lub zaliczenia.
27) Dokonywanie i dokumentowanie oceny osiągniętych efektów uczenia się następuje w sposób przyjęty na Uniwersytecie, z wykorzystaniem Uczelnianego Sytemu Obsługi Studiów.
28) Na wniosek studenta, doktoranta lub uczestnika studiów podyplomowych, egzaminator lub prowadzący zajęcia zezwala na obecność w pomieszczeniu asystenta/tłumacza języka migowego, o ile wynika to z ustalonych wcześniej z Biurem ds. Osób Niepełnosprawnych warunków przeprowadzania egzaminu lub zaliczenia dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami z zachowaniem warunków bezpieczeństwa związanych ze stanem zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.
29) W przypadku przeprowadzania komisyjnego zaliczenia ćwiczeń lub egzaminu komisyjnego, przepisy dotyczące przeprowadzania egzaminu dyplomowego, określone w § 2 stosuje się odpowiednio.
30) Konsultacje pracowników ze studentami, doktorantami lub słuchaczami odbywają się w formie zdalnej z wykluczeniem możliwości bezpośredniego kontaktu.
31) W przypadku przeprowadzania komisyjnego egzaminu doktorskiego z dyscypliny podstawowej i dodatkowej, przepisy dotyczące przeprowadzania egzaminu dyplomowego, określone w § 2 stosuje się odpowiednio.
§ 2
1. Egzaminy dyplomowe przeprowadza się z wykorzystaniem technologii informatycznych według następujących zasad:
1) Egzamin dyplomowy przeprowadza się z wykorzystaniem MS Teams.
2) Do obecności w trakcie egzaminu dyplomowego może być dopuszczona osoba wyznaczona przez dziekana, dyrektora Filii, dyrektora Szkoły Zdrowia Publicznego, niebędąca członkiem Komisji Egzaminu Dyplomowego (dalej Komisji), służąca wsparciem technicznym.
3) Przed przystąpieniem do egzaminu dyplomowego, przewodniczący Komisji dokonuje sprawdzenia tożsamości studenta poprzez oględziny legitymacji studenckiej lub innego dokumentu tożsamości przy wykorzystaniu połączenia video.
4) Egzamin dyplomowy jest rejestrowany w formie pliku audiovideo.
5) W celu przystąpienia do egzaminu dyplomowego student zobowiązany jest do:
a) zapewnienia na własny użytek urządzenia obsługującego MS Teams, wyposażonego w kamerę i mikrofon, oraz dostęp do sieci Internet, zapewniające odpowiednią jakość przekazu audio i wideo, z zastrzeżeniem pkt. 2,
b) złożenia wniosku do dziekana/dyrektora o zapewnienie warunków do przeprowadzenia egzaminu w pomieszczeniach Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w przypadku braku możliwości zapewnienia przez studenta warunków, o których mowa w pkt 1; w takim przypadku dziekan/dyrektor zapewnia warunki do przeprowadzenia egzaminu w pomieszczeniach Uniwersytetu z zachowaniem warunków bezpieczeństwa związanych ze stanem zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii,
c) przygotowania pomieszczenia, w którym będzie przebywał podczas egzaminu dyplomowego, w taki sposób, aby nie przebywała w nim żadna inna osoba, nie znajdowały się w nim żadne inne urządzenia multimedialne (w szczególności telefony, tablety itp.) z wyjątkiem urządzenia, za pośrednictwem którego będzie przeprowadzany egzamin. Na wniosek studenta, przewodniczący Komisji zezwala na obecność w pomieszczeniu innych osób, o ile wynika to z ustalonych wcześniej z Biurem ds. Osób Niepełnosprawnych warunków przeprowadzania egzaminu dyplomowego dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, z zachowaniem warunków bezpieczeństwa związanych ze stanem zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii,
d) udostępnienia w trakcie trwania egzaminu dyplomowego dźwięku i obrazu (nie jest dopuszczalne wyłączanie kamery oraz wyłączanie lub wyciszanie mikrofonu) oraz nieprzerwanej obecności w kadrze kamery. Na żądanie Komisji student ma obowiązek udostępnić ekran swojego urządzenia.
6) Stwierdzenie przez Komisję naruszenia warunków egzaminu dyplomowego, będącego następstwem zawinionego przez studenta działania, skutkuje przerwaniem egzaminu, z zastrzeżeniem pkt 7.
7) W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w pkt 6, Komisja wyznacza kolejny termin. W stosunku do studenta, który naruszył przepisy wewnętrzne obowiązujące na Uniwersytecie dotyczące samodzielności pracy, mają zastosowanie przepisy Zarządzenia Nr 5/2014 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w Olsztynie z dnia 24 stycznia 2014 roku w sprawie określenia zakazanych form zachowania studentów, doktorantów oraz słuchaczy studiów podyplomowych i kursów podczas egzaminów lub zaliczeń.
8) W przypadku przerwania połączenia pomiędzy studentem a Komisją w trakcie trwania egzaminu dyplomowego, wynikającego z działań niezależnych od studenta lub Komisji, należy niezwłocznie podjąć próbę wznowienia połączenia. W przypadku gdy wznowienie połączenia nie jest możliwe, egzamin należy powtórzyć w innym terminie.
9) Po przeprowadzeniu egzaminu dyplomowego i niezwłocznym ustaleniu oceny przez Komisję, student informowany jest o jego wyniku za pośrednictwem technologii informatycznej stosowanej do jego przeprowadzania.
10) Plik zawierający nagranie z przebiegu egzaminu dyplomowego przechowuje się do czasu zatwierdzenia protokołu egzaminu dyplomowego przez wszystkich członków Komisji.
11) Protokół egzaminu dyplomowego sporządzany jest niezwłocznie po zakończeniu egzaminu z możliwością zastosowania trybu obiegowego.
12) W sprawach nieuregulowanych, decyzje podejmują, odpowiednio dziekan lub dyrektor.
2. W stosunku do egzaminu dyplomowego, którego elementem jest część praktyczna lub występ artystyczny przepisy ust.1 nie mają zastosowania. W takim przypadku egzamin dyplomowy przeprowadzany jest w siedzibie Uniwersytetu lub instytucji, w której odbywa się kształcenie o charakterze praktycznym, po uzyskaniu zgody o której mowa w § 1 pkt. 2 i z zachowaniem procedur stanowiących załączniki Nr 1 lub 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 3
1. Egzamin kończący studia podyplomowe przeprowadza się z wykorzystaniem technologii informatycznych według następujących zasad:
1) Egzamin kończący studia podyplomowe w czasie trwania zawieszenia zajęć dydaktycznych w uczelni przeprowadza się z wykorzystaniem narzędzi informatycznych, wykluczających generowanie kosztów po stronie uczestnika studiów podyplomowych z tytułu użytkowania danego narzędzia informatycznego.
2) Do obecności w trakcie egzaminu może być dopuszczona osoba wyznaczona przez dziekana/dyrektora niebędąca członkiem Komisji, służąca komisji wsparciem technicznym.
3) Przed przystąpieniem do egzaminu, Komisja dokonuje sprawdzenia tożsamości uczestnika studiów podyplomowych poprzez oględziny dokumentu tożsamości przy wykorzystaniu połączenia video.
4) Egzamin jest rejestrowany w formie pliku audiovideo.
5) W celu przystąpienia do egzaminu uczestnik studiów podyplomowych zobowiązany jest do:
a) zapewnienia na własny użytek urządzenia obsługującego wykorzystywane narzędzie informatyczne, wyposażonego w kamerę i mikrofon, oraz dostęp do sieci Internet, zapewniające odpowiednią jakość przekazu audio i wideo, z zastrzeżeniem lit b,
b) złożenia wniosku do dziekana/dyrektora za pośrednictwem kierownika studiów podyplomowych o zapewnienie warunków do przeprowadzenia egzaminu w pomieszczeniach Uniwersytetu w przypadku braku możliwości zapewnienia przez uczestnika studiów podyplomowych warunków, o których mowa w lit a: w takim przypadku dziekan/dyrektor zapewnia warunki do przeprowadzenia egzaminu w pomieszczeniach Uniwersytetu z zachowaniem warunków bezpieczeństwa związanych ze stanem zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii,
c) przygotowania pomieszczenia, w którym będzie przebywał podczas egzaminu dyplomowego, w taki sposób, aby nie przebywała w nim żadna inna osoba, nie znajdowały się w nim żadne inne urządzenia multimedialne (w szczególności telefony, tablety itp.) z wyjątkiem urządzenia, za pośrednictwem którego będzie przeprowadzany egzamin. Na wniosek uczestnika studiów podyplomowych, przewodniczący Komisji zezwala na obecność w pomieszczeniu innych osób, o ile wynika to z ustalonych wcześniej z Biurem ds. Osób Niepełnosprawnych warunków przeprowadzania egzaminu dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, z zachowaniem warunków bezpieczeństwa związanych ze stanem zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii,
d) udostępnienia w trakcie trwania egzaminu dźwięku i obrazu (nie jest dopuszczalne wyłączanie kamery oraz wyłączanie lub wyciszanie mikrofonu) oraz nieprzerwanie znajdować się w kadrze kamery. Na żądanie Komisji uczestnik studiów podyplomowych ma obowiązek udostępnić ekran swojego urządzenia.
6) Stwierdzenie przez Komisję naruszenia warunków egzaminu, będącego następstwem zawinionego przez uczestnika studiów podyplomowych działania, skutkuje przerwaniem egzaminu, z zastrzeżeniem pkt 7.
7) W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w pkt. 6, Komisja wyznacza kolejny termin. W stosunku do uczestnika studiów podyplomowych, który naruszył przepisy wewnętrzne obowiązujące na Uniwersytecie dotyczące samodzielności pracy, mają zastosowanie przepisy Zarządzenia Nr 5/2014 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w Olsztynie z dnia 24 stycznia 2014 roku w sprawie określenia zakazanych form zachowania studentów, doktorantów oraz słuchaczy studiów podyplomowych i kursów podczas egzaminów lub zaliczeń.
8) W przypadku przerwania połączenia pomiędzy uczestnikiem studiów podyplomowych a Komisją w trakcie trwania egzaminu, wynikającego z działań niezależnych od uczestnika studiów podyplomowych lub Komisji, należy niezwłocznie podjąć próbę wznowienia połączenia. W przypadku gdy wznowienie połączenia nie jest możliwe, egzamin należy powtórzyć w innym terminie.
9) Po przeprowadzeniu egzaminu i niezwłocznym ustaleniu oceny przez Komisję, uczestnik studiów podyplomowych informowany jest o jego o wyniku za pośrednictwem technologii informatycznej stosowanej do jego przeprowadzania.
10) Plik zawierający nagranie z przebiegu egzaminu przechowuje się do czasu zatwierdzenia protokołu egzaminu przez wszystkich członków Komisji.
11) Protokół egzaminu sporządzany jest niezwłocznie po zakończeniu egzaminu z możliwością zastosowania trybu obiegowego.
12) W sprawach nieuregulowanych, decyzje podejmują, odpowiednio dziekan lub dyrektor w porozumieniu z kierownikiem studiów podyplomowych.
2. W stosunku do egzaminu kończącego studia podyplomowe, którego elementem jest część praktyczna lub występ artystyczny przepisy ust. 1 nie mają zastosowania. W takim przypadku egzamin kończący przeprowadzany jest w siedzibie Uniwersytetu lub instytucji, w której odbywa się kształcenie o charakterze praktycznym, po uzyskaniu zgody o której mowa w § 1 pkt. 2 i z zachowaniem procedur stanowiących załączniki Nr 1 lub 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 4
W innych obszarach funkcjonowania Uniwersytetu wprowadza się następujące zasady:
1. Dotyczące świadczenia pracy w administracji:
1) Przywraca się sposób świadczenia pracy przez pracowników niebędących nauczycielami akademickimi zgodnie z obowiązującymi ich warunkami świadczenia pracy przy zapewnieniu bezpiecznych warunków pracy, uwzględniających aktualny stan zagrożenia dla zdrowia pracowników oraz obowiązujące przepisy prawa określające zasady świadczenia pracy.
2) W przypadku czasowego braku możliwości wypełnienia warunków, o których mowa w pkt 1, kierownicy poszczególnych jednostek określają formę świadczenia pracy.
2. Dotyczące funkcjonowania Biblioteki Uniwersyteckiej:
1) Dopuszcza się korzystanie z wypożyczalni w Bibliotece Uniwersyteckiej. Zasady korzystania z wypożyczalni określa Załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.
2) Zawiesza się korzystanie ze zbiorów Biblioteki Uniwersyteckiej w jej siedzibie oraz we wszystkich jej oddziałach i czytelniach.
3. Dotyczące konferencji, imprez i innych wydarzeń oraz wyjazdów i przyjazdów:
1) Odwołuje się wszelkie konferencje, imprezy o charakterze ogólnouczelnianym, wydziałowym, sportowym oraz inne wydarzenia organizowane przez Uniwersytet i na terenie Uniwersytetu z wyłączeniem organizowanych w formie on-line.
2) Zakazuje się organizacji wszelkich konferencji, imprez o charakterze ogólnouczelnianym, wydziałowym, sportowym oraz innych wydarzeń organizowanych przez Uniwersytet i na terenie Uniwersytetu z wyłączeniem organizowanych w formie online.
3) Wstrzymuje się wszelkie wyjazdy służbowe zagraniczne oraz udział w konferencjach krajowych pracowników, doktorantów oraz studentów Uniwersytetu, a wyjazdy służbowe krajowe ogranicza się do bezwzględnie koniecznych.
4) Wstrzymuje się przyjazdy do Uniwersytetu gości zagranicznych.
4. Dotyczące funkcjonowania obiektów sportowych:
1) Obiekty sportowe Uniwersytetu mogą być użytkowane z zachowaniem zasad określonych w aktualnie obowiązujących przepisach powszechnych.
5. Dotyczące prowadzenia działalności sekcji sportowych, agend i klubów studenckich oraz lokali gastronomicznych:
1) Wznawia się działalność sekcji sportowych oraz lokali gastronomicznych z zachowaniem zasad określonych w aktualnie obowiązujących przepisach powszechnych.
2) Utrzymuje się zakaz prowadzenia działalności agend i klubów studenckich.
6. Dotyczące zakwaterowania w domach studenckich:
1) Wznawia się kwaterowanie studentów w domach studenckich na podstawie imiennego wykazu studentów sporządzonego przez dziekanów lub dyrektora Szkoły Zdrowia Publicznego przy zapewnieniu bezpiecznych warunków zamieszkania, uwzględniających aktualny stan zagrożenia dla zdrowia studentów.
2) Wprowadza się zakaz odwiedzin przez gości zewnętrznych.
§ 5
1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 25 maja 2020 roku i obowiązuje do odwołania.
2. Z dniem 24 maja 2020 r. traci moc zarządzenie Nr 35/2020 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 16 marca 2020 roku w sprawie organizacji pracy w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie w warunkach zagrożenia epidemicznego (ze zm.) i Nr 37/2020 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 26 marca 2020 roku w sprawie zmian w funkcjonowaniu Uczelni w warunkach stanu epidemii wywołanej koronawirusem SARS-CoV-2 (ze zm.).
Rektor
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Zał. Nr 1 do Zarz. Nr 45.pdf |
Zał. Nr 2 do Zarz. Nr 45.pdf |
Zał. Nr 3 do Zarz. Nr 45.pdf |
Z45_2020.pdf |
Podmiot udostępniający: |
Biuro Rektora | ||
Wytworzono przez: |
Rektor prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI | ||
Data wytworzenia: |
21 maja 2020 | ||
Opublikowano przez: |
Aleksandra Wilczyńska | ||
Data opublikowania: |
15 czerwca 2021 14:30 | ||
Aktualizowano przez: |
Zofia Konopka | ||
Data aktualizacji: |
2 grudnia 2022 13:31 |