Zarządzenie Nr 64/2025
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 13 października 2025 roku
w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 42/2023 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 25 kwietnia 2023 roku w sprawie zasad rejestracji i działalności studenckich kół naukowych w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie.
Działając na podstawie art. 111 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tekst jednolity, Dz. U. z 2024 r., poz. 1571 ze zm.) oraz § 17 ust. 4 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie wprowadzonego Uchwałą Nr 494 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 21 maja 2019 roku w sprawie Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.), zarządza się, co następuje:
§ 1
W zasadach rejestracji i działalności studenckich kół naukowych w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, stanowiących załącznik do Zarządzenia Nr 42/2023 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 25 kwietnia 2023 roku w sprawie zasad rejestracji i działalności studenckich kół naukowych w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie dokonuje się następujących zmian:
1. w § 1 dodaje się ust. 7-10 w brzmieniu:
„7. Koło naukowe może zrzeszać studentów niezależnie od przynależności do wydziału/Szkoły Zdrowia Publicznego/Filii w Ełku i realizowanego w Uniwersytecie kierunku studiów.
8. Koło naukowe zapewnia wszystkim członkom sprawiedliwe i transparentne warunki uczestnictwa w pracach badawczych, realizowanych projektach itp.
9. Działania koła naukowego realizowane są z poszanowaniem praw autorskich i własności intelektualnej.
10. Koło naukowe może działać we współpracy z innymi kołami naukowymi działającymi w Uniwersytecie, na zasadach określonych w zawartym porozumieniu, zaakceptowanym przez dziekana wydziału /Dyrektora Szkoły Zdrowia Publicznego /Dyrektora Filii w Ełku.”,
2. w § 3 ust. 2 i 3 otrzymują brzmienie:
„2. W przypadku, gdy studenckie koło naukowe nie złoży sprawozdania, o którym mowa w § 5 przez okres 2 kolejnych lat, bądź złożone w tym czasie sprawozdania nie zostały zatwierdzone, wniosek o wyrejestrowanie studenckiego koła naukowego może złożyć pełnomocnik rektora właściwy ds. kół naukowych.
3. Wniosek o wykreślenie studenckiego koła naukowego z rejestru może złożyć dziekan wydziału/Dyrektor Szkoły Zdrowia Publicznego/Dyrektor Filii w Ełku w przypadku niezłożenia sprawozdania z wykorzystania środków na realizację działań przyznanych przez dziekana wydziału/Dyrektora Szkoły Zdrowia Publicznego/Dyrektora Filii w Ełku bądź gdy koło naukowe nie zrzesza członków i przestało funkcjonować.”,
3. w § 4 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Na szczeblu wydziału/Szkoły Zdrowia Publicznego/Filii w Ełku finansowana jest podstawowa działalność studenckiego koła naukowego, obejmująca m.in. zapewnienie pomieszczeń, materiałów oraz upowszechnianie wyników badań prowadzonych przez studentów, innych niż wskazanych w ust. 5 pkt 2, niezależnie od wydziału/Szkoły Zdrowia Publicznego/Filii w Ełku, do którego przynależą studenci będący członkami koła naukowego.”,
4. w § 4 dodaje się ust. 10 w brzmieniu:
„10. Dziekan wydziału/Dyrektor Szkoły Zdrowia Publicznego/Dyrektor Filii w Ełku może skierować studenta innego wydziału/Szkoły Zdrowia Publicznego/Filii w Ełku, będącego jednocześnie członkiem koła naukowego przypisanego do danego wydziału, np. na udział w wydarzeniu lub wyjazd. W takim przypadku umowa o zwrot kosztów podróży rejestrowana jest w ewidencji wydziału, do którego przypisane jest koło naukowe. Czynności te realizowane są w uzgodnieniu z dziekanem wydziału/ Dyrektorem Szkoły Zdrowia Publicznego/ Dyrektorem Filii w Ełku, na którym dany student realizuje studia.”,
5. § 5 otrzymuje brzmienie:
„§ 5
1. Każdego roku, do dnia 30 czerwca, studenckie koło naukowe ma obowiązek złożenia sprawozdania ze swojej działalności do pełnomocnika rektora właściwego ds. kół naukowych za pośrednictwem BSS. Wzór sprawozdania stanowi załącznik Nr 2 do niniejszych Zasad.
2. Sprawozdanie zawiera:
1) opis działalności za okres od 1 lipca roku poprzedzającego złożenie sprawozdania do dnia 30 czerwca bieżącego roku;
2) aktualną liczbę i wykaz członków studenckiego koła naukowego;
3) opinię dziekana wydziału/Dyrektora Szkoły Zdrowia Publicznego/Dyrektora Filii w Ełku.
3. Jeśli studenckie koło naukowe otrzymało w okresie sprawozdawczym środki na realizację swoich działań, składa dodatkowo w terminie określonym w ust. 1, sprawozdanie z wykorzystania środków, odpowiednio do dziekana wydziału/Dyrektora Szkoły Zdrowia Publicznego/ Dyrektora Filii w Ełku – w przypadku środków przyznanych na szczeblu wydziału/Szkoły Zdrowia Publicznego/Filii w Ełku, a do prorektora właściwego ds. studenckich – w przypadku środków przyznanych od rektora/ prorektora na szczeblu centralnym. Wzory sprawozdań stanowią załączniki Nr 3 i 4 do niniejszych Zasad.
4. Złożone sprawozdania, zaopiniowane przez pełnomocnika rektora właściwego ds. kół naukowych, podlegają procedurze zatwierdzenia przez prorektora właściwego ds. studenckich, z zastrzeżeniem ust. 5 - 7.
5. Procedurze zatwierdzenia podlegają sprawozdania złożone przez koła naukowe, które powstały do 31 marca roku, w którym składane jest sprawozdanie. Sprawozdania kół naukowych powstałych po tym terminie nie podlegają procedurze zatwierdzenia.
6. Procedurze zatwierdzenia podlegają sprawozdania złożone przez koła naukowe liczące nie mniej niż 3 członków. Sprawozdania kół naukowych liczących mniej niż 3 członków nie podlegają procedurze zatwierdzenia.
7. Sprawozdania, które wpłynęły po terminie określonym w ust. 1 nie podlegają procedurze zatwierdzenia.
8. W przypadku zastrzeżeń do złożonego sprawozdania, wzywa się do jego uzupełnienia w terminie 14 dni, pod rygorem braku zatwierdzenia.
9. Sprawozdanie może zostać zatwierdzone warunkowo. W przypadku sprawozdania zatwierdzonego warunkowo w kolejnym roku, sprawozdanie to nie stanowi wniosku, o którym mowa w ust. 11.
10. W procedurze zatwierdzenia sprawozdania, prorektor właściwy ds. studenckich może wydać zalecenia dotyczące działalności koła naukowego. W przypadku niezrealizowania zaleceń, złożone w kolejnym roku sprawozdanie może zostać uznane za niezatwierdzone.
11. Zatwierdzone sprawozdanie stanowi jednocześnie wniosek dotyczący przyznania opiekunowi koła naukowego uprawnień, określonych odrębnymi przepisami.
12. W wyniku analizy złożonych sprawozdań z działalności studenckich kół naukowych, pełnomocnik rektora właściwy ds. kół naukowych albo prorektor właściwy ds. studenckich może wnioskować do rektora o przyznanie wyróżnienia dla maksymalnie trzech najaktywniej działających studenckich kół naukowych.”.
6. Załącznik Nr 2 do Zasad rejestracji i działalności studenckich kół naukowych w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie otrzymuje brzmienie jak w załączniku do niniejszego Zarządzenia.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM
| Z 64_2025.pdf | 
| ZZ 64_2025 (1).docx | 
| Podmiot udostępniający: | Biuro Rektora | ||
| Wytworzono przez: | dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM | ||
| Data wytworzenia: | 13 października 2025 | ||
| Opublikowano przez: | Zofia Konopka | ||
| Data opublikowania: | 13 października 2025 12:57 | ||
| Aktualizowano przez: | Zofia Konopka | ||
| Data aktualizacji: | 13 października 2025 13:15 | 
 
          