Sygnatura: ZR/63/2025
Wejście w życie: 01.10.2025
Ważny do: -
Dokumenty powiązane: ZR/78/2024 ZR/95/2023 ZR/88/2022 ZR/12/2023 ZR/72/2023 ZR/132/2023 ZR/2/2023 ZR/9/2022 ZR/19/2023 ZR/80/2023 ZR/54/2022 ZR/120/2023 ZR/26/2024 ZR/41/2024 ZR/108/2024 ZR/5/2025
Zarządzenie Nr 63/2025
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 1 października 2025 roku
w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 9/2022 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 8 lutego 2022 roku w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.)
Działając na podstawie art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571 ze zm.) oraz § 17 ust. 4, § 24 ust. 3 pkt. 3, oraz § 41 ust. 4 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 494 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 21 maja 2019 roku w sprawie Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.), zarządzam, co następuje:
§ 1
W Regulaminie Organizacyjnym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, który stanowi załącznik do zarządzenia Nr 9/2022 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 8 lutego 2022 roku w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 6 pkt 4 lit. e skreśla się pkt iv,
2) w 6 pkt 4 skreśla się lit. f,
3) w § 32 ust. 3 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) Dział Informacji Naukowej i Bibliometrii,”,
4) w § 47 ust. 1 na końcu pkt. 8 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 9 w brzmieniu:
„9) Centrum Administracji Miasteczka Akademickiego.”,
5) w § 47 ust. 3 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) Sekcja ds. Ochrony Przeciwpożarowej.”,
6) w § 57 przenosi się przed tytuł „Jednostki organizacyjne podległe merytorycznie Zastępcy Kanclerza ds. Administracyjnych” i otrzymuje brzmienie:
„ § 57
Centrum Administracji Miasteczka Akademickiego
1. Do zadań Centrum Administracji Miasteczka Akademickiego należy:
1) zarządzanie domami studenckimi Uniwersytetu,
2) administrowanie domami studenckimi pod względem ich stanu technicznego, funkcjonalności oraz stanu estetycznego,
3) kontrola i nadzór nad powierzonym mieniem, wyposażeniem domów studenckich,
4) prowadzenie działalności w zakresie spraw mieszkaniowych studentów, koordynacja spraw związanych z kwaterowaniem w domach studenckich, naliczaniem bieżących należności i kontrola ich wpłat,
5) rozliczanie kosztów związanych z eksploatacją domów studenckich,
6) nadzorowanie prawidłowości sporządzania sprawozdań miesięcznych z działalności domów studenckich,
7) współpraca z właściwymi jednostkami organizacyjnymi Uniwersytetu:
a) w zakresie inwestycji, modernizacji i remontów bazy lokalowej dla studentów,
b) w zakresie bieżącej eksploatacji domów studenckich,
c) w zakresie utrzymania porządku wewnątrz domów studenckich oraz na terenie zewnętrznym,
d) w zakresie planowania zakupów oraz przystępowania do przetargów,
e) w zakresie ochrony mienia i bezpieczeństwa,
f) w zakresie zapewnienia należytego stanu technicznego instalacji i urządzeń energetycznych,
gazowych, odgromowych, wentylacyjnych, hydrantowych i alarmowych i ppoż.,
8) prowadzenie działalności w zakresie spraw mieszkaniowych bazy hotelowej w domach studenckich, koordynacja sprawy związanych z kwaterowaniem, naliczaniem bieżących należności oraz kontrola ich wpłat,
9) prowadzenie, koordynowanie oraz nadzorowanie "Akcji Lato" w domach studenckich i bazie hotelowej Uniwersytetu,
10) przygotowywanie zestawień zbiorczych opłat: miejscowej i uzdrowiskowej oraz rozliczanie ich z miejscowymi jednostkami samorządu terytorialnego,
11) zapewnianie obsługi organizacyjnej i biurowej centrum oraz nadzór nad personelem dedykowanym do obsługi domów studenckich i bazy hotelowej Uniwersytetu.
2. Pracami Centrum Administracji Miasteczka Akademickiego kieruje powołany przez Rektora na wniosek Kanclerza kierownik.
3. Organizację i tryb pracy Centrum Administracji Miasteczka Akademickiego określa Kanclerz.
4. Regulamin korzystania z obiektów wchodzących w skład Centrum Administracji Miasteczka Akademickiego określa Regulamin nadany przez Rektora.”,
7) § 69 otrzymuje brzmienie:
„§ 69
Sekcja ds. Ochrony Przeciwpożarowej
1. Do zadań Sekcji ds. Ochrony Przeciwpożarowej należy w szczególności:
1) wypracowywanie i określanie ogólnej koncepcji ochrony przeciwpożarowej oraz skutecznych środków zapobiegania pożarom,
2) kontrolowanie stanu zabezpieczenia przeciwpożarowego oraz sporządzanie protokołów określających ten stan,
3) sporządzanie protokołów przyczyn powstania pożaru, zbieranie i zabezpieczanie dowodów pozwalających ustalić jego przyczynę,
4) organizowanie i prowadzenie działalności profilaktycznej, w zakresie zapobiegania pożarom,
5) organizowanie pomiarów i przeglądów budynków pod względem przeciwpożarowym,
6) ustalanie wspólnie z kierownikami właściwych komórek organizacyjnych warunków zabezpieczania przeciwpożarowego na poszczególnych stanowiskach pracy, opracowywanie w tym celu stosownych regulaminów i instrukcji,
7) uczestniczenie w odbiorach technicznych nowych lub przebudowywanych obiektów,
8) organizowanie i prowadzenie instruktaży wstępnych i szkoleń przeciwpożarowych pracowników,
9) inicjowanie i rozwijanie różnych form popularyzacji zagadnień przeciwpożarowych,
10) określanie potrzeb Uniwersytetu dotyczących sprzętu i urządzeń pożarniczych oraz środków gaśniczych,
11) organizowanie i przygotowywanie Uniwersytetu do prowadzenia wstępnej, samodzielnej sekcji gaśniczej,
12) uczestnictwo w społecznych przeglądach stanowisk pracy organizowanych przez SIP, działających na terenie Uczelni,
13) współdziałanie w przygotowaniu Uniwersytetu do obrony cywilnej z zakresu ochrony przeciwpożarowej.
2. Organizację i tryb pracy Stanowiska ds. Ochrony Przeciwpożarowej określa Zastępca Kanclerza ds. Technicznych.”.
§ 2
Realizację zarządzenia powierza się według właściwości Dziekanowi Wydziału Humanistycznego, Dyrektorowi Biblioteki Uniwersyteckiej oraz Kanclerzowi.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem w 1 października 2025 roku, z zastrzeżeniem § 1 pkt 4 i 5, które wchodzą w życie z dniem podpisania.
Rektor
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM
Z_63_2025.pdf |
Regulamin Organizacyjny po zmianie Z63_2025.pdf |
Podmiot udostępniający: |
Biuro Rektora | ||
Wytworzono przez: |
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM | ||
Data wytworzenia: |
1 października 2025 | ||
Opublikowano przez: |
Zofia Konopka | ||
Data opublikowania: |
2 października 2025 14:42 | ||
Aktualizowano przez: |
Zofia Konopka | ||
Data aktualizacji: |
2 października 2025 15:16 |