Sygnatura: ZR/60/2025
Wejście w życie: 19.09.2025
Ważny do: -
Dokumenty powiązane: ZR/36/2024 ZR/60/2024 ZR/1/2025
Zarządzenie Nr 60/2025
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 19 września 2025 roku
w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 36/2024 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 15 maja 2024 roku w sprawie polityki kadrowej w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie (ze zm.)
Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 7 ustawy z dn. 20 lipca 2018 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2024 r., poz. 1571 ze zm.) oraz § 17 ust. 4 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, przyjętego Uchwałą Nr 494 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 21 maja 2019 roku w sprawie Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.), zarządza się co następuje:
§ 1
W Zarządzeniu Nr 36/2024 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 15 maja 2024 roku w sprawie polityki kadrowej w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie (ze zm.) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 5 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Wysokość wynagrodzenia pracownika niebędącego nauczycielem akademickim w ramach danej kategorii zaszeregowania regulują odrębne akty prawne. Ostatecznie decyzję podejmuje Kanclerz po zasięgnięciu opinii bezpośredniego przełożonego. W przypadku pracowników zatrudnionych w jednostkach merytorycznie nadzorowanych przez prorektora, Kanclerz podejmuje decyzję w porozumieniu z właściwym prorektorem. W przypadku pracowników zatrudnionych w jednostkach merytorycznie nadzorowanych przez Rektora decyzję podejmuje Rektor.”,
2) w § 5 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. Uzyskiwane w przyszłości środki finansowe z budżetu państwa na regulację wynagrodzeń pracowników będą przeznaczane w pierwszej kolejności na dostosowanie stawek wynagrodzeń zasadniczych do wynikających z Regulaminu wynagradzania pracowników Uniwersytetu, a w dalszej kolejności na wzrost wyceny punktu skutkujący wzrostem stawek wynagrodzeń zasadniczych pracowników, o których mowa w tym regulaminie. Szczegółowe zasady podziału środków na wynagrodzenia dla pracowników będą uzgadniane z działającymi w Uniwersytecie związkami zawodowymi.”,
3) w § 9 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. W uzasadnionych przypadkach, z pracownikiem z grona pracowników niebędących nauczycielem akademickim, który skorzystał z przysługujących mu uprawnień emerytalnych może być zawarta umowa o pracę na czas określony nie dłuższy niż 12 miesięcy, w pełnym lub niepełnym wymiarze czasu pracy, z uwzględnieniem przepisów ustawy Kodeks pracy. Umowa ta może być przedłużana na kolejne okresy jeśli nie ustały przyczyny, dla których została zawarta oraz po pozytywnym zaopiniowaniu przez kierownika jednostki. We wszystkich przypadkach decyzję podejmuje Kanclerz w trybie, o którym mowa w § 5 ust. 2. Zatrudnienie na innych warunkach niż to wynika z niniejszego ustępu wymaga uprzedniej zgody Rektora.”,
4) w § 9 dodaje się ust. 6 w brzmieniu:
„6. Na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy pracodawca może podwyższyć wynagrodzenie zasadnicze pracownikom, którzy chcą skorzystać z przysługujących im uprawnień emerytalnych po uprzednim zawarciu porozumienia stron określającego datę rozwiązania stosunku pracy, z wykluczeniem osób, które skorzystały z propozycji wskazanej w ust .3.”.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM
Z_60_2025.pdf |
Podmiot udostępniający: |
Biuro Rektora | ||
Wytworzono przez: |
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM | ||
Data wytworzenia: |
19 września 2025 | ||
Opublikowano przez: |
Zofia Konopka | ||
Data opublikowania: |
22 września 2025 09:54 | ||
Aktualizowano przez: |
Zofia Konopka | ||
Data aktualizacji: |
22 września 2025 10:00 |