Sygnatura: ZR/5/2025
Wejście w życie: 12.02.2025
Ważny do: -
Dokumenty powiązane: ZR/78/2024 ZR/95/2023 ZR/88/2022 ZR/12/2023 ZR/72/2023 ZR/132/2023 ZR/2/2023 ZR/9/2022 ZR/19/2023 ZR/80/2023 ZR/54/2022 ZR/120/2023 ZR/26/2024 ZR/41/2024 ZR/108/2024
Zarządzenie Nr 5/2025
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 10 lutego 2025 roku
w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 9/2022 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 8 lutego 2022 roku w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.)
Działając na podstawie art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571) oraz § 17 ust. 4 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 494 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 21 maja 2019 roku w sprawie Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.), zarządzam, co następuje:
§ 1
W Regulaminie Organizacyjnym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, który stanowi załącznik do Zarządzenia Nr 9/2022 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 8 lutego 2022 roku w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.), wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 6 pkt 3 lit. a pkt vi otrzymuje brzmienie: „vi. Katedra Konstrukcji i Procesów Budowlanych,”,
2) w § 14 ust. 2 na końcu pkt 12 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 13 w brzmieniu:
„13) Centrum Zarządzania Projektami i Analiz Strategicznych.”,
3) w § 15 ust. 3 skreśla się pkt 2,
4) skreśla się § 17,
5) po § 26 dodaje się § 26a w brzmieniu:
„§ 26a
Centrum Zarządzania Projektami i Analiz Strategicznych
- Do zadań Centrum Zarządzania Projektami i Analiz Strategicznych należy w szczególności:
1) upowszechnianie informacji wśród społeczności akademickiej o możliwościach pozyskiwania środków i realizacji projektów współfinansowanych z funduszy zewnętrznych;
2) pozyskiwanie finansowania na realizację projektów w ramach dostępnych programów krajowych, strukturalnych i międzynarodowych, zgodnie z aktualną Strategią Rozwoju Uniwersytetu, tj. m. in. z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Narodowego Centrum Nauki, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Zdrowia, Agencji Badań Medycznych, Fundacji na rzecz Nauki Polskiej i in., funduszy strukturalnych, inicjatyw wspólnotowych, europejskich mechanizmów finansowych, programów Unii Europejskiej, programów międzynarodowych i krajowych, zagranicznych i krajowych instytucji publicznych i prywatnych;
3) wsparcie administracyjne kierowników projektów w bieżącej realizacji projektów;
4) monitorowanie realizacji działań projektowych w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, warunkami umowy o dofinansowanie oraz zasadami kwalifikowalności wydatków;
5) współpraca z kierownikami projektów, zespołami projektowymi oraz jednostkami administracyjnymi w ramach przeprowadzanych kontroli i audytów, w tym udział w przygotowywaniu wymaganych dokumentów oraz nadzór nad wdrażaniem zaleceń pokontrolnych;
6) stała współpraca z instytucjami zarządzającymi poszczególnymi programami;
7) stała współpraca z jednostkami organizacyjnymi Uniwersytetu zaangażowanymi w realizację i obsługę projektów;
8) bieżąca współpraca z Działem Zamówień Publicznych w zakresie realizowanych w ramach projektów procedur o udzielenie zamówień publicznych, w tym przeprowadzaniu postępowań na wyłonienie wykonawców zamówień finansowanych oraz w zakresie pozostałej działalności obsługiwanej przez Centrum, dla których nie stosuje się przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
9) weryfikacja form zatrudniania i wynagradzania osób uczestniczących w realizacji projektów oraz w zakresie pozostałej działalności w oparciu o wytyczne programu lub wniosek o finansowanie;
10) prowadzenie Centralnego Rejestru Projektów Uniwersytetu;
11) analizowanie wybranych obszarów społeczno – gospodarczych w ujęciu strategicznym i horyzontalnym w celu identyfikacji problemów oraz określenia propozycji ich rozwiązania;
12) inicjowanie, koordynowanie i wdrażanie prac nad Strategią Rozwoju Uniwersytetu na podstawie informacji z przeprowadzonych analiz;
13) określanie strategicznych kierunków oraz rekomendowanie realizacji działań z zakresu zrównoważonego rozwoju. - Strukturę organizacyjną Centrum Zarządzania Projektami i Analiz Strategicznych tworzą:
1) Biuro Projektów Badawczych,
2) Biuro Projektów Edukacyjnych,
3) Biuro Projektów Inwestycyjnych,
4) Biuro Analiz Strategicznych,
5) Biuro ds. Zrównoważonego Rozwoju,
6) Sekcja Monitoringu Projektów. - Działalnością Centrum kieruje dyrektor powołany przez Rektora.
- Na wniosek dyrektora, Rektor powołuje zastępców dyrektora.
- Biurami wchodzącymi w skład Centrum kierują kierownicy, których na wniosek dyrektora powołuje i odwołuje Rektor.
- Szczegółowe zasady funkcjonowania Centrum Zarządzania Projektami i Analiz Strategicznych określa regulamin nadany przez Rektora.”,
6) § 30 otrzymuje brzmienie:
„§ 30
Biuro Nauki
- Do zadań Biura Nauki należy w szczególności:
1) organizacja procesu ewaluacji jakości działalności naukowej w dyscyplinach naukowych, w celu przygotowania dyscyplin do oceny,
2) wsparcie dyscyplin i zespołów w zakresie przeprowadzania postępowań związanych z rozwojem kadry naukowej,
3) prowadzenie ewidencji pracowników przypisanych do dyscyplin naukowych,
4) obsługa systemu POL-on w zakresie modułów związanych z ewaluacją jakości działalności naukowej,
5) obsługa administracyjna Uniwersyteckiej Rady Doskonałości Naukowej i Komisji ds. etyki badań naukowych,
6) obsługa administracyjna wykładów otwartych i konferencji naukowych organizowanych przez pracowników, doktorantów i studentów Uniwersytetu, w tym prowadzenie elektronicznej bazy konferencji,
7) obsługa administracyjna spraw związanych z rezerwą Rektora dotyczącą rozwoju kadry naukowej,
8) prowadzenie Regionalnego Punktu Kontaktowego Programów Badawczych Unii Europejskiej,
9) przygotowywanie materiałów, opracowań, sprawozdań i statystyk z zakresu działalności badawczej Uniwersytetu,
10) opracowywanie, w porozumieniu z radcą prawnym, projektów wewnętrznych aktów prawnych, zgodnie z właściwością rzeczową jednostki. - Pracami Biura Nauki kieruje powołany przez Rektora kierownik.
- Organizację i tryb pracy Biura Nauki nadzoruje Prorektor ds. Nauki i Współpracy Międzynarodowej.”,
7) w § 32 ust. 5 otrzymuje brzmienie: „5. Pracami Biblioteki Uniwersyteckiej kieruje powołany przez Rektora Dyrektor. Na wniosek Dyrektora Rektor powołuje do dwóch zastępców.”.
§ 2
Realizację zarządzenia powierza się Kanclerzowi, Prorektorowi ds. Nauki i Współpracy Międzynarodowej oraz dziekanowi Wydziału Geoinżynierii.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 12 lutego 2025 r.
Rektor
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM
Z5_2025.pdf |
Regulamin Organizacyjny po zmianie 5_2025.pdf |
Podmiot udostępniający: |
Biuro Rektora | ||
Wytworzono przez: |
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM | ||
Data wytworzenia: |
10 lutego 2025 | ||
Opublikowano przez: |
Zofia Konopka | ||
Data opublikowania: |
10 lutego 2025 16:16 | ||
Aktualizowano przez: |
Zofia Konopka | ||
Data aktualizacji: |
11 lutego 2025 12:51 |