Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Zarządzenie Nr 5/2025
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 10 lutego 2025 roku

 

w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 9/2022 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 8 lutego 2022 roku w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.)

Działając na podstawie art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571) oraz § 17 ust. 4 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 494 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 21 maja 2019 roku w sprawie Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.), zarządzam, co następuje:

§ 1

W Regulaminie Organizacyjnym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, który stanowi załącznik do Zarządzenia Nr 9/2022 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 8 lutego 2022 roku w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.), wprowadza się następujące zmiany:
1)  w § 6 pkt 3 lit. a pkt vi otrzymuje brzmienie: „vi. Katedra Konstrukcji i Procesów Budowlanych,”,
2)  w § 14 ust. 2 na końcu pkt 12 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 13 w brzmieniu:
     „13) Centrum Zarządzania Projektami i Analiz Strategicznych.”,
3)  w § 15 ust. 3 skreśla się pkt 2,
4) skreśla się § 17,
5) po § 26 dodaje się § 26a w brzmieniu:

„§ 26a

Centrum Zarządzania Projektami i Analiz Strategicznych

  1. Do zadań Centrum Zarządzania Projektami i Analiz Strategicznych należy w szczególności:
    1) upowszechnianie informacji wśród społeczności akademickiej o możliwościach pozyskiwania środków i realizacji projektów współfinansowanych z funduszy zewnętrznych;
    2) pozyskiwanie finansowania na realizację projektów w ramach dostępnych programów krajowych, strukturalnych i międzynarodowych, zgodnie z aktualną Strategią Rozwoju Uniwersytetu, tj. m. in. z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Narodowego Centrum Nauki, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Zdrowia, Agencji Badań Medycznych, Fundacji na rzecz Nauki Polskiej i in., funduszy strukturalnych, inicjatyw wspólnotowych, europejskich mechanizmów finansowych, programów Unii Europejskiej, programów międzynarodowych i krajowych, zagranicznych i krajowych instytucji publicznych i prywatnych;
    3) wsparcie administracyjne kierowników projektów w bieżącej realizacji projektów;
    4) monitorowanie realizacji działań projektowych w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, warunkami umowy o dofinansowanie oraz zasadami kwalifikowalności wydatków;
    5) współpraca z kierownikami projektów, zespołami projektowymi oraz jednostkami administracyjnymi w ramach przeprowadzanych kontroli i audytów, w tym udział w przygotowywaniu wymaganych dokumentów oraz nadzór nad wdrażaniem zaleceń pokontrolnych;
    6) stała współpraca z instytucjami zarządzającymi poszczególnymi programami;
    7) stała współpraca z jednostkami organizacyjnymi Uniwersytetu zaangażowanymi w realizację i obsługę projektów;
    8) bieżąca współpraca z Działem Zamówień Publicznych w zakresie realizowanych w ramach projektów procedur o udzielenie zamówień publicznych, w tym przeprowadzaniu postępowań na wyłonienie wykonawców zamówień finansowanych oraz w zakresie pozostałej działalności obsługiwanej przez Centrum, dla których nie stosuje się przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
    9) weryfikacja form zatrudniania i wynagradzania osób uczestniczących w realizacji projektów oraz w zakresie pozostałej działalności w oparciu o wytyczne programu lub wniosek o finansowanie;
    10) prowadzenie Centralnego Rejestru Projektów Uniwersytetu;
    11) analizowanie wybranych obszarów społeczno – gospodarczych w ujęciu strategicznym i horyzontalnym w celu identyfikacji problemów oraz określenia propozycji ich rozwiązania;
    12) inicjowanie, koordynowanie i wdrażanie prac nad Strategią Rozwoju Uniwersytetu  na podstawie informacji z przeprowadzonych analiz;
    13) określanie strategicznych kierunków oraz rekomendowanie realizacji działań z zakresu zrównoważonego rozwoju.
  2. Strukturę organizacyjną Centrum Zarządzania Projektami i Analiz Strategicznych tworzą:
    1) Biuro Projektów Badawczych,
    2) Biuro Projektów Edukacyjnych,
    3) Biuro Projektów Inwestycyjnych,
    4) Biuro Analiz Strategicznych,
    5) Biuro ds. Zrównoważonego Rozwoju,
    6) Sekcja Monitoringu Projektów.
  3. Działalnością Centrum kieruje dyrektor powołany przez Rektora.
  4. Na wniosek dyrektora, Rektor powołuje zastępców dyrektora.
  5. Biurami wchodzącymi w skład Centrum kierują kierownicy, których na wniosek dyrektora powołuje i odwołuje Rektor.
  6. Szczegółowe zasady funkcjonowania Centrum Zarządzania Projektami i Analiz Strategicznych określa regulamin nadany przez Rektora.”,

6) § 30 otrzymuje brzmienie:

„§ 30

Biuro Nauki

  1. Do zadań Biura Nauki należy w szczególności:
    1) organizacja procesu ewaluacji jakości działalności naukowej w dyscyplinach naukowych, w celu przygotowania dyscyplin do oceny,
    2) wsparcie dyscyplin i zespołów w zakresie przeprowadzania postępowań związanych z rozwojem kadry naukowej,
    3) prowadzenie ewidencji pracowników przypisanych do dyscyplin naukowych,
    4) obsługa systemu POL-on w zakresie modułów związanych z ewaluacją jakości działalności naukowej,
    5) obsługa administracyjna Uniwersyteckiej Rady Doskonałości Naukowej i Komisji ds. etyki badań naukowych,
    6) obsługa administracyjna wykładów otwartych i konferencji naukowych organizowanych przez pracowników, doktorantów i studentów Uniwersytetu, w tym prowadzenie elektronicznej bazy konferencji,
    7) obsługa administracyjna spraw związanych z rezerwą Rektora dotyczącą rozwoju kadry naukowej,
    8) prowadzenie Regionalnego Punktu Kontaktowego Programów Badawczych Unii Europejskiej,
    9) przygotowywanie materiałów, opracowań, sprawozdań i statystyk z zakresu działalności badawczej Uniwersytetu,
    10) opracowywanie, w porozumieniu z radcą prawnym, projektów wewnętrznych aktów prawnych, zgodnie z właściwością rzeczową jednostki.
  2. Pracami Biura Nauki kieruje powołany przez Rektora kierownik.
  3. Organizację i tryb pracy Biura Nauki nadzoruje Prorektor ds. Nauki i Współpracy Międzynarodowej.”,

7) w § 32 ust. 5 otrzymuje brzmienie: „5. Pracami Biblioteki Uniwersyteckiej kieruje powołany przez Rektora Dyrektor. Na wniosek Dyrektora Rektor powołuje do dwóch zastępców.”.

§ 2

Realizację zarządzenia powierza się Kanclerzowi, Prorektorowi ds. Nauki i Współpracy Międzynarodowej oraz dziekanowi Wydziału Geoinżynierii. 

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 12 lutego 2025 r.

 

Rektor
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM

Z5_2025.pdf
Regulamin Organizacyjny po zmianie 5_2025.pdf
Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM
Data wytworzenia:
10 lutego 2025
Opublikowano przez:
Zofia Konopka
Data opublikowania:
10 lutego 2025 16:16
Aktualizowano przez:
Zofia Konopka
Data aktualizacji:
11 lutego 2025 12:51