Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Zarządzenie Nr 41/2024
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie 
z dnia 27 maja 2024 roku

 

w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 9/2022 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 8 lutego 2022 roku w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.)

 

Działając na podstawie art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 742 ze zm.) oraz § 17 ust. 4 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 494 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 21 maja 2019 roku w sprawie Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.), zarządzam, co następuje:

§ 1

W Regulaminie Organizacyjnym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, który stanowi załącznik do Zarządzenia Nr 9/2022 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 8 lutego 2022 roku w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.), wprowadza się następujące zmiany:

1. § 20 otrzymuje brzmienie:

„§ 20

Biuro Kontroli Wewnętrznej i BHP

  1. Biuro Kontroli Wewnętrznej i BHP realizuje zadania mające na celu doskonalenie zarządzania Uniwersytetem.
  2. Do zadań Biura Kontroli Wewnętrznej i BHP należy w szczególności:
    1) prowadzenie w jednostkach organizacyjnych Uniwersytetu kontroli w oparciu o kryteria legalności, gospodarności, celowości i rzetelności;
    2) ustalanie w ramach kontroli zakresu ewentualnych nieprawidłowości, ich przyczyn i skutków oraz osób za nie odpowiedzialnych, a także formułowanie zaleceń zmierzających do usunięcia nieprawidłowości;
    3) dokonywanie oceny działalności kontrolowanej jednostki na podstawie ustalonego w trakcie kontroli stanu faktycznego, przy zastosowaniu przyjętych kryteriów kontroli;
    4) opracowywanie rocznych planów kontroli wewnętrznych we współpracy z Zespołem Audytu Wewnętrznego;
    5) opracowywanie rocznego sprawozdania z przeprowadzonych w Uniwersytecie kontroli;
    6) prowadzenie ewidencji skarg i wniosków kierowanych do Rektora;
    7) przeprowadzanie kontroli oraz sprawowanie nadzoru nad warunkami pracy i przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz prowadzenie doradztwa w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii;
    8) informowanie na bieżąco Rektora o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usunięcia tych zagrożeń;
    9) sporządzanie i przedstawianie Rektorowi, co najmniej raz w roku, analizy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy;
    10) inicjowanie działań mających na celu poprawę warunków pracy, zachowanie wymagań ergonomii na stanowiskach pracy, a także popularyzowanie wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy oraz ergonomii;
    11) współpraca ze służbą zdrowia w zakresie organizowania badań lekarskich i opieki profilaktycznej;
    12) współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie prowadzenia szkoleń bezpieczeństwa i higieny pracy oraz adaptacji zawodowej nowych pracowników;
    13) współdziałanie ze związkami zawodowymi, społecznymi inspektorami pracy oraz zewnętrznymi organami nadzoru w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
    14) opiniowanie instrukcji stanowiskowych i prowadzenie doradztwa w zakresie doboru właściwych środków ochrony indywidualnej i zbiorowej;
    15) uczestniczenie w postępowaniach powypadkowych;
    16) uczestniczenie w odbiorze nowo budowanych lub modernizowanych pomieszczeń pracy;
    17) prowadzenie rejestrów zgodne z wymogami Kodeksu pracy;
    18) realizowanie innych zadań służby bhp wynikających z obowiązujących przepisów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
    19) sporządzanie opinii prawnych dotyczących zakresu działania Biura Kontroli Wewnętrznej i BHP na potrzeby Rektora, Prorektorów, Dyrektora Gabinetu Rektora i Kanclerza;
    20) udzielanie porad prawnych i wyjaśnień z zakresu stosowania prawa w sprawach znajdujących się w zakresie działania Biura Kontroli Wewnętrznej i BHP;
    21) opiniowanie pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa umów i porozumień,  zawieranych przez Uniwersytet w zakresie działania Biura Kontroli Wewnętrznej i BHP;
    22) występowanie w imieniu Uniwersytetu przed organami ścigania;
    23) opracowywanie we współpracy z jednostkami organizacyjnymi projektów zarządzeń Rektora, jak i innych wewnętrznych aktów normatywnych, dotyczących zakresu działania Biura Kontroli Wewnętrznej i BHP oraz ich opiniowanie;
    24) monitorowanie zmian w ustawodawstwie dotyczącym działalności Biura Kontroli Wewnętrznej i BHP oraz informowanie o tym władz Uniwersytetu;
    25) opracowywanie pod względem formalno-prawnym innych spraw powierzonych przez Rektora;
    26) realizowanie zadań z zakresu powszechnego obowiązku obrony i Obrony Cywilnej, wynikających z regulacji ustawowych, rozporządzeń i zarządzeń wewnętrznych w tym zakresie oraz nadzór nad całością przedsięwzięć z zakresu obronności;
    27) prowadzenie działalności planistycznej w zakresie realizacji zadań obronnych, ochrony ludności i powszechnej samoobrony;
    28) nadzorowanie budowli ochronnych, znajdujących się w posiadaniu Uniwersytetu i utrzymywanie ich w stałej gotowości do wykorzystania;
    29) realizacja zadań stałego dyżuru Uniwersytetu na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa.
  3. Pracami Biura Kontroli Wewnętrznej i BHP kieruje powołany przez Rektora kierownik.
  4. Organizację i tryb pracy Biura Kontroli Wewnętrznej i BHP określa Rektor.”,

2. § 25 otrzymuje brzmienie:

„§ 25

Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych

  1. Do zadań pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych należy w szczególności:
    1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;
    2) zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne;
    3) zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych;
    4) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji;
    5) opracowywanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych w Uniwersytecie oraz nadzorowanie jego realizacji;
    6) prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;
    7) prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;
    8) prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych w Uniwersytecie oraz wykonujących czynności zlecone, posiadających uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, jak również osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto.
  2. Nadzór nad organizacją i trybem pracy Pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych pełni Rektor.”.

§ 2

Realizację zarządzenia powierza się Kanclerzowi.

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2024 r.

 

 

 

Rektor
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM

 

 

 

 

Z41_2024.PDF
Regulamin Organizacyjny po zmianie 41_2024.pdf
Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM
Data wytworzenia:
27 maja 2024
Opublikowano przez:
Zofia Konopka
Data opublikowania:
28 maja 2024 09:34
Aktualizowano przez:
Zofia Konopka
Data aktualizacji:
28 maja 2024 11:00