Sygnatura: ZR/41/2024
Wejście w życie: 27.05.2024
Ważny do: -
Dokumenty powiązane: ZR/78/2024 ZR/95/2023 ZR/88/2022 ZR/12/2023 ZR/72/2023 ZR/132/2023 ZR/2/2023 ZR/9/2022 ZR/19/2023 ZR/80/2023 ZR/54/2022 ZR/120/2023 ZR/26/2024
Zarządzenie Nr 41/2024
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 27 maja 2024 roku
w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 9/2022 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 8 lutego 2022 roku w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.)
Działając na podstawie art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 742 ze zm.) oraz § 17 ust. 4 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 494 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 21 maja 2019 roku w sprawie Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.), zarządzam, co następuje:
§ 1
W Regulaminie Organizacyjnym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, który stanowi załącznik do Zarządzenia Nr 9/2022 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 8 lutego 2022 roku w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.), wprowadza się następujące zmiany:
1. § 20 otrzymuje brzmienie:
„§ 20
Biuro Kontroli Wewnętrznej i BHP
- Biuro Kontroli Wewnętrznej i BHP realizuje zadania mające na celu doskonalenie zarządzania Uniwersytetem.
- Do zadań Biura Kontroli Wewnętrznej i BHP należy w szczególności:
1) prowadzenie w jednostkach organizacyjnych Uniwersytetu kontroli w oparciu o kryteria legalności, gospodarności, celowości i rzetelności;
2) ustalanie w ramach kontroli zakresu ewentualnych nieprawidłowości, ich przyczyn i skutków oraz osób za nie odpowiedzialnych, a także formułowanie zaleceń zmierzających do usunięcia nieprawidłowości;
3) dokonywanie oceny działalności kontrolowanej jednostki na podstawie ustalonego w trakcie kontroli stanu faktycznego, przy zastosowaniu przyjętych kryteriów kontroli;
4) opracowywanie rocznych planów kontroli wewnętrznych we współpracy z Zespołem Audytu Wewnętrznego;
5) opracowywanie rocznego sprawozdania z przeprowadzonych w Uniwersytecie kontroli;
6) prowadzenie ewidencji skarg i wniosków kierowanych do Rektora;
7) przeprowadzanie kontroli oraz sprawowanie nadzoru nad warunkami pracy i przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz prowadzenie doradztwa w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii;
8) informowanie na bieżąco Rektora o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usunięcia tych zagrożeń;
9) sporządzanie i przedstawianie Rektorowi, co najmniej raz w roku, analizy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy;
10) inicjowanie działań mających na celu poprawę warunków pracy, zachowanie wymagań ergonomii na stanowiskach pracy, a także popularyzowanie wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy oraz ergonomii;
11) współpraca ze służbą zdrowia w zakresie organizowania badań lekarskich i opieki profilaktycznej;
12) współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie prowadzenia szkoleń bezpieczeństwa i higieny pracy oraz adaptacji zawodowej nowych pracowników;
13) współdziałanie ze związkami zawodowymi, społecznymi inspektorami pracy oraz zewnętrznymi organami nadzoru w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
14) opiniowanie instrukcji stanowiskowych i prowadzenie doradztwa w zakresie doboru właściwych środków ochrony indywidualnej i zbiorowej;
15) uczestniczenie w postępowaniach powypadkowych;
16) uczestniczenie w odbiorze nowo budowanych lub modernizowanych pomieszczeń pracy;
17) prowadzenie rejestrów zgodne z wymogami Kodeksu pracy;
18) realizowanie innych zadań służby bhp wynikających z obowiązujących przepisów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
19) sporządzanie opinii prawnych dotyczących zakresu działania Biura Kontroli Wewnętrznej i BHP na potrzeby Rektora, Prorektorów, Dyrektora Gabinetu Rektora i Kanclerza;
20) udzielanie porad prawnych i wyjaśnień z zakresu stosowania prawa w sprawach znajdujących się w zakresie działania Biura Kontroli Wewnętrznej i BHP;
21) opiniowanie pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa umów i porozumień, zawieranych przez Uniwersytet w zakresie działania Biura Kontroli Wewnętrznej i BHP;
22) występowanie w imieniu Uniwersytetu przed organami ścigania;
23) opracowywanie we współpracy z jednostkami organizacyjnymi projektów zarządzeń Rektora, jak i innych wewnętrznych aktów normatywnych, dotyczących zakresu działania Biura Kontroli Wewnętrznej i BHP oraz ich opiniowanie;
24) monitorowanie zmian w ustawodawstwie dotyczącym działalności Biura Kontroli Wewnętrznej i BHP oraz informowanie o tym władz Uniwersytetu;
25) opracowywanie pod względem formalno-prawnym innych spraw powierzonych przez Rektora;
26) realizowanie zadań z zakresu powszechnego obowiązku obrony i Obrony Cywilnej, wynikających z regulacji ustawowych, rozporządzeń i zarządzeń wewnętrznych w tym zakresie oraz nadzór nad całością przedsięwzięć z zakresu obronności;
27) prowadzenie działalności planistycznej w zakresie realizacji zadań obronnych, ochrony ludności i powszechnej samoobrony;
28) nadzorowanie budowli ochronnych, znajdujących się w posiadaniu Uniwersytetu i utrzymywanie ich w stałej gotowości do wykorzystania;
29) realizacja zadań stałego dyżuru Uniwersytetu na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa. - Pracami Biura Kontroli Wewnętrznej i BHP kieruje powołany przez Rektora kierownik.
- Organizację i tryb pracy Biura Kontroli Wewnętrznej i BHP określa Rektor.”,
2. § 25 otrzymuje brzmienie:
„§ 25
Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych
- Do zadań pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych należy w szczególności:
1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;
2) zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne;
3) zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych;
4) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji;
5) opracowywanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych w Uniwersytecie oraz nadzorowanie jego realizacji;
6) prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;
7) prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;
8) prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych w Uniwersytecie oraz wykonujących czynności zlecone, posiadających uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, jak również osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto. - Nadzór nad organizacją i trybem pracy Pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych pełni Rektor.”.
§ 2
Realizację zarządzenia powierza się Kanclerzowi.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2024 r.
Rektor
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM
Z41_2024.PDF |
Regulamin Organizacyjny po zmianie 41_2024.pdf |
Podmiot udostępniający: |
Biuro Rektora | ||
Wytworzono przez: |
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM | ||
Data wytworzenia: |
27 maja 2024 | ||
Opublikowano przez: |
Zofia Konopka | ||
Data opublikowania: |
28 maja 2024 09:34 | ||
Aktualizowano przez: |
Zofia Konopka | ||
Data aktualizacji: |
28 maja 2024 11:00 |