Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Zarządzenie  Nr 28/2021
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 11 marca 2021 roku

w sprawie zmian w Regulaminie organizacyjnym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie 

 

Na podstawie § 17 ust. 4 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 494 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 21 maja 2019 r. w sprawie Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zmianami), w związku z art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 85 ze zmianami), stanowi się, co następuje:

§ 1

W Regulaminie organizacyjnym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 51/2014 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 30 czerwca 2014 roku w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zmianami), wprowadza się następujące zmiany:

1)   § 19 b otrzymuje brzmienie: 

 „§ 19b

Stanowisko ds. kontroli zarządczej

  1. Stanowisko ds. kontroli zarządczej podlega bezpośrednio Rektorowi.
  2. Do zakresu działania Stanowiska ds. kontroli zarządczej należy koordynowanie ogółu działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań Uniwersytetu w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy. 
  3. Do zadań Stanowiska ds. kontroli zarządczej należy: 
    1) zapewnianie kompletności i zgodności z prawem dokumentacji systemu kontroli zarządczej w Uniwersytecie,
    2) opracowanie i przedstawianie Rektorowi propozycji planu działalności Uniwersytetu,
    3) przygotowywanie Rektorowi projektu oświadczenia o stanie kontroli zarządczej,
    4) koordynowanie wewnętrznej sprawozdawczości z funkcjonowania kontroli zarządczej,
    5) bieżące informowanie Rektora o stanie kontroli zarządczej w Uniwersytecie,
    6) opracowywanie sprawozdań o stanie kontroli zarządczej w Uniwersytecie na potrzeby instytucji zewnętrznych,
    7) koordynowanie przebiegu procesu samooceny systemu kontroli zarządczej Uniwersytecie,
    8) przekazywanie Rektorowi wyników samooceny oraz propozycji usprawnień systemu kontroli zarządczej,
    9) prowadzenie i bieżąca aktualizacja wykazu procedur kontroli zarządczej w Uniwersytecie,
    10) koordynowanie realizacji zadań związanych z zarządzaniem ryzykiem w Uniwersytecie,
    11) dokumentowania procesu zarządzania ryzykiem,
    12) doradztwo w sprawach dotyczących zasad funkcjonowania kontroli zarządczej.”;

2) dodaje się § 19d w brzmieniu: 

„§ 19d

Rzecznik ds. Równości Szans

  1. Rzecznik ds. Równości Szans prowadzi działalność na rzecz przeciwdziałania wszelkim rodzajom dyskryminacji w Uniwersytecie.
  2. Zakres działalności Rzecznika obejmuje m.in.:
    1) reprezentowanie studentów i pracowników Uniwersytetu w zakresie zapewnienia równości szans,
    2) inicjowanie, promowanie i prowadzenie działań systemowych (w tym edukacyjnych) na rzecz równego traktowania,
        adresowanych do całej społeczności Uniwersytetu,
    3) wspieranie środowiska studenckiego, kadry zarządzającej oraz administracji Uniwersytetu we wdrażaniu procedur
        antydyskryminacyjnych oraz reagowaniu na przypadki dyskryminacji,
    4) zajmowanie stanowisk w toczących się postępowaniach dyscyplinarnych dotyczących naruszeń w obszarze równego
        traktowania, na wniosek Rektora lub Rzecznika Dyscyplinarnego,
    5) opiniowanie dokumentów strategicznych oraz wewnętrznych aktów prawnych Uniwersytetu pod kątem równego
        traktowania i przeciwdziałania praktykom dyskryminacyjnym,
    6) reprezentowanie Uniwersytetu m.in. na konferencjach, seminariach i innych wydarzeniach dotyczących tematu
        równego traktowania i przeciwdziałania dyskryminacji,
    7) współpraca z krajowymi i międzynarodowymi organizacjami działającymi na rzecz równego traktowania, prowadzenie
        monitoringu i ewaluacji działań antydyskryminacyjnych, prowadzonych w Uniwersytecie,
    8) współpraca z biurami realizującymi zadania na rzecz studentów z niepełnosprawnościami i dysfunkcjami (m.in.
        Uniwersyteckie Centrum Wsparcia, Biuro ds. Studenckich, Biuro ds. Kształcenia),
    9) przedstawianie Rektorowi planu pracy na bieżący rok akademicki oraz rocznego sprawozdania ze swojej działalności.”;

3) z dniem 31 marca 2021 r. likwiduje się Biuro Analiz Edukacyjnych i Rozwoju Kształcenia oraz Biuro ds. Osób
    Niepełnosprawnych;
4) na bazie jednostek, o których mowa w pkt 3, z dniem 1 kwietnia 2021 r. tworzy się Uniwersyteckie Centrum Wsparcia
    podległe Prorektorowi ds. kształcenia;
5) dodaje się § 26 a w brzmieniu: 

„§ 26a

Uniwersyteckie Centrum Wsparcia

  1. Strukturę Uniwersyteckiego Centrum Wsparcia tworzą dwie sekcje podzielone na jednostki organizacyjne:
    1) Sekcja Adaptacji Integracji Akademickiej:
        a) Ośrodek Kariery,
        b) Poradnia Pomocy Psychologicznej i Psychoedukacji „Empatia”,
        c) Ośrodek ds. Osób z Niepełnosprawnościami,
    2) Sekcja Analiz i Projektowania: a) Ośrodek Analiz Edukacyjnych i Rynkowych, b) Akademia Projektowania
        Uniwersalnego.
  2. Do zadań Uniwersyteckiego Centrum Wsparcia należy:
    1) dokonywanie analiz merytorycznych w sprawach związanych z ofertą kształcenia studiów wyższych, studiów trzeciego
        stopnia, studiów podyplomowych i kursów dokształcających  oraz dostosowanie ich do potrzeb rynku pracy, zgodnie
        z obowiązującymi trendami,
    2) wspieranie realizacji zadań związanych z przygotowaniem, wdrożeniem i nadzorem założeń dotyczących polityki
        kształcenia Uniwersytetu w oparciu o przygotowane rekomendacje,
    3) realizacja zadań zapewniających wysoką jakość kształcenia, w tym:
        a) wsparcie w przygotowaniu i wdrożeniu jednolitego systemu oceny jakości kształcenia,
        b) wsparcie w przygotowaniu i wdrożeniu jednolitego systemu podwyższania kwalifikacji dydaktycznych nauczycieli
             akademickich,
    4) zbieranie i upowszechnianie informacji na temat polskich i międzynarodowych standardów, wytycznych i dobrych
        praktyk w zakresie jakości oraz innowacyjności kształcenia,
    5) przygotowanie i wdrożenie wewnętrznego systemu zarządzania jakością wsparcia kandydatów na studia, studentów
        i absolwentów w zakresie aktywizacji edukacyjno-zawodowej,
    6) analiza rynku pracy w celu:
        a) zidentyfikowania zapotrzebowania na nowe kierunki i zakresy kształcenia oraz modyfikacji oferty kształcenia
            w odpowiedzi na potrzeby otoczenia społeczno-gospodarczego,
        b) identyfikacji i minimalizacji luk kompetencyjnych studentów i absolwentów,
    7) rozszerzenie programu szkoleń, kursów i studiów podyplomowych, przez włączenie się Uniwersytetu w działania
        z obszaru Lifelong Learning (LLL),
    8) przygotowanie i wdrożenie systemu zarządzania relacjami z otoczeniem społeczno-gospodarczym w zakresie:
        a) zaangażowania przedstawicieli życia gospodarczego w proces aktualizacji strategii Uniwersytetu,
        b) dostosowywania/aktualizowania kierunków, programów studiów i materiałów dydaktycznych do wymagań
            gospodarki, rynku pracy i potrzeb pracodawców, realizowane we współpracy z przedstawicielami przedsiębiorstw,
        c) opracowywania programów szkoleń, kursów, oferty studiów podyplomowych również we współpracy
            z przedstawicielami firm,
    9) współpraca z jednostkami organizacyjnymi Uniwersytetu, realizującymi zadania związane z zakresem działalności
        Centrum,
    10) prowadzenie sprawozdawczości i przygotowywanie raportów, prezentacji, analiz i zestawień w zakresach objętych
          działaniami,
    11) stały monitoring oferty kształcenia w celu kompleksowej weryfikacji zakładanych efektów w oparciu m. in. o:
          a) analizę zgodności efektów uczenia się  z potrzebami rynku pracy oraz zapotrzebowaniem społecznym,
               z uwzględnieniem opinii i propozycji interesariuszy zewnętrznych,
          b) weryfikację zakładanych efektów uczenia się z wykorzystaniem opinii opiekunów praktyk zawodowych,
          c) analizę procesu oraz efektów monitorowania losów zawodowych absolwentów,
    12) prowadzenie spraw związanych ze studentami niepełnosprawnymi,
    13) opracowywanie i aktualizacja bazy studentów niepełnosprawnych,
    14) rozpoznawanie potrzeb studentów niepełnosprawnych oraz inicjowanie działań zmierzających do likwidacji
          zidentyfikowanych barier utrudniających naukę studentom niepełnosprawnym,
    15) prowadzenie wypożyczalni sprzętu wspomagającego naukę studentów niepełnosprawnych,
    16) organizacja spotkań indywidualnych i grupowych ze studentami niepełnosprawnymi,
    17) udzielanie indywidualnej pomocy studentom niepełnosprawnym w zakresie prowadzonych studiów,
    18) promocja działań Centrum,
    19) współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi Uniwersytetu,
    20) sprawozdawczość w zakresie wykonywanych zadań.”;

6)  § 28 i 28a skreśla się.

§ 2

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. 

 

Rektor
dr hab. Jerzy A. PRZYBOROWSKI, prof. UWM

Nr 28 Zmiana Regulaminu org.pdf
Z28_2021.PDF
Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM
Data wytworzenia:
10 marca 2021
Opublikowano przez:
Aldona Stec
Data opublikowania:
30 czerwca 2021 15:30
Aktualizowano przez:
Zofia Konopka
Data aktualizacji:
25 sierpnia 2022 12:23