Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Zarządzenie Nr 2/2022
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 10 stycznia 2022 roku

w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 27/2019 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 19 marca 2019 roku w sprawie Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.)
  
Na podstawie § 17 ust. 4 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie wprowadzonego uchwałą Nr 494 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 21 maja 2019 r. w sprawie Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.) oraz § 26 ust. 3 Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr 27/2019 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 19 marca 2019 roku w sprawie Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.), zarządzam co następuje:

§ 1

1. W Regulaminie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 27/2019
    Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 19 marca 2019 roku w sprawie Regulaminu
    Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie ze zm., zwanym
    dalej „Regulaminem”, wprowadza się następujące zmiany:
    1)  § 2 ust. 2 pkt 6 Regulaminu otrzymuje brzmienie:
         „6) najbliższy członek rodziny: współmałżonek lub osoba, z którą pracownik prowadzi wspólne gospodarstwo domowe
              (przy czym status takiej osoby ustalany jest na podstawie oświadczenia wnioskodawcy), dzieci własne, dzieci
              przysposobione oraz przyjęte na wychowanie w ramach rodziny zastępczej (na podstawie orzeczenia sądowego),
              rodzice, teściowie, rodzeństwo;”,
    2)  § 2 ust. 2 pkt 8 Regulaminu otrzymuje brzmienie:
         „8) osoby pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym – osoby wspólnie zaspokajające swoje potrzeby życiowe,
               współfinansujące swoje utrzymanie w przypadku posiadania własnych przychodów, powiązane zależnościami
               rodzinnymi, tj:
               a) współmałżonkowie (współmałżonkowie nie będą uwzględniani jako osoby pozostające w wspólnym
                   gospodarstwie domowym po przedłożeniu dokumentu potwierdzającego toczące się przed sądem
                   postępowanie o rozwód lub separację);
               b) osoby pozostające w związku partnerskim (konkubenci), przy czym status takich osób ustalany jest na podstawie
                   oświadczenia wnioskodawcy;
               c) dzieci własne, dzieci przysposobione oraz przyjęte na wychowanie w ramach rodziny zastępczej (na podstawie
                   orzeczenia sądowego),
               d) rodzice, teściowie, rodzeństwo;”, 
    3) § 5 ust. 3 pkt 2 Regulaminu otrzymuje brzmienie:
        „2)  do końca roku kalendarzowego, w którym kończą 25 lat, jednak nie dłużej niż do końca roku kalendarzowego,
               w którym ukończą naukę - pobierają naukę w formach szkolnych (na podstawie przedłożonego w jednostce
               właściwej ds. socjalnych zaświadczenia ze szkoły lub uczelni - zaświadczenie jest ważne jeden miesiąc od daty
               wystawienia)”,
   4)  § 6 ust. 3 Regulaminu otrzymuje brzmienie:
         „3. Do wniosków, o których mowa w ust. 2, dołącza się klauzulę zgody na przetwarzanie danych osobowych osób, które
              będą beneficjentami tych świadczeń oraz informację o przetwarzaniu danych osobowych, według wzorów
              określonych w aktualnych przepisach wewnętrznych dotyczących Polityki Bezpieczeństwa Informacji Uniwersytetu
              Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.”,
   5)  § 10 ust. 2 pkt 1 i 2 Regulaminu otrzymuje brzmienie:
         „1) średni miesięczny koszt leczenia oblicza się na podstawie dokumentów (faktur, rachunków, wystawionych w okresie
               trzech miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku, które potwierdzają wysokość poniesionych wydatków,
           2) jeżeli w trakcie leczenia korzysta się ze środków medycyny niekonwencjonalnej, to ich koszt Komisja może
               uwzględnić po rozpatrzeniu dokumentów, o których mowa w pkt. 1),
   6)  § 10 ust. 3 pkt 3 Regulaminu otrzymuje brzmienie:
         „3) jedno i to samo nieszczęśliwe zdarzenie losowe powodujące szkodę na mieniu, upoważnia do otrzymania zapomogi
              uprawnionym. Suma świadczenia nie może przekraczać poniesionych kosztów.”,
   7)  § 11 ust. 4 Regulaminu otrzymuje brzmienie:
        „4. Dofinansowanie do wypoczynku może być udzielone dodatkowo, bez konieczności składania odrębnego wniosku,
              jeżeli po podsumowaniu wydatków z Funduszu za początkowe 10 miesięcy danego roku kalendarzowego,
              po 15 listopada, na rachunku Funduszu pozostaną znaczące wolne środki. W takiej sytuacji, po uzgodnieniu podziału
              środków z prezydiami związków zawodowych, świadczenie będzie udzielane osobom uprawnionym uwzględniając
              ich wysokość przychodów.”,
    8) § 11 ust. 5 Regulaminu otrzymuje brzmienie:
        „5. Wnioski o dofinansowanie wypoczynku, których wzory stanowią załączniki do Regulaminu (Załącznik  Nr 14
              „Wniosek o przyznanie dofinansowania do zorganizowanego wypoczynku dzieci i młodzieży”,  Załącznik Nr 15
              „Wniosek o przyznanie dofinansowania do wypoczynku organizowanego we własnym zakresie – P”, Załącznik
              Nr 16 „Wniosek o przyznanie dofinansowania do wypoczynku organizowanego we własnym zakresie – ER”),
              finansowane ze środków Funduszu danego roku kalendarzowego należy złożyć w jednostce właściwej ds. socjalnych
              najpóźniej do dnia 30 listopada. Wnioskodawca wraz z wnioskiem okazuje pracownikowi tej jednostki również PIT
              roczny za rok poprzedni, wnioskodawcy i osób pozostających z nim we wspólnym gospodarstwie domowym,
              pozwalający określić średni miesięczny przychód w gospodarstwie domowym przypadający na jedną osobę.
              Wymóg ten dotyczy również pełnoletnich dzieci wnioskodawcy (dzieci własnych, dzieci przysposobionych oraz
              przyjętych na wychowanie w ramach rodziny zastępczej na podstawie orzeczenia sądowego), jeżeli pozostają oni we
              wspólnym gospodarstwie domowym. W przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą  oraz rolniczą,
              należy na wniosku wykazać całoroczny dochód wynikający z prowadzenia tej działalności.”,
    9) § 14 ust. 4 Regulaminu otrzymuje brzmienie:
        „4. Wniosek o dofinansowanie, według wzoru, który stanowi załącznik do Regulaminu (Załącznik Nr 12  „Wniosek
              o przyznanie dofinansowania leczenia sanatoryjnego lub uczestnictwa w turnusie rehabilitacyjnym”), składa się po
              powrocie z kuracji. Komisja rozpatruje wnioski raz w miesiącu.”,
  10) § 14 ust. 5 Regulaminu otrzymuje brzmienie:
        „5.Wysokość dofinansowania, wynikająca z poniesionych kosztów, ustalana jest procentowo, i nie może przekraczać
             trzykrotności miesięcznego kryterium socjalnego. Szczegółowe zasady dofinansowania stanowi załącznik do
             Regulaminu (Załącznik Nr 8 „Dofinansowanie leczenia sanatoryjnego lub pobytu na turnusie rehabilitacyjnym”).”,
 11)  § 19 ust. 4 Regulaminu otrzymuje brzmienie:
        „4. Dofinansowanie może być udzielane do wysokości środków przewidzianych w Preliminarzu do:
              1) udziału w zabawach choinkowych dla dzieci – 100% poniesionych kosztów,
              2) udziału w imprezie o charakterze masowym – do 90% poniesionych kosztów,
              3) zorganizowanych imprez i wyjazdów rekreacyjnych – do 80% poniesionych kosztów,
              4) wycieczek krajowych i zagranicznych – do 80% poniesionych kosztów,
              5) zajęć sportowo-rekreacyjnych i rehabilitacyjnych – do 80% poniesionych kosztów,
              6) uczestnictwa w imprezie kulturalnej bądź artystycznej – do 80% poniesionych kosztów.”,
 12)  § 21 ust. 12 Regulaminu otrzymuje brzmienie:
        „12. Osoby korzystające z zakładowych obiektów socjalnych ponoszą pełną odpowiedzialność materialną za szkody
               i straty powstałe z ich winy w obiekcie i jego wyposażeniu. Kwestie odpowiedzialności z tego tytułu określane są
               w oświadczeniu podpisanym w momencie odbioru skierowania, których treść stanowi załącznik do Regulaminu
               (Załącznik Nr 26 „Odpowiedzialność korzystającego za czasowe powierzenie mienia”).”,
 13)  § 22 ust. 4 Regulaminu otrzymuje brzmienie:
        „4. Osoby, które otrzymały skierowania na turnusy, dostarczają imienną listę wszystkich uczestników turnusu. Tylko
              osoby wymienione na liście są uprawnione do uczestniczenia w turnusie. Opłatę naliczoną zgodnie z przepisami
              § 21 ust. 7 i 10, dokonaną równocześnie za wszystkie osoby, rejestruje jednostka właściwa ds. socjalnych.”,
 14)  § 22 ust. 8 Regulaminu otrzymuje brzmienie:
        „8. Do skierowań na turnusy na łodziach żaglowych stosuje się odpowiednio przepisy § 6 ust. 7 pkt. 6.”,
 15)  § 22 ust. 9 Regulaminu otrzymuje brzmienie:
        „9. W przypadku szkód powstałych z winy osób korzystających z łodzi żaglowych, osoby te tracą prawo do wypożyczania
              na 2 kolejne sezony.”
 16)  § 24 Regulaminu otrzymuje brzmienie:

„§ 24

Obiekty wykorzystywane do celów socjalnych 
1. Zasady korzystania i funkcjonowania z obiektów wykorzystywanych do celów socjalnych oraz ich wykaz
    określa załącznik do Regulaminu (Załącznik Nr 27„Regulaminy korzystania z obiektów wykorzystywanych
    do celów socjalnych”).”
2. Terminy, w których w danym roku będą udostępnianie obiekty wykorzystywane do celów socjalnych, określa
    właściwy prorektor.
17) Załącznik nr 1 do Regulaminiu otrzymuje brzmienie nadane załącznikiem nr 1 do niniejszego zarządzenia,
18) Załącznik nr 2 do Regulaminu otrzymuje brzmienie nadane załącznikiem nr 2 do niniejszego zarządzenia,
19) Załącznik nr 3 do Regulaminu otrzymuje brzmienie nadane załącznikiem nr 3 do niniejszego zarządzenia,
20) Załącznik nr 4 do Regulaminu otrzymuje brzmienie nadane załącznikiem nr 4 do niniejszego zarządzenia,
21) Załącznik nr 5 do Regulaminu otrzymuje brzmienie nadane załącznikiem nr 5 do niniejszego zarządzenia,
22) Załącznik nr 6 do Regulaminu otrzymuje brzmienie nadane załącznikiem nr 6 do niniejszego zarządzenia.
23) Załącznik nr 7 do Regulaminu otrzymuje brzmienie nadane załącznikiem nr 7 do niniejszego zarządzenia.
24) Załącznik nr 8 do Regulaminu otrzymuje brzmienie nadane załącznikiem nr 8 do niniejszego zarządzenia.
25) Załącznik nr 9 do Regulaminu otrzymuje brzmienie nadane załącznikiem nr 9 do niniejszego zarządzenia.
26) Załącznik nr 10 do Regulaminu otrzymuje brzmienie nadane załącznikiem nr 10 do niniejszego zarządzenia.
27) Załącznik nr 12 do Regulaminu otrzymuje brzmienie nadane załącznikiem nr 11 do niniejszego zarządzenia.
28) Załącznik nr 13 do Regulaminu otrzymuje brzmienie nadane załącznikiem nr 12 do niniejszego zarządzenia.
29) Załącznik nr 14 do Regulaminu otrzymuje brzmienie nadane załącznikiem nr 13 do niniejszego zarządzenia.
30) Załącznik nr 15 do Regulaminu otrzymuje brzmienie nadane załącznikiem nr 14 do niniejszego zarządzenia.
31) Załącznik nr 16 do Regulaminu otrzymuje brzmienie nadane załącznikiem nr 15 do niniejszego zarządzenia.
32) Załącznik nr 18 do Regulaminu otrzymuje brzmienie nadane załącznikiem nr 16 do niniejszego zarządzenia.
33) Załącznik nr 19 do Regulaminu otrzymuje brzmienie nadane załącznikiem nr 17 do niniejszego zarządzenia.
34) Załącznik nr 20 do Regulaminu otrzymuje brzmienie nadane załącznikiem nr 18 do niniejszego zarządzenia.
35) Załącznik nr 21 do Regulaminu otrzymuje brzmienie nadane załącznikiem nr 19 do niniejszego zarządzenia.
36) Załącznik nr 22 do Regulaminu otrzymuje brzmienie nadane załącznikiem nr 20 do niniejszego zarządzenia.
37) Załącznik nr 24 do Regulaminu otrzymuje brzmienie nadane załącznikiem nr 21 do niniejszego zarządzenia.
38) Załącznik nr 25 do Regulaminu otrzymuje brzmienie nadane załącznikiem nr 22 do niniejszego zarządzenia.
 
2. Tekst jednolity Regulaminu wraz z załącznikami stanowi załącznik nr 23 do niniejszego zarządzenia.

§ 2

Nadzór nad realizacją Zarządzenia powierza się Prorektorowi ds. rozwoju i polityki finansowej.
 

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 r.


 
Rektor
 
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM
 
 

Załącznik Nr1_Preliminarz_Prowizorium ZFŚS.xlsx
Załącznik Nr2_sprawozdanie okresowe ZFŚS.xlsx
Załącznik Nr3_sprawozdanie roczne ZFŚS.xlsx
Zal4_Zarz2_2022.pdf
Zal5_Zarz2_2022.pdf
Zal6_ Zarz2_2022.pdf
Zal15_Zarz2_2022.pdf
Zal16_Zarz2_2022.pdf
Zal17_Zarz2_2022.pdf
Zal18_Zarz_2_2022.pdf
Zal19_Zarz2_2022.pdf
Zal20_Zarz2_2022.pdf
Zal21_Zarz2_2022.pdf
Zal22_Zarz2_2022.pdf
Zal7_Zarz2_2022.pdf
Zal8_Zarz2_2022.pdf
Zal9_Zarz2_2022.pdf
Zal10_Zarz_2_2022.pdf
Zal11_Zarz2_2022.pdf
Zal12_Zarz2_2022.pdf
Zal13_Zarz2_2022.pdf
Zal14_Zarz2_2022.pdf
RegulaminZFSS.pdf
Z2_2022.pdf
Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM - Rektor
Data wytworzenia:
9 stycznia 2022
Opublikowano przez:
Zofia Konopka
Data opublikowania:
25 stycznia 2022 11:34
Aktualizowano przez:
Zofia Konopka
Data aktualizacji:
18 marca 2022 14:29