Sygnatura: ZR/110/2016
Wejście w życie: 22.11.2016
Ważny do: -
Dokumenty powiązane: ZR/35/2013 ZR/74/2019
Zarządzenie Nr 110/2016
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 23 listopada 2016 roku
zmieniające Zarządzenie Nr 35/2013 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 23 kwietnia 2013 roku w sprawie zasad sporządzania i wydawania absolwentom świadectwa ukończenia studiów podyplomowych realizowanych w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie
Na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 5 i 6 oraz art. 167 ust.1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity: Dz.U. z 2016 r. poz. 1842), rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 1 września 2011 roku w sprawie tytułów zawodowych nadawanych absolwentom studiów, warunków wydawania oraz niezbędnych elementów dyplomów ukończenia studiów i świadectw ukończenia studiów podyplomowych oraz wzoru suplementu do dyplomu (Dz.U. z 2011r. Nr 196 poz. 1167) oraz § 17 ust. 7 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, w związku z Uchwałą Nr 190 Senatu UWM w Olsztynie z dnia 26 marca 2013 roku w sprawie określenia wzoru świadectwa ukończenia studiów podyplomowych oraz wzoru świadectwa ukończenia kursu dokształcającego, wydawanych absolwentom studiów podyplomowych i kursów dokształcających, realizowanych w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie (ze zm.), zarządza się, co następuje:
§ 1
W Zarządzeniu Nr 35/2013 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 23 kwietnia 2013 roku w sprawie zasad sporządzania i wydawania absolwentom świadectwa ukończenia studiów podyplomowych realizowanych na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, wprowadza się następujące zmiany:
1) dodaje się § 1a w brzmieniu:
„ § 1a
1. Absolwentowi studiów podyplomowych realizowanych w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie wydaje się suplement do świadectwa ukończenia studiów podyplomowych, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Suplement, o którym mowa w ust. 1, sporządzany na podstawie posiadanych dokumentów, wydaje podstawowa jednostka organizacyjna na pisemny wniosek absolwenta, w ciągu 30 dni od daty złożenia wniosku.
Absolwent otrzymuje oryginał suplementu, natomiast odpis przeznaczony do akt przechowywany jest w teczce osobowej słuchacza studiów podyplomowych.”
2) dodaje się § 1b w brzmieniu:
„§ 1b
1. Suplement zawiera:
1) nazwę uczelni i nazwę podstawowej jednostki organizacyjnej (wydziału),
2) tytuł sporządzanego dokumentu w brzmieniu: „Suplement do świadectwa ukończenia studiów podyplomowych ważny ze świadectwem wydanym w dniu ……. roku” ( w przypadku świadectw posiadających numer, w tytule należy podać również numer świadectwa/rejestru),
3) nazwę zakresu studiów podyplomowych,
4) informację o posiadaczu świadectwa: nazwisko, imię/imiona, datę urodzenia, tj. dzień, miesiąc (pisany słownie), rok,
5) informację o składowych programu studiów podyplomowych:
a) liczbę porządkową i wykaz zrealizowanych przedmiotów w danym semestrze, z podaniem szczegółowych treści kształcenia, liczbą godzin, liczbą punktów ECTS,
b) wynik ukończenia studiów (ocenę),
c) informację o uprawnieniach (kwalifikacjach) posiadacza świadectwa,
6) poświadczenie suplementu:
a) nazwę miejscowości i datę sporządzenia suplementu: dzień, miesiąc (pisany słownie), rok,
b) podpis i pieczęć dziekana (umieszczone z prawej strony dokumentu),
c) pieczęć urzędową wydziału (odciśniętą pod tekstem dokumentu, w środku, na wysokości złożonego podpisu).
2. Sporządzając suplement do świadectwa ukończenia studiów podyplomowych należy:
1) stosować czcionkę Times New Roman CE 12 pkt., kolor czarny,
2) drukować dwustronnie na białym papierze, w formacie A4,
3) wpisując nazwę uczelni, nazwę podstawowej jednostki organizacyjnej (wydziału), tytuł dokumentu, napis: „odpis przeznaczony do akt” oraz nazwę studiów podyplomowych, stosować wersaliki,
4) wynik ukończenia studiów podyplomowych: zgodnie z warunkami zaliczania studiów podyplomowych i uzyskania świadectwa, określonymi w dokumentacji w sprawie utworzenia studiów podyplomowych,
5) stosować numerację stron,
6) informacje, o których mowa w § 1b ust. 1 pkt. 4-6, poprzedzić tytułem, odpowiednio: „INFORMACJA O POSIADACZU ŚWIADECTWA”, „INFORMACJA O SKŁADOWYCH PROGRAMU”, „POŚWIADCZENIE SUPLEMENTU” i oznaczyć rzymską numeracją.
3. Suplement powinien być opieczętowany pieczęcią urzędową wydziału na każdej karcie w lewym górnym rogu i zszyty w tym miejscu w sposób uniemożliwiający wymianę kart.
4. Na suplemencie do świadectwa ukończenia studiów podyplomowych nie można dokonywać sprostowań błędów i skreśleń, z uwzględnieniem ust. 5.
5. W przypadku wystąpienia błędów lub omyłek, suplement podlega wymianie.
6. Na „odpisie przeznaczonym do akt” wykonanym wg wzoru określonego dla suplementu do świadectwa ukończenia studiów podyplomowych, pod tytułem umieszcza się napis: „odpis przeznaczony do akt.”
§ 2
W procedurze odbioru i doręczenia suplementu, a w przypadku utraty oryginału, sporządzania duplikatu, stosuje się przepisy regulujące zasady wydawania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych, określone zarządzeniem Nr 35/2013 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 23 kwietnia 2013 roku w sprawie zasad sporządzania i wydawania absolwentom świadectwa ukończenia studiów podyplomowych realizowanych w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie.
§ 3
1. Suplementy wydaje się absolwentom studiów podyplomowych, realizujących dokształcanie w zakresie organizacji pomocy społecznej, prowadzone w latach 1997 – 2012.
2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
Prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Podmiot udostępniający: |
Biuro Rektora | ||
Wytworzono przez: |
prof. dr hab. Ryszard Górecki | ||
Data wytworzenia: |
22 listopada 2016 | ||
Opublikowano przez: |
Aldona Stec | ||
Data opublikowania: |
24 maja 2021 15:29 | ||
Aktualizowano przez: |
Aldona Stec | ||
Data aktualizacji: |
24 maja 2021 15:35 |