Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Sygnatura: ZR/110/2016

Wejście w życie: 22.11.2016

Ważny do: -

Dokumenty powiązane: ZR/35/2013 ZR/74/2019

Tekst scalony

Zarządzenie Nr 110/2016

Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

z dnia 23 listopada 2016 roku

zmieniające  Zarządzenie Nr 35/2013 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 23 kwietnia 2013 roku w sprawie zasad sporządzania i wydawania absolwentom świadectwa ukończenia studiów podyplomowych realizowanych w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim  w Olsztynie

 

Na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 5 i 6 oraz art. 167 ust.1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity: Dz.U. z 2016 r. poz. 1842), rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 1 września 2011 roku w sprawie tytułów zawodowych nadawanych absolwentom studiów, warunków wydawania oraz niezbędnych elementów dyplomów ukończenia studiów i świadectw ukończenia studiów podyplomowych oraz wzoru suplementu do dyplomu (Dz.U. z 2011r. Nr 196 poz. 1167) oraz § 17 ust. 7 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, w związku z Uchwałą Nr 190 Senatu UWM w Olsztynie z dnia 26 marca 2013 roku w sprawie określenia wzoru świadectwa ukończenia studiów podyplomowych oraz wzoru świadectwa ukończenia kursu dokształcającego, wydawanych absolwentom studiów podyplomowych i kursów dokształcających, realizowanych w  Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie (ze zm.), zarządza się, co następuje:

 

§ 1

W Zarządzeniu Nr 35/2013 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 23 kwietnia 2013 roku w sprawie zasad sporządzania i wydawania absolwentom świadectwa ukończenia studiów  podyplomowych realizowanych na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim  w Olsztynie, wprowadza się następujące zmiany:

1)   dodaje się § 1a w brzmieniu:

„ § 1a

1.     Absolwentowi studiów podyplomowych realizowanych w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie wydaje się suplement do świadectwa ukończenia studiów podyplomowych, z zastrzeżeniem ust. 2.

2.     Suplement, o którym mowa w ust. 1, sporządzany na podstawie posiadanych dokumentów, wydaje podstawowa jednostka organizacyjna na pisemny wniosek absolwenta, w ciągu 30 dni od daty złożenia wniosku.

Absolwent otrzymuje oryginał suplementu, natomiast odpis przeznaczony do akt przechowywany jest w teczce osobowej słuchacza studiów podyplomowych.”
 

2)   dodaje się § 1b w brzmieniu:

„§ 1b

1.     Suplement zawiera:

1)   nazwę uczelni i nazwę podstawowej jednostki organizacyjnej (wydziału),

2)   tytuł sporządzanego dokumentu w brzmieniu: „Suplement do świadectwa ukończenia studiów podyplomowych ważny ze świadectwem wydanym w dniu ……. roku” ( w przypadku świadectw posiadających numer, w tytule należy podać również numer świadectwa/rejestru),

3)   nazwę zakresu studiów podyplomowych,

4)   informację o posiadaczu świadectwa: nazwisko, imię/imiona, datę urodzenia, tj. dzień, miesiąc (pisany słownie), rok, 

5)   informację o składowych programu studiów podyplomowych:

a)   liczbę porządkową i wykaz zrealizowanych przedmiotów w danym semestrze, z podaniem szczegółowych treści kształcenia, liczbą godzin, liczbą punktów ECTS,

b)  wynik ukończenia studiów (ocenę),

c)   informację o uprawnieniach (kwalifikacjach) posiadacza świadectwa,

6)   poświadczenie suplementu:

a)   nazwę miejscowości i datę sporządzenia suplementu: dzień, miesiąc (pisany słownie), rok,

b)  podpis i pieczęć dziekana (umieszczone z prawej strony dokumentu),

c)   pieczęć urzędową wydziału (odciśniętą pod tekstem dokumentu, w środku, na wysokości złożonego podpisu). 

2.     Sporządzając suplement do świadectwa ukończenia studiów podyplomowych należy:

1) stosować czcionkę Times New Roman CE 12 pkt., kolor czarny,

2) drukować dwustronnie na białym papierze, w formacie A4,

3)   wpisując nazwę uczelni, nazwę podstawowej jednostki organizacyjnej (wydziału), tytuł dokumentu, napis: „odpis przeznaczony do akt” oraz nazwę studiów podyplomowych, stosować wersaliki, 

4)   wynik ukończenia studiów podyplomowych: zgodnie z warunkami zaliczania studiów podyplomowych i uzyskania świadectwa, określonymi w dokumentacji w sprawie utworzenia studiów podyplomowych,

5)   stosować numerację stron,

6)   informacje, o których mowa w § 1b ust. 1 pkt. 4-6, poprzedzić tytułem, odpowiednio: „INFORMACJA O POSIADACZU ŚWIADECTWA”, „INFORMACJA O SKŁADOWYCH PROGRAMU”, „POŚWIADCZENIE SUPLEMENTU” i oznaczyć rzymską numeracją.

3.     Suplement powinien być opieczętowany pieczęcią urzędową wydziału na każdej karcie w lewym górnym rogu i zszyty w tym miejscu w sposób uniemożliwiający wymianę kart.

4.     Na suplemencie do świadectwa ukończenia studiów podyplomowych nie można dokonywać sprostowań błędów i skreśleń, z uwzględnieniem ust. 5.

5.     W przypadku wystąpienia błędów lub omyłek, suplement podlega wymianie.

6.     Na „odpisie przeznaczonym do akt” wykonanym wg wzoru określonego dla suplementu do świadectwa ukończenia studiów podyplomowych, pod tytułem umieszcza się napis: „odpis przeznaczony do akt.”

 

§ 2

W procedurze odbioru i doręczenia suplementu, a w przypadku utraty oryginału, sporządzania duplikatu, stosuje się przepisy regulujące zasady wydawania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych, określone zarządzeniem Nr 35/2013 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 23 kwietnia 2013 roku w sprawie zasad sporządzania i wydawania absolwentom świadectwa ukończenia studiów  podyplomowych realizowanych w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim  w Olsztynie.

 

§ 3

1.   Suplementy wydaje się absolwentom studiów podyplomowych, realizujących dokształcanie w zakresie organizacji pomocy społecznej, prowadzone w latach 1997 – 2012. 

2.   Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Rektor

 

Prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI

Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
prof. dr hab. Ryszard Górecki
Data wytworzenia:
22 listopada 2016
Opublikowano przez:
Aldona Stec
Data opublikowania:
24 maja 2021 15:29
Aktualizowano przez:
Aldona Stec
Data aktualizacji:
24 maja 2021 15:35