Zarządzenie Nr 35/2013
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 23 kwietnia 2013 roku
w sprawie zasad sporządzania i wydawania absolwentom świadectwa ukończenia studiów podyplomowych realizowanych w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie
Na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 5) oraz art. 167 ust.1. ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym (tj.: Dz.U.2012.572 ze zm.), rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 1 września 2011 roku w sprawie tytułów zawodowych nadawanych absolwentom studiów, warunków wydawania oraz niezbędnych elementów dyplomów ukończenia studiów i świadectw ukończenia studiów podyplomowych oraz wzoru suplementu do dyplomu (Dz. U. Nr 196, poz. 1167) oraz § 2 ust. 3a i § 17 ust. 7 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, w związku z Uchwałą Nr 190 Senatu UWM w Olsztynie z dnia 26 marca 2013 roku w sprawie określenia wzoru świadectwa ukończenia studiów podyplomowych oraz wzoru świadectwa ukończenia kursu dokształcającego, wydawanych absolwentom studiów podyplomowych i kursów dokształcających realizowanych w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, zarządza się co następuje:
§ 1
1. Absolwentowi studiów podyplomowych realizowanych w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie wydaje się świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
2. Wzór świadectwa ukończenia studiów podyplomowych określa Uchwała Nr 190 Senatu UWMw Olsztynie z dnia 26 marca 2013 roku w sprawie określenia wzoru świadectwa ukończenia studiów podyplomowych oraz wzoru świadectwa ukończenia kursu dokształcającego, wydawanych absolwentom studiów podyplomowych i kursów dokształcających realizowanych w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie.
§ 1a
1. Absolwentowi studiów podyplomowych realizowanych w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie wydaje się suplement do świadectwa ukończenia studiów podyplomowych, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Suplement, o którym mowa w ust. 1, sporządzany na podstawie posiadanych dokumentów, wydaje podstawowa jednostka organizacyjna na pisemny wniosek absolwenta, w ciągu 30 dni od daty złożenia wniosku.
Absolwent otrzymuje oryginał suplementu, natomiast odpis przeznaczony do akt przechowywany jest w teczce osobowej słuchacza studiów podyplomowych.
§ 1b
1. Suplement zawiera:
1) nazwę uczelni i nazwę podstawowej jednostki organizacyjnej (wydziału),
2) tytuł sporządzanego dokumentu w brzmieniu: „Suplement do świadectwa ukończenia studiów podyplomowych ważny ze świadectwem wydanym w dniu ……. roku” ( w przypadku świadectw posiadających numer, w tytule należy podać również numer świadectwa/rejestru),
3) nazwę zakresu studiów podyplomowych,
4) informację o posiadaczu świadectwa: nazwisko, imię/imiona, datę urodzenia, tj. dzień, miesiąc (pisany słownie), rok,
5) informację o składowych programu studiów podyplomowych:
a) liczbę porządkową i wykaz zrealizowanych przedmiotów w danym semestrze, z podaniem szczegółowych treści kształcenia, liczbą godzin, liczbą punktów ECTS,
b) wynik ukończenia studiów (ocenę),
c) informację o uprawnieniach (kwalifikacjach) posiadacza świadectwa,
6) poświadczenie suplementu:
a) nazwę miejscowości i datę sporządzenia suplementu: dzień, miesiąc (pisany słownie), rok,
b) podpis i pieczęć dziekana (umieszczone z prawej strony dokumentu),
c) pieczęć urzędową wydziału (odciśniętą pod tekstem dokumentu, w środku, na wysokości złożonego podpisu).
2. Sporządzając suplement do świadectwa ukończenia studiów podyplomowych należy:
1) stosować czcionkę Times New Roman CE 12 pkt., kolor czarny,
2) drukować dwustronnie na białym papierze, w formacie A4,
3) wpisując nazwę uczelni, nazwę podstawowej jednostki organizacyjnej (wydziału), tytuł dokumentu, napis: „odpis przeznaczony do akt” oraz nazwę studiów podyplomowych, stosować wersaliki,
4) wynik ukończenia studiów podyplomowych: zgodnie z warunkami zaliczania studiów podyplomowych i uzyskania świadectwa, określonymi w dokumentacji w sprawie utworzenia studiów podyplomowych,
5) stosować numerację stron,
6) informacje, o których mowa w § 1b ust. 1 pkt. 4-6, poprzedzić tytułem, odpowiednio: „INFORMACJA O POSIADACZU ŚWIADECTWA”, „INFORMACJA O SKŁADOWYCH PROGRAMU”, „POŚWIADCZENIE SUPLEMENTU” i oznaczyć rzymską numeracją.
3. Suplement powinien być opieczętowany pieczęcią urzędową wydziału na każdej karcie w lewym górnym rogu i zszyty w tym miejscu w sposób uniemożliwiający wymianę kart.
4. Na suplemencie do świadectwa ukończenia studiów podyplomowych nie można dokonywać sprostowań błędów i skreśleń, z uwzględnieniem ust. 5.
5. W przypadku wystąpienia błędów lub omyłek, suplement podlega wymianie.
6. Na „odpisie przeznaczonym do akt” wykonanym wg wzoru określonego dla suplementu do świadectwa ukończenia studiów podyplomowych, pod tytułem umieszcza się napis: „odpis przeznaczony do akt.
§ 2
1. Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych jest drukiem ścisłego zarachowania.
2. Świadectwo, o którym mowa w ust. 1 wydaje podstawowa jednostka organizacyjna.
3. Absolwent otrzymuje oryginał świadectwa i dwa odpisy, natomiast odpis przeznaczony do akt należy złożyć i przechowywać w teczce osobowej słuchacza studiów podyplomowych.
§ 3
1. Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych sporządza się wg wzoru, o którym mowa w § 1 ust. 2 odpowiednio dla oryginału, odpisu i odpisu przeznaczonego do akt.
2. Sporządzając świadectwo ukończenia studiów podyplomowych należy:
1) stosować czcionkę Times New Roman CE,
2) wpisując nazwę studiów podyplomowych rozpocząć wpis wielką literą, a następnie używać wyłącznie małych liter,
3) nazwę studiów podyplomowych zapisać zgodnie z zasadami odmiany wyrazów obowiązującymi w języku polskim,
4) wynik ukończenia studiów podyplomowych: zgodnie z warunkami zaliczania studiów podyplomowych i uzyskania świadectwa, określonymi w dokumentacji w sprawie utworzenia studiów podyplomowych,
5) pod pozycją „data wydania świadectwa” - podać datę ukończenia studiów podyplomowych, która jest tożsamą z datą zaliczenia ostatniego przedmiotu/zakresu przewidzianego planem i programem studiów lub datą ostatnich zajęć dydaktycznych, przewidzianych harmonogramem studiów,
6) liczbę punktów ECTS wpisać zgodnie z programem studiów,
7) w kolumnach podać liczbę godzin zajęć dydaktycznych zrealizowanych przez słuchacza studiów podyplomowych,
8) utworzyć numer świadectwa poprzez wpisanie liczby porządkowej przypisanej danemu słuchaczowi studiów podyplomowych, zgodnie z rejestrem słuchaczy studiów podyplomowych, prowadzonym przez jednostkę organizującą studia podyplomowe.
3. Na świadectwie, odpowiednio na oryginale, odpisach i odpisie przeznaczonym do akt nie można dokonywać sprostowań błędów i skreśleń.
§ 4
1. W jednostce organizacyjnej prowadzącej studia podyplomowe prowadzi się „Książkę wydanych świadectw potwierdzających ukończenie studiów podyplomowych”, której wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
2. W „Książce”, o której mowa w ust. 1, należy wpisać:
1) liczbę porządkową,
2) nazwę studiów podyplomowych,
3) imię (imiona) i nazwisko absolwenta,
4) datę i miejsce urodzenia absolwenta,
5) datę wystawienia świadectwa ukończenia studiów podyplomowych,
6) datę odbioru świadectwa,
7) uwagi.
3. W terminie do 30 dni od dnia ukończenia studiów podyplomowych, podstawowa jednostka organizacyjna sporządza i wydaje absolwentowi oryginał świadectwa i dwa odpisy, dokonując wpisu do „Książki wydanych świadectw…”, o której mowa w ust. 1-2.
4. Na wniosek absolwenta podstawowa jednostka organizacyjna może wydać dokumenty, o których mowa w ust. 3, upoważnionej osobie lub wysłać je pocztą na wskazany adres, za zwrotnym poświadczeniem odbioru.
5. Upoważnienie, o którym mowa w ust. 4, powinno zawierać potwierdzenie autentyczności podpisu osoby upoważniającej, dokonane przez uczelnię lub notariusza.
6. Absolwent lub osoba upoważniona potwierdza odbiór świadectwa ukończenia studiów podyplomowych własnoręcznym podpisem złożonym w „Książce wydanych świadectw potwierdzających ukończenie studiów podyplomowych”.
7. W przypadku wysłania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych pocztą, oryginał potwierdzenia jego doręczenia przechowuje się w teczce osobowej słuchacza studiów.
§ 5
1. W przypadku utraty oryginału świadectwa ukończenia studiów podyplomowych, absolwent może wystąpić do uczelni (podstawowej jednostki organizacyjnej prowadzącej studia podyplomowe) z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu dokumentu.
2. Podstawowa jednostka organizacyjna wystawia duplikat, o którym mowa w ust. 1, na podstawie posiadanych dokumentów.
3. Duplikat wystawia się na druku oryginału świadectwa według wzoru obowiązującego w okresie wystawienia oryginału dokumentu. Na dokumencie należy umieścić wyraz: „Duplikat” oraz datę wydania duplikatu. Duplikat podpisuje rektor.
4. Jeżeli brak jest druku według wzoru świadectwa obowiązującego w danym czasie, duplikat wystawia się na przygotowanym przez podstawową jednostkę organizacyjną formularzu, zgodnym z treścią oryginału świadectwa.
5. Informację o wydaniu duplikatu umieszcza się w teczce akt osobowych słuchacza studiów podyplomowych oraz odnotowuje w „Książce wydanych świadectw potwierdzających ukończenie studiów podyplomowych”.
6. Duplikat ma moc oryginału i może być wystawiony ponownie.
§ 6
Druki świadectw studiów podyplomowych, o których mowa w § 1, wydawane są w Biurze ds. Studenckich, na podstawie pisemnego zapotrzebowania złożonego przez kierownika studiów podyplomowych.
§ 7
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
35 - zal.pdf |
Podmiot udostępniający: |
None | ||
Wytworzono przez: |
None | ||
Data wytworzenia: |
- | ||
Opublikowano przez: |
Aldona Stec | ||
Data opublikowania: |
24 maja 2021 15:35 | ||
Aktualizowano przez: |
Aldona Stec | ||
Data aktualizacji: |
24 maja 2021 15:35 |