Historia edycji
Edytowano tekst:
Zmiana treści przez Zofia Konopka w dniu 14.08.2025
Tekst po zmianie:
KOMUNIKATRektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztyniez dnia 14 sierpnia 2025 roku Szanowni Państwo, z dniem 1 września 2025 r. wchodzi w życie nowy Regulamin wynagradzania, w którym jedną z najważniejszych zmian jest struktura stanowisk pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, obowiązująca w poszczególnych jednostkach, ich kategorie zaszeregowania z uwzględnieniem przedziałów wynagrodzenia zasadniczego. Zostały one opracowane w procesie wartościowania stanowisk pracy, który został przeprowadzony przez powołany w tym celu zespół. Działanie to wynika z przyjętej przez wysoki Senat strategii rozwoju naszego Uniwersytetu i stanowi ważny krok w kierunku podniesienia kultury organizacyjnej Uczelni i stworzenia przejrzystego systemu rekrutacji i wynagradzania pracowników, dostosowanego do aktualnych standardów oraz wymogów prawa, szczególnie w odniesieniu do pracowników niebędących nauczycielami akademickimi. Pragnę przy tej okazji podkreślić, że wartościowanie i kategoryzacja stanowisk nie jest oceną wartości pracy konkretnego pracownika (nie stanowi oceny jego pracy na danym stanowisku), lecz obiektywną próbą wyceny roli stanowiska pracy w danej jednostce organizacyjnej, z uwzględnieniem jej znaczenia w UWM. Opisy stanowisk umożliwią odzwierciedlenie stopnia trudności wykonywania obowiązków, w powiązaniu z niezbędnymi kompetencjami i odpowiedzialnością, a także ułatwią porównywalność zadań na tych samych stanowiskach w skali całej Uczelni. Nowy regulamin jest efektem kilkuletnich prac, prowadzonych z udziałem nie tylko wspomnianego zespołu, ale także przedstawicieli związków zawodowych, kierowników jednostek oraz ekspertów w zakresie wartościowania stanowisk. Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim uczestnikom tego trudnego procesu za często ponadnormatywny wysiłek przeznaczony na rzecz wykonania tego strategicznego zadania. Zmiany będące skutkiem wprowadzonego Regulaminu to przede wszystkim:1) wzrost podstawy wynagrodzenia – od 1 października 2025 r. dotychczasowa 20% premia regulaminowa zostanie włączona do płacy zasadniczej pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, skutkując wzrostem dodatku stażowego, co oznacza realny wzrost wynagrodzenia, a nie tylko zmianę jego struktury. 2) pełna ochrona dotychczasowych wynagrodzeń – nikt nie otrzyma wynagrodzenia niższego niż obecnie, nawet jeśli w nowej strukturze stanowisko zostanie przypisane do niższej kategorii zaszeregowania. Wysokość wynagrodzeń zasadniczych pracowników, których wynagrodzenie zasadnicze jest wyższe niż wynika to ze stawek określonych w załącznikach nie podlega obniżeniu do tych stawek. 3) dostosowanie do minimalnych stawek – pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi, których obecne wynagrodzenie zasadnicze jest niższe od minimalnych stawek przewidzianych w danej kategorii zaszeregowania otrzymają podwyżki najpóźniej do 30 czerwca 2026 r. 4) nowe nazwy stanowisk – dotychczasowe nazwy stanowisk przestaną obowiązywać, a ich przypisanie będzie wynikało z analizy opisów stanowisk i faktycznie realizowanych zadań. Będzie obowiązywał spójny i przejrzysty system stanowisk w poszczególnych jednostkach organizacyjnych. 5) jasne zasady awansu – wprowadzony system stanowi podstawę do opracowania zasad awansu pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, które zostaną określone w odrębnym zarządzeniu. 6) podwyżki dodatków funkcyjnych nauczycieli akademickich – od 1 października 2025 r. wzrosną o 30% dodatki funkcyjne dla nauczycieli akademickich (stosownie do wzrostu wynagrodzeń w roku 2024). Przyjęty został następujący harmonogram prac: do 8 września 2025 r. – kierownicy jednostek administracyjnych złożą wnioski o przyporządkowanie pracowników do nowych stanowisk, których wykaz stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu. wrzesień 2025 r. – spotkanie informacyjne z pracownikami, dotyczące zmian w Regulaminie wynagradzania. wrzesień-październik 2025 r. – zawieranie aneksów do umów o pracę w Biurze ds. Kadr i Płac oraz aktualizacja zakresu obowiązków. Harmonogram organizacyjny tego procesu ze wskazaniem terminów dla poszczególnych jednostek zostanie przesłany do wiadomości pracowników. Do czasu wejścia w życie nowych zasad wynagradzania premia regulaminowa i dodatki będą wypłacane na dotychczasowych zasadach. Jednocześnie chciałbym poinformować, że wnioski o podwyższenie wynagrodzenia i awanse pracowników niebędących nauczycielami z oczywistych względów pozostaną bez rozpatrzenia do czasu zakończenia wdrożenia prac. Z wyrazami szacunku REKTOR dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM /podpisano elektronicznie/
Zmiana treści przez Zofia Konopka w dniu 14.08.2025
Tekst po zmianie:
KOMUNIKATRektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztyniez dnia 14 sierpnia 2025 roku
Szanowni Państwo,
z dniem 1 września 2025 r. wchodzi w życie nowy Regulamin wynagradzania, w którym jedną z najważniejszych zmian jest struktura stanowisk pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, obowiązująca w poszczególnych jednostkach, ich kategorie zaszeregowania z uwzględnieniem przedziałów wynagrodzenia zasadniczego. Zostały one opracowane w procesie wartościowania stanowisk pracy, który został przeprowadzony przez powołany w tym celu zespół. Działanie to wynika z przyjętej przez wysoki Senat strategii rozwoju naszego Uniwersytetu i stanowi ważny krok w kierunku podniesienia kultury organizacyjnej Uczelni i stworzenia przejrzystego systemu rekrutacji i wynagradzania pracowników, dostosowanego do aktualnych standardów oraz wymogów prawa, szczególnie w odniesieniu do pracowników niebędących nauczycielami akademickimi.
Pragnę przy tej okazji podkreślić, że wartościowanie i kategoryzacja stanowisk nie jest oceną wartości pracy konkretnego pracownika (nie stanowi oceny jego pracy na danym stanowisku), lecz obiektywną próbą wyceny roli stanowiska pracy w danej jednostce organizacyjnej, z uwzględnieniem jej znaczenia w UWM. Opisy stanowisk umożliwią odzwierciedlenie stopnia trudności wykonywania obowiązków, w powiązaniu z niezbędnymi kompetencjami i odpowiedzialnością, a także ułatwią porównywalność zadań na tych samych stanowiskach w skali całej Uczelni.
Nowy regulamin jest efektem kilkuletnich prac, prowadzonych z udziałem nie tylko wspomnianego zespołu, ale także przedstawicieli związków zawodowych, kierowników jednostek oraz ekspertów w zakresie wartościowania stanowisk. Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim uczestnikom tego trudnego procesu za często ponadnormatywny wysiłek przeznaczony na rzecz wykonania tego strategicznego zadania.
Zmiany będące skutkiem wprowadzonego Regulaminu to przede wszystkim:1) wzrost podstawy wynagrodzenia – od 1 października 2025 r. dotychczasowa 20% premia regulaminowa zostanie włączona do płacy zasadniczej pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, skutkując wzrostem dodatku stażowego, co oznacza realny wzrost wynagrodzenia, a nie tylko zmianę jego struktury.
2) pełna ochrona dotychczasowych wynagrodzeń – nikt nie otrzyma wynagrodzenia niższego niż obecnie, nawet jeśli w nowej strukturze stanowisko zostanie przypisane do niższej kategorii zaszeregowania. Wysokość wynagrodzeń zasadniczych pracowników, których wynagrodzenie zasadnicze jest wyższe niż wynika to ze stawek określonych w załącznikach nie podlega obniżeniu do tych stawek.
3) dostosowanie do minimalnych stawek – pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi, których obecne wynagrodzenie zasadnicze jest niższe od minimalnych stawek przewidzianych w danej kategorii zaszeregowania otrzymają podwyżki najpóźniej do 30 czerwca 2026 r.
4) nowe nazwy stanowisk – dotychczasowe nazwy stanowisk przestaną obowiązywać, a ich przypisanie będzie wynikało z analizy opisów stanowisk i faktycznie realizowanych zadań. Będzie obowiązywał spójny i przejrzysty system stanowisk w poszczególnych jednostkach organizacyjnych.
5) jasne zasady awansu – wprowadzony system stanowi podstawę do opracowania zasad awansu pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, które zostaną określone w odrębnym zarządzeniu.
6) podwyżki dodatków funkcyjnych nauczycieli akademickich – od 1 października 2025 r. wzrosną o 30% dodatki funkcyjne dla nauczycieli akademickich (stosownie do wzrostu wynagrodzeń w roku 2024).
Przyjęty został następujący harmonogram prac:
do 8 września 2025 r. – kierownicy jednostek administracyjnych złożą wnioski o przyporządkowanie pracowników do nowych stanowisk, których wykaz stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
wrzesień 2025 r. – spotkanie informacyjne z pracownikami, dotyczące zmian w Regulaminie wynagradzania.
wrzesień-październik 2025 r. – zawieranie aneksów do umów o pracę w Biurze ds. Kadr i Płac oraz aktualizacja zakresu obowiązków. Harmonogram organizacyjny tego procesu ze wskazaniem terminów dla poszczególnych jednostek zostanie przesłany do wiadomości pracowników.
Do czasu wejścia w życie nowych zasad wynagradzania premia regulaminowa i dodatki będą wypłacane na dotychczasowych zasadach.
Jednocześnie chciałbym poinformować, że wnioski o podwyższenie wynagrodzenia i awanse pracowników niebędących nauczycielami z oczywistych względów pozostaną bez rozpatrzenia do czasu zakończenia wdrożenia prac.
Z wyrazami szacunku
REKTOR
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM
/podpisano elektronicznie/
Zmiana treści przez Zofia Konopka w dniu 14.08.2025
Tekst po zmianie:
KOMUNIKATRektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztyniez dnia 14 sierpnia 2025 roku SSzanowni Państwo, z dniem 1 września 2025 r. wchodzi w życie nowy Regulamin wynagradzania, w którym jedną z najważniejszych zmian jest struktura stanowisk pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, obowiązująca w poszczególnych jednostkach, ich kategorie zaszeregowania z uwzględnieniem przedziałów wynagrodzenia zasadniczego. Zostały one opracowane w procesie wartościowania stanowisk pracy, który został przeprowadzony przez powołany w tym celu zespół. Działanie to wynika z przyjętej przez wysoki Senat strategii rozwoju naszego Uniwersytetu i stanowi ważny krok w kierunku podniesienia kultury organizacyjnej Uczelni i stworzenia przejrzystego systemu rekrutacji i wynagradzania pracowników, dostosowanego do aktualnych standardów oraz wymogów prawa, szczególnie w odniesieniu do pracowników niebędących nauczycielami akademickimi. PPragnę przy tej okazji podkreślić, że wartościowanie i kategoryzacja stanowisk nie jest oceną wartości pracy konkretnego pracownika (nie stanowi oceny jego pracy na danym stanowisku), lecz obiektywną próbą wyceny roli stanowiska pracy w danej jednostce organizacyjnej, z uwzględnieniem jej znaczenia w UWM. Opisy stanowisk umożliwią odzwierciedlenie stopnia trudności wykonywania obowiązków, w powiązaniu z niezbędnymi kompetencjami i odpowiedzialnością, a także ułatwią porównywalność zadań na tych samych stanowiskach w skali całej Uczelni. NNowy regulamin jest efektem kilkuletnich prac, prowadzonych z udziałem nie tylko wspomnianego zespołu, ale także przedstawicieli związków zawodowych, kierowników jednostek oraz ekspertów w zakresie wartościowania stanowisk. Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim uczestnikom tego trudnego procesu za często ponadnormatywny wysiłek przeznaczony na rzecz wykonania tego strategicznego zadania. Zmiany będące skutkiem wprowadzonego Regulaminu to przede wszystkim:1) wzrost podstawy wynagrodzenia – od 1 października 2025 r. dotychczasowa 20% premia regulaminowa zostanie włączona do płacy zasadniczej pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, skutkując wzrostem dodatku stażowego, co oznacza realny wzrost wynagrodzenia, a nie tylko zmianę jego struktury. 2) pełna ochrona dotychczasowych wynagrodzeń – nikt nie otrzyma wynagrodzenia niższego niż obecnie, nawet jeśli w nowej strukturze stanowisko zostanie przypisane do niższej kategorii zaszeregowania. Wysokość wynagrodzeń zasadniczych pracowników, których wynagrodzenie zasadnicze jest wyższe niż wynika to ze stawek określonych w załącznikach nie podlega obniżeniu do tych stawek. 3) dostosowanie do minimalnych stawek – pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi, których obecne wynagrodzenie zasadnicze jest niższe od minimalnych stawek przewidzianych w danej kategorii zaszeregowania otrzymają podwyżki najpóźniej do 30 czerwca 2026 r. 4) nowe nazwy stanowisk – dotychczasowe nazwy stanowisk przestaną obowiązywać, a ich przypisanie będzie wynikało z analizy opisów stanowisk i faktycznie realizowanych zadań. Będzie obowiązywał spójny i przejrzysty system stanowisk w poszczególnych jednostkach organizacyjnych. 5) jasne zasady awansu – wprowadzony system stanowi podstawę do opracowania zasad awansu pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, które zostaną określone w odrębnym zarządzeniu. 6) podwyżki dodatków funkcyjnych nauczycieli akademickich – od 1 października 2025 r. wzrosną o 30% dodatki funkcyjne dla nauczycieli akademickich (stosownie do wzrostu wynagrodzeń w roku 2024). PPrzyjęty został następujący harmonogram prac: do 8 września 2025 r. – kierownicy jednostek administracyjnych złożą wnioski o przyporządkowanie pracowników do nowych stanowisk, których wykaz stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu. wrzesień 2025 r. – spotkanie informacyjne z pracownikami, dotyczące zmian w Regulaminie wynagradzania. wrzesień-październik 2025 r. – zawieranie aneksów do umów o pracę w Biurze ds. Kadr i Płac oraz aktualizacja zakresu obowiązków. Harmonogram organizacyjny tego procesu ze wskazaniem terminów dla poszczególnych jednostek zostanie przesłany do wiadomości pracowników. Do czasu wejścia w życie nowych zasad wynagradzania premia regulaminowa i dodatki będą wypłacane na dotychczasowych zasadach. & Jednocześnie chciałbym poinformować, że wnioski o podwyższenie wynagrodzenia i awanse pracowników niebędących nauczycielami z oczywistych względów pozostaną bez rozpatrzenia do czasu zakończenia wdrożenia prac. Z wyrazami szacunku REKTOR dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM
Zmiana treści przez Zofia Konopka w dniu 14.08.2025
Tekst po zmianie:
KOMUNIKATRektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztyniez dnia 14 sierpnia 2025 roku
Szanowni Państwo,
z dniem 1 września 2025 r. wchodzi w życie nowy Regulamin wynagradzania, w którym jedną z najważniejszych zmian jest struktura stanowisk pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, obowiązująca w poszczególnych jednostkach, ich kategorie zaszeregowania z uwzględnieniem przedziałów wynagrodzenia zasadniczego. Zostały one opracowane w procesie wartościowania stanowisk pracy, który został przeprowadzony przez powołany w tym celu zespół. Działanie to wynika z przyjętej przez wysoki Senat strategii rozwoju naszego Uniwersytetu i stanowi ważny krok w kierunku podniesienia kultury organizacyjnej Uczelni i stworzenia przejrzystego systemu rekrutacji i wynagradzania pracowników, dostosowanego do aktualnych standardów oraz wymogów prawa, szczególnie w odniesieniu do pracowników niebędących nauczycielami akademickimi.
Pragnę przy tej okazji podkreślić, że wartościowanie i kategoryzacja stanowisk nie jest oceną wartości pracy konkretnego pracownika (nie stanowi oceny jego pracy na danym stanowisku), lecz obiektywną próbą wyceny roli stanowiska pracy w danej jednostce organizacyjnej, z uwzględnieniem jej znaczenia w UWM. Opisy stanowisk umożliwią odzwierciedlenie stopnia trudności wykonywania obowiązków, w powiązaniu z niezbędnymi kompetencjami i odpowiedzialnością, a także ułatwią porównywalność zadań na tych samych stanowiskach w skali całej Uczelni.
Nowy regulamin jest efektem kilkuletnich prac, prowadzonych z udziałem nie tylko wspomnianego zespołu, ale także przedstawicieli związków zawodowych, kierowników jednostek oraz ekspertów w zakresie wartościowania stanowisk. Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim uczestnikom tego trudnego procesu za często ponadnormatywny wysiłek przeznaczony na rzecz wykonania tego strategicznego zadania.
Zmiany będące skutkiem wprowadzonego Regulaminu to przede wszystkim:1) wzrost podstawy wynagrodzenia – od 1 października 2025 r. dotychczasowa 20% premia regulaminowa zostanie włączona do płacy zasadniczej pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, skutkując wzrostem dodatku stażowego, co oznacza realny wzrost wynagrodzenia, a nie tylko zmianę jego struktury.
2) pełna ochrona dotychczasowych wynagrodzeń – nikt nie otrzyma wynagrodzenia niższego niż obecnie, nawet jeśli w nowej strukturze stanowisko zostanie przypisane do niższej kategorii zaszeregowania. Wysokość wynagrodzeń zasadniczych pracowników, których wynagrodzenie zasadnicze jest wyższe niż wynika to ze stawek określonych w załącznikach nie podlega obniżeniu do tych stawek.
3) dostosowanie do minimalnych stawek – pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi, których obecne wynagrodzenie zasadnicze jest niższe od minimalnych stawek przewidzianych w danej kategorii zaszeregowania otrzymają podwyżki najpóźniej do 30 czerwca 2026 r.
4) nowe nazwy stanowisk – dotychczasowe nazwy stanowisk przestaną obowiązywać, a ich przypisanie będzie wynikało z analizy opisów stanowisk i faktycznie realizowanych zadań. Będzie obowiązywał spójny i przejrzysty system stanowisk w poszczególnych jednostkach organizacyjnych.
5) jasne zasady awansu – wprowadzony system stanowi podstawę do opracowania zasad awansu pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, które zostaną określone w odrębnym zarządzeniu.
6) podwyżki dodatków funkcyjnych nauczycieli akademickich – od 1 października 2025 r. wzrosną o 30% dodatki funkcyjne dla nauczycieli akademickich (stosownie do wzrostu wynagrodzeń w roku 2024).
Przyjęty został następujący harmonogram prac:
do 8 września 2025 r. – kierownicy jednostek administracyjnych złożą wnioski o przyporządkowanie pracowników do nowych stanowisk, których wykaz stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
wrzesień 2025 r. – spotkanie informacyjne z pracownikami, dotyczące zmian w Regulaminie wynagradzania.
wrzesień-październik 2025 r. – zawieranie aneksów do umów o pracę w Biurze ds. Kadr i Płac oraz aktualizacja zakresu obowiązków. Harmonogram organizacyjny tego procesu ze wskazaniem terminów dla poszczególnych jednostek zostanie przesłany do wiadomości pracowników.
Do czasu wejścia w życie nowych zasad wynagradzania premia regulaminowa i dodatki będą wypłacane na dotychczasowych zasadach.
Jednocześnie chciałbym poinformować, że wnioski o podwyższenie wynagrodzenia i awanse pracowników niebędących nauczycielami z oczywistych względów pozostaną bez rozpatrzenia do czasu zakończenia wdrożenia prac.
Z wyrazami szacunku
REKTOR
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM
Zmiana treści przez Zofia Konopka w dniu 14.08.2025
Tekst po zmianie:
KOMUNIKATRektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztyniez dnia 14 sierpnia 2025 roku
Szanowni Państwo,
z dniem 1 września 2025 r. wchodzi w życie nowy Regulamin wynagradzania, w którym jedną z najważniejszych zmian jest struktura stanowisk pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, obowiązująca w poszczególnych jednostkach, ich kategorie zaszeregowania z uwzględnieniem przedziałów wynagrodzenia zasadniczego. Zostały one opracowane w procesie wartościowania stanowisk pracy, który został przeprowadzony przez powołany w tym celu zespół. Działanie to wynika z przyjętej przez wysoki Senat strategii rozwoju naszego Uniwersytetu i stanowi ważny krok w kierunku podniesienia kultury organizacyjnej Uczelni i stworzenia przejrzystego systemu rekrutacji i wynagradzania pracowników, dostosowanego do aktualnych standardów oraz wymogów prawa, szczególnie w odniesieniu do pracowników niebędących nauczycielami akademickimi.
Pragnę przy tej okazji podkreślić, że wartościowanie i kategoryzacja stanowisk nie jest oceną wartości pracy konkretnego pracownika (nie stanowi oceny jego pracy na danym stanowisku), lecz obiektywną próbą wyceny roli stanowiska pracy w danej jednostce organizacyjnej, z uwzględnieniem jej znaczenia w UWM. Opisy stanowisk umożliwią odzwierciedlenie stopnia trudności wykonywania obowiązków, w powiązaniu z niezbędnymi kompetencjami i odpowiedzialnością, a także ułatwią porównywalność zadań na tych samych stanowiskach w skali całej Uczelni.
Nowy regulamin jest efektem kilkuletnich prac, prowadzonych z udziałem nie tylko wspomnianego zespołu, ale także przedstawicieli związków zawodowych, kierowników jednostek oraz ekspertów w zakresie wartościowania stanowisk. Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim uczestnikom tego trudnego procesu za często ponadnormatywny wysiłek przeznaczony na rzecz wykonania tego strategicznego zadania.
Zmiany będące skutkiem wprowadzonego Regulaminu to przede wszystkim:1) wzrost podstawy wynagrodzenia – od 1 października 2025 r. dotychczasowa 20% premia regulaminowa zostanie włączona do płacy zasadniczej pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, skutkując wzrostem dodatku stażowego, co oznacza realny wzrost wynagrodzenia, a nie tylko zmianę jego struktury.
2) pełna ochrona dotychczasowych wynagrodzeń – nikt nie otrzyma wynagrodzenia niższego niż obecnie, nawet jeśli w nowej strukturze stanowisko zostanie przypisane do niższej kategorii zaszeregowania. Wysokość wynagrodzeń zasadniczych pracowników, których wynagrodzenie zasadnicze jest wyższe niż wynika to ze stawek określonych w załącznikach nie podlega obniżeniu do tych stawek.
3) dostosowanie do minimalnych stawek – pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi, których obecne wynagrodzenie zasadnicze jest niższe od minimalnych stawek przewidzianych w danej kategorii zaszeregowania otrzymają podwyżki najpóźniej do 30 czerwca 2026 r.
4) nowe nazwy stanowisk – dotychczasowe nazwy stanowisk przestaną obowiązywać, a ich przypisanie będzie wynikało z analizy opisów stanowisk i faktycznie realizowanych zadań. Będzie obowiązywał spójny i przejrzysty system stanowisk w poszczególnych jednostkach organizacyjnych.
5) jasne zasady awansu – wprowadzony system stanowi podstawę do opracowania zasad awansu pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, które zostaną określone w odrębnym zarządzeniu.
6) podwyżki dodatków funkcyjnych nauczycieli akademickich – od 1 października 2025 r. wzrosną o 30% dodatki funkcyjne dla nauczycieli akademickich (stosownie do wzrostu wynagrodzeń w roku 2024).
Przyjęty został następujący harmonogram prac:
do 8 września 2025 r. – kierownicy jednostek administracyjnych złożą wnioski o przyporządkowanie pracowników do nowych stanowisk, których wykaz stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
wrzesień 2025 r. – spotkanie informacyjne z pracownikami, dotyczące zmian w Regulaminie wynagradzania.
wrzesień-październik 2025 r. – zawieranie aneksów do umów o pracę w Biurze ds. Kadr i Płac oraz aktualizacja zakresu obowiązków. Harmonogram organizacyjny tego procesu ze wskazaniem terminów dla poszczególnych jednostek zostanie przesłany do wiadomości pracowników.
Do czasu wejścia w życie nowych zasad wynagradzania premia regulaminowa i dodatki będą wypłacane na dotychczasowych zasadach.
Jednocześnie chciałbym poinformować, że wnioski o podwyższenie wynagrodzenia i awanse pracowników niebędących nauczycielami z oczywistych względów pozostaną bez rozpatrzenia do czasu zakończenia wdrożenia prac.
Z wyrazami szacunku
REKTOR
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM
Zmiana treści przez Zofia Konopka w dniu 14.08.2025
Tekst po zmianie:
KOMUNIKATRektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztyniez dnia 14 sierpnia 2025 roku
Szanowni Państwo,
z dniem 1 września 2025 r. wchodzi w życie nowy Regulamin wynagradzania, w którym jedną z najważniejszych zmian jest struktura stanowisk pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, obowiązująca w poszczególnych jednostkach, ich kategorie zaszeregowania z uwzględnieniem przedziałów wynagrodzenia zasadniczego. Zostały one opracowane w procesie wartościowania stanowisk pracy, który został przeprowadzony przez powołany w tym celu zespół. Działanie to wynika z przyjętej przez wysoki Senat strategii rozwoju naszego Uniwersytetu i stanowi ważny krok w kierunku podniesienia kultury organizacyjnej Uczelni i stworzenia przejrzystego systemu rekrutacji i wynagradzania pracowników, dostosowanego do aktualnych standardów oraz wymogów prawa, szczególnie w odniesieniu do pracowników niebędących nauczycielami akademickimi.
Pragnę przy tej okazji podkreślić, że wartościowanie i kategoryzacja stanowisk nie jest oceną wartości pracy konkretnego pracownika (nie stanowi oceny jego pracy na danym stanowisku), lecz obiektywną próbą wyceny roli stanowiska pracy w danej jednostce organizacyjnej, z uwzględnieniem jej znaczenia w UWM. Opisy stanowisk umożliwią odzwierciedlenie stopnia trudności wykonywania obowiązków, w powiązaniu z niezbędnymi kompetencjami i odpowiedzialnością, a także ułatwią porównywalność zadań na tych samych stanowiskach w skali całej Uczelni.
Nowy regulamin jest efektem kilkuletnich prac, prowadzonych z udziałem nie tylko wspomnianego zespołu, ale także przedstawicieli związków zawodowych, kierowników jednostek oraz ekspertów w zakresie wartościowania stanowisk. Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim uczestnikom tego trudnego procesu za często ponadnormatywny wysiłek przeznaczony na rzecz wykonania tego strategicznego zadania.
Zmiany będące skutkiem wprowadzonego Regulaminu to przede wszystkim:1) wzrost podstawy wynagrodzenia – od 1 października 2025 r. dotychczasowa 20% premia regulaminowa zostanie włączona do płacy zasadniczej pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, skutkując wzrostem dodatku stażowego, co oznacza realny wzrost wynagrodzenia, a nie tylko zmianę jego struktury.
2) pełna ochrona dotychczasowych wynagrodzeń – nikt nie otrzyma wynagrodzenia niższego niż obecnie, nawet jeśli w nowej strukturze stanowisko zostanie przypisane do niższej kategorii zaszeregowania. Wysokość wynagrodzeń zasadniczych pracowników, których wynagrodzenie zasadnicze jest wyższe niż wynika to ze stawek określonych w załącznikach nie podlega obniżeniu do tych stawek.
3) dostosowanie do minimalnych stawek – pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi, których obecne wynagrodzenie zasadnicze jest niższe od minimalnych stawek przewidzianych w danej kategorii zaszeregowania otrzymają podwyżki najpóźniej do 30 czerwca 2026 r.
4) nowe nazwy stanowisk – dotychczasowe nazwy stanowisk przestaną obowiązywać, a ich przypisanie będzie wynikało z analizy opisów stanowisk i faktycznie realizowanych zadań. Będzie obowiązywał spójny i przejrzysty system stanowisk w poszczególnych jednostkach organizacyjnych.
5) jasne zasady awansu – wprowadzony system stanowi podstawę do opracowania zasad awansu pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, które zostaną określone w odrębnym zarządzeniu.
6) podwyżki dodatków funkcyjnych nauczycieli akademickich – od 1 października 2025 r. wzrosną o 30% dodatki funkcyjne dla nauczycieli akademickich (stosownie do wzrostu wynagrodzeń w roku 2024).
Przyjęty został następujący harmonogram prac:
do 8 września 2025 r. – kierownicy jednostek administracyjnych złożą wnioski o przyporządkowanie pracowników do nowych stanowisk, których wykaz stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
wrzesień 2025 r. – spotkanie informacyjne z pracownikami, dotyczące zmian w Regulaminie wynagradzania.
wrzesień-październik 2025 r. – zawieranie aneksów do umów o pracę w Biurze ds. Kadr i Płac oraz aktualizacja zakresu obowiązków. Harmonogram organizacyjny tego procesu ze wskazaniem terminów dla poszczególnych jednostek zostanie przesłany do wiadomości pracowników.
Do czasu wejścia w życie nowych zasad wynagradzania premia regulaminowa i dodatki będą wypłacane na dotychczasowych zasadach.
Jednocześnie chciałbym poinformować, że wnioski o podwyższenie wynagrodzenia i awanse pracowników niebędących nauczycielami z oczywistych względów pozostaną bez rozpatrzenia do czasu zakończenia wdrożenia prac.
Z wyrazami szacunku
REKTOR ektor
& dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM &
Zmiana treści przez Zofia Konopka w dniu 14.08.2025
Tekst po zmianie:
KOMUNIKATRektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztyniez dnia 14 sierpnia 2025 roku
Szanowni Państwo,
z dniem 1 września 2025 r. wchodzi w życie nowy Regulamin wynagradzania, w którym jedną z najważniejszych zmian jest struktura stanowisk pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, obowiązująca w poszczególnych jednostkach, ich kategorie zaszeregowania z uwzględnieniem przedziałów wynagrodzenia zasadniczego. Zostały one opracowane w procesie wartościowania stanowisk pracy, który został przeprowadzony przez powołany w tym celu zespół. Działanie to wynika z przyjętej przez wysoki Senat strategii rozwoju naszego Uniwersytetu i stanowi ważny krok w kierunku podniesienia kultury organizacyjnej Uczelni i stworzenia przejrzystego systemu rekrutacji i wynagradzania pracowników, dostosowanego do aktualnych standardów oraz wymogów prawa, szczególnie ww odniesieniu do pracowników niebędących nauczycielami akademickimi.
Pragnę przy tej okazji podkreślić, że wartościowanie i kategoryzacja stanowisk nie jest oceną wartości pracy konkretnego pracownika (nie stanowi oceny jego pracy na danym stanowisku), lecz obiektywną próbą wyceny roli stanowiska pracy w danej jednostce organizacyjnej, z uwzględnieniem jej znaczenia w UWM. Opisy stanowisk umożliwią odzwierciedlenie stopnia trudności wykonywania obowiązków, w powiązaniu z niezbędnymi kompetencjami i odpowiedzialnością, a także ułatwią porównywalność zadań na tych samych stanowiskach w skali całej Uczelni.
NNowy regulamin jest efektem kilkuletnich prac, prowadzonych z udziałem nie tylko wspomnianego zespołu, ale także przedstawicieli związków zawodowych, kierowników jednostek oraz ekspertów w zakresie wartościowania stanowisk. Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim uczestnikom tego trudnego procesu za często ponadnormatywny wysiłek przeznaczony na rzecz wykonania tego strategicznego zadania.
Zmiany będące skutkiem wprowadzonego Regulaminu to przede wszystkim:1) wzrost podstawy wynagrodzenia – od 1 października 2025 r. dotychczasowa 20% premia regulaminowa zostanie włączona do płacy zasadniczej pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, skutkując wzrostem dodatku stażowego, co oznacza realny wzrost wynagrodzenia, a nie tylko zmianę jego struktury.
2) pełna ochrona dotychczasowych wynagrodzeń – nikt nie otrzyma wynagrodzenia niższego niż obecnie, nawet jeśli w nowej strukturze stanowisko zostanie przypisane do niższej kategorii zaszeregowania. Wysokość wynagrodzeń zasadniczych pracowników, których wynagrodzenie zasadnicze jest wyższe niż wynika to ze stawek określonych w załącznikach nie podlega obniżeniu do tych stawek.
3) dostosowanie do minimalnych stawek – pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi, których obecne wynagrodzenie zasadnicze jest niższe od minimalnych stawek przewidzianych w danej kategorii zaszeregowania otrzymają podwyżki najpóźniej do 30 czerwca 2026 r.
4) nowe nazwy stanowisk – dotychczasowe nazwy stanowisk przestaną obowiązywać, a ich przypisanie będzie wynikało z analizy opisów stanowisk i faktycznie realizowanych zadań. Będzie obowiązywał spójny i przejrzysty system stanowisk w poszczególnych jednostkach organizacyjnych.
5) jasne zasady awansu – wprowadzony system stanowi podstawę do opracowania zasad awansu pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, które zostaną określone w odrębnym zarządzeniu.
6) podwyżki dodatków funkcyjnych nauczycieli akademickich – od 1 października 2025 r. wzrosną o 30% dodatki funkcyjne dla nauczycieli akademickich (stosownie do wzrostu wynagrodzeń w roku 2024).
PPrzyjęty został następujący harmonogram prac:
do 8 września 2025 r. – kierownicy jednostek administracyjnych złożą wnioski o przyporządkowanie pracowników do nowych stanowisk, których wykaz stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
wrzesień 2025 r. – spotkanie informacyjne z pracownikami, dotyczące zmian w Regulaminie wynagradzania.
wrzesień-październik 2025 r. – zawieranie aneksów do umów o pracę w Biurze ds. Kadr i Płac oraz aktualizacja zakresu obowiązków. Harmonogram organizacyjny tego procesu ze wskazaniem terminów dla poszczególnych jednostek zostanie przesłany do wiadomości pracowników.
Do czasu wejścia w życie nowych zasad wynagradzania premia regulaminowa i dodatki będą wypłacane na dotychczasowych zasadach.
&
Jednocześnie chciałbym poinformować, że wnioski o podwyższenie wynagrodzenia i awanse pracowników niebędących nauczycielami z oczywistych względów pozostaną bez rozpatrzenia do czasu zakończenia wdrożenia prac.
Z wyrazami szacunku
Rektor
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM
Zmiana treści przez Zofia Konopka w dniu 14.08.2025
Tekst po zmianie:
KOMUNIKATRektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztyniez dnia 14 sierpnia 2025 roku Szanowni Państwo, zz dniem 1 września 2025 r. wchodzi w życie nowy Regulamin wynagradzania, w którym jedną z najważniejszych zmian jest struktura stanowisk pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, obowiązująca w poszczególnych jednostkach, ich kategorie zaszeregowania z uwzględnieniem przedziałów wynagrodzenia zasadniczego. Zostały one opracowane w procesie wartościowania stanowisk pracy, który został przeprowadzony przez powołany w tym celu zespół. Działanie to wynika z przyjętej przez wysoki Senat strategii rozwoju naszego Uniwersytetu i stanowi ważny krok w kierunku podniesienia kultury organizacyjnej Uczelni i stworzenia przejrzystego systemu rekrutacji i wynagradzania pracowników, dostosowanego do aktualnych standardów oraz wymogów prawa, szczególnie w odniesieniu do pracowników niebędących nauczycielami akademickimi. Pragnę przy tej okazji podkreślić, że wartościowanie i kategoryzacja stanowisk nie jest oceną wartości pracy konkretnego pracownika (nie stanowi oceny jego pracy na danym stanowisku), lecz obiektywną próbą wyceny roli stanowiska pracy w danej jednostce organizacyjnej, z uwzględnieniem jej znaczenia w UWM. Opisy stanowisk umożliwią odzwierciedlenie stopnia trudności wykonywania obowiązków, w powiązaniu z niezbędnymi kompetencjami i odpowiedzialnością, a także ułatwią porównywalność zadań na tych samych stanowiskach w skali całej Uczelni. Nowy regulamin jest efektem kilkuletnich prac, prowadzonych z udziałem nie tylko wspomnianego zespołu, ale także przedstawicieli związków zawodowych, kierowników jednostek oraz ekspertów w zakresie wartościowania stanowisk. Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim uczestnikom tego trudnego procesu za często ponadnormatywny wysiłek przeznaczony na rzecz wykonania tego strategicznego zadania. Zmiany będące skutkiem wprowadzonego Regulaminu to przede wszystkim:1) wzrost podstawy wynagrodzenia – od 1 października 2025 r. dotychczasowa 20% premia regulaminowa zostanie włączona do płacy zasadniczej pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, skutkując wzrostem dodatku stażowego, co oznacza realny wzrost wynagrodzenia, a nie tylko zmianę jego struktury. 2) pełna ochrona dotychczasowych wynagrodzeń – nikt nie otrzyma wynagrodzenia niższego niż obecnie, nawet jeśli w nowej strukturze stanowisko zostanie przypisane do niższej kategorii zaszeregowania. Wysokość wynagrodzeń zasadniczych pracowników, których wynagrodzenie zasadnicze jest wyższe niż wynika to ze stawek określonych w załącznikach nie podlega obniżeniu do tych stawek. 3) dostosowanie do minimalnych stawek – pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi, których obecne wynagrodzenie zasadnicze jest niższe od minimalnych stawek przewidzianych w danej kategorii zaszeregowania otrzymają podwyżki najpóźniej do 30 czerwca 2026 r. 4) nowe nazwy stanowisk – dotychczasowe nazwy stanowisk przestaną obowiązywać, a ich przypisanie będzie wynikało z analizy opisów stanowisk i faktycznie realizowanych zadań. Będzie obowiązywał spójny i przejrzysty system stanowisk w poszczególnych jednostkach organizacyjnych. 5) jasne zasady awansu – wprowadzony system stanowi podstawę do opracowania zasad awansu pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, które zostaną określone w odrębnym zarządzeniu. 6) podwyżki dodatków funkcyjnych nauczycieli akademickich – od 1 października 2025 r. wzrosną o 30% dodatki funkcyjne dla nauczycieli akademickich (stosownie do wzrostu wynagrodzeń w roku 2024). Przyjęty został następujący harmonogram prac: do 8 września 2025 r. – kierownicy jednostek administracyjnych złożą wnioski o przyporządkowanie pracowników do nowych stanowisk, których wykaz stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu. wrzesień 2025 r. – spotkanie informacyjne z pracownikami, dotyczące zmian w Regulaminie wynagradzania. wrzesień-październik 2025 r. – zawieranie aneksów do umów o pracę w Biurze ds. Kadr i Płac oraz aktualizacja zakresu obowiązków. Harmonogram organizacyjny tego procesu ze wskazaniem terminów dla poszczególnych jednostek zostanie przesłany do wiadomości pracowników. Do czasu wejścia w życie nowych zasad wynagradzania premia regulaminowa i dodatki będą wypłacane na dotychczasowych zasadach. Jednocześnie chciałbym poinformować, że wnioski o podwyższenie wynagrodzenia i awanse pracowników niebędących nauczycielami z oczywistych względów pozostaną bez rozpatrzenia do czasu zakończenia wdrożenia prac. Z wyrazami szacunku Rektor dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM
Zmiana treści przez Zofia Konopka w dniu 14.08.2025
Tekst po zmianie:
KOMUNIKATRektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztyniez dnia 14 sierpnia 2025 roku
Szanowni Państwo,
z dniem 1 września 2025 r. wchodzi w życie nowy Regulamin wynagradzania, w którym jedną z najważniejszych zmian jest struktura stanowisk pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, obowiązująca w poszczególnych jednostkach, ich kategorie zaszeregowania z uwzględnieniem przedziałów wynagrodzenia zasadniczego. Zostały one opracowane w procesie wartościowania stanowisk pracy, który został przeprowadzony przez powołany w tym celu zespół. Działanie to wynika z przyjętej przez wysoki Senat strategii rozwoju naszego Uniwersytetu i stanowi ważny krok w kierunku podniesienia kultury organizacyjnej Uczelni i stworzenia przejrzystego systemu rekrutacji i wynagradzania pracowników, dostosowanego do aktualnych standardów oraz wymogów prawa, szczególnie w odniesieniu do pracowników niebędących nauczycielami akademickimi.
Pragnę przy tej okazji podkreślić, że wartościowanie i kategoryzacja stanowisk nie jest oceną wartości pracy konkretnego pracownika (nie stanowi oceny jego pracy na danym stanowisku), lecz obiektywną próbą wyceny roli stanowiska pracy w danej jednostce organizacyjnej, z uwzględnieniem jej znaczenia w UWM. Opisy stanowisk umożliwią odzwierciedlenie stopnia trudności wykonywania obowiązków, w powiązaniu z niezbędnymi kompetencjami i odpowiedzialnością, a także ułatwią porównywalność zadań na tych samych stanowiskach w skali całej Uczelni.
Nowy regulamin jest efektem kilkuletnich prac, prowadzonych z udziałem nie tylko wspomnianego zespołu, ale także przedstawicieli związków zawodowych, kierowników jednostek oraz ekspertów w zakresie wartościowania stanowisk. Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim uczestnikom tego trudnego procesu za często ponadnormatywny wysiłek przeznaczony na rzecz wykonania tego strategicznego zadania.
Zmiany będące skutkiem wprowadzonego Regulaminu to przede wszystkim:1) wzrost podstawy wynagrodzenia – od 1 października 2025 r. dotychczasowa 20% premia regulaminowa zostanie włączona do płacy zasadniczej pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, skutkując wzrostem dodatku stażowego, co oznacza realny wzrost wynagrodzenia, a nie tylko zmianę jego struktury.
2) pełna ochrona dotychczasowych wynagrodzeń – nikt nie otrzyma wynagrodzenia niższego niż obecnie, nawet jeśli w nowej strukturze stanowisko zostanie przypisane do niższej kategorii zaszeregowania. Wysokość wynagrodzeń zasadniczych pracowników, których wynagrodzenie zasadnicze jest wyższe niż wynika to ze stawek określonych w załącznikach nie podlega obniżeniu do tych stawek.
3) dostosowanie do minimalnych stawek – pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi, których obecne wynagrodzenie zasadnicze jest niższe od minimalnych stawek przewidzianych w danej kategorii zaszeregowania otrzymają podwyżki najpóźniej do 30 czerwca 2026 r.
4) nowe nazwy stanowisk – dotychczasowe nazwy stanowisk przestaną obowiązywać, a ich przypisanie będzie wynikało z analizy opisów stanowisk i faktycznie realizowanych zadań. Będzie obowiązywał spójny i przejrzysty system stanowisk w poszczególnych jednostkach organizacyjnych.
5) jasne zasady awansu – wprowadzony system stanowi podstawę do opracowania zasad awansu pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, które zostaną określone w odrębnym zarządzeniu.
6) podwyżki dodatków funkcyjnych nauczycieli akademickich – od 1 października 2025 r. wzrosną o 30% dodatki funkcyjne dla nauczycieli akademickich (stosownie do wzrostu wynagrodzeń w roku 2024).
Przyjęty został następujący harmonogram prac:
do 8 września 2025 r. – kierownicy jednostek administracyjnych złożą wnioski o przyporządkowanie pracowników do nowych stanowisk, których wykaz stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
wrzesień 2025 r. – spotkanie informacyjne z pracownikami, dotyczące zmian w Regulaminie wynagradzania.
wrzesień-październik 2025 r. – zawieranie aneksów do umów o pracę w Biurze ds. Kadr i Płac oraz aktualizacja zakresu obowiązków. Harmonogram organizacyjny tego procesu ze wskazaniem terminów dla poszczególnych jednostek zostanie przesłany do wiadomości pracowników.
Do czasu wejścia w życie nowych zasad wynagradzania premia regulaminowa i dodatki będą wypłacane na dotychczasowych zasadach.
Jednocześnie chciałbym poinformować, że wnioski o podwyższenie wynagrodzenia i awanse pracowników niebędących nauczycielami z oczywistych względów pozostaną bez rozpatrzenia do czasu zakończenia wdrożenia prac.
Z wyrazami szacunku
Rektor
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM
Dodano pliki:
Dodano nowy plik przez Zofia Konopka
Sygnatura: KR/4/2025
Wejście w życie: 14.08.2025
Ważny do: -
Dokumenty powiązane: Brak dokumentów powiązanych.
KOMUNIKAT
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 14 sierpnia 2025 roku
Szanowni Państwo,
z dniem 1 września 2025 r. wchodzi w życie nowy Regulamin wynagradzania, w którym jedną z najważniejszych zmian jest struktura stanowisk pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, obowiązująca w poszczególnych jednostkach, ich kategorie zaszeregowania z uwzględnieniem przedziałów wynagrodzenia zasadniczego. Zostały one opracowane w procesie wartościowania stanowisk pracy, który został przeprowadzony przez powołany w tym celu zespół. Działanie to wynika z przyjętej przez wysoki Senat strategii rozwoju naszego Uniwersytetu i stanowi ważny krok w kierunku podniesienia kultury organizacyjnej Uczelni i stworzenia przejrzystego systemu rekrutacji i wynagradzania pracowników, dostosowanego do aktualnych standardów oraz wymogów prawa, szczególnie w odniesieniu do pracowników niebędących nauczycielami akademickimi.
Pragnę przy tej okazji podkreślić, że wartościowanie i kategoryzacja stanowisk nie jest oceną wartości pracy konkretnego pracownika (nie stanowi oceny jego pracy na danym stanowisku), lecz obiektywną próbą wyceny roli stanowiska pracy w danej jednostce organizacyjnej, z uwzględnieniem jej znaczenia w UWM. Opisy stanowisk umożliwią odzwierciedlenie stopnia trudności wykonywania obowiązków, w powiązaniu z niezbędnymi kompetencjami i odpowiedzialnością, a także ułatwią porównywalność zadań na tych samych stanowiskach w skali całej Uczelni.
Nowy regulamin jest efektem kilkuletnich prac, prowadzonych z udziałem nie tylko wspomnianego zespołu, ale także przedstawicieli związków zawodowych, kierowników jednostek oraz ekspertów w zakresie wartościowania stanowisk. Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim uczestnikom tego trudnego procesu za często ponadnormatywny wysiłek przeznaczony na rzecz wykonania tego strategicznego zadania.
Zmiany będące skutkiem wprowadzonego Regulaminu to przede wszystkim:
1) wzrost podstawy wynagrodzenia – od 1 października 2025 r. dotychczasowa 20% premia regulaminowa zostanie włączona do płacy zasadniczej pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, skutkując wzrostem dodatku stażowego, co oznacza realny wzrost wynagrodzenia, a nie tylko zmianę jego struktury.
2) pełna ochrona dotychczasowych wynagrodzeń – nikt nie otrzyma wynagrodzenia niższego niż obecnie, nawet jeśli w nowej strukturze stanowisko zostanie przypisane do niższej kategorii zaszeregowania. Wysokość wynagrodzeń zasadniczych pracowników, których wynagrodzenie zasadnicze jest wyższe niż wynika to ze stawek określonych w załącznikach nie podlega obniżeniu do tych stawek.
3) dostosowanie do minimalnych stawek – pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi, których obecne wynagrodzenie zasadnicze jest niższe od minimalnych stawek przewidzianych w danej kategorii zaszeregowania otrzymają podwyżki najpóźniej do 30 czerwca 2026 r.
4) nowe nazwy stanowisk – dotychczasowe nazwy stanowisk przestaną obowiązywać, a ich przypisanie będzie wynikało z analizy opisów stanowisk i faktycznie realizowanych zadań. Będzie obowiązywał spójny i przejrzysty system stanowisk w poszczególnych jednostkach organizacyjnych.
5) jasne zasady awansu – wprowadzony system stanowi podstawę do opracowania zasad awansu pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, które zostaną określone w odrębnym zarządzeniu.
6) podwyżki dodatków funkcyjnych nauczycieli akademickich – od 1 października 2025 r. wzrosną o 30% dodatki funkcyjne dla nauczycieli akademickich (stosownie do wzrostu wynagrodzeń w roku 2024).
Przyjęty został następujący harmonogram prac:
- do 8 września 2025 r. – kierownicy jednostek administracyjnych złożą wnioski o przyporządkowanie pracowników do nowych stanowisk, których wykaz stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
- wrzesień 2025 r. – spotkanie informacyjne z pracownikami, dotyczące zmian w Regulaminie wynagradzania.
- wrzesień-październik 2025 r. – zawieranie aneksów do umów o pracę w Biurze ds. Kadr i Płac oraz aktualizacja zakresu obowiązków. Harmonogram organizacyjny tego procesu ze wskazaniem terminów dla poszczególnych jednostek zostanie przesłany do wiadomości pracowników.
Do czasu wejścia w życie nowych zasad wynagradzania premia regulaminowa i dodatki będą wypłacane na dotychczasowych zasadach.
Jednocześnie chciałbym poinformować, że wnioski o podwyższenie wynagrodzenia i awanse pracowników niebędących nauczycielami z oczywistych względów pozostaną bez rozpatrzenia do czasu zakończenia wdrożenia prac.
Z wyrazami szacunku
Rektor
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM
Komunikat w sprawie wejścia w życie Regulaminu wynagradzania.pdf |
Podmiot udostępniający: |
Biuro Rektora | ||
Wytworzono przez: |
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM | ||
Data wytworzenia: |
14 sierpnia 2025 | ||
Opublikowano przez: |
Zofia Konopka | ||
Data opublikowania: |
14 sierpnia 2025 09:44 | ||
Aktualizowano przez: |
Zofia Konopka | ||
Data aktualizacji: |
14 sierpnia 2025 10:25 |