Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Sygnatura: KR/3/2025

Wejście w życie: 12.05.2025

Ważny do: -

Dokumenty powiązane: Brak dokumentów powiązanych.

Komunikat
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 12 maja 2025 roku

 

Szanowni Państwo,

informuję, że po trwającym kilka miesięcy procesie uzgodnień z działającymi w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie związkami zawodowymi podjąłem decyzję o uruchomieniu środków na podwyżki dla pracowników naszej uczelni.

W wyniku uzgodnień ze związkami zawodowymi powstał protokół rozbieżności w sprawie podwyżek dla pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, który wraz z wypracowanym w trakcie spotkań projektem uzgodnień został przesłany działającym w uczelni związkom zawodowym wraz z zobowiązaniem do przedstawienia w terminie 30 dni wspólnego stanowiska w tej sprawie. Do upływu tego terminu związki zawodowe nie przedstawiły wspólnie uzgodnionego stanowiska, co uprawnia mnie do podjęcia decyzji o wypłacie środków na podwyżki.

Podjąłem zatem decyzję, że podstawą naliczania i wypłaty podwyżek wynagrodzeń będzie sporządzony protokół rozbieżności w sprawie podwyżek dla pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z załącznikiem (w załączeniu).

Wypłata wynagrodzeń w podwyższonej wysokości dla pracowników nastąpi w możliwie jak najkrótszym terminie, tj. w odniesieniu do nauczycieli akademickich - z wynagrodzeniem za czerwiec, zaś w odniesieniu do pracowników niebędących nauczycielami akademickimi - z wynagrodzeniem za maj. Natomiast wypłata wyrównań wynagrodzeń nastąpi do 30 czerwca b.r.

Dziękuję Państwu za cierpliwość, a osobom zaangażowanym w ten proces dziękuję za ich pracę. Jednocześnie informuję, że w celu przyspieszenia procesu naliczenia i wypłaty środków na podwyżki, uwzględniając wyrównanie wynagrodzeń od 1 stycznia 2025 r., poczynając od 13 maja 2025 r. do odwołania obsługa interesantów w Biurze ds. Kadr i Płac w kontakcie bezpośrednim będzie możliwa w godzinach od 7:00 do 9:00. Kontakt telefoniczny i mailowy na adres kadry@uwm.edu.pl pozostaje bez zmian. Za utrudnienia przepraszamy.

      Z wyrazami szacunku

Rektor Jerzy A. Przyborowski

(podpisano elektronicznie)

Protokół rozbieżności do komunikatu z dnia 12.05.25.pdf
Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM
Data wytworzenia:
12 maja 2025
Opublikowano przez:
Zofia Konopka
Data opublikowania:
7 lipca 2025 10:58
Aktualizowano przez:
Zofia Konopka
Data aktualizacji:
7 lipca 2025 11:03