KOMUNIKAT REKTORA UNIWERSYTETU WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO W OLSZTYNIE z 15 lutego 2022 roku W SPRAWIE WYTYCZNYCH DOTYCZĄCYCH ORGANIZACJI PROCESU DYDAKTYCZNEGO W SEMESTRZE LETNIM ROKU AKADEMICKIEGO 2021/2022
Status: Unieważnione
KOMUNIKAT
REKTORA UNIWERSYTETU WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO W OLSZTYNIE
z 15 lutego 2022 roku
W SPRAWIE WYTYCZNYCH DOTYCZĄCYCH ORGANIZACJI PROCESU DYDAKTYCZNEGO
W SEMESTRZE LETNIM ROKU AKADEMICKIEGO 2021/2022
I. STUDIA WYŻSZE
1. Zajęcia dydaktyczne przewidziane programem studiów danego kierunku, poziomu, profilu kształcenia i formy studiów (studia stacjonarne i niestacjonarne), realizowane będą w siedzibie Uczelni, w trybie stacjonarnym z elementami kształcenia zdalnego, z uwzględnieniem ppkt. 1-3,
1) wszystkie rodzaje ćwiczeń i seminaria realizowane będą w siedzibie Uczelni w trybie stacjonarnym, z zachowaniem aktualnych wytycznych w zakresie reżimu sanitarnego,
2) wykłady dla dwóch i więcej grup studenckich, lektoraty, przedmioty ogólnouczelniane oraz przedmioty z zakresu nauk humanistycznych lub nauk społecznych, przedmioty: ergonomia, etykieta, ochrona
własności intelektualnej, szkolenie z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, informacja patentowa, realizowane będą w trybie zdalnym,
3) wykłady prowadzone na latach studiów, których rocznik przewiduje jedną grupę studencką, realizowane będą w siedzibie Uczelni w trybie stacjonarnym z zachowaniem aktualnych wytycznych w zakresie reżimu
sanitarnego lub w trybie zdalnym. Decyzję w tym zakresie podejmuje Dziekan/Dyrektor, informując o niej Prorektora ds. kształcenia.
2. W organizacji i prowadzeniu zajęć dydaktycznych należy uwzględniać zasady przestrzegania reżimu sanitarnego, m.in.:
1) osoby uczestniczące w zajęciach zobowiązane są do zasłaniania ust i nosa oraz dezynfekcji rąk,
2) sale dydaktyczne należy regularnie wietrzyć i dezynfekować,
3) zajęcia dydaktyczne w grupach o większej liczebności mogą odbywać się w salach (aulach) wykładowych.
3. W przypadku stwierdzenia zachorowania na COVID-19 w grupie zajęciowej, Dziekan/Dyrektor podejmuje decyzję o zmianie trybu realizacji zajęć danej grupy ze stacjonarnego na zdalny.
4. W przypadku zwiększenia dynamiki zachorowań na COVID-19, możliwe jest prowadzenie zajęć dydaktycznych, o których mowa w pkt. 1 ppkt. 1 i 3, w trybie zdalnym na wniosek Dziekana/Dyrektora, za zgodą Prorektora ds. kształcenia, z uwzględnieniem pkt. 5.
5. Wniosek powinien być poprzedzony analizą obowiązującego programu studiów w kontekście zachowania wskaźników sumarycznych charakteryzujących program studiów, m.in. w zakresie liczby punktów ECTS, przewidzianych w programie studiów w ramach realizacji zajęć dydaktycznych prowadzonych z bezpośrednim udziałem nauczyciela akademickiego lub innych osób prowadzących zajęcia ze studentami.
II. SZKOŁA DOKTORSKA, STUDIA DOKTORANCKIE, STUDIA PODYPLOMOWE I INNE FORMY
KSZTAŁCENIA
Decyzje w sprawie trybu organizacji zajęć dydaktycznych (tryb stacjonarny, tryb zdalny lub tryb hybrydowy) podejmują kierownicy studiów doktoranckich, Dyrektor Szkoły Doktorskiej oraz kierownicy studiów podyplomowych i innych form kształcenia, w porozumieniu i po akceptacji Prorektora ds. Kształcenia.
III. Informuję, że zgodnie z opinią Ministerstwa Edukacji i Nauki, a także m.in. Głównego Inspektora
Sanitarnego, do prowadzenia działalności dydaktycznej uczelni nie mają zastosowania limity osób określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 6 maja 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 861, ze zm.), jednak w trosce o bezpieczeństwo studentów i pracowników, w miarę możliwości organizacyjnych, zalecam zachowanie dystansu społecznego na terenie Uniwersytetu.
Rektor
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM
Podmiot udostępniający: |
Biuro Rektora | ||
Wytworzono przez: |
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM - Rektor | ||
Data wytworzenia: |
14 lutego 2022 | ||
Opublikowano przez: |
Zofia Konopka | ||
Data opublikowania: |
4 marca 2022 14:07 | ||
Aktualizowano przez: |
Zofia Konopka | ||
Data aktualizacji: |
20 lipca 2022 09:39 |