Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie zatrudni Specjalistę ds. Bezpieczeństwa IT w Centrum Informatycznym
Status: Aktualne
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie zatrudni Specjalistę ds. Bezpieczeństwa IT w Centrum Informatycznym.
Umowa na okres próbny z możliwością przedłużenia na czas określony/nieokreślony
- Liczba etatów: 1.
- Wymiar czasu pracy: pełen
Główne zadania:
- Wdrożenie środków zarządzania ryzykiem w bezpieczeństwie informacji w podmiocie poprzez zaprojektowanie i ustanowienie systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji (bez obowiązku zgodności z wymogami normy ISO 27001), w tym:
- Opracowanie dokumentacji bezpieczeństwa informacji, zgodnie z wymogami prawnymi i dobrymi praktykami branżowymi,
- Opracowanie procedur służących ocenie skuteczności środków zarządzania ryzykiem w cyberbezpieczeństwie;
- Doskonalenie mechanizmu zarządzania kontrolą dostępu i zarządzania aktywami. - Koordynacja procesu szacowania ryzyka bezpieczeństwa informacji, w szczególności pod względem bezpieczeństwa sieci i systemów informatycznych oraz środowiska fizycznego tych systemów;
- Inwentaryzacja aktywów informacyjnych,
- Opracowanie i aktualizacja rejestru zagrożeń w rejestrze ryzyka,
- Ocena ryzyka bezpieczeństwa informacji (wpływu i prawdopodobieństwa),
- Opracowanie propozycji planów postępowania z ryzykiem;
- Monitorowanie ryzyk i planów postępowania z ryzykiem;
- Doskonalenie przyjętych metod postępowania z ryzykiem.
- Zapewnienie regularnych szkoleń personelu (w tym zarządzającego (rektorów) – wymóg NIS2) podmiotu z zakresu cyberhigieny i cyberbezpieczeństwa.
- Wsparcie personelu IT podmiotu w reagowaniu na incydenty bezpieczeństwa informacji (wykrywanie i zapobieganie po stronie SecOps).
- Wsparcie podmiotu w zapewnieniu bezpieczeństwa łańcucha dostaw poprzez:
- Ustanowienie mechanizmu zarządzania ryzykiem we współpracy z podmiotami trzecimi, w szczególności pod względem dostawców oprogramowania,
- Weryfikacja stopnia zapewnienia cyberbezpieczeństwa przez dostawców oprogramowania (uprawnienia kontrolno-audytowe UWM jako strony umów),
- Monitoring stosowania ustalonego poziomu zabezpieczeń prawnych w umowach zawieranych z kontrahentami. - Wsparcie zespołów IT w bezpieczeństwie w procesie nabywania, rozwoju i utrzymania sieci i systemów informatycznych, w tym postępowanie w przypadku podatności ich naruszenia.
- Wsparcie zespołów IT w monitoringu i ocenie skuteczności mechanizmów:
- zapewniających ciągłość działania (w tym wykonania harmonogramów kopii zapasowych, testowania planów odtwarzania infrastruktury po katastrofach (DRP)).
- zarządzania w zakresie bezpieczeństwa informacji w aplikacjach własnych i od dostawców zewnętrznych (opracowany CMDB, uzgodniony poziom zabezpieczeń aplikacji, testowanie i zarządzanie podatnościami).
Wymagania:
- wykształcenie wyższe w jednym z kierunków: Informatyka,Cyberbezpieczeństwo,Zarządzanie bezpieczeństwem informacji, Administracja lub prawo (z doświadczeniem w obszarze bezpieczeństwa informacji);
- Znajomość zasad zarządzania bezpieczeństwem informacji (w tym standardów takich jak ISO 27001, choć niekonieczna jest ich certyfikacja).
- Wiedza z zakresu:
- zarządzania ryzykiem bezpieczeństwa informacji,
- cyberbezpieczeństwa w sieciach i systemach informatycznych,
- dobrych praktyk i przepisów prawnych dotyczących bezpieczeństwa informacji (np. NIS2, RODO),
- bezpieczeństwa łańcucha dostaw, w szczególności w kontekście relacji z dostawcami oprogramowania,
- zarządzania incydentami i reagowania na zagrożenia (SecOps),
- zasad działania mechanizmów zapewniających ciągłość działania (BCP, DRP) oraz zarządzania kopią zapasową i podatnościami aplikacji.
Umiejętności
Techniczne:
- Umiejętność projektowania i wdrażania systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji.
- Opracowanie dokumentacji, procedur i rejestrów ryzyka.
- Inwentaryzacja aktywów i ocena ryzyka związanego z bezpieczeństwem informacji.
- Analiza bezpieczeństwa aplikacji (zarówno wewnętrznych, jak i dostarczanych przez podmioty zewnętrzne).
- Wsparcie w procesach reagowania na incydenty bezpieczeństwa.
- Monitoring skuteczności mechanizmów bezpieczeństwa i współpraca z zespołami IT.
Analityczne:
- Umiejętność oceny ryzyka (wpływu i prawdopodobieństwa) oraz przygotowania propozycji planów postępowania z ryzykiem.
- Umiejętność weryfikacji poziomu zabezpieczeń oferowanych przez dostawców oprogramowania i kontrahentów.
Miękkie:
- Umiejętność prowadzenia szkoleń z zakresu cyberhigieny i cyberbezpieczeństwa (dla różnych poziomów personelu, w tym kadry zarządzającej).
- Zdolności komunikacyjne i negocjacyjne (współpraca z zespołami IT, dostawcami i kierownictwem).
- Samodzielność i odpowiedzialność w realizacji powierzonych zadań.
Doświadczenie zawodowe
- Minimum 2 lata doświadczenia w obszarze zarządzania bezpieczeństwem informacji, cyberbezpieczeństwem lub pokrewnych dziedzinach.
- Doświadczenie w:
- projektowaniu i wdrażaniu systemów bezpieczeństwa informacji lub zarządzania ryzykiem,
- pracy z zespołami IT przy zapewnieniu bezpieczeństwa sieci i systemów informatycznych,
- reagowaniu na incydenty bezpieczeństwa oraz monitorowaniu skuteczności zabezpieczeń,
- współpracy z dostawcami usług IT lub zarządzaniu łańcuchem dostaw w zakresie bezpieczeństwa. - Minimum 3 letni staż pracy – warunek konieczny.
Języki obce:
- Mile widziana znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywny B1/B2
Mile widziane kwalifikacje
- Certyfikaty potwierdzające kompetencje:
- CISM (Certified Information Security Manager)
- CISSP (Certified Information Systems Security Professional)
- CRISC (Certified in Risk and Information Systems Control)
- CEH (Certified Ethical Hacker) lub podobne. - Znajomość narzędzi wspierających zarządzanie ryzykiem i bezpieczeństwem informacji
Cechy osobowości:
- wysoki poziom zdolności komunikacyjnych;
- samodzielność,
- wysoki poziom odpowiedzialności;
- sumienność, systematyczność i dokładność w realizacji zadań
- otwartość na zmiany i rozwój własny;
- odporność na stres;
- wysoka kultura osobista.
Oferujemy:
- stabilność zatrudnienia w ramach umowy o pracę;
- pełny wymiar czasu pracy;
- dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „trzynastka”;
- atrakcyjne zaplecze socjalne: dofinansowanie wypoczynku, dofinansowanie wypoczynku dzieci, benefity pracownicze;
- atrakcje kulturalne i sportowe;
- dostęp do pakietu Office (5 instalacji na osobę) dla wszystkich pracowników;
- możliwość skorzystania z ubezpieczenia grupowego;
- preferencyjne pożyczki;
- możliwość rozwoju zawodowego w dynamicznym środowisku i atmosferze sprzyjającej uczeniu się - dostęp do zasobów platformy edukacyjnej (kursy, szkolenia on-line, dostęp do wewnątrzuczelnianego programu szkoleń i kursów, dostęp do programu rozwoju indywidualnego w postaci sesji doradczo/coachingowych, etc.);
- kompleksowy onboarding (wdrożenie pracownicze);
- możliwość pracy hybrydowej
Wymagane dokumenty i oświadczenia
- CV i list motywacyjny.
- Oświadczenie o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz. UE. L nr 119, str. 1)”.
Inne informacje
- Oferty, które nie spełniają wymogów formalnych, niekompletne oraz złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Złożone dokumenty nie będą zwracane.
- Zakwalifikowani kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie lub mailowo o terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej.
- Uczelnia zastrzega sobie możliwość kontaktu jedynie z wybranymi kandydatami oraz prawo do powiadomienia o podjęciu decyzji w sprawie obsadzenia stanowiska jedynie wybranych kandydatów.
- Wymagane dokumenty należy składać w Kancelarii Ogólnej (budynek Rektoratu) Michała Oczapowskiego 2, 10-719 Olsztyn w zamkniętej kopercie zaadresowanej do Sekcji ds. Szkoleń i Rekrutacji, opatrzonej imieniem i nazwiskiem kandydata z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko (wskazać nazwę stanowiska, oraz właściwą jednostkę, w której odbywa się rekrutacja) lub w wersji elektronicznej w formie pdf na adres: rekrutacja_kadry@uwm.edu.pl
- Termin składania dokumentów upływa z dniem 14.04.2025 r.
Zgodnie z art. 24. Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów:
1. Podmiot prawny ustala wewnętrzną procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych, zwaną dalej "procedurą zgłoszeń wewnętrznych", zgodną z wymogami określonymi w niniejszym rozdziale.
2. Podmiot, na rzecz którego wykonuje pracę zarobkową mniej niż 50 osób, a także podmioty, o których mowa w art. 23 ust. 5, mogą ustalić procedurę zgłoszeń wewnętrznych.
3. Podmiot prawny ustala procedurę zgłoszeń wewnętrznych po konsultacjach z:
1)zakładową organizacją związkową albo zakładowymi organizacjami związkowymi, jeżeli w podmiocie prawnym działa więcej niż jedna zakładowa organizacja związkowa, albo
2)przedstawicielami osób świadczących pracę na rzecz podmiotu prawnego, wyłonionymi w trybie przyjętym w podmiocie prawnym, jeżeli nie działa w nim zakładowa organizacja związkowa.
4. Konsultacje, o których mowa w ust. 3, trwają nie krócej niż 5 dni i nie dłużej niż 10 dni od dnia przedstawienia przez podmiot prawny projektu procedury zgłoszeń wewnętrznych.
5. Procedura zgłoszeń wewnętrznych wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia podania jej do wiadomości osób wykonujących pracę w sposób przyjęty w podmiocie prawnym.
6. Osobie ubiegającej się o pracę na podstawie stosunku pracy lub innego stosunku prawnego stanowiącego podstawę świadczenia pracy lub usług lub pełnienia funkcji, lub pełnienia służby podmiot prawny przekazuje informację o procedurze zgłoszeń wewnętrznych wraz z rozpoczęciem rekrutacji lub negocjacji poprzedzających zawarcie umowy.
Podmiot udostępniający: |
Centrum Informatyczne | ||
Wytworzono przez: |
mgr Bogusław Stec | ||
Data wytworzenia: |
1 kwietnia 2025 | ||
Opublikowano przez: |
Zofia Konopka | ||
Data opublikowania: |
1 kwietnia 2025 15:48 | ||
Aktualizowano przez: |
Zofia Konopka | ||
Data aktualizacji: |
1 kwietnia 2025 16:06 |