Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

UNIWERSYTET WARMIŃSKO-MAZURSKI W OLSZTYNIE zatrudni Specjalistę w Biurze ds. Zrównoważonego Rozwoju w Centrum Zarządzania Projektami i Analiz Strategicznych

Status: Aktualne

UNIWERSYTET WARMIŃSKO-MAZURSKI W OLSZTYNIE zatrudni Specjalistę w Biurze ds. Zrównoważonego Rozwoju w Centrum Zarządzania Projektami i Analiz Strategicznych

  • Umowa na okres próbny z możliwością przedłużenia na czas określony/nieokreślony
  • Liczba etatów: 1.
  • Wymiar czasu pracy: pełen

Główne zadania:

  • realizacja agendy i strategii zrównoważonego rozwoju;
  • udział we wdrażaniu procedur i standardów z zakresu ESG/CSR;
  • prowadzenie baz danych i rejestru inicjatyw związanych z realizacją celów zrównoważonego rozwoju na Uczelni;
  • analiza dobrych praktyk związanych z realizacją celów zrównoważonego rozwoju oraz deklaracji społecznej odpowiedzialności Uczelni;
  • współpraca ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi Uczelni oraz interesariuszami zewnętrznymi w zakresie realizacji celów zrównoważonego rozwoju;
  • wspieranie inicjatyw badawczych i projektów naukowych związanych z ZR;
  • przygotowywanie raportów i sprawozdań społecznych i niefinansowych;
  • stały monitoring wskaźników realizacji zadań na rzecz zrównoważonego rozwoju Uczelni;
  • współpraca w realizacji działań związanych z udziałem Uczelni w rankingach poprzez śledzenie zmian w metodologiach oraz analiza wyników celem uzyskania coraz lepszych wyników;
  • prowadzenie projektów i analiz wewnętrznych związanych z działaniami na rzecz zrównoważonego rozwoju;
  • wspieranie władz Uczelni w określaniu strategicznych kierunków rozwoju spójnych ze strategią zrównoważonego rozwoju;
  • inicjowanie i wspieranie działań na rzecz zrównoważonego zarządzania zasobami Uczelni (wodą, energią, odpadami);
  • śledzenie zmian w standardach, ocenach i rankingach ESG, projektowanie, proponowanie nowych rozwiązań zgodnie ze zmianami legislacyjnymi w obszarze ESG;
  • współpraca przy przygotowywaniu materiałów do komunikacji wewnętrznej oraz zewnętrznej w tym tworzenie treści do mediów z zakresu ZR.

 

Wymagania:

  • wykształcenie wyższe, preferowane w obszarze: nauk o środowisku, ochrony środowiska, inżynierii środowiska, zarządzania, ekonomii, nauk społecznych, audyt i kontrola wewnętrzna. Dodatkowym atutem będą studia podyplomowe, szkolenia, certyfikaty ściśle związane z tematyką zrównoważonego rozwoju;
  • znajomość aktualnych trendów i norm prawnych w zakresie zrównoważonego rozwoju i ESG;
  • znajomość Agendy 2030 oraz 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju (Sustainable Development Goals);
  • znajomość międzynarodowego wzorca raportowania odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju GRI (Global Reporting Initiative);
  • zdolność zbierania i analizowania danych dotyczących zużycia zasobów, emisji gazów cieplarnianych, efektywności energetycznej oraz innych wskaźników związanych z działalnością Uczelni;
  • biegłość w analizie i syntezie danych oraz prezentowaniu wniosków.

 

Umiejętności: 

  • biegłego poruszania się w internecie oraz bardzo dobra znajomość MS Office (dodatkowym atutem będzie znajomość programów graficznych np. Canva, narzędzi do analizy danych);
  • umiejętność opracowywania projektów dokumentów;
  • umiejętności w zakresie zarządzania projektami – umiejętność planowania, wdrażania i monitorowania projektów z zakresu zrównoważonego rozwoju;
  • umiejętność weryfikacji procedur i raportów audytowych;
  • bardzo dobra znajomość pakietu MS-Office;
  • obsługi urządzeń biurowych; 
  • zdolność szybkiego uczenia się i chęć do pogłębiania wiedzy;
  • precyzyjnego wypowiadania się w mowie i piśmie;
  • umiejętne zarządzanie zmianą;
  • wysokie zdolności interpersonalne i komunikacyjne;
  • zdolności analityczne, skrupulatność i samodzielność;
  • organizowania pracy własnej; 
  • samodzielność i inicjatywa w realizacji powierzonych zadań;
  • współdziałania i pracy w zespole; 
  • działania pod wpływem stresu i presją czasu;
  • podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów, umiejętnego wyciągania wniosków;
  • logicznego myślenia;
  • doskonałe umiejętności organizacyjne.

 

Znajomość języków obcych:

  • znajomość języka angielskiego na poziomie minimum B1/B2. 

Doświadczenie zawodowe:

  • staż pracy: min. 3 lata – warunek konieczny; 
  • mile widziane doświadczenie w raportowaniu danych z obszaru ESG/CSR.

Cechy osobowości:

  • komunikatywność;
  • kreatywność;
  • samodzielność i odpowiedzialność; 
  • elastyczność;
  • sumienność i dokładność;
  • otwartość na zmiany i rozwój własny; 
  • asertywność;
  • odporność na stres;
  • dyspozycyjność;
  • wysoka kultura osobista.

 

Oferujemy:

  • stabilność zatrudnienia w ramach umowy o pracę;
  • pełny wymiar czasu pracy;
  • dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „trzynastka”;
  • atrakcyjne zaplecze socjalne: dofinansowanie wypoczynku, dofinansowanie wypoczynku dzieci, benefity pracownicze;
  • atrakcje kulturalne i sportowe;
  • dostęp do pakietu Office (5 instalacji na osobę) dla wszystkich pracowników;
  • możliwość skorzystania z ubezpieczenia grupowego;
  • preferencyjne pożyczki;
  • możliwość rozwoju zawodowego w dynamicznym środowisku i atmosferze sprzyjającej uczeniu się - dostęp do zasobów platformy edukacyjnej (kursy, szkolenia on-line, dostęp do wewnątrzuczelnianego programu szkoleń i kursów, dostęp do programu rozwoju indywidualnego w postaci sesji doradczo/coachingowych, etc.);
  • kompleksowy onboarding (wdrożenie pracownicze).

 

Wymagane dokumenty i oświadczenia

  1. CV i list motywacyjny.
  2. Oświadczenie o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz. UE. L nr 119, str. 1)”.

Inne informacje

  1. Oferty, które nie spełniają wymogów formalnych, niekompletne oraz złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
  2. Złożone dokumenty nie będą zwracane.
  3. Zakwalifikowani kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie lub mailowo o terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej.
  4. Uczelnia zastrzega sobie możliwość kontaktu jedynie z wybranymi kandydatami oraz prawo do powiadomienia o podjęciu decyzji w sprawie obsadzenia stanowiska jedynie wybranych kandydatów.
  5. Kandydat, który zostanie wybrany w procesie rekrutacji przed zatrudnieniem będzie zobowiązany o złożenia oświadczenia o niekaralności w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 Kodeksu karnego (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 17 ze zm.) oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2023 r. poz. 172 oraz z 2022 r. poz. 2600), lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego.
  6. Wymagane dokumenty należy składać w Kancelarii Ogólnej (budynek Rektoratu) Michała Oczapowskiego 2, 10-719 Olsztyn w zamkniętej kopercie zaadresowanej do Sekcji ds. Szkoleń i Rekrutacji, opatrzonej imieniem i nazwiskiem kandydata z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko (wskazać nazwę stanowiska, oraz właściwą jednostkę, w której odbywa się rekrutacja) lub w wersji elektronicznej w formie pdf na adres: rekrutacja_kadry@uwm.edu.pl 
  7. Termin składania dokumentów upływa z dniem 23.04.2025 r.

 

Zgodnie z art.  24. Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów:
1. Podmiot prawny ustala wewnętrzną procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych, zwaną dalej "procedurą zgłoszeń wewnętrznych", zgodną z wymogami określonymi w niniejszym rozdziale.
2. Podmiot, na rzecz którego wykonuje pracę zarobkową mniej niż 50 osób, a także podmioty, o których mowa w art. 23 ust. 5, mogą ustalić procedurę zgłoszeń wewnętrznych.
3. Podmiot prawny ustala procedurę zgłoszeń wewnętrznych po konsultacjach z:
1)zakładową organizacją związkową albo zakładowymi organizacjami związkowymi, jeżeli w podmiocie prawnym działa więcej niż jedna zakładowa organizacja związkowa, albo 
2)przedstawicielami osób świadczących pracę na rzecz podmiotu prawnego, wyłonionymi w trybie przyjętym w podmiocie prawnym, jeżeli nie działa w nim zakładowa organizacja związkowa.
4. Konsultacje, o których mowa w ust. 3, trwają nie krócej niż 5 dni i nie dłużej niż 10 dni od dnia przedstawienia przez podmiot prawny projektu procedury zgłoszeń wewnętrznych.
5. Procedura zgłoszeń wewnętrznych wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia podania jej do wiadomości osób wykonujących pracę w sposób przyjęty w podmiocie prawnym.
6. Osobie ubiegającej się o pracę na podstawie stosunku pracy lub innego stosunku prawnego stanowiącego podstawę świadczenia pracy lub usług lub pełnienia funkcji, lub pełnienia służby podmiot prawny przekazuje informację o procedurze zgłoszeń wewnętrznych wraz z rozpoczęciem rekrutacji lub negocjacji poprzedzających zawarcie umowy.
  

 

Podmiot udostępniający:
Centrum Zarządzania Projektami i Analiz Strategicznych
Wytworzono przez:
mgr Bogusław Stec
Data wytworzenia:
21 marca 2025
Opublikowano przez:
Zofia Konopka
Data opublikowania:
21 marca 2025 13:36
Aktualizowano przez:
Zofia Konopka
Data aktualizacji:
10 kwietnia 2025 13:53