Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Dziekan Wydziału Geoinżynierii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie ogłasza konkurs na 2 stanowiska asystentów w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych w Instytucie Geodezji i Budownictwa w Centrum Diagnostyki Radiowej Środowiska Kosmicznego

Status: Rozstrzygnięto

Do konkursu zgłosiło się dwóch kandydatów. Komisja Konkursowa po zapoznaniu się z dokumentacją złożoną przez kandydatów stwierdziła ich kompletność pod względem formalnym. Komisja Konkursowa stwierdziła, że kandydaci spełniają wszystkie kryteria konkursowe. Komisja Konkursowa wysoko i pozytywnie oceniła osiągnięcia naukowe i organizacyjne dr. inż. Adama Fronia i dr. inż. Kacpra Kotulaka, stwierdzając ich duże predyspozycje i bardzo dobre przygotowanie merytoryczne do pełnienia zadań na stanowiskach asystentów w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych. 

Dr inż. Adam Froń i dr inż. Kacper Kotulak podczas dotychczasowej pracy wykazali się dużą aktywnością naukową i organizacyjną udokumentowaną poprzez publikacje, realizacje projektów naukowych, udział w konferencjach naukowych, a także aktywny udział w przedsięwzięciach badawczych związanych z radioteleskopem systemu LOFAR w Baldach, Obserwatorium Satelitarnym w Lamkówku, Międzynarodową Służbą GNSS (International GNSS Service - IGS) oraz International Reference Ionosphere-IRI.

Data ogłoszenia konkursu – 18.01.2024 r.

Termin składania ofert – 18.02.2024 r.

Data rozstrzygnięcia konkursu –  20.02.2024 r.

W wyniku przeprowadzonego postępowania konkursowego na dwa stanowiska asystentów w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych w Instytucie Geodezji i Budownictwa w Centrum Diagnostyki Radiowej Środowiska Kosmicznego na Wydziale Geoinżynierii UWM w Olsztynie Komisja konkursowa jednomyślnie rekomenduje kandydatury dr. inż. Adama Fronia i dr. inż. Kacpra Kotulaka.

 

D Z I E K A N
|Wydziału Geoinżynierii
|dr hab. inż. Dariusz Popielarczyk, prof. UWM

Do konkursu mogą przystąpić osoby, które spełniają wymagania określone w art. 113 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742 ze zm.) oraz następujące kryteria kwalifikacyjne:

  • posiadają tytuł zawodowy magistra/magistra inżyniera albo równorzędny, uzyskany na kierunku geodezja i kartografia, astronomia lub doktora w dyscyplinie naukowej inżynieria lądowa, geodezja i transport  lub astronomia.
  • posiadają co najmniej 40 pkt za publikacje w czasopismach z list ministerialnych posiadających IF za każdy rok pracy na stanowisku nauczyciela akademickiego 
    (dot. kandydatów, których staż pracy na stanowisku nauczyciela akademickiego w uczelni lub instytucie badawczym wynosi co najmniej 3 lata).


Ponadto wykazują:

  • Znajomość monitorowania jonosfery technikami radiowymi, 
  • Umiejętność przetwarzania danych GNSS,
  • Umiejętność przetwarzania danych LOFAR w zakresie monitorowania jonosfery,
  • Umiejętność programowania w języku Python i środowisku Matlab.
  • dobrą znajomość języka angielskiego i biegłą znajomość języka polskiego (dot. obcokrajowców) umożliwiającą prowadzenie zajęć w języku polskim i angielskim

 

Udział w projektach:

Asystenci do 31.12.2025 roku będą uczestniczyć (w wymiarze 50% etatu) w pracach w ramach dwóch projektów Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego:
1) „Utrzymanie Obserwatorium Satelitarnego w Lamkówku na potrzeby udziału w programach badań geodynamicznych” – (SPUB decyzja nr. 22/566625/SPUB/SP/2023) oraz
2) „Udział konsorcjum POLFAR oraz grupy roboczej POLFARO w europejskiej strukturze ILT na lata 2021-2025” (w ramach programu „Wsparcie udziału polskich zespołów naukowych w międzynarodowych projektach infrastruktury badawczej”
    nr umowy: 2021/WK/02). Kierownikiem obu projektów jest prof. dr hab. Andrzej Krankowski. 

Udział w zadaniach i zakres obowiązków w projektach:

Zad nr 1 Prowadzenie ciągłych obserwacji GNSS w Obserwatorium Satelitarnym w Lamkówku

Zad nr 2 Przetwarzanie obserwacji GNSS w ramach monitorowania jonosfery

Zad nr 3 Przetwarzanie danych LOFAR ramach monitorowania scyntylacji jonosferycznych

Zad nr 4 Tworzenie oprogramowania dla monitorowania scyntylacji jonosferycznych

 

Wykaz dokumentacji konkursowej:

  1. Podanie o zatrudnienie na ww. stanowisku kierowane do Prorektora ds. Kształcenia UWM w Olsztynie.
  2. Życiorys.
  3. Kwestionariusz osobowy link https://bip.uwm.edu.pl/uczelnia/baza-dokumentow-sprawy-kadrowe
  4. Potwierdzona kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych lub równorzędnych, dyplom doktora.
  5. Inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje (dyplomy, certyfikaty, zaświadczenia itp.)
  6. Pisemna opinia promotora lub bezpośredniego przełożonego z ostatniego miejsca pracy.
  7. Pisemne sprawozdanie z dotychczasowej działalności naukowo-badawczej, dydaktycznej i organizacyjnej link http://wg.uwm.edu.pl/postepowanie_konkursowe
  8. Opracowanie dotyczące zainteresowań i planów naukowych, badawczych, publikacyjnych, dydaktycznych i organizacyjnych w perspektywie co najmniej pięciu lat – opracowanie w formie konspektu nie powinno przekraczać 2 stron formatu A4.
  9. Informacja Kandydata o spełnieniu wymogów przy zatrudnianiu nauczycieli akademickich (załącznik nr 4 do Statutu UWM w Olsztynie, tabela 1a, link https://bip.uwm.edu.pl/uczelnia/statut-uwm#623
  10. Dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego.
  11. Dokument potwierdzający znajomość języka polskiego – dotyczy obcokrajowców.
  12. Oświadczenie, że Uniwersytet Warmińsko-Mazurskie w Olsztynie będzie podstawowym miejscem pracy w rozumieniu przepisu art. 120 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r.  Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742 ze zm.), link - http://wg.uwm.edu.pl/postepowanie_konkursowe
  13. Deklaracja złożenia oświadczenia, o którym mowa w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742 ze zm.) w sprawie zaliczania do dyscypliny naukowej  link - http://wg.uwm.edu.pl/postepowanie_konkursowe
  14. Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku nauczyciela akademickiego link - https://bip.uwm.edu.pl/uczelnia/baza-dokumentow-sprawy-kadrowe
    Zgoda na przetwarzanie danych osobowych link - https://bip.uwm.edu.pl/uczelnia/baza-dokumentow-sprawy-kadrowe 
  15. Oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 113 Ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742 ze zm.) link - http://wg.uwm.edu.pl/postepowanie_konkursowe

 

Informacje:

  1. Dokumenty wymienione w pkt 6,7 i 8 należy przesłać dodatkowo w formie elektronicznej na adres: wg.dziekan@uwm.edu.pl 
  2. Zgłoszenia udziału w konkursie należy składać w Biurze Dziekana Wydziału Geoinżynierii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, ul. Prawocheńskiego 15, 10-720 Olsztyn-Kortowo, pok. 16, w terminie od 18.01.2024 do 18.02.2024 roku, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-10.00.
  3. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w ciągu 30 dni od upływu terminu składania dokumentów.
  4. Postępowanie konkursowe przewiduje prezentację Kandydata przed Komisją Konkursową osiągnięć i planów, o których mowa w pkt 7 i 8 zgłoszenia do niniejszego konkursu.
  5. O terminie posiedzenia Komisji Konkursowej Kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie.
  6. Wynagrodzenie zasadnicze dla stanowiska asystenta wynosi 5650 zł brutto.
  7. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie będzie podstawowym miejscem pracy w rozumieniu Ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce  (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742 ze zm.).
  8. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie zastrzega sobie prawo unieważnienia konkursu przez Rektora bez podania przyczyn na każdym etapie postępowania konkursowego.
  9. Konkurs ma charakter jednoetapowy.
  10. Niepoinformowanie kandydata o wynikach konkursu jest równoznaczne z odrzuceniem jego oferty.
  11. Wszystkie dokumenty powinny być podpisane przez Kandydata.

Podmiot udostępniający:
Wydział Geoinżynierii
Wytworzono przez:
I Zastępca Dziekana Wydziału Geoinżynierii dr inż. Jacek Zabielski
Data wytworzenia:
17 stycznia 2024
Opublikowano przez:
Zofia Konopka
Data opublikowania:
18 stycznia 2024 15:00
Aktualizowano przez:
Zofia Konopka
Data aktualizacji:
21 lutego 2024 15:37