Dziekan Wydziału Geoinżynierii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie ogłasza konkurs na 2 stanowiska asystentów w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych w Instytucie Geodezji i Budownictwa w Centrum Diagnostyki Radiowej Środowiska Kosmicznego
Status: Rozstrzygnięto
Do konkursu zgłosiło się dwóch kandydatów. Komisja Konkursowa po zapoznaniu się z dokumentacją złożoną przez kandydatów stwierdziła ich kompletność pod względem formalnym. Komisja Konkursowa stwierdziła, że kandydaci spełniają wszystkie kryteria konkursowe. Komisja Konkursowa wysoko i pozytywnie oceniła osiągnięcia naukowe i organizacyjne dr. inż. Adama Fronia i dr. inż. Kacpra Kotulaka, stwierdzając ich duże predyspozycje i bardzo dobre przygotowanie merytoryczne do pełnienia zadań na stanowiskach asystentów w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych.
Dr inż. Adam Froń i dr inż. Kacper Kotulak podczas dotychczasowej pracy wykazali się dużą aktywnością naukową i organizacyjną udokumentowaną poprzez publikacje, realizacje projektów naukowych, udział w konferencjach naukowych, a także aktywny udział w przedsięwzięciach badawczych związanych z radioteleskopem systemu LOFAR w Baldach, Obserwatorium Satelitarnym w Lamkówku, Międzynarodową Służbą GNSS (International GNSS Service - IGS) oraz International Reference Ionosphere-IRI.
Data ogłoszenia konkursu – 18.01.2024 r.
Termin składania ofert – 18.02.2024 r.
Data rozstrzygnięcia konkursu – 20.02.2024 r.
W wyniku przeprowadzonego postępowania konkursowego na dwa stanowiska asystentów w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych w Instytucie Geodezji i Budownictwa w Centrum Diagnostyki Radiowej Środowiska Kosmicznego na Wydziale Geoinżynierii UWM w Olsztynie Komisja konkursowa jednomyślnie rekomenduje kandydatury dr. inż. Adama Fronia i dr. inż. Kacpra Kotulaka.
D Z I E K A N
|Wydziału Geoinżynierii
|dr hab. inż. Dariusz Popielarczyk, prof. UWM
Do konkursu mogą przystąpić osoby, które spełniają wymagania określone w art. 113 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742 ze zm.) oraz następujące kryteria kwalifikacyjne:
- posiadają tytuł zawodowy magistra/magistra inżyniera albo równorzędny, uzyskany na kierunku geodezja i kartografia, astronomia lub doktora w dyscyplinie naukowej inżynieria lądowa, geodezja i transport lub astronomia.
- posiadają co najmniej 40 pkt za publikacje w czasopismach z list ministerialnych posiadających IF za każdy rok pracy na stanowisku nauczyciela akademickiego
(dot. kandydatów, których staż pracy na stanowisku nauczyciela akademickiego w uczelni lub instytucie badawczym wynosi co najmniej 3 lata).
Ponadto wykazują:
- Znajomość monitorowania jonosfery technikami radiowymi,
- Umiejętność przetwarzania danych GNSS,
- Umiejętność przetwarzania danych LOFAR w zakresie monitorowania jonosfery,
- Umiejętność programowania w języku Python i środowisku Matlab.
- dobrą znajomość języka angielskiego i biegłą znajomość języka polskiego (dot. obcokrajowców) umożliwiającą prowadzenie zajęć w języku polskim i angielskim
Udział w projektach:
Asystenci do 31.12.2025 roku będą uczestniczyć (w wymiarze 50% etatu) w pracach w ramach dwóch projektów Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego:
1) „Utrzymanie Obserwatorium Satelitarnego w Lamkówku na potrzeby udziału w programach badań geodynamicznych” – (SPUB decyzja nr. 22/566625/SPUB/SP/2023) oraz
2) „Udział konsorcjum POLFAR oraz grupy roboczej POLFARO w europejskiej strukturze ILT na lata 2021-2025” (w ramach programu „Wsparcie udziału polskich zespołów naukowych w międzynarodowych projektach infrastruktury badawczej”
nr umowy: 2021/WK/02). Kierownikiem obu projektów jest prof. dr hab. Andrzej Krankowski.
Udział w zadaniach i zakres obowiązków w projektach:
Zad nr 1 Prowadzenie ciągłych obserwacji GNSS w Obserwatorium Satelitarnym w Lamkówku
Zad nr 2 Przetwarzanie obserwacji GNSS w ramach monitorowania jonosfery
Zad nr 3 Przetwarzanie danych LOFAR ramach monitorowania scyntylacji jonosferycznych
Zad nr 4 Tworzenie oprogramowania dla monitorowania scyntylacji jonosferycznych
Wykaz dokumentacji konkursowej:
- Podanie o zatrudnienie na ww. stanowisku kierowane do Prorektora ds. Kształcenia UWM w Olsztynie.
- Życiorys.
- Kwestionariusz osobowy link https://bip.uwm.edu.pl/uczelnia/baza-dokumentow-sprawy-kadrowe
- Potwierdzona kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych lub równorzędnych, dyplom doktora.
- Inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje (dyplomy, certyfikaty, zaświadczenia itp.)
- Pisemna opinia promotora lub bezpośredniego przełożonego z ostatniego miejsca pracy.
- Pisemne sprawozdanie z dotychczasowej działalności naukowo-badawczej, dydaktycznej i organizacyjnej link http://wg.uwm.edu.pl/postepowanie_konkursowe
- Opracowanie dotyczące zainteresowań i planów naukowych, badawczych, publikacyjnych, dydaktycznych i organizacyjnych w perspektywie co najmniej pięciu lat – opracowanie w formie konspektu nie powinno przekraczać 2 stron formatu A4.
- Informacja Kandydata o spełnieniu wymogów przy zatrudnianiu nauczycieli akademickich (załącznik nr 4 do Statutu UWM w Olsztynie, tabela 1a, link https://bip.uwm.edu.pl/uczelnia/statut-uwm#623
- Dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego.
- Dokument potwierdzający znajomość języka polskiego – dotyczy obcokrajowców.
- Oświadczenie, że Uniwersytet Warmińsko-Mazurskie w Olsztynie będzie podstawowym miejscem pracy w rozumieniu przepisu art. 120 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742 ze zm.), link - http://wg.uwm.edu.pl/postepowanie_konkursowe
- Deklaracja złożenia oświadczenia, o którym mowa w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742 ze zm.) w sprawie zaliczania do dyscypliny naukowej link - http://wg.uwm.edu.pl/postepowanie_konkursowe
- Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku nauczyciela akademickiego link - https://bip.uwm.edu.pl/uczelnia/baza-dokumentow-sprawy-kadrowe
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych link - https://bip.uwm.edu.pl/uczelnia/baza-dokumentow-sprawy-kadrowe - Oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 113 Ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742 ze zm.) link - http://wg.uwm.edu.pl/postepowanie_konkursowe
Informacje:
- Dokumenty wymienione w pkt 6,7 i 8 należy przesłać dodatkowo w formie elektronicznej na adres: wg.dziekan@uwm.edu.pl
- Zgłoszenia udziału w konkursie należy składać w Biurze Dziekana Wydziału Geoinżynierii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, ul. Prawocheńskiego 15, 10-720 Olsztyn-Kortowo, pok. 16, w terminie od 18.01.2024 do 18.02.2024 roku, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-10.00.
- Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w ciągu 30 dni od upływu terminu składania dokumentów.
- Postępowanie konkursowe przewiduje prezentację Kandydata przed Komisją Konkursową osiągnięć i planów, o których mowa w pkt 7 i 8 zgłoszenia do niniejszego konkursu.
- O terminie posiedzenia Komisji Konkursowej Kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie.
- Wynagrodzenie zasadnicze dla stanowiska asystenta wynosi 5650 zł brutto.
- Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie będzie podstawowym miejscem pracy w rozumieniu Ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742 ze zm.).
- Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie zastrzega sobie prawo unieważnienia konkursu przez Rektora bez podania przyczyn na każdym etapie postępowania konkursowego.
- Konkurs ma charakter jednoetapowy.
- Niepoinformowanie kandydata o wynikach konkursu jest równoznaczne z odrzuceniem jego oferty.
- Wszystkie dokumenty powinny być podpisane przez Kandydata.
Podmiot udostępniający: |
Wydział Geoinżynierii | ||
Wytworzono przez: |
I Zastępca Dziekana Wydziału Geoinżynierii dr inż. Jacek Zabielski | ||
Data wytworzenia: |
17 stycznia 2024 | ||
Opublikowano przez: |
Zofia Konopka | ||
Data opublikowania: |
18 stycznia 2024 15:00 | ||
Aktualizowano przez: |
Zofia Konopka | ||
Data aktualizacji: |
21 lutego 2024 15:37 |