Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Sygnatura: ZR/91/2013

Wejście w życie: 17.10.2013

Ważny do: 31.08.2016

Dokumenty powiązane: Brak dokumentów powiązanych.

Zarządzenie Nr 91/2013

Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

z dnia 18 października  2013 roku

w sprawie powołania Zespołu ds. Kontroli Zarządczej i  Zarządzania Ryzykiem  w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie         

 

Na podstawie art. 66 Ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (tj. Dz.U.2012.572 z późn.  zm.) w związku z art. 69 ust. 1 pkt 3 Ustawy z dnia 27 sierpnia o finansach publicznych  (Dz.U. Nr 157, poz.1249 z późn.zm.) zarządzam co następuje: 

§ 1

1.   W Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, zwanym dalej Uniwersytetem, powołuję Zespół ds. Kontroli Zarządczej i Zarządzania  Ryzykiem, zwany dalej Zespołem, w  składzie:

1)       dr hab. Mirosław Gornowicz, prof. UWM -  przewodniczący  

2)      prof. dr hab. Andrzej Koncicki  -  z-ca przewodniczącego

3)      dr inż. Aleksander Socha -  z-ca przewodniczącego

4)      prof. dr hab. Grzegorz Białuński -  członek      

5)      prof. dr hab. Jerzy Jaroszewski  -  członek      

6)      prof. dr hab. Janusz Piechocki  -  członek            

7)      dr hab. Jerzy Andrzej Przyborowski, prof. UWM -  członek         

8)      mgr inż. Sławomira Pietrzyk  -  członek

9)      mgr Eliza Popławska-Jodko  -  członek      

10)    mgr Jadwiga Wajszczyk- Niemiec -  z głosem doradczym

11)    mgr Zofia Konopka  -  sekretarz 

 

2.   Do zadań Zespołu należy w szczególności:

1)      wnioskowanie o dokonanie zmian w aktach wewnętrznych w zakresie kontroli zarządczej i  zarządzania ryzykiem,

2)      monitorowanie i przegląd systemów kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem w Uniwersytecie,

3)      koordynowanie systemu samooceny kontroli zarządczej wykonywanej przez kierowników jednostek organizacyjnych,

4)      koordynacja działań  związanych z identyfikacją ryzyka wykonywaną przez     kierowników  jednostek organizacyjnych,

5)      rozpatrywanie wraz z Rektorem Uniwersytetu wykonania zaleceń organów kontrolnych i  audytorów  w zakresie kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem,

6)      prowadzenie uczelnianego rejestru ryzyka oraz dokumentacji dotyczącej zarządzania ryzykiem na poziomie strategicznym,

7)      przedstawienie Rektorowi raportu, wraz z wynikami,  dotyczącego działań z zakresu zarządzania ryzykiem,

8)      prowadzenie innych działań w celu usprawnienia funkcjonowania systemu kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem,

9)      przedstawianie Rektorowi rekomendacji dotyczącej treści oświadczenia o stanie kontroli zarządczej. 

                                                                      § 2

Organizacja pracy Zespołu

1.     Posiedzenia Zespołu odbywają się co najmniej raz w kwartale.

2.     Posiedzenia Zespołu zwołuje Przewodniczący lub Zastępca Przewodniczącego.

3.     Posiedzenia Zespołu są protokołowane przez sekretarza.

 

§ 3

Zespół, w składzie, o którym mowa w § 1 ust. 1 zarządzenia, został powołany na okres   kadencji 2012-2016  tj. do dnia 31 sierpnia 2016r. 

 

§ 4

Wykonanie zarządzenia powierzam Przewodniczącemu Zespołu.

 

§ 5

1.       Traci moc Zarządzenie Nr 19 z dnia 31 marca 2011r. w sprawie powołanie w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie Zespołu ds. Analizy Ryzyka. 

2.       Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Rektor

 

prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI

 

 

Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
prof. dr hab. Ryszard Górecki
Data wytworzenia:
17 października 2013
Opublikowano przez:
Aldona Stec
Data opublikowania:
25 lutego 2021 12:33
Aktualizowano przez:
Aldona Stec
Data aktualizacji:
2 kwietnia 2025 14:42