Sygnatura: ZR/91/2013
Wejście w życie: 17.10.2013
Ważny do: 31.08.2016
Dokumenty powiązane: Brak dokumentów powiązanych.
Zarządzenie Nr 91/2013
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 18 października 2013 roku
w sprawie powołania Zespołu ds. Kontroli Zarządczej i Zarządzania Ryzykiem w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie
Na podstawie art. 66 Ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (tj. Dz.U.2012.572 z późn. zm.) w związku z art. 69 ust. 1 pkt 3 Ustawy z dnia 27 sierpnia o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz.1249 z późn.zm.) zarządzam co następuje:
§ 1
1. W Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, zwanym dalej Uniwersytetem, powołuję Zespół ds. Kontroli Zarządczej i Zarządzania Ryzykiem, zwany dalej Zespołem, w składzie:
1) dr hab. Mirosław Gornowicz, prof. UWM - przewodniczący
2) prof. dr hab. Andrzej Koncicki - z-ca przewodniczącego
3) dr inż. Aleksander Socha - z-ca przewodniczącego
4) prof. dr hab. Grzegorz Białuński - członek
5) prof. dr hab. Jerzy Jaroszewski - członek
6) prof. dr hab. Janusz Piechocki - członek
7) dr hab. Jerzy Andrzej Przyborowski, prof. UWM - członek
8) mgr inż. Sławomira Pietrzyk - członek
9) mgr Eliza Popławska-Jodko - członek
10) mgr Jadwiga Wajszczyk- Niemiec - z głosem doradczym
11) mgr Zofia Konopka - sekretarz
2. Do zadań Zespołu należy w szczególności:
1) wnioskowanie o dokonanie zmian w aktach wewnętrznych w zakresie kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem,
2) monitorowanie i przegląd systemów kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem w Uniwersytecie,
3) koordynowanie systemu samooceny kontroli zarządczej wykonywanej przez kierowników jednostek organizacyjnych,
4) koordynacja działań związanych z identyfikacją ryzyka wykonywaną przez kierowników jednostek organizacyjnych,
5) rozpatrywanie wraz z Rektorem Uniwersytetu wykonania zaleceń organów kontrolnych i audytorów w zakresie kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem,
6) prowadzenie uczelnianego rejestru ryzyka oraz dokumentacji dotyczącej zarządzania ryzykiem na poziomie strategicznym,
7) przedstawienie Rektorowi raportu, wraz z wynikami, dotyczącego działań z zakresu zarządzania ryzykiem,
8) prowadzenie innych działań w celu usprawnienia funkcjonowania systemu kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem,
9) przedstawianie Rektorowi rekomendacji dotyczącej treści oświadczenia o stanie kontroli zarządczej.
§ 2
Organizacja pracy Zespołu
1. Posiedzenia Zespołu odbywają się co najmniej raz w kwartale.
2. Posiedzenia Zespołu zwołuje Przewodniczący lub Zastępca Przewodniczącego.
3. Posiedzenia Zespołu są protokołowane przez sekretarza.
§ 3
Zespół, w składzie, o którym mowa w § 1 ust. 1 zarządzenia, został powołany na okres kadencji 2012-2016 tj. do dnia 31 sierpnia 2016r.
§ 4
Wykonanie zarządzenia powierzam Przewodniczącemu Zespołu.
§ 5
1. Traci moc Zarządzenie Nr 19 z dnia 31 marca 2011r. w sprawie powołanie w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie Zespołu ds. Analizy Ryzyka.
2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Podmiot udostępniający: |
Biuro Rektora | ||
Wytworzono przez: |
prof. dr hab. Ryszard Górecki | ||
Data wytworzenia: |
17 października 2013 | ||
Opublikowano przez: |
Aldona Stec | ||
Data opublikowania: |
25 lutego 2021 12:33 | ||
Aktualizowano przez: |
Aldona Stec | ||
Data aktualizacji: |
2 kwietnia 2025 14:42 |