Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Sygnatura: ZR/8/2013

Wejście w życie: 24.01.2013

Ważny do: -

Dokumenty powiązane: ZR/12/2014

Zarządzenie Nr 8/2013

Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

z dnia 25 stycznia 2013 roku

w sprawie obowiązku dokumentowania toku studiów z wykorzystaniem Uniwersyteckiego Systemu Obsługi Studiów

 

Na podstawie art. 66 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku (tekst jednolity: DzU z 2012 r. poz. 572 z póź. zm.) oraz § 17 ust. 7 Statutu Uniwersytetu (przyjętego Uchwałą Nr 785 Senatu UWM w Olsztynie z dnia 25 listopada 2011 roku w sprawie Statutu UWM w Olsztynie, z póź. zm.),  w związku z Rozporządzeniem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 września 2011 roku w sprawie dokumentacji przebiegu studiów (DzU Nr 201, poz. 1188) oraz Regulaminem Studiów (uchwalonym Uchwałą Nr 914 Senatu UWM w Olsztynie z dnia 27 kwietnia 2012 roku, z póź. zm.), zarządza się co następuje:

 

§ 1

1.       W Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie wprowadza się obowiązek dokumentowania toku studiów z wykorzystaniem Uniwersyteckiego Systemu Obsługi Studiów, zwanego w dalszej części zarządzenia systemem USOS.

2.       Dokumentowanie toku studiów, o którym mowa w ust. 1 dotyczy wszystkich stopni kształcenia (studiów pierwszego i drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich, studiów trzeciego stopnia) i form studiów.

3.       Dokumentacja tworzona jest i aktualizowana na wydziale prowadzącym dany kierunek studiów.

 

§ 2

Dziekani wydziałów oraz kierownicy jednostek organizacyjnych prowadzących zajęcia dydaktyczne zobowiązani są do dostosowania organizacji pracy podległych im jednostek do warunków technicznych, jakie stwarza Uniwersytecki System Obsługi Studiów, a w szczególności do:

1)  wyznaczenia w jednostce pracownika administracyjnego odpowiedzialnego za modyfikacje danych w systemie USOS oraz określenie zakresu jego obowiązków,

2)  określenia trybu nadzoru merytorycznego i służbowego ze szczególnym uwzględnieniem okresowych kontroli nad dokumentacją przebiegu studiów w systemie USOS, mających na względzie zapewnienie  poprawności i jakości danych wprowadzonych do systemu USOS.

 

§ 3

1.   Nadzór merytoryczny nad prawidłowością dokumentacji przebiegu studiów prowadzonych na wydziale i aktualizacją danych sprawuje właściwy prodziekan.

2.   W jednostkach ogólnouczelnianych i międzywydziałowych prowadzących działalność dydaktyczną, odpowiedzialność za prawidłowe wprowadzenie i aktualizację opisu oferty dydaktycznej jednostki oraz rejestrację studentów na zajęcia prowadzone w tej jednostce, sprawuje kierownik danej jednostki.

 

§ 4

1.   Nadzór służbowy nad prawidłowością dokumentacji przebiegu studiów w systemie USOS sprawuje kierownik dziekanatu.

2.   Kierownik dziekanatu prowadzi ewidencję uprawnień pracowników obsługujących system USOS i jest odpowiedzialny za jej aktualizację i przekazywanie w formie pisemnej zmian do Biura Informatycznej Obsługi Studiów.

3.   W jednostkach ogólnouczelnianych i międzywydziałowych, prowadzących działalność dydaktyczną, za realizację działań wymienionych w punktach   1-2 odpowiada kierownik jednostki.

 

§ 5

Za prawidłowe funkcjonowanie systemu USOS odpowiada kierownik Biura Informatycznej Obsługi Studiów, który nadzoruje w szczególności:

1)      bezpieczeństwo danych wprowadzonych do systemu USOS,

2)      prowadzenie elektronicznej ewidencji uprawnień pracowników obsługujących system USOS na podstawie danych przekazywanych na piśmie,

3)      przekazywanie danych studentów zawartych w systemie USOS do systemu bibliotecznego,  w zakresie wymaganym przez ten system,

4)      przekazywanie danych studentów zawartych w systemie USOS do innych jednostek na podstawie pisma skierowanego do Biura Informatycznej Obsługi Studiów,

5)      przekazywanie danych rekrutacyjnych z systemu Internetowej Rejestracji Kandydatów do systemu USOS,

6)      wydruk elektronicznych legitymacji studenckich,

7)      wdrażanie nowych wersji systemu USOS,

8)      udzielanie użytkownikom końcowym wsparcia merytorycznego w zakresie obsługi systemu USOS,

9)      organizację systemu szkoleń pracowników administracji wydziałów w zakresie korzystania z systemu USOS.

 

§ 6

1.   Harmonogram prac w systemie USOS w semestrze zimowym obejmuje:

1)      ETAP I, realizowany w terminach: do 10 września danego roku – kandydaci przyjęci na studia w ramach I naboru oraz do 31 września danego roku – kandydaci przyjęci w ramach II naboru, który obejmuje:

a)       immatrykulację z systemu Internetowej Rejestracji Kandydatów do systemu USOS;

b)      przypisanie studentów do programu i etapu (semestru);

c)       nadanie kont Centralnego Systemu Uwierzytelniania oraz przypisanie studentom żetonów;

d)      zlecenie wydruku elektronicznych legitymacji studenckich,

2)      ETAP II, realizowany w terminie do 31 października danego roku, który obejmuje:

a)       definiowanie przedmiotów i prowadzących;

b)      wpisanie studentów na zajęcia;

c)       „Podpięcie” przedmiotów studentom;

d)      wydruk protokołów zaliczenia przedmiotu,

3)      ETAP III, realizowany w terminie do 1 marca danego roku, który obejmuje:

a)       wydruki kart okresowych osiągnięć studenta;

b)      rozliczenie etapów (semestrów) studiów.

2.   Harmonogram prac w systemie USOS w semestrze letnim obejmuje:

1)      ETAP I, realizowany w terminie nie później niż do 20 lutego danego roku, który obejmuje:   

a)       immatrykulację z systemu Internetowej Rejestracji Kandydatów do systemu USOS;

b)      przypisanie studentów do programu i etapu (semestru);

c)       nadanie kont Centralnego Systemu Uwierzytelniania oraz przypisanie studentom żetonów;

d)      zlecenie wydruku  elektronicznych legitymacji studenckich,

 

2)      ETAP II, realizowany nie później niż do 10 marca danego roku, który obejmuje:   

a)       definiowanie przedmiotów i prowadzących;

b)      wpisanie studentów na zajęcia;

c)       „podpięcia” przedmiotów studentom;

d)      wydruk protokołów zaliczenia przedmiotu,

3)      ETAP III, realizowany w terminie nie później niż do 15 października danego roku, który obejmuje:  

a)       wydruk kart okresowych osiągnięć studenta;

b)      rozliczenie etapów (semestrów) studiów.

3.   Informacja o ofercie przedmiotowej oraz o zasadach rejestracji na zajęcia dydaktyczne prowadzone w danej jednostce organizacyjnej powinna być udostępniona studentom poprzez system USOS UL oraz na stronie internetowej jednostek (wydziałów, jednostek ogólnouczelnianych i międzywydziałowych), nie później niż na 2 tygodnie przed rozpoczęciem rejestracji. 

 

§ 7

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Rektor

 

prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI

 

 

Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
prof. dr hab. Ryszard Górecki
Data wytworzenia:
24 stycznia 2013
Opublikowano przez:
Aldona Stec
Data opublikowania:
27 października 2020 10:37
Aktualizowano przez:
Aldona Stec
Data aktualizacji:
5 marca 2021 14:13