Zarządzenie Nr 8/2013
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 25 stycznia 2013 roku
w sprawie obowiązku dokumentowania toku studiów z wykorzystaniem Uniwersyteckiego Systemu Obsługi Studiów
Na podstawie art. 66 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku (tekst jednolity: DzU z 2012 r. poz. 572 z póź. zm.) oraz § 17 ust. 7 Statutu Uniwersytetu (przyjętego Uchwałą Nr 785 Senatu UWM w Olsztynie z dnia 25 listopada 2011 roku w sprawie Statutu UWM w Olsztynie, z póź. zm.), w związku z Rozporządzeniem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 września 2011 roku w sprawie dokumentacji przebiegu studiów (DzU Nr 201, poz. 1188) oraz Regulaminem Studiów (uchwalonym Uchwałą Nr 914 Senatu UWM w Olsztynie z dnia 27 kwietnia 2012 roku, z póź. zm.), zarządza się co następuje:
§ 1
1. W Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie wprowadza się obowiązek dokumentowania toku studiów z wykorzystaniem Uniwersyteckiego Systemu Obsługi Studiów, zwanego w dalszej części zarządzenia systemem USOS.
2. Dokumentowanie toku studiów, o którym mowa w ust. 1 dotyczy wszystkich stopni kształcenia (studiów pierwszego i drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich, studiów trzeciego stopnia) i form studiów.
3. Dokumentacja tworzona jest i aktualizowana na wydziale prowadzącym dany kierunek studiów.
§ 2
Dziekani wydziałów oraz kierownicy jednostek organizacyjnych prowadzących zajęcia dydaktyczne zobowiązani są do dostosowania organizacji pracy podległych im jednostek do warunków technicznych, jakie stwarza Uniwersytecki System Obsługi Studiów, a w szczególności do:
1) wyznaczenia w jednostce pracownika administracyjnego odpowiedzialnego za modyfikacje danych w systemie USOS oraz określenie zakresu jego obowiązków,
2) określenia trybu nadzoru merytorycznego i służbowego ze szczególnym uwzględnieniem okresowych kontroli nad dokumentacją przebiegu studiów w systemie USOS, mających na względzie zapewnienie poprawności i jakości danych wprowadzonych do systemu USOS.
§ 3
1. Nadzór merytoryczny nad prawidłowością dokumentacji przebiegu studiów prowadzonych na wydziale i aktualizacją danych sprawuje właściwy prodziekan.
2. W jednostkach ogólnouczelnianych i międzywydziałowych prowadzących działalność dydaktyczną, odpowiedzialność za prawidłowe wprowadzenie i aktualizację opisu oferty dydaktycznej jednostki oraz rejestrację studentów na zajęcia prowadzone w tej jednostce, sprawuje kierownik danej jednostki.
§ 4
1. Nadzór służbowy nad prawidłowością dokumentacji przebiegu studiów w systemie USOS sprawuje kierownik dziekanatu.
2. Kierownik dziekanatu prowadzi ewidencję uprawnień pracowników obsługujących system USOS i jest odpowiedzialny za jej aktualizację i przekazywanie w formie pisemnej zmian do Biura Informatycznej Obsługi Studiów.
3. W jednostkach ogólnouczelnianych i międzywydziałowych, prowadzących działalność dydaktyczną, za realizację działań wymienionych w punktach 1-2 odpowiada kierownik jednostki.
§ 5
Za prawidłowe funkcjonowanie systemu USOS odpowiada kierownik Biura Informatycznej Obsługi Studiów, który nadzoruje w szczególności:
1) bezpieczeństwo danych wprowadzonych do systemu USOS,
2) prowadzenie elektronicznej ewidencji uprawnień pracowników obsługujących system USOS na podstawie danych przekazywanych na piśmie,
3) przekazywanie danych studentów zawartych w systemie USOS do systemu bibliotecznego, w zakresie wymaganym przez ten system,
4) przekazywanie danych studentów zawartych w systemie USOS do innych jednostek na podstawie pisma skierowanego do Biura Informatycznej Obsługi Studiów,
5) przekazywanie danych rekrutacyjnych z systemu Internetowej Rejestracji Kandydatów do systemu USOS,
6) wydruk elektronicznych legitymacji studenckich,
7) wdrażanie nowych wersji systemu USOS,
8) udzielanie użytkownikom końcowym wsparcia merytorycznego w zakresie obsługi systemu USOS,
9) organizację systemu szkoleń pracowników administracji wydziałów w zakresie korzystania z systemu USOS.
§ 6
1. Harmonogram prac w systemie USOS w semestrze zimowym obejmuje:
1) ETAP I, realizowany w terminach: do 10 września danego roku – kandydaci przyjęci na studia w ramach I naboru oraz do 31 września danego roku – kandydaci przyjęci w ramach II naboru, który obejmuje:
a) immatrykulację z systemu Internetowej Rejestracji Kandydatów do systemu USOS;
b) przypisanie studentów do programu i etapu (semestru);
c) nadanie kont Centralnego Systemu Uwierzytelniania oraz przypisanie studentom żetonów;
d) zlecenie wydruku elektronicznych legitymacji studenckich,
2) ETAP II, realizowany w terminie do 31 października danego roku, który obejmuje:
a) definiowanie przedmiotów i prowadzących;
b) wpisanie studentów na zajęcia;
c) „Podpięcie” przedmiotów studentom;
d) wydruk protokołów zaliczenia przedmiotu,
3) ETAP III, realizowany w terminie do 1 marca danego roku, który obejmuje:
a) wydruki kart okresowych osiągnięć studenta;
b) rozliczenie etapów (semestrów) studiów.
2. Harmonogram prac w systemie USOS w semestrze letnim obejmuje:
1) ETAP I, realizowany w terminie nie później niż do 20 lutego danego roku, który obejmuje:
a) immatrykulację z systemu Internetowej Rejestracji Kandydatów do systemu USOS;
b) przypisanie studentów do programu i etapu (semestru);
c) nadanie kont Centralnego Systemu Uwierzytelniania oraz przypisanie studentom żetonów;
d) zlecenie wydruku elektronicznych legitymacji studenckich,
2) ETAP II, realizowany nie później niż do 10 marca danego roku, który obejmuje:
a) definiowanie przedmiotów i prowadzących;
b) wpisanie studentów na zajęcia;
c) „podpięcia” przedmiotów studentom;
d) wydruk protokołów zaliczenia przedmiotu,
3) ETAP III, realizowany w terminie nie później niż do 15 października danego roku, który obejmuje:
a) wydruk kart okresowych osiągnięć studenta;
b) rozliczenie etapów (semestrów) studiów.
3. Informacja o ofercie przedmiotowej oraz o zasadach rejestracji na zajęcia dydaktyczne prowadzone w danej jednostce organizacyjnej powinna być udostępniona studentom poprzez system USOS UL oraz na stronie internetowej jednostek (wydziałów, jednostek ogólnouczelnianych i międzywydziałowych), nie później niż na 2 tygodnie przed rozpoczęciem rejestracji.
§ 7
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Podmiot udostępniający: |
Biuro Rektora | ||
Wytworzono przez: |
prof. dr hab. Ryszard Górecki | ||
Data wytworzenia: |
24 stycznia 2013 | ||
Opublikowano przez: |
Aldona Stec | ||
Data opublikowania: |
27 października 2020 10:37 | ||
Aktualizowano przez: |
Aldona Stec | ||
Data aktualizacji: |
5 marca 2021 14:13 |