Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Sygnatura: ZR/6/2013

Wejście w życie: 14.01.2013

Ważny do: -

Dokumenty powiązane: Brak dokumentów powiązanych.

Zarządzenie Nr 6/2013

Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

z dnia 14 stycznia 2013 roku

w sprawie utworzenia Biura ds. Projektów Zagranicznych

 

Działając na podstawie § 17 ust.7 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie stanowi się, co następuje: 

 

§ 1

1.       Tworzy się Biuro ds. Projektów Zagranicznych jako jednostkę organizacyjną administracji Uniwersytetu wspierającą prace związane z przygotowaniem uczelnianych i wydziałowych wniosków o dofinansowanie z funduszy europejskich i innych funduszy zagranicznych, zwanych dalej funduszami zagranicznymi.

2.       Strukturę Biura ds. Projektów Zagranicznych stanowią:

1)    Zespół Projektów Edukacyjno-Szkoleniowych realizujący projekty z zakresu działania Prorektora ds. Kształcenia,

2)    Zespół ds. Projektów Inwestycyjnych realizujący projekty z zakresu nadzoru Kanclerza,

3)    Zespół ds. Projektów Badawczych realizujący projekty z zakresu działania Prorektora ds. Nauki,

4)    Stanowisko ds. Zapewnienia Trwałości Projektów.

3.     Biuro ds. Projektów Zagranicznych podlega Prorektorowi ds. Ekonomicznych i Rozwoju.

 

§ 2

       Do zakresu działania Biura ds. Projektów Zagranicznych należy w szczególności:

1)      współudział w przygotowaniu, realizacji i rozliczaniu projektów;

2)      nadzór nad prawidłowym, z punktu widzenia obowiązujących przepisów i zawartych umów, przygotowaniem, realizacją i rozliczaniem projektów współfinansowanych z funduszy zagranicznych;

3)      kontrola zgodności realizacji projektów z obowiązującymi przepisami i umowami,

4)      pomoc formalno-prawna w procesie aplikacji i realizacji projektów przez pracowników Uniwersytetu;

5)      monitoring projektów na podstawie informacji o zaawansowaniu ich realizacji składanej przez kierowników projektów z uwzględnieniem obowiązujących  przepisów oraz treści zawartych w tym zakresie umów;

6)      podejmowanie działań zmierzających do eliminacji nieprawidłowości i zagrożeń stwierdzonych w trakcie realizacji projektu;

7)      analiza wyników kontroli związanych z procesem przygotowania i realizacji projektów oraz opracowywanie na jej podstawie procedur umożliwiających uniknięcia błędów przy realizacji kolejnych projektów;

8)      udzielanie informacji dotyczących procedur obowiązujących w procesie tworzenia i realizacji projektów finansowanych z funduszy zagranicznych;

9)      prowadzenie rejestrów: 

a)      rozpoczęcia prac nad projektem,

b)      umów o dofinansowanie projektu,

10)   rejestracja dokumentów przychodzących i wychodzących dotyczących realizacji projektów oraz ich wstępna kontrola w zakresie kompletności i zachowania uprawnień do podpisywania dokumentów;

11)   przedstawianie właściwym Prorektorom i Kanclerzowi  informacji o złożonych wnioskach o dofinansowanie projektów oraz zawansowaniu prac nad ich realizacją;

12)   przedstawianie bieżącej informacji o stwierdzonych nieprawidłowościach w projektach i zagrożeniach ich realizacji;

13)   nadzór nad przekazywaniem do archiwum oryginalnej dokumentacji dotyczącej realizacji projektu po okresie przechowywania jej w jednostce realizującej projekt;

14)   obsługa administracyjno-organizacyjna instytucji przeprowadzających kontrole projektów.

 

§ 3

Nadzór nad wykonaniem Zarządzenia powierza się Prorektorowi ds. Ekonomicznych i Rozwoju.

 

 § 4

Zarządzenie wchodzi w życiem z dniem 15 stycznia 2013 r.

 

 

 Rektor

 

 prof. dr hab. Ryszard J. Górecki

 

Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
prof. dr hab. Ryszard Górecki
Data wytworzenia:
13 stycznia 2013
Opublikowano przez:
Aldona Stec
Data opublikowania:
26 października 2020 09:59
Aktualizowano przez:
Aldona Stec
Data aktualizacji:
11 stycznia 2021 09:53