Sygnatura: ZR/6/2013
Wejście w życie: 14.01.2013
Ważny do: -
Dokumenty powiązane: Brak dokumentów powiązanych.
Zarządzenie Nr 6/2013
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 14 stycznia 2013 roku
w sprawie utworzenia Biura ds. Projektów Zagranicznych
Działając na podstawie § 17 ust.7 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie stanowi się, co następuje:
§ 1
1. Tworzy się Biuro ds. Projektów Zagranicznych jako jednostkę organizacyjną administracji Uniwersytetu wspierającą prace związane z przygotowaniem uczelnianych i wydziałowych wniosków o dofinansowanie z funduszy europejskich i innych funduszy zagranicznych, zwanych dalej funduszami zagranicznymi.
2. Strukturę Biura ds. Projektów Zagranicznych stanowią:
1) Zespół Projektów Edukacyjno-Szkoleniowych realizujący projekty z zakresu działania Prorektora ds. Kształcenia,
2) Zespół ds. Projektów Inwestycyjnych realizujący projekty z zakresu nadzoru Kanclerza,
3) Zespół ds. Projektów Badawczych realizujący projekty z zakresu działania Prorektora ds. Nauki,
4) Stanowisko ds. Zapewnienia Trwałości Projektów.
3. Biuro ds. Projektów Zagranicznych podlega Prorektorowi ds. Ekonomicznych i Rozwoju.
§ 2
Do zakresu działania Biura ds. Projektów Zagranicznych należy w szczególności:
1) współudział w przygotowaniu, realizacji i rozliczaniu projektów;
2) nadzór nad prawidłowym, z punktu widzenia obowiązujących przepisów i zawartych umów, przygotowaniem, realizacją i rozliczaniem projektów współfinansowanych z funduszy zagranicznych;
3) kontrola zgodności realizacji projektów z obowiązującymi przepisami i umowami,
4) pomoc formalno-prawna w procesie aplikacji i realizacji projektów przez pracowników Uniwersytetu;
5) monitoring projektów na podstawie informacji o zaawansowaniu ich realizacji składanej przez kierowników projektów z uwzględnieniem obowiązujących przepisów oraz treści zawartych w tym zakresie umów;
6) podejmowanie działań zmierzających do eliminacji nieprawidłowości i zagrożeń stwierdzonych w trakcie realizacji projektu;
7) analiza wyników kontroli związanych z procesem przygotowania i realizacji projektów oraz opracowywanie na jej podstawie procedur umożliwiających uniknięcia błędów przy realizacji kolejnych projektów;
8) udzielanie informacji dotyczących procedur obowiązujących w procesie tworzenia i realizacji projektów finansowanych z funduszy zagranicznych;
9) prowadzenie rejestrów:
a) rozpoczęcia prac nad projektem,
b) umów o dofinansowanie projektu,
10) rejestracja dokumentów przychodzących i wychodzących dotyczących realizacji projektów oraz ich wstępna kontrola w zakresie kompletności i zachowania uprawnień do podpisywania dokumentów;
11) przedstawianie właściwym Prorektorom i Kanclerzowi informacji o złożonych wnioskach o dofinansowanie projektów oraz zawansowaniu prac nad ich realizacją;
12) przedstawianie bieżącej informacji o stwierdzonych nieprawidłowościach w projektach i zagrożeniach ich realizacji;
13) nadzór nad przekazywaniem do archiwum oryginalnej dokumentacji dotyczącej realizacji projektu po okresie przechowywania jej w jednostce realizującej projekt;
14) obsługa administracyjno-organizacyjna instytucji przeprowadzających kontrole projektów.
§ 3
Nadzór nad wykonaniem Zarządzenia powierza się Prorektorowi ds. Ekonomicznych i Rozwoju.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życiem z dniem 15 stycznia 2013 r.
Rektor
prof. dr hab. Ryszard J. Górecki
Podmiot udostępniający: |
Biuro Rektora | ||
Wytworzono przez: |
prof. dr hab. Ryszard Górecki | ||
Data wytworzenia: |
13 stycznia 2013 | ||
Opublikowano przez: |
Aldona Stec | ||
Data opublikowania: |
26 października 2020 09:59 | ||
Aktualizowano przez: |
Aldona Stec | ||
Data aktualizacji: |
11 stycznia 2021 09:53 |