Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Sygnatura: ZR/59/2017

Wejście w życie: 19.06.2017

Ważny do: -

Dokumenty powiązane: Brak dokumentów powiązanych.

Zarządzenie Nr 59/2017
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 20 czerwca 2017 roku

w sprawie zasad wynagradzania osób sprawujących nadzór nad realizacją praktyk studenckich

Na podstawie art. 66 ust. 2, pkt. 3 ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 roku, poz. 1842 ze zm.), § 17 ust. 7 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie oraz § 8 pkt 2 i § 10 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 2 grudnia 2016 roku w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń  związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w uczelni publicznej  (Dz. U. z 2016 roku,  poz.2063), zarządza się, co następuje:

§ 1

Nauczycielowi akademickiemu pełniącemu funkcję kierownika lub opiekuna studenckich praktyk zawodowych przysługuje jednorazowo w danym roku akademickim, dodatkowe wynagrodzenie w wysokości ustalonej przez Rektora, z zastrzeżeniem § 2 - 4.

§ 2

1. Wydziałowy kierownik studenckich praktyk, z wyłączeniem praktyk związanych z pracą dyplomową (inżynierską, licencjacką lub magisterską), z tytułu wykonywania prac administracyjnych i organizacyjnych, otrzymuje dodatkowe jednorazowe wynagrodzenie w wysokości: 850,00 zł (brutto) za grupę składającą się ze 100 i więcej studentów praktykujących przez okres co najmniej miesiąca, a w przypadku mniejszej liczby studentów proporcjonalnie do liczby studentów, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.
2. W przypadku praktyki trwającej krócej niż 1 miesiąc, stawkę jednorazowego wynagrodzenia, o której mowa w ust. 1, dzieli się przez 30 i otrzymaną kwotę mnoży przez liczbę dni praktyki.
3. Maksymalna kwota wypłat w ciągu roku nie może być większa niż 850,00 zł (brutto).

§ 3

1. Za sprawowanie merytorycznej opieki nad studenckimi praktykami, opiekun praktyki otrzymuje dodatkowe jednorazowe wynagrodzenie w wysokości: 850,00 zł (brutto) za grupę składającą się z 24. i więcej studentów praktykujących przez okres co najmniej miesiąca, a w przypadku mniejszej liczby studentów proporcjonalnie do liczby studentów, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.
2. W przypadku praktyki trwającej krócej niż 1 miesiąc, stawkę jednorazowego wynagrodzenia, o której mowa w ust. 1, dzieli się przez 30 i otrzymaną kwotę mnoży przez liczbę dni praktyki.
3. Maksymalna kwota wypłat w ciągu roku nie może być większa niż 850,00 zł (brutto).

§ 4

Wynagrodzenia, o których mowa w § 2 i § 3, wypłacane są na podstawie umowy cywilno-prawnej.

§ 5

Dziekan pełniący nadzór nad organizacją i przebiegiem praktyk zapewnia kadrę, o której mowa w § 2 i § 3, niniejszego zarządzenia.

§ 6

1. Stawka godzinowa wynagrodzenia, przysługującego opiekunowi zakładowemu - nauczycielowi szkoły lub innej jednostki dydaktyczno-wychowawczej sprawującemu opiekę nad studentami, odbywającymi praktyki pedagogiczne (indywidualne lub grupowe) w szkołach i placówkach oświatowych, odpowiada wysokości minimalnej stawki godzinowej obowiązującej w danym roku, określonej przez Prezesa Rady Ministrów.
2. Opiekun zakładowy praktyki otrzymuje wynagrodzenie z tytułu wykonania obowiązków związanych:
    1) ze sprawowaniem opieki nad studentem podczas odbywania praktyki pedagogicznej ciągłej, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4,
    2) z przeprowadzeniem zajęć podczas odbywania przez studentów pedagogicznych praktyk śródrocznych, z zastrzeżeniem ust. 5.
3. Liczba godzin przewidzianych do realizacji zadań, o których mowa w ust. 2 pkt 1, wynosi:
    1) w przypadku praktyki indywidualnej z jednym studentem -  12 godzin.
    2) w przypadku praktyki grupowej z:
        a) dwoma studentami - 20 godzin,
        b) trzema studentami - 28 godzin,
        c) czterema studentami - 36 godzin,
        d) pięcioma studentami - 42 godziny,
        e) sześcioma studentami - 50 godzin,
        f) siedmioma studentami - 58 godzin,
        g) ośmioma studentami - 66 godzin,
        h) dziewięcioma studentami - 72 godziny,
         i) dziesięcioma studentami i więcej - 80 godzin.
4. Wynagrodzenie z tytułu wykonania obowiązków związanych ze sprawowaniem opieki nad studentem podczas odbywania praktyki pedagogicznej ciągłej, odpowiada iloczynowi godzin pracy i stawki odpowiadającej wysokości minimalnej stawki godzinowej obowiązującej w danym roku, określonej przez Prezesa Rady Ministrów.
5. Wynagrodzenie z tytułu wykonania obowiązków związanych z przeprowadzeniem 1 godziny efektywnych zajęć dydaktycznych - pokazowych lub próbnych z udziałem 1 grupy studenckiej podczas odbywania praktyk śródrocznych, wynosi 30 zł brutto (słownie: trzydzieści złotych).
6. Wynagrodzenia, o których mowa w ust. 4 i 5 wypłacane są na podstawie umowy cywilno-prawnej.

§ 7

1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
2. Do umów cywilno-prawnych, o których mowa w § 4 oraz § 6 ust. 6, zawartych przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia, mają zastosowanie zasady obliczania wynagrodzenia, określone Zarządzeniem Nr 62/2017 Rektora UWM w Olsztynie z dnia 11 maja 2016 roku w sprawie zasad wynagradzania osób sprawujących nadzór nad realizacją praktyk studenckich w roku akademickim 2016/2017, zmienionym Zarządzeniem Nr 14/2017 Rektora UWM w Olsztynie z dnia 25 stycznia 2017 roku.

Rektor

prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI

Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
Rektor prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Data wytworzenia:
19 czerwca 2017
Opublikowano przez:
Aleksandra Wilczyńska
Data opublikowania:
25 maja 2021 18:43
Aktualizowano przez:
Aleksandra Wilczyńska
Data aktualizacji:
25 maja 2021 18:43