Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Zarządzenie Nr 54/2022
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 5 lipca 2022 roku

w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 9/2022 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 8 lutego 2022 roku w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

Działając na podstawie art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 574 ze zm.) oraz § 17 ust. 4 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 494 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 21 maja 2019 roku w sprawie Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.), zarządzam, co następuje:

§ 1

W Regulaminie Organizacyjnym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, który stanowi załącznik do Zarządzenia
Nr 9/2022 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 8 lutego 2022 roku w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 6 pkt 11 lit. a otrzymuje brzmienie: „a) Katedra Elektrotechniki, Energetyki, Elektroniki i Automatyki”,

2) przed § 19 wstawia się tytuł:

„JEDNOSTKI BEZPOŚREDNIO PODLEGŁE REKTOROWI”,

3) w § 19 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
    „2. Pracami Sekcji Audytu Wewnętrznego kieruje powołany przez Rektora, spośród audytorów wewnętrznych, koordynator.”,

4) w § 19 dodaje się ust. 3 i 4 w brzmieniu:
    „3. Do koordynatora, o którym mowa w ust. 2, stosuje się odpowiednio przepisy odnoszące się do kierownika jednostki
         organizacyjnej.
     4. Organizację i tryb pracy Sekcji Audytu Wewnętrznego określa Rektor.”,

5) w § 28 ust. 1 przed słowem Koordynator dodaje się słowo „Uczelniany”,
6) w § 28 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
    „2. Do zadań Uczelnianego Koordynatora systemu POL-on należy w szczególności:
          1) nadzorowanie należytego wypełniana nałożonego na Uniwersytet obowiązku przekazywania odpowiednich danych
              do ministerstwa właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki,
          2) administrowanie kontami użytkowników systemu POL-on,
          3) aktualizacja danych,
          4) koordynacja i pomoc w realizacji zadań wynikających z zobowiązań do złożenia oświadczeń o zgodności danych
              ze stanem faktycznym, sprawozdań i ankiet oraz z zakresu uzupełniania i aktualizacji przetwarzanych danych,
          5) aktualizacja rejestru danych uwierzytelniających NAWA,
          6) generowanie i przygotowywanie raportów w zakresie danych systemu POL-on udostępnionych przez OPI PIB,
          7) nadzorowanie migracji danych z systemu USOS do systemu POL-on,
          8) prowadzenie sprawozdawczości w zakresie wymaganym obowiązującymi przepisami prawa, w tym m.in. danych
              statystycznych na potrzeby GUS, PFRON, ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego oraz POL-on.”,

7) w § 30 dotychczasowe ustępy 4 i 5 otrzymują odpowiednio numery 5 i 6,
8) w § 30 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:
    „4. W działach, o których mowa w ust. 2 pkt 2 i 3 na wniosek dyrektora Rektor powołuje kierowników.”,
9) w § 32 ust. 3-6 otrzymują brzmienie:
     „3. Strukturę organizacyjną Biblioteki Uniwersyteckiej tworzą:
          1) Dział Zasobów Bibliotecznych, w tym:
              a) Sekcja Tworzenia i Kontroli Zasobów,
              b) Sekcja Opracowania Zasobów,
          2) Dział Informacji Naukowej,
          3) Dział Obsługi Użytkowników, w tym:
              a) Sekcja Wolnego Dostępu do Zbiorów,
              b) Sekcja Przechowywania Zbiorów,
              c) Sekcja Zbiorów Specjalnych,
          4) Sekcja Informatyzacji Procesów Bibliotecznych,
          5) Sekcja Promocji Bibliotecznej,
          6) Sekcja Administracyjno-Gospodarcza,
          7) Filie Biblioteczne.
     4. W Bibliotece Uniwersyteckiej działa Rada Biblioteczna jako organ opiniodawczy  Rektora.
     5. Pracami Biblioteki Uniwersyteckiej kieruje powołany przez Rektora Dyrektor. Na wniosek Dyrektora Rektor powołuję
         Zastępcę Dyrektora ds. Zasobów, Obsługi Użytkowników i Informatyzacji Procesów Bibliotecznych.
     6. W działach, o których mowa w ust. 3 pkt 1-3 na wniosek dyrektora Rektor powołuje kierowników.”,

10) w § 32 dodaje się ust. 7 w brzmieniu:
      „7. Organizację i tryb pracy Biblioteki Uniwersyteckiej określa Rektor a nadzór nad jej funkcjonowaniem sprawuje
           Prorektor ds. Polityki Naukowej i Badań.”,
11) w § 47 ust. 1 dodaje się pkt 6-8 w brzmieniu:
      „6) Pływalnia Uniwersytecka,
       7) Zakład Pałacowo-Parkowy w Łężanach,
       8) Stacja Dydaktyczno-Badawcza Bałdy.”,
12) w § 49 ust. 11 i 12 otrzymują brzmienie:
      „11. Pracami Centrum Informatycznego kieruje powołany przez Rektora dyrektor. Na wniosek dyrektora Rektor może
             powołać zastępcę dyrektora.
       12. Pracami jednostek, o których mowa w ust. 1 pkt 1-6, kieruje powołany przez Rektora na wniosek dyrektora kierownik.
             Na wniosek dyrektora Rektor może powołać zastępcę kierownika w jednostce, o której mowa w ust. 1 pkt 1.”,

13) w § 49 dodaje się ust. 13 w brzmieniu:
      „13. Organizację i tryb pracy Centrum Informatycznego określa Kanclerz.”,

14) w § 50 ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie: „Biuro ds. Kadr i Płac”,

15) w § 50 ust. 2 nazwę jednostki zmienia się na następującą „Biura ds. Kadr i Płac”,

16) w § 50 ust. 6 otrzymuje brzmienie:
      „6. Pracami Biura, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, kieruje powołany przez Rektora na wniosek dyrektora kierownik.
           Na wniosek dyrektora Rektor może powołać zastępcę kierownika.”,

17) w § 50 dodaje się ust. 7 w brzmieniu: „7. Organizację i tryb pracy Działu HR określa Kanclerz.”,

18) dotychczasowe § 54-76 otrzymują odpowiednio numery § 57-79,

19) dodaje się § 54-56 w brzmieniu:

„§ 54

Pływalnia Uniwersytecka

  1. Pływalnia jest jednostką organizacyjną Uniwersytetu Warmińsko -Mazurskiego w Olsztynie, znajduje się w Olsztynie w obiekcie przy ul. Tuwima 9.
  2. Pracą pływalni kieruje powołany przez Rektora kierownik.
  3. Organizację i tryb pracy Pływalni Uniwersyteckiej, w tym zasady funkcjonowania pływalni oraz prawa i obowiązki korzystających, określa Kanclerz.

§ 55

Zespół Pałacowo-Parkowy w Łężanach

  1. Zespół Pałacowo-Parkowy w Łężanach jest jednostką organizacyjną Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, w którym odbywają się konferencje, szkolenia i spotkania służbowe.
  2. Zasady funkcjonowania Zespołu oraz prawa i obowiązki korzystających określa Kanclerz.

§ 56

Stacja Dydaktyczno-Badawcza Bałdy

  1. Stacja Dydaktyczno-Badawcza Bałdy jest jednostką organizacyjną Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, zajmującą się prowadzeniem działalności eksperymentalnej doświadczeń polowych oraz produkcją roślinną i zwierzęcą.
  2. Pracami Stacji Dydaktyczno-Badawczej Bałdy kieruje powołany przez Rektora kierownik.
  3. Zasady funkcjonowania Stacji oraz prawa i obowiązki korzystających określa Kanclerz.”,

20) przed tytułem „Jednostki organizacyjne podległe merytorycznie Zastępcy Kanclerza ds. Administracyjnych skreśla się
      oznaczenie „§ 53”,

21) w § 57 ust. 6 otrzymuje brzmienie: „6. Radiem  UWM FM kieruje powołany przez Rektora kierownik – redaktor naczelny.”,

22) w § 57 dodaje się ust. 7 w brzmieniu:
      „7. Organizację i tryb pracy Działu Marketingu określa Zastępca Kanclerza ds. Administracyjnych.”,

23) w § 58 ust. 1 skreśla się pkt 9,

24) w § 59 ust. 1 skreśla się pkt 12-14,

25) w § 59 ust. 6 otrzymuje brzmienie:
      „6. Pracami Uniwersyteckiego Domu Rotacyjnego kieruje powołany przez Rektora na wniosek kierownika Działu
           Gospodarki Nieruchomościami kierownik.”,

26) w § 59 dodaje się ust. 7 w brzmieniu:
      „7. Organizację i tryb pracy Działu Gospodarki Nieruchomościami określa Zastępca Kanclerza ds. Administracyjnych.”,

27) w § 60 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
      „2. Pracami Działu Obsługi Obiektów kieruje powołany przez Rektora kierownik. Na wniosek kierownika Rektor może
           powołać zastępcę kierownika.”,

28) w § 63 ust. 1 na końcu pkt 9 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 10 w brzmieniu:
      „10) prowadzenie punktu dystrybucji uniwersyteckich materiałów promocyjnych.”,

29) w § 67 ust. 3 na końcu pkt 9 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 10-12 w brzmieniu:
      „10) prowadzenie gospodarki odpadami i odczynnikami chemicznymi na terenie uczelni,
        11) prowadzenie ewidencji odpadów i odczynników chemicznych,
        12) sprawowanie nadzoru nad prawidłowością przechowywania i utylizacją i odczynników chemicznych.”,

30) w § 67 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
      „5. Pracami Działu Obsługi Gospodarczej, Technicznej i Terenów Zieleni kieruje powołany przez Rektora kierownik.
           Na wniosek Kanclerza Rektor może powołać do dwóch zastępców kierownika.”.

§ 2

Realizację zarządzenia powierza się Kanclerzowi.

§ 3

  1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2022 roku.
  2. Zmiana, o której mowa w § 1 pkt 9 obowiązuje od 1 września 2022 roku.
  3. Do czasu powołania kierownika Biura Analiz Strategicznych, Sekcja Analiz Edukacyjnych i Rynkowych znajduje się w strukturach Uniwersyteckiego Centrum Wsparcia i podlega jego kierownikowi.
  4. Do czasu powołania kierownika Biura ds. Kontaktów z Otoczeniem Społeczno-Gospodarczym, Biuro Karier znajduje się w strukturach Uniwersyteckiego Centrum Wsparcia i podlega jego kierownikowi.

 

Rektor

dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM

regulamin organizacyjny UWM po zmianach zarz_54_2022.pdf
Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM
Data wytworzenia:
4 lipca 2022
Opublikowano przez:
Zofia Konopka
Data opublikowania:
11 lipca 2022 14:17
Aktualizowano przez:
Zofia Konopka
Data aktualizacji:
12 lipca 2022 10:13