Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Sygnatura: ZR/51/2017

Wejście w życie: 28.05.2017

Ważny do: -

Dokumenty powiązane: Brak dokumentów powiązanych.

Zarządzenie Nr 51/2017

Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

z dnia 29 maja 2017 roku

w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 85/2009 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 28 grudnia 2009 roku w sprawie utworzenia Centrum Innowacyjnych Technik Diagnostycznych 
i Terapeutycznych 

 

Na podstawie § 17 ust. 7 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, zarządza się, co następuje:

 

§ 1

W Zarządzeniu Nr 85/2009 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 28 grudnia 2009 roku w sprawie utworzenia Centrum Innowacyjnych Technik Diagnostycznych i Terapeutycznych, wprowadza się następujące zmiany:

1)     w § 1 skreśla się ust. 3,

2)     zastępuje się załącznik do Zarządzenia następującym:

 

„Załącznik

do Zarządzenia Nr 85/2009

Rektora UWM w Olsztynie 

z dnia 28 grudnia 2009 roku

 

Regulamin

Centrum Innowacyjnych Technik Diagnostycznych i Terapeutycznych

 

Postanowienia ogólne

§ 1

1.       Centrum Innowacyjnych Technik Diagnostycznych i Terapeutycznych zwane dalej Centrum, powołuje się w celu integracji potencjału naukowo – badawczego Uniwersytetu w obszarze diagnostyki i terapii chorób ludzi i zwierząt w aspekcie ochrony zdrowia publicznego.

2.       Centrum jest jednostką międzywydziałową realizującą swoje zadania w oparciu o jednostki naukowo – badawcze Wydziału Nauk Medycznych i Wydziału Medycyny Weterynaryjnej.

3.       Nadzór nad działalnością Centrum sprawuje właściwy Prorektor wskazany przez Rektora w decyzji o podziale kompetencji.

 

Zadania Centrum

§ 2

Do podstawowych zadań Centrum należy:

1)      realizowanie międzywydziałowych przedsięwzięć badawczych,

2)      realizowanie projektów indywidualnych,

3)      transfer nowych technologii medycznych do praktyki lekarskiej i lekarsko – weterynaryjnej,

§ 3

Centrum, za zgodą Rektora, może współpracować z osobami i jednostkami spoza Uniwersytetu na podstawie odrębnych umów.

 

Struktura Organizacyjna

§ 4

W skład struktury organizacyjnej Centrum wchodzą:

1)   Laboratorium Badań nad Komórkami Macierzystymi Wydziału Nauk Medycznych,  w skład którego wchodzą:

a)   Pracownia Medycyny Regeneracyjnej,

b)   Pracownia Obrazowa.

2)   Laboratorium Nowoczesnych Technik Obrazowania i Wideochirurgii Wydziału Medycyny Weterynaryjnej,

3)   Laboratorium Medycyny Molekularnej Wydziału Medycyny Weterynaryjnej, w skład

4)   którego wchodzą pracownie:

a)   Etiopatogenezy i Diagnostyki Chorób Zakaźnych,

b)   Etiopatogenezy i Diagnostyki Chorób Przemiany Materii,

c)   Chorób Układu Rozrodczego,

d)   Onkologii Weterynaryjnej.

5)   Eksperymentalne Sale Operacyjne Zakładu Innowacyjnej Neurochirurgii i Neurofizjologii.

 

Zarządzanie

§ 5

1.       Centrum kieruje Kierownik powoływany i odwoływany przez Rektora.

2.       Na wniosek Kierownika Rektor może powołać Zastępcę Kierownika.

3.       Do zadań Kierownika należy:

1)   koordynowanie prac Centrum,

2)   zarządzanie majątkiem Centrum, zgodnie z obowiązującymi na Uniwersytecie zasadami i przepisami,

3)   planowanie rocznej i długookresowej działalności Centrum,

4)   składanie Rektorowi corocznych sprawozdań z działalności Centrum oraz przekazywanie informacji,

5)   reprezentowanie Centrum wewnątrz i na zewnątrz Uniwersytetu.

 

§ 6

1.       Organem nadzorującym i opiniodawczo – doradczym Centrum jest Rada Centrum.

2.       Radę powołuje Rektor na wniosek właściwego prorektora.

3.       Skład Rady oraz pełnione w niej funkcje określa decyzja Rektora.

4.       Kadencja Rady odpowiada kadencji Kierownika Centrum.

 

§ 7

Do zadań Rady należy w szczególności:

1)   opiniowanie kierunków działalności Centrum,

2)   zatwierdzanie sprawozdań z działalności Centrum,

3)   opiniowanie wniosków personalnych, zwłaszcza dotyczących nawiązania i rozwiązania stosunku pracy oraz nagród,

4)   opiniowanie projektów planowanych do realizacji przez Centrum,

5)   opiniowanie kandydatów na stanowisko Kierownika Centrum.

 

§ 8

1.       Posiedzenia Rady zwołuje jej przewodniczący co najmniej 2 razy w roku.

2.       W posiedzeniach Rady uczestniczą członkowie z głosem decydującym oraz po jednym przedstawicielu uczelnianych związków zawodowych z głosem doradczym.

3.       Posiedzenia prowadzi Przewodniczący Rady lub jego Zastępca.

 

§ 9

1.       Uchwały Rady zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady.

2.       W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego Rady.

 

Mienie i finanse

§ 10

1.       Centrum prowadzi gospodarkę finansową na zasadach obowiązujących w Uniwersytecie.

2.       Obsługę finansową Centrum prowadzi Kwestura UWM.

 

Postanowienia końcowe

§11

Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.”

 

 

§ 2

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 Rektor

 

 prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI

 

 

Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
prof. dr hab. Ryszard Górecki
Data wytworzenia:
28 maja 2017
Opublikowano przez:
Aldona Stec
Data opublikowania:
31 maja 2021 13:31
Aktualizowano przez:
Aldona Stec
Data aktualizacji:
31 maja 2021 13:32