Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Sygnatura: ZR/45/2021

Wejście w życie: 18.04.2021

Ważny do: -

Dokumenty powiązane: ZR/78/2020 ZR/85/2021 ZR/31/2022

Tekst scalony

Zarządzenie Nr 45/2021
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 19 kwietnia 2021 roku

zmieniające Zarządzenie Nr 78/2020 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 1 września 2020 roku w sprawie podziału kompetencji Rektora, Prorektorów, Kanclerza i Dyrektora Gabinetu Rektora na kadencję 2020-2024

Działając na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j Dz.U. z 2021 r. poz. 478 ze zm.) oraz § 17 ust. 4, § 23 ust. 4, § 30 ust. 1i § 32 ust. 5 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, zwanego dalej Statutem Uniwersytetu, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 494 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 21 maja 2019 r. w sprawie Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zmianami), zarządza się, co następuje:

§ 1

1. W Zarządzeniu Nr 78/2020 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 1 września 2020 roku w sprawie podziału kompetencji Rektora, Prorektorów, Kanclerza i Dyrektora Gabinetu Rektora na kadencję 2020-2024 wprowadza się następujące zmiany:
    1) wstęp otrzymuje brzmienie:
        „Działając na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 478 ze zm.) oraz § 17 ust. 4, § 23 ust. 4, § 30 ust. 1 i § 32 ust. 5 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, zwanego dalej Statutem Uniwersytetu, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 494 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 21 maja 2019 r. w sprawie Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zmianami), zarządza się, co następuje:”,
    2) w § 1 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
        „5. Rektorowi merytorycznie podlegają następujące jednostki organizacyjne i stanowiska:
              1) Prorektorzy,
              2) Dyrektor Gabinetu Rektora,
              3) Kanclerz,
              4) Kwestor - w zakresie określonym w ustawie o rachunkowości,
              5) Biuro Kontroli Wewnętrznej,
              6) Stanowisko ds. Obronnych i Informacji Niejawnych,
              7) Dział Bezpieczeństwa i Higieny Pracy z zastrzeżeniem ust. 6 pkt 1,
              8) Inspektor Ochrony Danych,
              9) Radcy Prawni,
            10) Redaktor Biuletynu Informacji Publicznej,
            11) Rzecznik ds. Równości Szans,
            12) Rzecznik Patentowy z zastrzeżeniem ust. 6 pkt 2,
            13) Samodzielne Stanowisko ds. Studiów Anglojęzycznych,
            14) Stanowisko ds. Kontroli Zarządczej,
            15) Zespół Audytu Wewnętrznego, 
            16) Pełnomocnicy w zakresie swojego umocowania.”;  
    3) w § 2:
        a) w ust. 1 w pkt 7 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 8 w brzmieniu:
             „8) Dyrektora Gabinetu Rektora.”;
        b) ust. 4-6 otrzymują brzmienie:
         „4. Prorektorzy, Kanclerz i Dyrektor Gabinetu Rektora zobowiązani są do dbałości o ograniczanie wydatków finansowych w zakresie swojego działania i do kontrolowania wydatkowania środków finansowych przyznanych na działalność, którą nadzorują oraz ponoszą odpowiedzialność za wydatkowanie środków z naruszeniem obowiązujących przepisów prawnych.  
      5. Decyzja Prorektora, Kanclerza lub i Dyrektora Gabinetu Rektora, podjęta w ramach jego zakresu działania, jest równoznaczna z decyzją Rektora. Decyzje podjęte z naruszeniem obowiązujących przepisów lub decyzje, w stosunku do których zgłoszone zostały uzasadnione zastrzeżenia, mogą być zmienione przez Rektora w trybie nadzoru.
           6. Pracownicy jednostek organizacyjnych administracji, bez względu na swoją podległość, zobowiązani są do udzielania Prorektorom, Kanclerzowi oraz Dyrektorowi Gabinetu Rektora informacji niezbędnych do realizacji powierzonych im zadań.”
    4) w § 3 ust. 1 pkt 7 otrzymuje brzmienie:
       „7) na podstawie udzielonego przez Rektora pełnomocnictwa zawierają umowy oraz zaciągają zobowiązania i zatwierdzają ich realizację ze środków finansowych, przyznanych w planie rzeczowo-finansowym na realizację zadań objętych zakresem ich działania, z zastrzeżeniem § 10 ust. 1 i 2,”;
    5) w § 4:
        a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
            „1. Prorektor ds. rozwoju i polityki finansowej nadzoruje opracowanie i realizację programu rozwoju Uniwersytetu, jego politykę finansową oraz reprezentuje Uniwersytet w sprawach wynikających z powierzonych zadań.”,
        b) w ust. 2 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się „dalej ZFŚS.”,
        c) w ust. 3 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
            „3) nadzoruje:
                 a) gospodarkę finansową Uniwersytetu oraz opracowywanie analiz i prognoz ekonomicznych, stanowiących podstawę działalności Uniwersytetu,
                 b) realizację planu rzeczowo-finansowego,
                 c) doskonalenie procesu zarządzania Uniwersytetem,”,
        d) w ust. 3 pkt 13 otrzymuje brzmienie:
            „13) wnioskuje o powołanie komisji w sprawach gospodarowania ZFŚS, tj.:
                    a) Komisji Zapomogowej,
                    b) Komisji Pożyczkowej,
                    c) Komisji Wypoczynkowo-Rekreacyjnej,
                    d) Komisji Pracowniczego Programu Emerytalnego,”;
    6) w § 5 ust. 5 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
        „3) Uniwersyteckie Centrum Wsparcia”;
    7) w § 6:
        a) w ust. 3 skreśla się pkt 2, a dotychczasowe pkt 3-7 stają się odpowiednio pkt 2-6,
        b) ust. 5 otrzymuje brzmienie:
            „5. Prorektorowi ds. studenckich podlegają, wynikające z nadzoru właścicielskiego, sprawy związane z Fundacją Samorządu Studentów Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego i Fundacją „Żak” Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
        c) ust. 6 otrzymuje brzmienie:
            „6. Prorektor ds. studenckich współpracuje z Samorządem Studenckim oraz Stowarzyszeniem Absolwentów Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.”
    8) w § 7 ust. 6 pkt 5 otrzymuje brzmienie:
        „5) Wydawnictwa Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie,”;
    9) w § 11 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
         „1. Gabinet Rektora tworzą:
               1) Biuro Rektora,
               2) Biuro Prawne,
               3) Biuro Mediów i Promocji,
               4) Dział Kadr.”;
10) § 12 otrzymuje brzmienie:

„§ 12

Prorektorzy, Kanclerz, Dyrektor Gabinetu Rektora, i Kwestor, poza obowiązkami powierzonymi niniejszym zarządzeniem, pełnią obowiązki powierzone odrębnymi przepisami prawnymi.”

§ 2

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor

dr hab. Jerzy A. PRZYBOROWSKI, prof. UWM

Z45_2021.PDF
Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
Rektor dr hab. Jerzy A. PRZYBOROWSKI, prof. UWM
Data wytworzenia:
18 kwietnia 2021
Opublikowano przez:
Aleksandra Wilczyńska
Data opublikowania:
27 czerwca 2021 18:35
Aktualizowano przez:
Zofia Konopka
Data aktualizacji:
25 sierpnia 2022 12:01