Sygnatura: ZR/38/2017
Wejście w życie: 30.04.2017
Ważny do: -
Dokumenty powiązane: ZR/15/2017 ZR/108/2016 ZR/102/2016
Zarządzenie Nr 38/2017
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w olsztynie
z dnia 28 kwietnia 2017 roku
w sprawie zmian oraz jednolitego tekstu Zarządzenia Nr 102/2016 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w olsztynie z dnia 26 października 2016 roku w sprawie zasad opracowywania oraz realizacji aktów prawnych wydawanych w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie
Działając na podstawie § 17 ust. 7 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (przyjętego Uchwałą Nr 785 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 25 listopada 2011 roku w sprawie Statutu Uniwersytetu z późn. zm.), zarządza się, co następuje:
§ 1
W Zarządzeniu Nr 102/2016 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w olsztynie z dnia 26 października 2016 roku w sprawie zasad opracowywania oraz realizacji aktów prawnych wydawanych w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 1 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Zarządzenia o charakterze porządkowym mogą zostać wydane przez Rektora z pominięciem zasad określonych w zarządzeniu.”;
2) w § 2:
a) zdanie wstępne otrzymuje brzmienie:
„Użyte w zarządzeniu wyrażenia oznaczają:”
b) pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) akt prawny – uchwały: Senatu i rady wydziału; zarządzenia i decyzje Rektora, dziekana lub Kanclerza”;
3) w § 3 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. W przypadku, gdy zakres uregulowań jest bardzo duży, dopuszcza się grupowanie paragrafów w rozdziały, a rozdziałów w działy.”;
4) w § 4:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Projekty uchwał, projekty zarządzeń oraz projekty decyzji opracowują kierownicy jednostek organizacyjnych lub pracownicy zatrudnieni na stanowiskach samodzielnych zgodnie z poleceniami Rektora, prorektorów, Kanclerza, Dyrektora Gabinetu Rektora lub dziekana, programem działania, bądź z własnej inicjatywy w przypadkach, gdy wynika to z przepisów prawa lub zaistnienia okoliczności wymagających takiego uregulowania.”;
b) zdanie wstępne w ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Projekty aktów prawnych powinny być przygotowywane z należytą starannością i powinny zawierać:”;
c) w ust. 2 pkt 2 lit. b otrzymuje brzmienie:
„d) zwięzłe określenie przedmiotu normowanego danym aktem prawnym”;
d) w ust. 2 pkt 1 lit. b otrzymuje brzmienie:
„b) podstawę prawną należy zamieszczać w projekcie aktu prawnego bezpośrednio po tytule danego aktu, przykładowo przez użycie określeń na „podstawie art. ... ustawy z dnia ... o ... (Dz. U. ...) zarządza się (postanawia się, uchwala się), co następuje”,;
e) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. W przypadku projektów aktów prawnych powołujących zespoły zadaniowe w treści projektu winny się znaleźć postanowienia:
1) wskazujące cel powołania zespołu i zakres jego zadań;
2) wskazujące skład zespołu;
3) o konieczności dokumentowania przebiegu posiedzeń zespołu;
4) o terminie zakończenia prac zespołu;
5) wskazujące podmiot lub osobę prowadzącą obsługę kancelaryjno-biurową zespołu;
6) o konieczności akceptacji sprawozdania z przebiegu prac zespołu przez Rektora lub właściwych nadzorujących.”;
5) w § 5:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Jeżeli projekt aktu prawnego zawiera postanowienia nakładające na jednostki organizacyjne Uniwersytetu określone uprawnienia lub obowiązki, należy uzyskać uzgodnienie stanowiska lub opinię od tych jednostek.”;
b) ust. 4 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) kierownikami jednostek organizacyjnych Uniwersytetu w przypadku, gdy postanowienia projektowanego aktu prawnego dotyczą tych jednostek;”
c) ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„6. Projekty aktów prawnych, we wszystkich sprawach związanych z zatrudnieniem, muszą być uzgodnione z Prorektorem ds. Kadr oraz ze związkami zawodowymi, o ile wymagają tego przepisy prawa.”;
d) ust. 8 otrzymuje brzmienie:
„8. W przypadkach powtarzalnych i nieskomplikowanych zarządzeń oraz decyzji, nie dotyczących merytorycznych rozstrzygnięć, odstępuje się od każdorazowego uzgadniania i uzasadniania tych projektów aktów prawnych. Wnioskodawca umieszcza na odwrocie pierwszej karty stosowną adnotację i wówczas karty uzgodnień nie stosuje się.”;
6) skreśla się § 6;
7) § 7 otrzymuje brzmienie:
„Opinia radcy prawnego
§ 7
Na wniosek Rektora, prorektora lub Kanclerza radca prawny opiniuje projekt aktu prawnego pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa oraz technikami legislacyjnymi.”
8) w § 9 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Na polecenie Rektora, właściwego prorektora lub Kanclerza akt prawny może być rozesłany pocztą elektroniczną.”;
9) § 11 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Nowelizuje się pierwotny akt prawny.”
10) § 13 otrzymuje brzmienie:
§ 13
W przypadkach nieuregulowanych niniejszym zarządzeniem stosuje się odpowiednio przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie Zasad techniki prawodawczej (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 283 z późn. zm.).”;
2. Tekst jednolity Zarządzenia Nr 102/2016 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w olsztynie z dnia 26 października 2016 roku w sprawie zasad opracowywania oraz realizacji aktów prawnych wydawanych w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, po zmianach, o których mowa w § 1 stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 maja 2017 roku.
Rektor
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
38-zal.pdf |
Podmiot udostępniający: |
Biuro Rektora | ||
Wytworzono przez: |
prof. dr hab. Ryszard Górecki | ||
Data wytworzenia: |
27 kwietnia 2017 | ||
Opublikowano przez: |
Aldona Stec | ||
Data opublikowania: |
31 maja 2021 10:19 | ||
Aktualizowano przez: |
Aldona Stec | ||
Data aktualizacji: |
31 maja 2021 10:25 |