Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Sygnatura: ZR/38/2017

Wejście w życie: 30.04.2017

Ważny do: -

Dokumenty powiązane: ZR/15/2017 ZR/108/2016 ZR/102/2016

Tekst scalony

Zarządzenie  Nr 38/2017

Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w olsztynie 

z dnia 28 kwietnia 2017 roku

w sprawie zmian oraz jednolitego tekstu Zarządzenia Nr 102/2016 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w olsztynie z dnia 26 października 2016 roku w sprawie zasad opracowywania oraz realizacji aktów prawnych wydawanych w  Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie

 

Działając na podstawie § 17 ust. 7 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (przyjętego Uchwałą Nr 785 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 25 listopada 2011 roku w sprawie Statutu Uniwersytetu z późn. zm.), zarządza się, co następuje:

 

§ 1

W Zarządzeniu Nr 102/2016 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w olsztynie z dnia 26 października 2016 roku w sprawie zasad opracowywania oraz realizacji aktów prawnych wydawanych w  Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie wprowadza się następujące zmiany:

1)     w § 1 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Zarządzenia o charakterze porządkowym mogą zostać wydane przez Rektora z pominięciem zasad określonych w zarządzeniu.”;

2)      w § 2:

a)     zdanie wstępne otrzymuje brzmienie:

„Użyte w zarządzeniu wyrażenia oznaczają:”

b)     pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„2) akt prawny – uchwały: Senatu i rady wydziału; zarządzenia i decyzje Rektora, dziekana lub Kanclerza”;

3)      w § 3 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. W przypadku, gdy zakres uregulowań jest bardzo duży, dopuszcza się grupowanie paragrafów w rozdziały, a rozdziałów w działy.”;

4)      w § 4:

a)     ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Projekty uchwał, projekty zarządzeń oraz projekty decyzji opracowują kierownicy jednostek organizacyjnych lub pracownicy zatrudnieni na stanowiskach samodzielnych zgodnie z poleceniami Rektora, prorektorów, Kanclerza, Dyrektora Gabinetu Rektora lub dziekana, programem działania, bądź z własnej inicjatywy w przypadkach, gdy wynika to z przepisów prawa lub zaistnienia okoliczności wymagających takiego uregulowania.”;

b)     zdanie wstępne w ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Projekty aktów prawnych powinny być przygotowywane z należytą starannością i powinny zawierać:”; 

c)     w ust. 2 pkt 2 lit. b otrzymuje brzmienie:

„d) zwięzłe określenie przedmiotu normowanego danym aktem prawnym”;

d)     w ust. 2 pkt 1 lit. b otrzymuje brzmienie:

„b) podstawę prawną należy zamieszczać w projekcie aktu prawnego bezpośrednio po tytule danego aktu, przykładowo przez użycie określeń na „podstawie art. ... ustawy z dnia ... o  ... (Dz. U. ...) zarządza się (postanawia się, uchwala się), co następuje”,;

e)     ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. W przypadku projektów aktów prawnych powołujących zespoły zadaniowe w treści projektu winny się znaleźć postanowienia: 

1)  wskazujące cel powołania zespołu i zakres jego zadań; 

2)  wskazujące skład zespołu;

3)  o konieczności dokumentowania przebiegu posiedzeń zespołu; 

4)  o terminie zakończenia prac zespołu; 

5)  wskazujące podmiot lub osobę prowadzącą obsługę kancelaryjno-biurową zespołu; 

6)  o konieczności akceptacji sprawozdania z przebiegu prac zespołu przez Rektora lub właściwych nadzorujących.”;    

5)     w § 5:

a)     ust. 1 otrzymuje brzmienie: 

„1. Jeżeli projekt aktu prawnego zawiera postanowienia nakładające na jednostki organizacyjne Uniwersytetu określone uprawnienia lub obowiązki, należy uzyskać uzgodnienie stanowiska lub opinię od tych jednostek.”; 

b)      ust. 4 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1) kierownikami jednostek organizacyjnych Uniwersytetu w przypadku, gdy postanowienia projektowanego aktu prawnego dotyczą tych jednostek;” 

c)      ust. 6 otrzymuje brzmienie: 

„6. Projekty aktów prawnych, we wszystkich sprawach związanych z zatrudnieniem,  muszą być uzgodnione z Prorektorem ds. Kadr oraz ze związkami zawodowymi, o ile wymagają tego przepisy prawa.”;

d)     ust. 8 otrzymuje brzmienie:

„8. W przypadkach powtarzalnych i  nieskomplikowanych zarządzeń oraz decyzji, nie dotyczących merytorycznych rozstrzygnięć, odstępuje się od każdorazowego uzgadniania i uzasadniania tych projektów aktów prawnych. Wnioskodawca umieszcza na odwrocie pierwszej karty stosowną adnotację i wówczas karty uzgodnień nie stosuje się.”;

6)     skreśla się § 6;

7)     § 7 otrzymuje brzmienie: 

„Opinia radcy prawnego

§ 7

Na wniosek Rektora, prorektora lub Kanclerza radca prawny opiniuje projekt aktu prawnego pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa oraz technikami legislacyjnymi.”

8)     w § 9 ust. 2 otrzymuje brzmienie: 

„2. Na polecenie Rektora, właściwego prorektora lub Kanclerza akt prawny może być rozesłany pocztą elektroniczną.”;

9)     § 11 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Nowelizuje się pierwotny akt prawny.”

10) § 13 otrzymuje brzmienie: 

§ 13

W przypadkach nieuregulowanych niniejszym zarządzeniem stosuje się odpowiednio przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie Zasad techniki prawodawczej (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 283 z późn. zm.).”;

 

2. Tekst jednolity Zarządzenia Nr 102/2016 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w olsztynie z dnia 26 października 2016 roku w sprawie zasad opracowywania oraz realizacji aktów prawnych wydawanych w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, po zmianach, o których mowa w § 1 stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§ 2

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 maja 2017 roku.

 

 

Rektor

 

prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI

38-zal.pdf
Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
prof. dr hab. Ryszard Górecki
Data wytworzenia:
27 kwietnia 2017
Opublikowano przez:
Aldona Stec
Data opublikowania:
31 maja 2021 10:19
Aktualizowano przez:
Aldona Stec
Data aktualizacji:
31 maja 2021 10:25