Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Sygnatura: ZR/37/2025

Wejście w życie: 10.06.2025

Ważny do: -

Dokumenty powiązane: Brak dokumentów powiązanych.

Zarządzenie Nr 37/2025
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 10 czerwca 2025 roku

 

w sprawie zasad opracowywania rozkładów zajęć dydaktycznych

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 2 lipca 2018 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1571 ze zm.), § 17 ust. 4 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 494 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 21 maja 2019 roku w sprawie Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.), w związku z § 2 ust. 6 i 7 oraz § 3 ust. 2 Regulaminu Studiów, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 528 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 25 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu Studiów Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.), zarządza się co następuje:

§ 1

  1. Nadzór nad organizacją procesu dydaktycznego na wydziale/Szkole Zdrowia Publicznego/Filii w Ełku (dalej jako wydział), w tym opracowaniem rozkładów zajęć dydaktycznych w poszczególnych semestrach roku akademickiego sprawuje Dziekan/Dyrektor Szkoły Zdrowia Publicznego/Dyrektor Filii w Ełku (dalej jako Dziekan).
  2. Dziekan powierza osobom zatrudnionym na wydziale opracowanie rozkładów zajęć dydaktycznych na semestr zimowy i semestr letni dla każdego kierunku, poziomu kształcenia oraz formy studiów.
  3. Rozkłady zajęć dydaktycznych przygotowywane są w Uniwersyteckim Systemie Obsługi Studiów (dalej jako USOS), z wykorzystaniem modułu „Planista”.

§ 2

  1. Zaakceptowany przez wydziałowy samorząd studencki oraz zatwierdzony przez Dziekana rozkład zajęć przesyłany jest do jednostki administracji centralnej właściwej ds. studenckich. 
  2. Rozkład zajęć powinien być przygotowany i zatwierdzony najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem semestru i opublikowany w USOS.
  3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, na pisemny wniosek prowadzącego zajęcia lub grupy studentów, skierowany do Dziekana i zaopiniowany przez wydziałowy samorząd studencki, dopuszcza się możliwość wprowadzenia zmian w rozkładzie zajęć w trakcie semestru, pod warunkiem, że zmiany te nie spowodują zakłóceń w realizacji pozostałych zajęć dydaktycznych. 
  4. Zmiany, o których mowa w ust. 3, mogą być dokonywane przez uprawnionych pracowników, o których mowa w § 1 ust. 2, wyłącznie za zgodą Dziekana. 
  5. Pracownicy, o których mowa w § 1 ust. 2 i § 2 ust 4, po wprowadzeniu zmian w rozkładzie zajęć zobowiązani są do przekazania stosownych informacji nauczycielom akademickim i studentom, których te zmiany dotyczą, w sposób skuteczny, zwyczajowo przyjęty na wydziale oraz opublikowania zmian w USOS. 

§ 3

  1. Ustala się zasady planowania rozkładów zajęć dydaktycznych:
    1) w planowaniu zajęć dydaktycznych dla studiów stacjonarnych należy uwzględnić:
        a) dni robocze (od poniedziałku do piątku), z zastrzeżeniem pkt 2 i 4,
        b) przedział godzinowy:
            - rozpoczęcie zajęć – nie wcześniej niż o godzinie 7:00,
            - zakończenie zajęć – nie później niż o godzinie 21:00,
    2) w planowaniu zajęć dydaktycznych dla studiów niestacjonarnych należy uwzględnić:
        a) piątki, w przedziale czasowym od godziny 16:00 do godziny 21:00,
        b) soboty i niedziele, w przedziale czasowym od godziny 7:00 do godziny 21:00, z zastrzeżeniem
             pkt 4,
    3) maksymalna liczba godzin zajęć dydaktycznych w ciągu dnia wynosi 12,
    4) w opracowywaniu rozkładów zajęć dydaktycznych należy:
        a) dążyć do minimalizowania długich przerw między zajęciami,
        b) dążyć do racjonalnego obciążania sal dydaktycznych,
        c) uwzględnić przerwę na posiłek (około 60 minut) w przypadku organizacji zajęć trwających
            powyżej 6 godzin danego dnia.
    5) w szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość organizacji zajęć
        dydaktycznych na studiach stacjonarnych w soboty.
    6) w szczególnie uzasadnionych przypadkach, Rektor na wniosek Dziekana może zwiększyć
        maksymalną liczbę godzin zajęć dydaktycznych w ciągu dnia do 14.
  2. W opracowywaniu rozkładów zajęć dydaktycznych należy w pierwszej kolejności uwzględnić zajęcia z języków obcych oraz z przedmiotów ogólnouczelnianych oraz przedmiotów z zakresu nauk humanistycznych lub nauk społecznych, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4.
  3. Zajęcia z języków obcych należy planować według grafiku przygotowanego przez Studium Języków Obcych.
  4. Zajęcia z przedmiotów ogólnouczelnianych oraz z przedmiotów z zakresu nauk humanistycznych lub nauk społecznych należy planować w terminach określonych przez jednostkę administracji centralnej właściwą ds. kształcenia. 

§ 4

  1. Dziekan za opracowanie rozkładu zajęć dydaktycznych może przyznać pracownikom, o których mowa w § 1 ust. 2 dodatkowe wynagrodzenie, pod warunkiem, że zadania te nie są objęte zakresem obowiązków określonych w umowie o pracę.
  2. Kwota dodatkowego wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1 uzależniona jest od możliwości finansowych wydziału i nie może przekroczyć wartości stanowiącej iloczyn liczby grup studenckich ujętych w rozkładzie zajęć i stawki 50 zł brutto, z zastrzeżeniem ust. 3.
  3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, Dziekan może wystąpić z pisemnym wnioskiem do prorektora właściwego ds. kształcenia o zwiększenie stawki, o której mowa w ust. 2. 

§ 5

Traci moc Zarządzenie Nr 57/2021 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 20 maja 2021 roku w sprawie zasad opracowywania rozkładów zajęć dydaktycznych (ze zm.).

§ 6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. 

 

Rektor
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM

Z37_2025.pdf
Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM
Data wytworzenia:
10 czerwca 2025
Opublikowano przez:
Zofia Konopka
Data opublikowania:
10 czerwca 2025 11:09
Aktualizowano przez:
Zofia Konopka
Data aktualizacji:
10 czerwca 2025 11:31