Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Sygnatura: ZR/36/2019

Wejście w życie: 05.05.2019

Ważny do: -

Dokumenty powiązane: Brak dokumentów powiązanych.

Zarządzenie Nr 36/2019
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 6 maja 2019 roku

w sprawie zasad wynagradzania osób sprawujących nadzór nad realizacją praktyk studenckich

Na podstawie art. 246 ust. 3 ustawy z dnia 3 lipca 2018 roku – Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 roku, poz. 1669 ze zm.), art. 136 ust. 2 pkt 2, art. 137 ust. 1, art. 138 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 roku, poz. 1668 ze zm.), § 8 pkt 2 i § 10 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 2 grudnia 2016 roku w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w uczelni publicznej (Dz.U. z 2016 roku, poz. 2063) oraz § 17 ust. 7 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.), stanowi się, co następuje:

§ 1

Nauczycielowi akademickiemu pełniącemu funkcję wydziałowego kierownika lub opiekuna studenckich praktyk zawodowych przysługuje jednorazowo w danym roku akademickim, dodatkowe wynagrodzenie w wysokości ustalonej przez Rektora, z zastrzeżeniem § 2 - § 4.

§ 2

1. Wydziałowy kierownik studenckich praktyk, z wyłączeniem praktyk związanych z pracą dyplomową (inżynierską, licencjacką lub magisterską), z tytułu wykonywania prac administracyjnych i organizacyjnych na wszystkich kierunkach, profilach, poziomach i formach studiów, administrowanych przez dany wydział, otrzymuje dodatkowe jednorazowe wynagrodzenie w formie dodatku zadaniowego, w wysokości: 850,00 zł (brutto) za grupę składającą się ze 100 i więcej studentów praktykujących przez okres co najmniej miesiąca, a w przypadku mniejszej liczby studentów proporcjonalnie do liczby studentów, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.
2. W przypadku praktyki trwającej krócej niż 1 miesiąc, stawkę jednorazowego wynagrodzenia, o której mowa w ust. 1, dzieli się przez 30 i otrzymaną kwotę mnoży przez liczbę dni praktyki.
3. Maksymalna kwota wypłat w ciągu roku nie może być większa niż 850,00 zł (brutto).

§ 3

1. Za sprawowanie merytorycznej opieki nad studenckimi praktykami, opiekun praktyki otrzymuje dodatkowe jednorazowe wynagrodzenie w formie dodatku zadaniowego, w wysokości: 850,00 zł (brutto) za grupę składającą się z 24. i więcej studentów praktykujących przez okres co najmniej miesiąca, a w przypadku mniejszej liczby studentów proporcjonalnie do liczby studentów, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.
2. W przypadku praktyki trwającej krócej niż 1 miesiąc, stawkę jednorazowego wynagrodzenia, o której mowa w ust. 1, dzieli się przez 30 i otrzymaną kwotę mnoży przez liczbę dni praktyki.
3. Maksymalna kwota wypłat w ciągu roku nie może być większa niż 850,00 zł (brutto).

§ 4

Wynagrodzenia, o których mowa w § 2 i § 3 wypłacane są na wniosek dziekana uwarunkowany rozliczeniem finansowym, o którym mowa w zarządzeniu Rektora UWM w Olsztynie w sprawie zasad realizacji praktyk studenckich.

§ 5

Dziekan pełniący nadzór nad organizacją i przebiegiem praktyk zapewnia kadrę, o której mowa § 2 i § 3 niniejszego zarządzenia.

§ 6

1. Stawka godzinowa wynagrodzenia, przysługującego opiekunowi zakładowemu - nauczycielowi szkoły lub innej jednostki dydaktyczno-wychowawczej sprawującemu opiekę nad studentami, odbywającymi praktyki nauczycielskie (indywidualne lub grupowe) w szkołach i placówkach oświatowych, odpowiada wysokości minimalnej stawki godzinowej obowiązującej w danym roku, określonej przez Prezesa Rady Ministrów.
2. Opiekun zakładowy praktyki otrzymuje wynagrodzenie z tytułu wykonania obowiązków związanych:
     1) ze sprawowaniem opieki nad studentem podczas odbywania praktyki nauczycielskiej ciągłej, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4,
     2) z przeprowadzeniem zajęć podczas odbywania przez studentów nauczycielskiej praktyki śródrocznej, z zastrzeżeniem ust. 5.
3. Liczba godzin przewidzianych do realizacji zadań, o których mowa w ust. 2 pkt 1, wynosi:
     1) w przypadku praktyki indywidualnej z jednym studentem - 12 godzin.
     2) w przypadku praktyki grupowej z:
          a) dwoma studentami - 20 godzin,
          b) trzema studentami - 28 godzin,
          c) czterema studentami - 36 godzin,
          d) pięcioma studentami - 42 godziny,
          e) sześcioma studentami - 50 godzin,
          f) siedmioma studentami - 58 godzin,
          g) ośmioma studentami - 66 godzin,
          h) dziewięcioma studentami - 72 godziny,
           i) dziesięcioma studentami i więcej - 80 godzin.
4. Wynagrodzenie z tytułu wykonania obowiązków związanych ze sprawowaniem opieki nad studentem podczas odbywania praktyki nauczycielskiej ciągłej, odpowiada iloczynowi godzin pracy i stawki odpowiadającej wysokości minimalnej stawki godzinowej obowiązującej w danym roku, określonej przez Prezesa Rady Ministrów.
5. Wynagrodzenie z tytułu wykonania obowiązków związanych z przeprowadzeniem 1 godziny efektywnych zajęć dydaktycznych - pokazowych lub próbnych z udziałem 1 grupy studenckiej podczas odbywania nauczycielskich praktyk śródrocznych, wynosi 30 zł brutto (słownie: trzydzieści złotych).
6. Wynagrodzenia, o których mowa w ust. 4 i 5 wypłacane są na podstawie umowy cywilno-prawnej.

§ 7

1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
2. Do umów cywilno-prawnych, zawartych z osobami niebędącymi pracownikami Uniwersytetu Warmińsko- Mazurskiego w Olsztynie, zawartych przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia, mają zastosowanie zasady obliczania wynagrodzenia, określone Zarządzeniem Nr 59/2017 Rektora UWM w Olsztynie z dnia 20 czerwca 2017 roku w sprawie zasad wynagradzania osób sprawujących nadzór nad realizacją praktyk studenckich.
3. Zasady wynagrodzenia określone w umowach cywilno-prawnych zawarte z pracownikami Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia, w celu wykonywania obowiązków wydziałowego kierownika praktyk lub opiekuna praktyk, zostają dostosowane do przepisów określonych w § 4 niniejszego zarządzenia, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5.
4. Umowy cywilno-prawne, o których mowa w ust. 3 powinny zostać rozwiązane za porozumieniem Stron, regulującym dalsze warunki realizacji obowiązków i wynagrodzenia, zgodnie z niniejszym zarządzeniem.
5. Zobowiązuje się dziekanów wydziałów do przeprowadzenia działań, o których mowa w ust. 4.

Rektor

prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI

Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
Rektor prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Data wytworzenia:
5 maja 2019
Opublikowano przez:
Aleksandra Wilczyńska
Data opublikowania:
9 czerwca 2021 21:34
Aktualizowano przez:
Aldona Stec
Data aktualizacji:
28 czerwca 2021 14:17