Sygnatura: ZR/36/2019
Wejście w życie: 05.05.2019
Ważny do: -
Dokumenty powiązane: Brak dokumentów powiązanych.
Zarządzenie Nr 36/2019
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 6 maja 2019 roku
w sprawie zasad wynagradzania osób sprawujących nadzór nad realizacją praktyk studenckich
Na podstawie art. 246 ust. 3 ustawy z dnia 3 lipca 2018 roku – Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 roku, poz. 1669 ze zm.), art. 136 ust. 2 pkt 2, art. 137 ust. 1, art. 138 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 roku, poz. 1668 ze zm.), § 8 pkt 2 i § 10 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 2 grudnia 2016 roku w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w uczelni publicznej (Dz.U. z 2016 roku, poz. 2063) oraz § 17 ust. 7 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.), stanowi się, co następuje:
§ 1
Nauczycielowi akademickiemu pełniącemu funkcję wydziałowego kierownika lub opiekuna studenckich praktyk zawodowych przysługuje jednorazowo w danym roku akademickim, dodatkowe wynagrodzenie w wysokości ustalonej przez Rektora, z zastrzeżeniem § 2 - § 4.
§ 2
1. Wydziałowy kierownik studenckich praktyk, z wyłączeniem praktyk związanych z pracą dyplomową (inżynierską, licencjacką lub magisterską), z tytułu wykonywania prac administracyjnych i organizacyjnych na wszystkich kierunkach, profilach, poziomach i formach studiów, administrowanych przez dany wydział, otrzymuje dodatkowe jednorazowe wynagrodzenie w formie dodatku zadaniowego, w wysokości: 850,00 zł (brutto) za grupę składającą się ze 100 i więcej studentów praktykujących przez okres co najmniej miesiąca, a w przypadku mniejszej liczby studentów proporcjonalnie do liczby studentów, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.
2. W przypadku praktyki trwającej krócej niż 1 miesiąc, stawkę jednorazowego wynagrodzenia, o której mowa w ust. 1, dzieli się przez 30 i otrzymaną kwotę mnoży przez liczbę dni praktyki.
3. Maksymalna kwota wypłat w ciągu roku nie może być większa niż 850,00 zł (brutto).
§ 3
1. Za sprawowanie merytorycznej opieki nad studenckimi praktykami, opiekun praktyki otrzymuje dodatkowe jednorazowe wynagrodzenie w formie dodatku zadaniowego, w wysokości: 850,00 zł (brutto) za grupę składającą się z 24. i więcej studentów praktykujących przez okres co najmniej miesiąca, a w przypadku mniejszej liczby studentów proporcjonalnie do liczby studentów, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.
2. W przypadku praktyki trwającej krócej niż 1 miesiąc, stawkę jednorazowego wynagrodzenia, o której mowa w ust. 1, dzieli się przez 30 i otrzymaną kwotę mnoży przez liczbę dni praktyki.
3. Maksymalna kwota wypłat w ciągu roku nie może być większa niż 850,00 zł (brutto).
§ 4
Wynagrodzenia, o których mowa w § 2 i § 3 wypłacane są na wniosek dziekana uwarunkowany rozliczeniem finansowym, o którym mowa w zarządzeniu Rektora UWM w Olsztynie w sprawie zasad realizacji praktyk studenckich.
§ 5
Dziekan pełniący nadzór nad organizacją i przebiegiem praktyk zapewnia kadrę, o której mowa § 2 i § 3 niniejszego zarządzenia.
§ 6
1. Stawka godzinowa wynagrodzenia, przysługującego opiekunowi zakładowemu - nauczycielowi szkoły lub innej jednostki dydaktyczno-wychowawczej sprawującemu opiekę nad studentami, odbywającymi praktyki nauczycielskie (indywidualne lub grupowe) w szkołach i placówkach oświatowych, odpowiada wysokości minimalnej stawki godzinowej obowiązującej w danym roku, określonej przez Prezesa Rady Ministrów.
2. Opiekun zakładowy praktyki otrzymuje wynagrodzenie z tytułu wykonania obowiązków związanych:
1) ze sprawowaniem opieki nad studentem podczas odbywania praktyki nauczycielskiej ciągłej, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4,
2) z przeprowadzeniem zajęć podczas odbywania przez studentów nauczycielskiej praktyki śródrocznej, z zastrzeżeniem ust. 5.
3. Liczba godzin przewidzianych do realizacji zadań, o których mowa w ust. 2 pkt 1, wynosi:
1) w przypadku praktyki indywidualnej z jednym studentem - 12 godzin.
2) w przypadku praktyki grupowej z:
a) dwoma studentami - 20 godzin,
b) trzema studentami - 28 godzin,
c) czterema studentami - 36 godzin,
d) pięcioma studentami - 42 godziny,
e) sześcioma studentami - 50 godzin,
f) siedmioma studentami - 58 godzin,
g) ośmioma studentami - 66 godzin,
h) dziewięcioma studentami - 72 godziny,
i) dziesięcioma studentami i więcej - 80 godzin.
4. Wynagrodzenie z tytułu wykonania obowiązków związanych ze sprawowaniem opieki nad studentem podczas odbywania praktyki nauczycielskiej ciągłej, odpowiada iloczynowi godzin pracy i stawki odpowiadającej wysokości minimalnej stawki godzinowej obowiązującej w danym roku, określonej przez Prezesa Rady Ministrów.
5. Wynagrodzenie z tytułu wykonania obowiązków związanych z przeprowadzeniem 1 godziny efektywnych zajęć dydaktycznych - pokazowych lub próbnych z udziałem 1 grupy studenckiej podczas odbywania nauczycielskich praktyk śródrocznych, wynosi 30 zł brutto (słownie: trzydzieści złotych).
6. Wynagrodzenia, o których mowa w ust. 4 i 5 wypłacane są na podstawie umowy cywilno-prawnej.
§ 7
1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
2. Do umów cywilno-prawnych, zawartych z osobami niebędącymi pracownikami Uniwersytetu Warmińsko- Mazurskiego w Olsztynie, zawartych przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia, mają zastosowanie zasady obliczania wynagrodzenia, określone Zarządzeniem Nr 59/2017 Rektora UWM w Olsztynie z dnia 20 czerwca 2017 roku w sprawie zasad wynagradzania osób sprawujących nadzór nad realizacją praktyk studenckich.
3. Zasady wynagrodzenia określone w umowach cywilno-prawnych zawarte z pracownikami Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia, w celu wykonywania obowiązków wydziałowego kierownika praktyk lub opiekuna praktyk, zostają dostosowane do przepisów określonych w § 4 niniejszego zarządzenia, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5.
4. Umowy cywilno-prawne, o których mowa w ust. 3 powinny zostać rozwiązane za porozumieniem Stron, regulującym dalsze warunki realizacji obowiązków i wynagrodzenia, zgodnie z niniejszym zarządzeniem.
5. Zobowiązuje się dziekanów wydziałów do przeprowadzenia działań, o których mowa w ust. 4.
Rektor
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Podmiot udostępniający: |
Biuro Rektora | ||
Wytworzono przez: |
Rektor prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI | ||
Data wytworzenia: |
5 maja 2019 | ||
Opublikowano przez: |
Aleksandra Wilczyńska | ||
Data opublikowania: |
9 czerwca 2021 21:34 | ||
Aktualizowano przez: |
Aldona Stec | ||
Data aktualizacji: |
28 czerwca 2021 14:17 |