Sygnatura: ZR/29/2018
Wejście w życie: 11.04.2018
Ważny do: -
Dokumenty powiązane: ZR/118/2016 ZR/65/2018
Zarządzenie Nr 29/2018
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 12 kwietnia 2018 roku
w sprawie zmiany Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie nr POWR.03.01.00-00-B046/15 pn. „Profesjonalizacja usług Akademickiego Biura Karier UWM w Olsztynie”
Na podstawie § 17 ust. 7 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, stanowi się, co następuje:
§ 1
W Regulaminie rekrutacji i uczestnictwa w projekcie nr POWR.03.01.00-00-B046/15/15 pn. „Profesjonalizacja usług Akademickiego Biura Karier UWM w Olsztynie” stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 118/2016 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 7 grudnia 2016 roku, wprowadza się następujące zmiany.
1) § 2 pkt 2) otrzymuje brzmienie: „2) Zespół doradców – zespół powołany przez Kierownika Projektu, weryfikujący dokumenty i zatwierdzający listy Uczestników/czek Projektu”;
2) § 4 ust. 1 otrzymuje brzmienie: „Formy wsparcia oferowane w ramach Projektu dostosowane zostaną do indywidualnych potrzeb Uczestników/czek Projektu na podstawie bilansu kompetencji i osobistych preferencji Uczestnika/czki.”;
3) § 4 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „Bilans kompetencji zostanie przeprowadzona przez doradcę zawodowego w ramach indywidualnych porad zawodowych i będzie punktem wyjścia do utworzenia Indywidualnego Planu Rozwoju przez doradcę zawodowego lub doradcę ds. przedsiębiorczości”;
4) § 4 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„Indywidualny Plan Rozwoju stanowi element procesu udzielania wsparcia, który w zależności od preferencji i predyspozycji Uczestnika/czki będzie obejmował doradztwo zawodowe lub /i doradztwo ds. przedsiębiorczości:
Doradztwo zawodowe dla studentów:
1) Kontynuację indywidualnego poradnictwa zawodowego (kontakt osobisty, mailowy lub telefoniczny). Łączna ilość godzin przewidziana na wsparcie w ramach indywidualnego poradnictwa zawodowego wynosi średnio 10 godzin dydaktycznych/Uczestnika/czkę (liczba godzin uzależniona od indywidualnych potrzeb Uczestnika/czki);
2) 3 warsztaty grupowe dla każdego Uczestnika/czki (min. 6 godzin dydaktycznych/warsztat). Warsztaty będą dotyczyły m.in. następujących zagadnień: Analiza rynku pracy połączona z diagnostyką kompetencji; Kto przegrywa i dlaczego? Błędy popełniane podczas rekrutacji; Szukać nie oznacza znaleźć (określenie profilu zawodowego) – warsztat z wyszukiwania ofert pracy, pisania CV, listu motywacyjnego. Budowanie własnej ścieżki kariery w firmie – kluczowe kompetencje oczami pracodawcy; Poznaj swoje mocne strony pod kątem przyszłej pracy.;
3) Coaching kariery prowadzony przez doradcę zawodowego jako rozszerzenie usługi doradczej traktującej o rozwijaniu konkretnych kompetencji przydatnych do poruszania się po rynku pracy (w tym symulacja rozmów kwalifikacyjnych) – w formie spotkań grupowych (6 godzin dydaktycznych/warsztat) lub w uzasadnionych przypadkach – w formie spotkań indywidualnych z doradcą zawodowym. Uczestnik/czka może też skorzystać z symulacji rozmów kwalifikacyjnych w języku obcym (w formie warsztatu lub spotkań indywidualnych w wymiarze 6 godzin dydaktycznych).
Ponadto w ramach Projektu student/ka może skorzystać z:
- udziału w targach pracodawców realizowanych w UWM w Olsztynie „Career Day”,
- ofert pracy pozyskiwanych przez doradców zawodowych.
Doradztwo z przedsiębiorczości dla studentów:
Każdy Uczestnik/czka może skorzystać z:
1) Indywidualne doradztwo biznesowe (jak rozpocząć działalność gospodarczą) wsparcie średnio 10 h/Uczestnik/czka (liczba godzin uzależniona od indywidualnych potrzeb Uczestnika/czki). Doradztwo będzie dotyczyło m.in. niżej wymienionych zagadnień:
- zakładanie firmy–analiza rynku, kreowanie pomysłu;
- aspekty prawne i podatkowe prowadzenia działalności gospodarczej;
- możliwości finansowania rozpoczęcia działalności gospodarczej.
oraz
2) Warsztaty z przedsiębiorczości. Każdy Uczestnik/czka będzie mógł uczestniczy w dwóch warsztatach z niżej wymienionych:
- Innowacyjne elementy prowadzenia działalności gospodarczej – Jak się wyróżnić (6 godzin dydaktycznych);
- Ogólne zasady zakładania działalności gospodarczej (12 godzin dydaktycznych);
- Sporządzanie biznesplanu (18 godzin dydaktycznych);
- Zakładanie firmy typu spin off i start – up (6 godzin dydaktycznych);
- Negocjacje w biznesie (6 godzin dydaktycznych).
Ponadto istnieje możliwość rozszerzenia zakresu tematycznego warsztatów i dostosowanie go do potrzeb Uczestników/czek Projektu.
5) § 6 ust. 3 otrzymuje brzmienie: „Podczas rekrutacji Kandydatów/ek będzie przestrzegana zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami”.
6) § 7 ust. 1 otrzymuje brzmienie: „Od negatywnej decyzji w sprawie wyników rekrutacji Kandydatów/tek, którzy nie zostali zakwalifikowani do udziału w Projekcie przysługuje prawo do wniesienia odwołania”.
7) § 7 ust. 5 otrzymuje brzmienie: „O wyniku postępowania odwoławczego Kandydat/tka zostanie powiadomiony pisemnie w drodze decyzji”.
8) w § 8 dodaje się ust. 8 o brzmieniu: „Podjęcie zatrudnienia przez Uczestnika/czkę Projektu jest równoznaczne z ukończeniem udziału w projekcie, chyba że Uczestnik/czka wyraża gotowość do kontynuowania wsparcia w ramach zaplanowanej ścieżki”.
9) w § 8 ust. 9 otrzymuje brzmienie: „Kierownik Projektu jest uprawniony do skreślenia z listy Uczestnika/czki Projektu w przypadku naruszenia niniejszego regulaminu lub w przypadku podjęcia pracy bądź skreślenia z listy studentów/ek”.
10) w § 8 ust. 10 otrzymuje brzmienie: „Decyzja Kierownika Projektu ws. skreślenia jest ostateczna”.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Podmiot udostępniający: |
Biuro Rektora | ||
Wytworzono przez: |
prof. dr hab. Ryszard Górecki | ||
Data wytworzenia: |
11 kwietnia 2018 | ||
Opublikowano przez: |
Aldona Stec | ||
Data opublikowania: |
9 czerwca 2021 14:19 | ||
Aktualizowano przez: |
Aldona Stec | ||
Data aktualizacji: |
9 czerwca 2021 14:27 |