Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Sygnatura: ZR/29/2018

Wejście w życie: 11.04.2018

Ważny do: -

Dokumenty powiązane: ZR/118/2016 ZR/65/2018

Tekst scalony

Zarządzenie Nr 29/2018

Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

z dnia 12 kwietnia 2018 roku

w sprawie zmiany Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie nr POWR.03.01.00-00-B046/15 pn. „Profesjonalizacja usług Akademickiego Biura Karier UWM w Olsztynie”

 

Na podstawie § 17 ust. 7 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, stanowi się, co następuje:

 

§ 1

W Regulaminie rekrutacji i uczestnictwa w projekcie nr POWR.03.01.00-00-B046/15/15 pn. „Profesjonalizacja usług Akademickiego Biura Karier UWM w Olsztynie” stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 118/2016 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 7 grudnia 2016 roku, wprowadza się następujące zmiany.

1)   § 2 pkt 2) otrzymuje brzmienie: „2) Zespół doradców – zespół powołany przez Kierownika Projektu, weryfikujący dokumenty i zatwierdzający listy Uczestników/czek Projektu”;

2)   § 4 ust. 1 otrzymuje brzmienie: „Formy wsparcia oferowane w ramach Projektu dostosowane zostaną do indywidualnych potrzeb Uczestników/czek Projektu na podstawie bilansu kompetencji i osobistych preferencji Uczestnika/czki.”;

3)   § 4 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „Bilans kompetencji zostanie przeprowadzona przez doradcę zawodowego w ramach indywidualnych porad zawodowych i będzie punktem wyjścia do utworzenia Indywidualnego Planu Rozwoju przez doradcę zawodowego lub doradcę ds. przedsiębiorczości”;

4)   § 4 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„Indywidualny Plan Rozwoju stanowi element procesu udzielania wsparcia, który w zależności od preferencji i predyspozycji Uczestnika/czki będzie obejmował doradztwo zawodowe lub /i doradztwo ds. przedsiębiorczości:

Doradztwo zawodowe dla studentów:

1)  Kontynuację indywidualnego poradnictwa zawodowego (kontakt osobisty, mailowy lub telefoniczny). Łączna ilość godzin przewidziana na wsparcie w ramach indywidualnego poradnictwa zawodowego wynosi średnio 10 godzin dydaktycznych/Uczestnika/czkę (liczba godzin uzależniona od indywidualnych potrzeb Uczestnika/czki);

2)  3 warsztaty grupowe dla każdego Uczestnika/czki (min. 6 godzin dydaktycznych/warsztat). Warsztaty będą dotyczyły m.in. następujących zagadnień: Analiza rynku pracy połączona z diagnostyką kompetencji; Kto przegrywa i dlaczego? Błędy popełniane podczas rekrutacji; Szukać nie oznacza znaleźć (określenie profilu zawodowego) – warsztat z wyszukiwania ofert pracy, pisania CV, listu motywacyjnego. Budowanie własnej ścieżki kariery w firmie – kluczowe kompetencje oczami pracodawcy; Poznaj swoje mocne strony pod kątem przyszłej pracy.;

3)  Coaching kariery prowadzony przez doradcę zawodowego jako rozszerzenie usługi doradczej traktującej o rozwijaniu konkretnych kompetencji przydatnych do poruszania się po rynku pracy (w tym symulacja rozmów kwalifikacyjnych) – w formie spotkań grupowych (6 godzin dydaktycznych/warsztat) lub w uzasadnionych przypadkach – w formie spotkań indywidualnych z doradcą zawodowym. Uczestnik/czka może też skorzystać z symulacji rozmów kwalifikacyjnych w języku obcym (w formie warsztatu lub spotkań indywidualnych w wymiarze 6 godzin dydaktycznych). 

 Ponadto w ramach Projektu student/ka może skorzystać z:
- udziału w targach pracodawców realizowanych w UWM w Olsztynie „Career Day”,
- ofert pracy pozyskiwanych przez doradców zawodowych.

Doradztwo z przedsiębiorczości dla studentów:

Każdy Uczestnik/czka może skorzystać z:

1)  Indywidualne doradztwo biznesowe (jak rozpocząć działalność gospodarczą) wsparcie średnio 10 h/Uczestnik/czka (liczba godzin uzależniona od indywidualnych potrzeb Uczestnika/czki). Doradztwo będzie dotyczyło m.in. niżej wymienionych zagadnień:

     - zakładanie firmy–analiza rynku, kreowanie pomysłu;
     - aspekty prawne i podatkowe prowadzenia działalności gospodarczej;
     - możliwości finansowania rozpoczęcia działalności gospodarczej.

oraz 

2)  Warsztaty z przedsiębiorczości. Każdy Uczestnik/czka będzie mógł uczestniczy w dwóch warsztatach z niżej wymienionych:

- Innowacyjne elementy prowadzenia działalności gospodarczej – Jak się wyróżnić (6 godzin dydaktycznych);

- Ogólne zasady zakładania działalności gospodarczej (12 godzin dydaktycznych);

- Sporządzanie biznesplanu (18 godzin dydaktycznych);

- Zakładanie firmy typu spin off i start – up (6 godzin dydaktycznych);

- Negocjacje w biznesie (6 godzin dydaktycznych).

Ponadto istnieje możliwość rozszerzenia zakresu tematycznego warsztatów i dostosowanie go do potrzeb Uczestników/czek Projektu.

5)   § 6 ust. 3 otrzymuje brzmienie: „Podczas rekrutacji Kandydatów/ek będzie przestrzegana zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami”.

6)     § 7 ust. 1 otrzymuje brzmienie: „Od negatywnej decyzji w sprawie wyników rekrutacji Kandydatów/tek, którzy nie zostali zakwalifikowani do udziału w Projekcie przysługuje prawo do wniesienia odwołania”.  

7)   § 7 ust. 5 otrzymuje brzmienie: „O wyniku postępowania odwoławczego Kandydat/tka zostanie powiadomiony pisemnie w drodze decyzji”.

8)   w § 8 dodaje się ust. 8 o brzmieniu: „Podjęcie zatrudnienia przez Uczestnika/czkę Projektu jest równoznaczne z ukończeniem udziału w projekcie, chyba że Uczestnik/czka wyraża gotowość do kontynuowania wsparcia w ramach zaplanowanej ścieżki”.

9)   w § 8 ust. 9 otrzymuje brzmienie: „Kierownik Projektu jest uprawniony do skreślenia z listy Uczestnika/czki Projektu w przypadku naruszenia niniejszego regulaminu lub w przypadku podjęcia pracy bądź skreślenia z listy studentów/ek”.

10)   w § 8 ust. 10 otrzymuje brzmienie: „Decyzja Kierownika Projektu ws. skreślenia jest ostateczna”.  

 

§ 2

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Rektor

 

prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI 

Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
prof. dr hab. Ryszard Górecki
Data wytworzenia:
11 kwietnia 2018
Opublikowano przez:
Aldona Stec
Data opublikowania:
9 czerwca 2021 14:19
Aktualizowano przez:
Aldona Stec
Data aktualizacji:
9 czerwca 2021 14:27