Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Zarządzenie Nr 25/2018

Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

z dnia 26 marca 2018 roku

w sprawie zmian w Regulaminie organizacyjnym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
 
Na podstawie § 17 ust. 7 oraz 62 ust. 1 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie oraz ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (tekst jedn. Dz.U. z 2017 r. 1870 z późn. zm.), stanowi się, co następuje:
 
§ 1
W Regulaminie organizacyjnym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, którego tekst jednolity stanowi załącznik do Zarządzenia Nr 51/2014 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 30 czerwca 2014 roku w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (z późn. zm.), wprowadza się następujące zmiany:


 1)  w § 8 ust. 2:
     a)  pkt 6 otrzymuje brzmienie:
         „6) Biuro Prawne”;

 2)  § 14 otrzymuje brzmienie:

„§ 14
Biuro Prawne
1.  Biuro Prawne realizuje w szczególności zadania w zakresie:
1)  sporządzania opinii na potrzeby Rektora, Prorektorów i Kanclerza oraz udzielania porad prawnych i wyjaśnień z zakresu stosowania prawa,

2)  informowania o stwierdzonych podczas przygotowywania opinii, zagrożeniach z tytułu podjęcia decyzji będącej przedmiotem opinii,

3)  informowania organów Uniwersytetu o:

            a)  zmianach w obowiązującym stanie prawnym z zakresu działalności Uniwersytetu,

            b)  uchybieniach w przestrzeganiu prawa i skutkach tych uchybień,

4)  pomocy prawnej w prowadzonych przez Uniwersytet negocjacjach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego, w tym zwłaszcza umów długoterminowych, nietypowych lub dotyczących przedmiotu o znacznej wartości, jak również umów z kontrahentami zagranicznymi,

5)  nadzoru prawnego nad egzekucją należności Uniwersytetu,

6)  występowania w charakterze pełnomocnika Uniwersytetu w postępowaniach sądowych, administracyjnych oraz przed innymi organami,

7)  pomocy prawnej w tworzeniu wewnętrznych aktów prawnych w Uniwersytecie oraz projektów umów,

8)  udzielania  wskazówek  odnośnie  sposobu  zbierania  materiałów  potrzebnych  do wykazania winy  w  razie  popełnienia  przestępstwa  na  szkodę  Uniwersytetu  oraz gromadzenie materiałów  potrzebnych  do  uzasadnienia  roszczeń  majątkowych  lub  obrony interesów w postępowaniu sądowym, a także administracyjnym i nadzór nad wykonaniem tych czynności,  a  w  przypadku  szkody  wynikłej  z  przestępstwa –przedstawianie  wniosków  dotyczących  zabezpieczenia  roszczeń  i  podjęcia stosownych kroków prawnych,

9)   przechowywania i archiwizowania akt prowadzonych spraw,

10)    opracowywania sprawozdań w zakresie swojego działania.

2.  Pracami Biura Prawnego kieruje wyznaczony przez Rektora, spośród radców prawnych, koordynator.

3.  Do koordynatora, o którym mowa w ust. 2 stosuje się przepisy odnoszące się do kierownika jednostki organizacyjnej.”

 
§ 2
Realizację zarządzenia powierza się Kanclerzowi Uniwersytetu.
 
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
 
Rektor
 
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI  

Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
prof. dr hab. Ryszard Górecki
Data wytworzenia:
25 marca 2018
Opublikowano przez:
Aldona Stec
Data opublikowania:
2 czerwca 2021 09:25
Aktualizowano przez:
Aldona Stec
Data aktualizacji:
2 czerwca 2021 09:29