Sygnatura: ZR/25/2018
Wejście w życie: 25.03.2018
Ważny do: -
Dokumenty powiązane: ZR/51/2014 ZR/41/2015 ZR/99/2016 ZR/28/2021 ZR/57/2017 ZR/109/2019 ZR/88/2021 ZR/41/2021 ZR/55/2014 ZR/56/2015 ZR/1/2015 ZR/99/2021 ZR/93/2021 ZR/73/2017 ZR/9/2022 ZR/38/2015 ZR/106/2016 ZR/63/2016 ZR/127/2016 ZR/77/2017 ZR/55/2018 ZR/11/2020
Zarządzenie Nr 25/2018
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 26 marca 2018 roku
w sprawie zmian w Regulaminie organizacyjnym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
Na podstawie § 17 ust. 7 oraz 62 ust. 1 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie oraz ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (tekst jedn. Dz.U. z 2017 r. 1870 z późn. zm.), stanowi się, co następuje:
§ 1
W Regulaminie organizacyjnym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, którego tekst jednolity stanowi załącznik do Zarządzenia Nr 51/2014 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 30 czerwca 2014 roku w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (z późn. zm.), wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 8 ust. 2:
a) pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„6) Biuro Prawne”;
2) § 14 otrzymuje brzmienie:
„§ 14
Biuro Prawne
1. Biuro Prawne realizuje w szczególności zadania w zakresie:
1) sporządzania opinii na potrzeby Rektora, Prorektorów i Kanclerza oraz udzielania porad prawnych i wyjaśnień z zakresu stosowania prawa,
2) informowania o stwierdzonych podczas przygotowywania opinii, zagrożeniach z tytułu podjęcia decyzji będącej przedmiotem opinii,
3) informowania organów Uniwersytetu o:
a) zmianach w obowiązującym stanie prawnym z zakresu działalności Uniwersytetu,
b) uchybieniach w przestrzeganiu prawa i skutkach tych uchybień,
4) pomocy prawnej w prowadzonych przez Uniwersytet negocjacjach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego, w tym zwłaszcza umów długoterminowych, nietypowych lub dotyczących przedmiotu o znacznej wartości, jak również umów z kontrahentami zagranicznymi,
5) nadzoru prawnego nad egzekucją należności Uniwersytetu,
6) występowania w charakterze pełnomocnika Uniwersytetu w postępowaniach sądowych, administracyjnych oraz przed innymi organami,
7) pomocy prawnej w tworzeniu wewnętrznych aktów prawnych w Uniwersytecie oraz projektów umów,
8) udzielania wskazówek odnośnie sposobu zbierania materiałów potrzebnych do wykazania winy w razie popełnienia przestępstwa na szkodę Uniwersytetu oraz gromadzenie materiałów potrzebnych do uzasadnienia roszczeń majątkowych lub obrony interesów w postępowaniu sądowym, a także administracyjnym i nadzór nad wykonaniem tych czynności, a w przypadku szkody wynikłej z przestępstwa –przedstawianie wniosków dotyczących zabezpieczenia roszczeń i podjęcia stosownych kroków prawnych,
9) przechowywania i archiwizowania akt prowadzonych spraw,
10) opracowywania sprawozdań w zakresie swojego działania.
2. Pracami Biura Prawnego kieruje wyznaczony przez Rektora, spośród radców prawnych, koordynator.
3. Do koordynatora, o którym mowa w ust. 2 stosuje się przepisy odnoszące się do kierownika jednostki organizacyjnej.”
§ 2
Realizację zarządzenia powierza się Kanclerzowi Uniwersytetu.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Podmiot udostępniający: |
Biuro Rektora | ||
Wytworzono przez: |
prof. dr hab. Ryszard Górecki | ||
Data wytworzenia: |
25 marca 2018 | ||
Opublikowano przez: |
Aldona Stec | ||
Data opublikowania: |
2 czerwca 2021 09:25 | ||
Aktualizowano przez: |
Aldona Stec | ||
Data aktualizacji: |
2 czerwca 2021 09:29 |