Zarządzenie Nr 11/2017
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 10 stycznia 2017 roku
w sprawie zasad opracowywania rozkładów zajęć dydaktycznych
Na podstawie art. 66 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity, Dz. U. z 2016 roku, poz. 1842, z późn. zm.), w związku z § 3 ust. 6 i 7 w zw. z §4 ust. 2 Regulaminu Studiów będącego załącznikiem do Uchwały Nr 717 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 24 kwietnia 2015 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu Studiów Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, zarządzam co następuje:
§1
1. Nadzór nad organizacją procesu dydaktycznego na wydziale, w tym opracowaniem rozkładów zajęć dydaktycznych w poszczególnych semestrach roku akademickiego sprawuje Dziekan.
2. Dziekan powierza osobom zatrudnionym na wydziale opracowanie rozkładów zajęć dydaktycznych na semestr zimowy i semestr letni dla każdego kierunku, poziomu kształcenia oraz formy studiów.
§2
1. Rozkład zajęć powinien być przygotowany i zatwierdzony najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem zajęć w danym semestrze i opublikowany na stronie internetowej wydziału.
2. Zaakceptowany przez wydziałowy samorząd studencki oraz zatwierdzony przez Dziekana rozkład zajęć przesyłany jest do jednostki administracji centralnej właściwej ds. studenckich.
3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, na pisemny wniosek prowadzącego zajęcia lub grupy studentów, skierowany do Dziekana i zaopiniowany przez wydziałowy samorząd studencki, dopuszcza się możliwość wprowadzenia zmian w rozkładzie zajęć w trakcie semestru, pod warunkiem, że zmiany te nie spowodują zakłóceń w realizacji pozostałych zajęć dydaktycznych.
4. Zmiany, o których mowa w ust. 3, mogą być dokonywane przez uprawnionych pracowników, o których mowa w §1 ust. 2, wyłącznie za zgodą Dziekana.
5. Pracownicy, o których mowa w §1 ust. 2 i §2 ust 4, po wprowadzeniu zmian w rozkładzie zajęć zobowiązani są do przekazania stosownych informacji nauczycielom akademickim i studentom, których te zmiany dotyczą, w sposób skuteczny, zwyczajowo przyjęty na wydziale.
§3
1. Ustala się zasady planowania rozkładów zajęć dydaktycznych:
1) w planowaniu zajęć dydaktycznych dla studiów stacjonarnych należy uwzględnić:
a) dni robocze (od poniedziałku do piątku), z zastrzeżeniem pkt. 2) i 4),
b) przedział godzinowy:
rozpoczęcie zajęć – nie wcześniej niż o godzinie 7:00,
zakończenie zajęć – nie później niż o godzinie 21:00,
2) w uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość organizacji zajęć dydaktycznych w soboty,
3) w planowaniu zajęć dydaktycznych dla studiów niestacjonarnych należy uwzględnić:
a) piątki, w przedziale czasowym od godziny 16:00 do godziny 21:00,
b) soboty i niedziele, w przedziale czasowym od godziny 7:00 do godziny 21:00, z zastrzeżeniem pkt 4),
4) maksymalna liczba godzin zajęć dydaktycznych w ciągu dnia wynosi 10,
5) w opracowywaniu rozkładów zajęć dydaktycznych należy:
a) dążyć do minimalizowania długich przerw między zajęciami,
b) dążyć do racjonalnego obciążania sal dydaktycznych,
c) uwzględnić przerwę na posiłek (około 60 minut) w przypadku organizacji zajęć trwających powyżej 6 godzin danego dnia.
2. W opracowywaniu rozkładów zajęć dydaktycznych należy w pierwszej kolejności uwzględnić zajęcia z języków obcych oraz z przedmiotów realizowanych w ramach modułu ogólnouczelnianego oraz zajęć z przedmiotów realizowanych w ramach modułu z zakresu nauk humanistycznych lub nauk społecznych, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4.
3. Zajęcia z języków obcych należy planować według grafiku przygotowanego przez Studium Języków Obcych.
4. Zajęcia z przedmiotów realizowanych w ramach modułu ogólnouczelnianego oraz zajęć z przedmiotów realizowanych w ramach modułu z zakresu nauk humanistycznych lub nauk społecznych należy planować w terminach określonych przez jednostkę administracji centralnej właściwą ds. kształcenia.
§4
1. Dziekan za opracowanie rozkładu zajęć dydaktycznych może przyznać pracownikom, o których mowa w §1 ust. 2 dodatkowe wynagrodzenie, pod warunkiem, że zadania te nie są objęte zakresem obowiązków określonych w umowie o pracę.
2. Kwota dodatkowego wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1 uzależniona jest od możliwości finansowych wydziału i nie może przekroczyć wartości stanowiącej iloczyn liczby grup studenckich ujętych w rozkładzie zajęć i stawki 25 zł brutto, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, Dziekan może wystąpić z pisemnym wnioskiem do prorektora właściwego ds. kształcenia o zwiększenie stawki, o której mowa w ust. 2.
§5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Podmiot udostępniający: |
Biuro Rektora | ||
Wytworzono przez: |
Rektor prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI | ||
Data wytworzenia: |
9 stycznia 2017 | ||
Opublikowano przez: |
Aleksandra Wilczyńska | ||
Data opublikowania: |
20 maja 2021 17:52 | ||
Aktualizowano przez: |
Aldona Stec | ||
Data aktualizacji: |
28 czerwca 2021 15:17 |