Sygnatura: ZR/109/2019
Wejście w życie: 08.12.2019
Ważny do: -
Dokumenty powiązane: ZR/51/2014 ZR/41/2015 ZR/99/2016 ZR/28/2021 ZR/57/2017 ZR/25/2018 ZR/88/2021 ZR/41/2021 ZR/55/2014 ZR/56/2015 ZR/1/2015 ZR/99/2021 ZR/93/2021 ZR/73/2017 ZR/9/2022 ZR/38/2015 ZR/106/2016 ZR/63/2016 ZR/127/2016 ZR/77/2017 ZR/55/2018 ZR/11/2020
Zarządzenie Nr 109/2019
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 9 grudnia 2019 roku
w sprawie zmian w Regulaminie organizacyjnym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
Na podstawie § 17 ust. 4 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 494 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 21 maja 2019 r. w sprawie Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, w związku z art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. Nr 1668 ze zmianami), stanowi się, co następuje:
§ 1
W Regulaminie organizacyjnym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 51/2014 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 30 czerwca 2014 roku w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zmianami), dodaje się § 28a w następującym brzmieniu:
„§ 28a
Biuro Analiz Edukacyjnych i Rozwoju Kształcenia
1. Do zadań Biura Analiz Edukacyjnych i Rozwoju Kształcenia należy:
1) dokonywanie analiz merytorycznych w sprawach związanych z ofertą kształcenia studiów wyższych, studiów trzeciego stopnia oraz studiów podyplomowych i kursów dokształcających i dostosowanie ich do potrzeb rynku pracy, zgodnie z obowiązującymi trendami,
2) zadania wspierające realizację zadań związanych z przygotowaniem, wdrożeniem i nadzorem założeń dotyczących polityki kształcenia Uniwersytetu w oparciu o przygotowane rekomendacje,
3) realizację zadań zapewniających wysoką jakość kształcenia:
a) wsparcie w przygotowaniu i wdrożeniu jednolitego systemu oceny jakości kształcenia,
b) wsparcie w przygotowaniu i wdrożeniu jednolitego systemu podwyższania kwalifikacji dydaktycznych nauczycieli akademickich,
4) zbieranie i upowszechnianie informacji na temat polskich i międzynarodowych standardów, wytycznych i dobrych praktyk w zakresie jakości i innowacyjności kształcenia,
5) przygotowanie i wdrożenie wewnętrznego systemu zarządzania jakością wsparcia kandydatów na studia, studentów i absolwentów w zakresie aktywizacji edukacyjno-zawodowej,
6) analiza rynku pracy w celu:
a) zidentyfikowania zapotrzebowania na nowe kierunki i specjalności studiów oraz modyfikacji już istniejącej oferty w odpowiedzi na potrzeby otoczenie społeczno-gospodarczego,
b) identyfikacji i minimalizacji luk kompetencyjnych studentów i absolwentów,
7) rozszerzenie programu szkoleń, kursów i studiów podyplomowych, przez włączenie się Uniwersytetu w działania z obszaru Lifelong Learning (LLL),
8) przygotowanie i wdrożenie systemu zarządzania relacjami z otoczeniem społeczno-gospodarczym m. in w zakresie:
a) zaangażowania przedstawicieli życia gospodarczego w proces aktualizacji strategii Uniwersytetu,
b) dostosowywania/aktualizowania kierunków, programów studiów i materiałów dydaktycznych do wymagań gospodarki, rynku pracy i potrzeb pracodawców, realizowane we współpracy z przedstawicielami przedsiębiorstw,
c) opracowywanie programów szkoleń, kursów, oferty studiów podyplomowych również we współpracy z przedstawicielami firm,
9) współpraca z jednostkami organizacyjnymi Uniwersytetu, realizującymi zadania związane z zakresem działalności Centrum,
10) prowadzenie sprawozdawczości i przygotowywanie raportów, prezentacji, analiz i zestawień w zakresie objętym przedmiotem działania.
11) stały monitoring oferty kształcenia w celu kompleksowej weryfikacji zakładanych efektów w oparciu m. in. o:
a) analizę zgodności efektów kierunkowych z potrzebami rynku pracy oraz zapotrzebowaniem społecznym, z uwzględnieniem opinii i propozycji interesariuszy zewnętrznych,
b) weryfikację zakładanych efektów kształcenia zawierającą opinię opiekunów praktyk zawodowych o realizowanych efektach kształcenia,
c) analizę procesu oraz efektów monitorowania losów zawodowych absolwentów.
2. Strukturę Biura Analiz Edukacyjnych i Rozwoju Kształcenia tworzą zespoły o następujących nazwach:
1) Akademicki Ośrodek Edukacyjnych Analiz Rynkowych,
2) Akademicki Ośrodek Kariery,
3) Akademia Projektowania Uniwersalnego.”
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2020 roku.
Rektor
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Podmiot udostępniający: |
Biuro Rektora | ||
Wytworzono przez: |
prof. dr hab. Ryszard Górecki | ||
Data wytworzenia: |
8 grudnia 2019 | ||
Opublikowano przez: |
Aldona Stec | ||
Data opublikowania: |
2 czerwca 2021 11:21 | ||
Aktualizowano przez: |
Aldona Stec | ||
Data aktualizacji: |
2 czerwca 2021 11:24 |