Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Zarządzenie Nr 109/2019

Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

z dnia 9 grudnia 2019 roku

w sprawie zmian w Regulaminie organizacyjnym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
 
Na podstawie § 17 ust. 4 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 494 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 21 maja 2019 r. w sprawie Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, w związku z art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. Nr 1668 ze zmianami), stanowi się, co następuje:
 
§ 1
W Regulaminie organizacyjnym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 51/2014 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 30 czerwca 2014 roku w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zmianami), dodaje się § 28a w następującym brzmieniu:


„§ 28a
Biuro Analiz Edukacyjnych i Rozwoju Kształcenia
 
1. Do zadań Biura Analiz Edukacyjnych i Rozwoju Kształcenia należy:
     1)  dokonywanie analiz merytorycznych w sprawach związanych z ofertą kształcenia studiów wyższych, studiów trzeciego stopnia oraz studiów podyplomowych i kursów dokształcających i dostosowanie ich do potrzeb rynku pracy, zgodnie z obowiązującymi trendami,
     2)  zadania wspierające realizację zadań związanych z przygotowaniem, wdrożeniem i nadzorem założeń dotyczących polityki kształcenia Uniwersytetu w oparciu o przygotowane rekomendacje,
     3)  realizację zadań zapewniających wysoką jakość kształcenia:
         a)  wsparcie w przygotowaniu i wdrożeniu jednolitego systemu oceny jakości kształcenia,
         b)  wsparcie w przygotowaniu i wdrożeniu jednolitego systemu podwyższania kwalifikacji dydaktycznych nauczycieli akademickich,
     4)  zbieranie i upowszechnianie informacji na temat polskich i międzynarodowych standardów, wytycznych i dobrych praktyk w zakresie jakości i innowacyjności kształcenia,
     5)  przygotowanie i wdrożenie wewnętrznego systemu zarządzania jakością wsparcia kandydatów na studia, studentów i absolwentów w zakresie aktywizacji edukacyjno-zawodowej,
     6)  analiza rynku pracy w celu:
         a)  zidentyfikowania zapotrzebowania na nowe kierunki i specjalności studiów oraz modyfikacji już istniejącej oferty w odpowiedzi na potrzeby otoczenie społeczno-gospodarczego,
         b)  identyfikacji i minimalizacji luk kompetencyjnych studentów i absolwentów,
     7)  rozszerzenie programu szkoleń, kursów i studiów podyplomowych, przez włączenie się Uniwersytetu w działania z obszaru Lifelong Learning (LLL),
     8)  przygotowanie i wdrożenie systemu zarządzania relacjami z otoczeniem społeczno-gospodarczym m. in w zakresie:
         a)  zaangażowania przedstawicieli życia gospodarczego w proces aktualizacji strategii Uniwersytetu,
         b)  dostosowywania/aktualizowania kierunków, programów studiów i materiałów dydaktycznych do wymagań gospodarki, rynku pracy i potrzeb pracodawców, realizowane we współpracy z przedstawicielami przedsiębiorstw,
         c)  opracowywanie programów szkoleń, kursów, oferty studiów podyplomowych również we współpracy z przedstawicielami firm,
     9)  współpraca z jednostkami organizacyjnymi Uniwersytetu, realizującymi zadania związane z zakresem działalności Centrum,
   10)   prowadzenie sprawozdawczości i przygotowywanie raportów, prezentacji, analiz i zestawień w zakresie objętym przedmiotem działania.
   11)   stały monitoring oferty kształcenia w celu kompleksowej weryfikacji zakładanych efektów w oparciu m. in. o:
         a)  analizę zgodności efektów kierunkowych z potrzebami rynku pracy oraz zapotrzebowaniem społecznym, z uwzględnieniem opinii i propozycji interesariuszy zewnętrznych,
         b)  weryfikację zakładanych efektów kształcenia zawierającą opinię opiekunów praktyk zawodowych o realizowanych efektach kształcenia,
         c)  analizę procesu oraz efektów monitorowania losów zawodowych absolwentów.
2.  Strukturę Biura Analiz Edukacyjnych i Rozwoju Kształcenia tworzą zespoły o następujących nazwach:
     1)  Akademicki Ośrodek Edukacyjnych Analiz Rynkowych,
     2)  Akademicki Ośrodek Kariery,
     3)  Akademia Projektowania Uniwersalnego.”

 

§ 2


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2020 roku.
 
Rektor
 
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI

Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
prof. dr hab. Ryszard Górecki
Data wytworzenia:
8 grudnia 2019
Opublikowano przez:
Aldona Stec
Data opublikowania:
2 czerwca 2021 11:21
Aktualizowano przez:
Aldona Stec
Data aktualizacji:
2 czerwca 2021 11:24