Zarządzenie Nr 50/2012
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 11 lipca 2012 roku
w sprawie powołania oraz zasad funkcjonowania Komisji ds. Własności Intelektualnej
Działając na podstawie § 17 ust. 7 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie oraz § 4 ust. 4 zd. 3 Regulaminu dotyczącego zasad ochrony i komercjalizacji dóbr niematerialnych w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, stanowiącego załącznik do Uchwały Senatu Uniwersytetu nr 716 z dnia 17 czerwca 2011 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu dotyczącego zasad ochrony i komercjalizacji dóbr niematerialnych w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, zarządza się co następuje:
§ 1
1. W Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, zwanym dalej Uniwersytetem, powołuje się Komisję ds. Własności Intelektualnej, zwaną dalej Komisją.
2. Komisja ma charakter organu opiniodawczo-doradczego i aktywnie uczestniczy w kształtowaniu polityki Uniwersytetu dotyczącej własności intelektualnej oraz transferu technologii.
3. W skład Komisji wchodzą:
1) prorektor właściwy ds. rozwoju uczelni,
2) prorektor właściwy ds. nauki,
3) Dyrektor Centrum Innowacji i Transferu Technologii Uniwersytetu,
4) Rzecznik patentowy Uniwersytetu,
5) trzy osoby, powołane przez Rektora z grona pracowników Uniwersytetu wyróżniających się wiedzą i doświadczeniem z zakresu ochrony własności intelektualnej oraz zasad etyki w nauce.
4. Komisja ma charakter stały, jej kadencja obejmuje okres kadencji Rektora.
§ 2
1. Przewodniczącym Komisji jest prorektor właściwy ds. nauki, a jego zastępcą prorektor właściwy ds. rozwoju uczelni.
2. Komisja podejmuje uchwały zwykłą większością głosów.
3. Kworum wymagane do podejmowania uchwał wynosi co najmniej czterech członków.
4. W przypadku, gdy postępowanie Komisji toczy się w sprawie, która dotyczy jednego z członków, nie bierze on udziału w głosowaniu.
5. Pierwsze posiedzenie Komisji zwołuje Rektor.
6. Przewodniczący Komisji wyznacza spośród jej członków sekretarza, który odpowiada za dokumentację prac Komisji.
7. Obsługę administracyjną prac Komisji zapewnia Centrum Innowacji i Transferu Technologii Uniwersytetu.
§ 3
1. Do zadań Komisji należy:
1) rozstrzyganie sporów w kwestii uprawnień do dóbr niematerialnych,
2) wydawanie opinii w zakresie ochrony oraz komercjalizacji dóbr niematerialnych należących do Uniwersytetu lub jemu powierzonych,
3) monitorowanie przestrzegania praw własności intelektualnej w środowisku akademickim,
4) proponowanie zmian w Regulaminie,
5) wyrażanie opinii na wniosek Rektora w innych sprawach dotyczących dóbr niematerialnych i ich materialnych nośników oraz kierunków polityki Uniwersytetu w tym zakresie.
2. Komisja przedkłada Rektorowi corocznie raport o stanie ochrony i komercjalizacji własności intelektualnej Uniwersytetu w terminie do trzech miesięcy od zakończenia roku akademickiego, którego raport dotyczy.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2012 roku.
Rektor
prof. dr hab. Józef GÓRNIEWICZ
Podmiot udostępniający: |
None | ||
Wytworzono przez: |
None | ||
Data wytworzenia: |
- | ||
Opublikowano przez: |
Aldona Stec | ||
Data opublikowania: |
24 maja 2021 15:06 | ||
Aktualizowano przez: |
Aldona Stec | ||
Data aktualizacji: |
24 maja 2021 15:06 |