Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Sygnatura: US/98/2017

Wejście w życie: 31.03.2017

Ważny do: -

Dokumenty powiązane: Brak dokumentów powiązanych.

UCHWAŁA NR 98
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 24 marca 2017 roku

w sprawie zmian w Statucie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie 

Działając na podstawie § 14 ust. 1 pkt 1 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, stanowi się, co następuje:

§ 1

W Statucie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie wprowadza się następujące zmiany:

1) § 14 ust. 1 pkt 3 otrzymuje brzmienie: „3) tworzenia lub likwidacji kierunków studiów oraz specjalności i profili kształcenia na poszczególnych kierunkach studiów, przyjęcia wytycznych do tworzenia programów studiów, w tym planów studiów wyższych, programów i planów studiów doktoranckich,  studiów podyplomowych oraz kursów dokształcających,”
2) § 14 ust. 1 pkt 4 otrzymuje brzmienie: „4) określania efektów kształcenia na kierunku studiów, poziomie i profilu kształcenia, w tym na kierunku, dla którego określono standard kształcenia,”
3) § 14 ust. 1 pkt 5 otrzymuje brzmienie:

„5) organizacji potwierdzania efektów uczenia się, w tym:

a) zasad, warunków i trybu potwierdzania efektów uczenia się, 
b) procedury powoływania i trybu działania komisji weryfikujących efekty uczenia się,”

4) § 14 ust. 1 pkt 8 otrzymuje brzmienie: „8) określonych w ustawie o działalności leczniczej oraz innych związanych z Uniwersyteckim Szpitalem Klinicznym w Olsztynie,”
5) § 14 ust. 1 pkt 12 otrzymuje brzmienie: „12)   wyboru członków Komisji Dyscyplinarnej do spraw Nauczycieli Akademickich Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie,”
6) § 14 ust 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Do kompetencji senatu należy wyrażanie zgody w sprawach:
1) zawierania i wypowiadania przez Rektora umów o współpracy Uniwersytetu z podmiotem krajowym i zagranicznym w przypadku, jeżeli roczne zobowiązanie finansowe Uniwersytetu wynikające z takiej umowy przekracza 1,5% aktualnej wartości rzeczowych aktywów trwałych Uniwersytetu według stanu na ostatni dzień poprzedniego roku obrachunkowego; 
2) przystąpienia do realizacji projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych, w tym zagranicznych, w przypadku, gdy zgoda taka jest wymagana lub jeżeli wartość projektu przewyższa kwotę 5 mln euro według kursu z dnia złożenia stosownego wniosku; 
3) tworzenia jednostek ogólnouczelnianych, fundacji lub spółek prowadzących działalność gospodarczą, handlową, usługową, szkoleniową lub naukową, utworzenia akademickiego inkubatora przedsiębiorczości lub centrum transferu technologii w formie jednostki ogólnouczelnianej, fundacji lub spółki kapitałowej, prowadzących działalność usługową, szkoleniową lub naukową,
4) przystąpienia do spółki, spółdzielni lub innej organizacji gospodarczej oraz utworzenia spółki lub fundacji,
5) nabycia, zbycia lub obciążenia:

a) nieruchomości bez względu na wartość, 
b) sprzętu, aparatury lub innego mienia ruchomego o cenie jednostkowej powyżej 100-krotnej wartości środka trwałego,
c) mienia przy jednorazowej transakcji o łącznej wartości powyżej 200-krotnej wartości środka trwałego, 

6) przyjęcia darowizny, spadku lub zapisu o wartości przekraczającej 200-krotnie wartość środka trwałego, z wyłączeniem nieruchomości,
7) powołania pełniącego obowiązki dziekana w nowo utworzonym wydziale na okres nie dłuższy niż 6 miesięcy, 
8) podjęcia lub kontynuowania dodatkowego zatrudnienia w ramach stosunku pracy przez nauczyciela akademickiego, będącego organem jednoosobowym Uniwersytetu.”

7) w § 29 dodaje się ust. 3 w brzmieniu: „3. W przypadku wygaśnięcia mandatu osoby sprawującej funkcję organu jednoosobowego przed upływem kadencji, jej obowiązki przejmuje do czasu wyboru pierwszy zastępca organu jednoosobowego.”
8) po § 43 dodaje się § 43a i § 43 b w brzmieniu:

„§ 43a

1. Jednostką organizacyjną Uniwersytetu prowadzącą działalność dydaktyczną, naukowo-badawczą, organizacyjną i leczniczo-usługową w dziedzinie nauk medycznych, nauk o zdrowiu i nauk farmaceutycznych jest Collegium Medicum. 
2. W skład Collegium Medicum wchodzą co najmniej dwa wydziały, z których przynajmniej jeden posiada pełne uprawnienia akademickie. 
3. Do tworzenia, likwidacji i przekształcenia Collegium Medicum stosuje się odpowiednio przepisy § 35 ust. 2-4.

§ 43b

1. W Collegium Medicum działa Rada Collegium Medicum, jako organ opiniodawczy i doradczy Rektora. 

2. W skład Rady Collegium Medicum wchodzą: 

1) właściwy prorektor – jako przewodniczący; 
2) dziekani wydziałów wchodzących w skład Collegium Medicum; 
3) członkowie Senatu – przedstawiciele jednostek organizacyjnych wchodzących w skład Collegium Medicum; 
4) dyrektorzy szpitali uniwersyteckich. 

3. W posiedzeniach Rady Collegium Medicum, z głosem doradczym, uczestniczą: Kanclerz, przedstawiciele związków zawodowych działających w Collegium Medicum – po jednym z każdego związku oraz inne osoby zaproszone przez jej przewodniczącego. 
4. Przewodniczący Rady Collegium Medicum kieruje jej pracami i z własnej inicjatywy lub na wniosek Rektora przedstawia mu opinie przygotowane przez Radę. 
5. Do kompetencji Rady Collegium Medicum należy w szczególności: 

1) wyrażanie opinii w sprawach przedłożonych przez właściwego prorektora, rady wydziałów wchodzące w skład Collegium Medicum, albo członków Rady Collegium Medicum w liczbie co najmniej trzech,
2) inicjowanie: 

a) umów o współpracy Collegium Medicum z podmiotami zagranicznymi, 
b) zmian organizacyjnych w strukturze Collegium Medicum; 

3) opiniowanie: 

a) rocznego planu rzeczowo-finansowego oraz rocznego sprawozdania finansowego Collegium Medicum – plan i sprawozdanie są częściami planu rzeczowo-finansowego oraz rocznego sprawozdania finansowego Uniwersytetu, 
b) projektów uchwał o tworzeniu, przekształcaniu lub likwidacji uniwersyteckiego zakładu opieki zdrowotnej, 
c) projektów uchwał Senatu w innych sprawach określonych w przepisach o działalności leczniczej, 
d) projektu statutu uniwersyteckiego zakładu opieki zdrowotnej oraz zmian do tego statutu – na wniosek Rektora, 
e) przystąpienia jednostek organizacyjnych Collegium Medicum do spółki, spółdzielni lub innej organizacji gospodarczej oraz utworzenia spółki z udziałem jednostek organizacyjnych Collegium Medicum, 
f) przystąpienia uniwersyteckiego zakładu opieki zdrowotnej do spółki, 
g) rocznego planu rzeczowo-finansowego oraz rocznego sprawozdania finansowego uniwersyteckiego zakładu opieki zdrowotnej.”

9) § 66 ust. 6 otrzymuje brzmienie: „6. Nawiązanie stosunku pracy z nauczycielem akademickim na czas określony lub nieokreślony, w wymiarze przewyższającym połowę pełnego wymiaru czasu pracy, następuje po przeprowadzeniu otwartego konkursu. Szczegółowe zasady i tryb przeprowadzania konkursu określa załącznik nr 6. Minimalne kryteria oceny kandydatów przy zatrudnianiu nauczycieli akademickich na poszczególnych stanowiskach na wydziałach oraz w jednostkach pozawydziałowych określa Senat. Właściwa rada jednostki może określić dodatkowe kryteria oceny kandydatów.”
10) § 85 ust. 1 otrzymuje brzmienie: „1. Nauczyciele akademiccy podlegają okresowej ocenie, przeprowadzanej nie rzadziej niż raz na cztery lata lub w innym terminie na wniosek nauczyciela akademickiego podlegającego ocenie albo kierownika jednostki organizacyjnej, w której nauczyciel akademicki jest zatrudniony.”
11) § 88 ust. 3 otrzymuje brzmienie: „3. Do Komisji, o której mowa w ust. 1, Rada Uczelniana Samorządu Studenckiego deleguje pięciu studentów na zasadach określonych w Regulaminie Samorządu Studenckiego.”
12) § 2 ust 1 Załącznika nr 8 do Statutu otrzymuje brzmienie:

„1. W skład Konwentu wchodzi 40 członków, w tym przedstawiciele: 

1) otoczenia społeczno-gospodarczego Uniwersytetu i samorządu terytorialnego – do 35 członków,
2) Uniwersytetu – do 10 członków.”

§ 2

Organy samorządu studenckiego są zobowiązane wprowadzić lub dostosować do postanowień § 1 pkt 11 Uchwały wewnętrzne akty prawne w terminie do dnia 30 kwietnia 2017 roku.

§ 3

Realizację uchwały powierza się Rektorowi.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2017 r.

Przewodniczący Senatu

Rektor

prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI

Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
SENAT
Data wytworzenia:
23 marca 2017
Opublikowano przez:
Małgorzata Klafft
Data opublikowania:
12 lutego 2021 08:43
Aktualizowano przez:
Małgorzata Klafft
Data aktualizacji:
12 lutego 2021 08:44