Sygnatura: US/899/2016
Wejście w życie: 25.04.2016
Ważny do: -
Dokumenty powiązane: Brak dokumentów powiązanych.
UCHWAŁA Nr 899
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 26 kwietnia 2016 roku
w sprawie utworzenia i likwidacji kierunków studiów oraz zmian w dotychczasowych kierunkach i specjalnościach kształcenia w Uniwersytecie
Na podstawie art. 11 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity: Dz.U.2012. 572 ze zm.) oraz § 14 ust. 1 pkt 3 Statutu Uniwersytetu, w związku z uchwałą Nr 869 Senatu UWM w Olsztynie z dnia 22 marca 2016 roku w sprawie określenia efektów kształcenia dla poziomów i profili kształcenia dla kierunków: dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze, inżynieria informacji, inżynieria przetwórstwa żywności, komunikacja międzykulturowa w Europie, lingwistyka w biznesie, logopedia, mechatronika (ze zm.) oraz Uchwałą Nr 898 Senatu UWM w Olsztynie z dnia 26 kwietnia 2016 roku w sprawie określenia efektów kształcenia dla kierunku położnictwo, a także Uchwałą Nr 897 Senatu UWM w Olsztynie z dnia 26 kwietnia 2016 roku w sprawie określenia efektów kształcenia dla studiów drugiego stopnia kierunku mechatronika, na wniosek rad wydziałów, Senat uchwala, co następuje:
§ 1
1. W Uniwersytecie tworzy się kierunki studiów:
1) na Wydziale Geodezji, Inżynierii Przestrzennej i Budownictwa – kierunek: inżynieria informacji – w obszarach kształcenia w zakresie nauk technicznych i nauk społecznych; realizacja kształcenia na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia - inżynierskich z 7. semestralnym okresem nauki w zakresie ścieżki bezspecjalnościowej; studia o profilu ogólnoakademickim,
2) na Wydziale Nauki o Żywności – kierunek: inżynieria przetwórstwa żywności – w obszarze kształcenia w zakresie nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych; realizacja kształcenia na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia - inżynierskich z 7. semestralnym okresem nauki w zakresie ścieżki bezspecjalnościowej; studia o profilu ogólnoakademickim,
3) na Wydziale Humanistycznym – kierunek: komunikacja międzykulturowa w Europie – w obszarach kształcenia w zakresie nauk humanistycznych i nauk społecznych; realizacja kształcenia na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki w zakresie ścieżki bezspecjalnościowej; studia o profilu ogólnoakademickim (oferta w języku rosyjskim),
4) na Wydziale Humanistycznym – kierunek: lingwistyka w biznesie – w obszarach kształcenia w zakresie nauk humanistycznych i nauk społecznych; realizacja kształcenia na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia - licencjackich z 6. semestralnym okresem nauki w zakresie ścieżki bezspecjalnościowej; studia o profilu ogólnoakademickim,
5) na Wydziale Nauk Medycznych – kierunek: położnictwo – w obszarze kształcenia w zakresie nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej; realizacja kształcenia na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia - licencjackich z 6. semestralnym okresem nauki w zakresie ścieżki bezspecjalnościowej; studia o profilu praktycznym,
2. W Uniwersytecie tworzy się studia drugiego stopnia na kierunkach:
1) dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze – w obszarach kształcenia w zakresie nauk humanistycznych i nauk przyrodniczych; realizacja kształcenia w wymiarze 4. semestralnym w zakresie ścieżki bezspecjalnościowej; studia o profilu ogólnoakademickim; forma stacjonarna,
2) logopedia – w obszarach kształcenia w zakresie nauk humanistycznych, nauk społecznych, a także w obszarze nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej; realizacja kształcenia w wymiarze 4. semestralnym w zakresie ścieżki bezspecjalnościowej; studia o profilu ogólnoakademickim; forma stacjonarna,
3) mechatronika – w obszarze kształcenia w zakresie nauk technicznych; realizacja kształcenia w wymiarze 3 semestralnym w zakresie ścieżki bezspecjalnościowej; studia o profilu ogólnoakademickim; forma stacjonarna.
§ 2
Likwiduje się kierunki studiów:
1) inżynieria akwakultury, prowadzony na poziomie studiów pierwszego stopnia – inżynierskich z 7. semestralnym okresem nauki,
2) inżynieria chemiczna i procesowa, prowadzony na poziomie studiów pierwszego stopnia – inżynierskich z 7. semestralnym okresem nauki.
§ 3
Likwiduje się niestacjonarną formę studiów na kierunkach:
1) filologia polska, prowadzonym na poziomie studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
2) ochrona środowiska (realizowanym na Wydziale Kształtowania Środowiska i Rolnictwa), prowadzonym na poziomie studiów pierwszego stopnia – inżynierskich z 7.semetralnym okresem nauki oraz na poziomie studiów drugiego stopnia z 3 semestralnym okresem nauki,
3) prawo kanoniczne, prowadzonym na poziomie jednolitych studiów magisterskich z 10. semestralnym okresem nauki.
§ 4
W Uniwersytecie dokonuje się zmian w ofercie kształcenia na niżej wymienionych kierunkach studiów:
1) budownictwo:
a) tworzy się specjalność: „inżynieria drogowa”, z realizacją kształcenia na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 3. semestralnym okresem nauki,
b) likwiduje się specjalność: „budowa i eksploatacja dróg”, realizowaną na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 3. semestralnym okresem nauki,
2) ekonomia:
a) tworzy się specjalność: „analityka gospodarcza”, z realizacją kształcenia na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4.semestralnym okresem nauki,
b) likwiduje się specjalności: „finanse w Unii Europejskiej” oraz „europejski rozwój gospodarczy (oferta w języku angielskim)”, realizowane na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
3) filologia:
a) likwiduje się „specjalność nauczycielską w zakresie języka rosyjskiego”, realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia – licencjackich z 6. semestralnym okresem nauki,
4) filologia polska:
a) tworzy się specjalność: „wiedza o kulturze”, z realizacją kształcenia na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia - licencjackich z 6. semestralnym okresem nauki,
b) likwiduje się ścieżkę bezspecjalnościową realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia – licencjackich z 6. semestralnym okresem nauki oraz stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
c) likwiduje się „specjalność nauczycielską w zakresie języka polskiego i wiedzy o kulturze”, realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia – licencjackich z 6. semestralnym okresem nauki oraz stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
d) likwiduje się specjalność: „nauczanie języka polskiego jako obcego”, realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
5) filozofia:
a) likwiduje się ścieżkę bezspecjalnościową realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia – licencjackich z 6. semestralnym okresem nauki oraz stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
6) geodezja i kartografia:
a) tworzy się specjalność: „zdalne systemy pomiarowe”, z realizacją kształcenia na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia – inżynierskich z 7. semestralnym okresem nauki,
b) tworzy się specjalność: „gospodarka nieruchomościami”, z realizacją kształcenia na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 3 semestralnym okresem nauki,
c) likwiduje się specjalność: geodezja i szacowanie nieruchomości”, realizowaną na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 3 semestralnym okresem nauki,
7) gospodarka przestrzenna:
a) tworzy się specjalności: „planowanie i inżynieria przestrzenna” oraz „urbanistyka”, z realizacją na poziomie niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia – inżynierskich z 7. semestralnym okresem nauki,
b) likwiduje się specjalności: „nowoczesne gospodarowanie nieruchomościami (oferta w języku angielskim)” oraz „zarządzanie i rozwój nieruchomości”, realizowane na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 3 semestralnym okresem nauki,
c) likwiduje się ścieżkę bezspecjalnościową realizowaną na poziomie niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia - inżynierskich z 7. semestralnym okresem nauki,
8) historia:
a) tworzy się specjalność: „archiwistyka i zarządzanie dokumentacją współczesną”, z realizacją kształcenia na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
b) likwiduje się ścieżkę bezspecjalnościową realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia – licencjackich z 6. semestralnym okresem nauki oraz stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
c) likwiduje się specjalności: „archiwistyczną” oraz „specjalność nauczycielską w zakresie historii”, realizowane na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
9) informatyka:
a) tworzy się specjalność: „bioinformatyka”, z realizacją kształcenia na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4.semestralnym okresem nauki (oferta w językach: polskim i angielskim),
b) tworzy się ścieżki kształcenia realizowane w języku angielskim w zakresie specjalności: „inżynieria systemów informatycznych” oraz „informatyka ogólna”, prowadzonych na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia – inżynierskich z 7.semestralnym okresem nauki,
c) tworzy się ścieżki kształcenia realizowane w języku angielskim w zakresie specjalności: „techniki multimedialne” oraz „projektowanie systemów informatycznych i sieci komputerowych”, prowadzonych na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4.semestralnym okresem nauki,
10) matematyka:
a) tworzy się specjalność: „matematyka finansowo-ubezpieczeniowa” (oferta w językach: polskim i angielskim), z realizacją kształcenia na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia – licencjackich z 6. semestralnym okresem nauki,
b) tworzy się ścieżki kształcenia realizowane w języku angielskim w zakresie specjalności: „matematyka stosowana” oraz „nauczanie matematyki”, prowadzonych na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4.semestralnym okresem nauki,
c) tworzy się ścieżkę kształcenia realizowaną w języku angielskim w zakresie specjalności: „nauczanie matematyki”, prowadzoną na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia – licencjackich z 6. semestralnym okresem nauki,
d) likwiduje się specjalność: „matematyka stosowana”, realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia –licencjackich z 6. semestralnym okresem nauki,
11) nauki o rodzinie:
a) tworzy się specjalność: „organizator prorodzinnej przestrzeni kulturowej”, z realizacją kształcenia na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
b) likwiduje się specjalność: „organizacja sfery kultury”, realizowaną na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
12) odnawialne źródła energii:
a) likwiduje się ścieżkę bezspecjalnościową realizowaną w języku angielskim na poziomie studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
13) ogrodnictwo:
a) tworzy się specjalność: „roślinne surowce kosmetyczne i dietetyczne”, z realizacją kształcenia na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia – inżynierskich z 7. semestralnym okresem kształcenia,
14) pedagogika:
a) tworzy się specjalności: „edukacja i aktywizacja społeczności lokalnych” oraz „pedagogika kreatywności i zdolności”, z realizacją kształcenia na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia-licencjackich z 6.semestralnym okresem nauki,
b) likwiduje się specjalności: „edukacja i aktywizacja społeczności lokalnych” oraz „pedagogika szkolna z przedsiębiorczością”, realizowane na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
15) pedagogika specjalna:
a) tworzy się specjalność: „wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością”, z realizacją na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
16) rolnictwo:
a) likwiduje się specjalność: „rolnictwo precyzyjne”, realizowaną na poziomie niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia - inżynierskich z 7. semestralnym okresem nauki,
b) likwiduje się specjalność: „agrobiotechnologia”, realizowaną na poziomie niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 3 semestralnym okresem nauki,
17) stosunki międzynarodowe:
a) likwiduje się ścieżkę bezspecjalnościową, realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
18) teologia:
a) tworzy się ścieżkę bezspecjalnościową, z realizacją na poziomie stacjonarnych jednolitych studiów magisterskich z 10. semestralnym okresem nauki,
19) zarządzanie:
a) tworzy się specjalność: „logistyka”, z realizacją na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki (oferta w języku angielskim).
§ 5
1. Kształcenie na utworzonych uchwałą kierunkach studiów i formach kształcenia, specjalnościach i formach studiów, prowadzone będzie od 1 października 2017 roku na podstawie programów kształcenia, programów studiów, w tym planów studiów dostosowanych do efektów kształcenia, określonych przez Senat odpowiednio dla poziomu i profilu kształcenia danego kierunku.
2. Absolwenci utworzonych kierunków i form kształcenia, otrzymują dyplom ukończenia studiów oraz tytuł zawodowy na podstawie uzyskanych kwalifikacji, w zależności od kierunku studiów i formy kształcenia, w zakresie zrealizowanej specjalności.
3. Studenci, realizujący naukę na zlikwidowanych niniejszą uchwałą kierunkach studiów, specjalnościach kształcenia, formach studiów, kontynuują naukę zgodnie z rozpoczętym cyklem kształcenia według programu kształcenia, programu i planu studiów do momentu jego zakończenia.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.
Przewodniczący Senatu
Rektor
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Podmiot udostępniający: |
Biuro Rektora | ||
Wytworzono przez: |
SENAT | ||
Data wytworzenia: |
25 kwietnia 2016 | ||
Opublikowano przez: |
Małgorzata Klafft | ||
Data opublikowania: |
3 lutego 2021 15:33 | ||
Aktualizowano przez: |
Małgorzata Klafft | ||
Data aktualizacji: |
3 lutego 2021 15:33 |