Sygnatura: US/83/2012
Wejście w życie: 29.11.2012
Ważny do: -
Dokumenty powiązane: Brak dokumentów powiązanych.
UCHWAŁA Nr 83
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 30 listopada 2012 roku
w sprawie zmian w Statucie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
Działając na podstawie § 14 ust. 1 pkt. 1 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie stanowi się co następuje:
§ 1
W Statucie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie:
1) w § 3 ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 3
6. Wzór medalu „Benemerenti Universitati Nostrae”, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 oraz „Lauru Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie” i odznaki „Zasłużony dla Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie”, o których mowa w ust. 4, są zamieszczone w Załączniku nr 4.”
2) zawarte w Statucie Uniwersytetu Warmińsko- Mazurskiego w Olsztynie wyrazy zapisane małą literą „zasłużony dla Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie” zastępuje się zapisem w brzmieniu: „Zasłużony dla Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie”.
3) § 4 otrzymuje brzmienie:
„§ 4
1. Najwyższym tytułem honorowym, nadawanym przez Uniwersytet osobom szczególnie zasłużonym dla rozwoju nauki, kultury lub życia społecznego, jest tytuł doktora honoris causa.
2. Postępowanie o nadanie tytułu doktora honoris causa wszczyna Senat na wniosek rady wydziału, uprawnionej do nadawania stopnia naukowego doktora habilitowanego, po uzyskaniu pozytywnej opinii Komisji Rektorskiej ds. Godności Honorowych, której zasady powoływania i funkcjonowania określa Załącznik nr 9. W uchwale o wszczęciu postępowania senat powołuje promotora.
3. Wniosek rady wydziału o wszczęcie postępowania w sprawie o nadanie tytułu doktora honoris causa powinien zawierać:
1) życiorys kandydata do tytułu,
2) wykaz osiągnięć,
3) uzasadnienie,
4) wskazanie promotora.
4. Senat, na wniosek Komisji, o której mowa w ust. 2, powołuje trzech recenzentów niebędących pracownikami Uniwersytetu, posiadających tytuł naukowy, do oceny zasadności wniosku. Warunkiem skierowania wniosku pod obrady senatu jest otrzymanie trzech pozytywnych recenzji.
5. Uchwały w sprawie nadania tytułu doktora honoris causa podejmuje senat, większością 3/5 statutowego składu, po zapoznaniu się z treścią wniosku rady wydziału i opinią Komisji Rektorskiej ds. Godności Honorowych.”
4) dodaje się Załącznik nr 9 w brzmieniu:
„Zasady powoływania i funkcjonowania KOMISJI REKTORSKIEJ DS. GODNOŚCI HONOROWYCH
§ 1
1. Komisja Rektorska ds. Godności Honorowych, zwana dalej Komisją, jest organem opiniodawczym w sprawach:
1) nadania tytułu doktora honoris causa Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie,
2) przyznania statusu honorowego profesora,
3) tytułu honorowego „visiting professor”, nadawanego zgodnie z uchwałą Nr 7 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 31 marca 2000 r. w sprawie ustanowienia tytułu „visiting professor”,
4) przyznania:
a) medalu okolicznościowego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie,
b) Lauru Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie,
c) odznaki „Zasłużony dla Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie”,
d) innych godności honorowych określonych w Statucie.
2. Członków Komisji w liczbie sześciu, na okres kadencji organów jednoosobowych, powołuje rektor spośród pracowników Uniwersytetu posiadających tytuł profesora.
3. Przewodniczącym Komisji jest rektor. W przypadku nieobecności przewodniczącego posiedzenie Komisji prowadzi jako zastępca, osoba wskazana na pierwszym posiedzeniu w kadencji przez przewodniczącego, jako zastępca.
§ 2
1. Kadencja Komisji trwa cztery lata, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. W roku kończącym kadencję, Komisja funkcjonuje do dnia powołania nowego jej składu.
§ 3
Komisja przeprowadza postępowania kwalifikacyjne w sprawach, o których mowa w § 1 ust. 1 na posiedzeniach zwoływanych i prowadzonych przez przewodniczącego.
§ 4
1. Po zapoznaniu się z treścią wniosku, złożonego przez uprawniony organ, zwany dalej wnioskodawcą, Komisja wydaje opinię.
2. Przed wydaniem opinii Komisja może:
1) wezwać wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku, jeżeli uzupełnienie umożliwi podjęcie decyzji w sprawie,
2) wystąpić do senatu z wnioskiem o powołanie recenzentów spośród profesorów niebędących pracownikami Uniwersytetu, w szczególności w przypadku, gdy niemożliwe jest podjęcie decyzji przez Komisję.
3. Głosowanie w sprawie opinii ma charakter tajny.
4. W sprawach zakończonych negatywną uchwałą senatu ponowne postępowanie przed Komisją może być wszczęte nie wcześniej niż po upływie 3 lat.
§ 5
Zasady wynagradzania recenzentów w postępowaniu o nadanie tytułu doktora honoris causa lub innych godności honorowych określa Rektor w drodze zarządzenia.”
§ 2
Realizację uchwały powierza się Rektorowi.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.
Przewodniczący Senatu
Rektor
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Podmiot udostępniający: |
Biuro Rektora | ||
Wytworzono przez: |
SENAT | ||
Data wytworzenia: |
29 listopada 2012 | ||
Opublikowano przez: |
Małgorzata Klafft | ||
Data opublikowania: |
7 stycznia 2021 14:07 | ||
Aktualizowano przez: |
Małgorzata Klafft | ||
Data aktualizacji: |
7 stycznia 2021 14:08 |