Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Sygnatura: US/78/2017

Wejście w życie: 26.01.2017

Ważny do: -

Dokumenty powiązane: Brak dokumentów powiązanych.

UCHWAŁA Nr 78
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 27 stycznia 2017 roku

w sprawie zadań Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie do realizacji w 2017 roku

Na podstawie § 14 ust. 1 pkt 16 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, stanowi się, co następuje:

§ 1

Realizując Program Rozwoju Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w latach 2012-2020, określony w Uchwale Nr 56 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 26 października 2012 r. w sprawie przyjęcia „Programu Rozwoju Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w latach 2012-2020”, Senat Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie za najistotniejsze do realizacji w 2017 roku uznaje kontynuowanie zadań określonych w Uchwale Senatu Nr 854 z dnia 29 stycznia 2016 roku w sprawie zadań Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie do realizacji w 2016 roku, w tym w szczególności:

1) w zakresie finansów Uczelni:

a) wdrożenie procesu decentralizacji finansów,
b) szczegółową analizę przychodów i wydatków Uczelni w poszczególnych obszarach działalności,
c) opracowanie polityki aktywizacji zwiększania przychodów we wszystkich możliwych obszarach aktywności Uniwersytetu, 
d) opracowanie i wdrożenie narzędzi racjonalizujących wydatkowanie środków finansowych na Uczelni,
e) przygotowanie Uczelni do aplikowania o środki UE w perspektywie 2017-2020,
f) opracowanie i wdrożenie programu naprawczego Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego zawierającego elementy rozwoju,

2) w zakresie kształcenia:

a) dalsze wprowadzanie zmian w ofercie kształcenia,
b) zwiększenie umiędzynarodowienia kształcenia poprzez rozszerzenie oferty kształcenia w języku angielskim, tworzenie kierunków z uczelniami zagranicznymi oraz promocję programów mobilności studentów i nauczycieli akademickich,
c) utworzenie interdyscyplinarnych i międzynarodowych studiów doktoranckich,
d) wdrożenie kształcenia dualnego,
e) doskonalenie oferty studiów podyplomowych, kursów dokształcających i innych form doskonalenia zawodowego,

3) w zakresie spraw kadrowych:

a) dostosowanie polityki kadrowej do zmieniających się potrzeb projakościowych,
b) wdrożenie strategii zarządzania zasobami ludzkimi,
c) opracowanie na wydziałach procedur projakościowych przy nadawaniu stopni naukowych doktora i doktora habilitowanego oraz występowaniu o tytuły profesorskie,
d) podejmowanie działań zmierzających do uzyskania nowych uprawnień akademickich,

4) w zakresie badań naukowych:

a) kontynuację wsparcia finansowego dla osób aktywnych w pozyskiwaniu i realizacji grantów,
b) realizację i udoskonalanie priorytetowych tematów badawczych w obszarach nauk: o życiu, technicznych oraz społecznych, humanistycznych i prawnych,
c) zdynamizowanie współpracy pomiędzy wydziałami w zakresie interdyscyplinarnych badań naukowych i ich umiędzynarodowienia,
d) wzmocnienie współpracy nauki z gospodarką oraz stworzenie procedur ułatwiających komercjalizację wyników badań naukowych,
e) uruchomienie międzywydziałowej szkoły przedsiębiorczości (pod warunkiem uzyskania zabezpieczenia finansowego),

5) w odniesieniu do administracji Uczelni:

a) udoskonalenie struktury organizacyjnej Uczelni, ze szczególnym uwzględnieniem administracji centralnej;
b) podnoszenie sprawności systemów informatycznych Uczelni,
c) dalsze doskonalenie systemu bezpieczeństwa osób, mienia i informacji na terenie Uczelni,
d) wzmocnienie obsługi prawnej i kontroli wewnętrznej, szczególnie w zakresie przestrzegania prawa i dyscypliny finansów publicznych,
e) doskonalenie systemu kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem,
f) usprawnienie systemu komunikacji wewnętrznej,

6) w zakresie infrastruktury Uczelni:

a) rozpoczęcie budowy obiektu dla Wydziału Prawa i Administracji oraz Wydziału Nauk Społecznych (uzależnione od zewnętrznego wsparcia finansowego),
b) opracowanie nowego programu rozbudowy Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego,
c) opracowanie programu rewitalizacji obiektów zabytkowych Uczelni,
d) kontynuacja programu „Green University”,
e) dalszą poprawę infrastruktury komunikacyjnej i sportowej kampusu,

7) w zakresie promocji:

a) wdrożenie jednolitej struktury stron internetowych wydziałów, jednostek ogólnouczelnianych i międzywydziałowych w wersji polskiej i angielskojęzycznej,
b) opracowanie i wdrożenie koncepcji promocji UWM w kraju i zagranicą,
c) opracowanie i wdrożenie polityki informacyjnej Uniwersytetu,

8) w zakresie innych działań:

a) weryfikację rozwiązań organizacyjno-prawnych spółek, stacji dydaktyczno-badawczych, fundacji i innych podmiotów,
b) szersze włączenie Samorządu Studenckiego, Samorządu Doktorantów oraz Akademickiego Centrum Kultury i Akademickiego Związku Sportowego w działania na rzecz promocji i rozwoju Uniwersytetu.

§ 2

W terminie do dnia 15 lutego 2017 r. Rektor, w drodze decyzji, określi zakres odpowiedzialności prorektorów, kanclerza, kwestora i dziekanów za realizację zadań Uniwersytetu na 2017 rok.

§ 3

Uwzględniając treść § 1 niniejszej Uchwały prorektorzy, kanclerz, kwestor i dziekani, w terminie do 15 marca 2017 roku, przedłożą Rektorowi do zatwierdzenia szczegółowy harmonogram realizacji zadań, sposobu ich monitorowania i sposobu oceny stopnia realizacji zadań.

§ 4

Prorektorzy, kanclerz, kwestor i dziekani przedkładają Rektorowi, w okresach kwartalnych, sprawozdanie z realizacji wykonania zadań określonych w § 3.  

§ 5

Realizację uchwały powierza się Rektorowi, prorektorom, dziekanom, kanclerzowi oraz kwestorowi.

§ 6

Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.

Przewodniczący Senatu

Rektor

prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI 

Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
SENAT
Data wytworzenia:
26 stycznia 2017
Opublikowano przez:
Małgorzata Klafft
Data opublikowania:
10 lutego 2021 12:11
Aktualizowano przez:
Małgorzata Klafft
Data aktualizacji:
10 lutego 2021 12:11