Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Sygnatura: US/471/2019

Wejście w życie: 25.04.2019

Ważny do: -

Dokumenty powiązane: US/215/2017 US/573/2019

Tekst scalony

UCHWAŁA Nr 471
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 26 kwietnia 2019 roku

zmieniająca Uchwałę Nr 215 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 27 października 2017 roku w sprawie zmiany profilu kształcenia i określenia efektów kształcenia dla praktycznego profilu kształcenia kierunków: administracja (Wydział Studiów Technicznych i Społecznych w Ełku), bezpieczeństwo wewnętrzne (Wydział Prawa i Administracji), dietetyka, leśnictwo, nauki o rodzinie, towaroznawstwo, zarządzanie i inżynieria produkcji

Na podstawie art. 268 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r. poz. 1669 ze zm.) oraz § 14 ust. 1 pkt 4 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.), na wnioski rad wydziałów, pozytywnie zaopiniowane przez Senacką Komisję ds. Dydaktycznych, Senat Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie uchwala, co następuje: 

§ 1

W Uchwale Nr 215 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 27 października 2017 roku w sprawie zmiany profilu kształcenia i określenia efektów kształcenia dla praktycznego profilu kształcenia kierunków: administracja (Wydział Studiów Technicznych i Społecznych w Ełku), bezpieczeństwo wewnętrzne (Wydział Prawa i Administracji), dietetyka, leśnictwo, nauki o rodzinie, towaroznawstwo, zarządzanie i inżynieria produkcji, wprowadza się następujące zmiany:
1) w załączniku Nr 1 określającym efekty kształcenia dla kierunku administracja (studia pierwszego stopnia, profil praktyczny; Wydział Studiów Technicznych i Społecznych w Ełku), w pkt. 6 drugie zdanie otrzymuje brzmienie: „ Program studiów przewiduje cztery praktyki zawodowe realizowane w wymiarze 240 godzin/9 punktów ECTS każda, łącznie 960 godzin (6 miesięcy)/36 punktów ECTS.”,
2) w załączniku Nr 2 określającym efekty kształcenia dla kierunku bezpieczeństwo wewnętrzne (studia pierwszego stopnia, profil praktyczny; Wydział Prawa i Administracji), w pkt. 6 drugie zdanie otrzymuje brzmienie: „Praktyki mają charakter obowiązkowy i realizowane są w IV semestrze studiów w łącznym wymiarze 6 miesięcy (960 godzin)/32 punkty ECTS.”,
3) w załączniku Nr 4 określającym efekty kształcenia dla kierunku dietetyka (studia pierwszego stopnia, profil praktyczny), pkt 6 otrzymuje brzmienie:

„6. Praktyka:
6.1. Wstępna praktyka po I roku w szpitalu/cateringu świadczącym usługi w zakresie przygotowywania i dostarczania posiłków dla pacjentów szpitala:
1) wymiar praktyki – 145 godz./5 ECTS,
2) okres realizacji – praktyka wakacyjna po I roku studiów,
3) cele i treści kształcenia – zapoznanie z organizacją pracy i żywienia w szpitalu, rodzajami usług cateringowych w zakresie przygotowywania i dostarczania posiłków dla pacjentów szpitali, profilem pacjentów, rodzajami stosowanych diet.

6.2. Praktyka w domu opieki społecznej:
1) wymiar praktyki – 100 godz. /3 ECTS,
2) okres realizacji – praktyka wakacyjna po I roku studiów,
3) cele i treści kształcenia – zapoznanie z organizacją pracy i żywienia w Domu Opieki Społecznej, profilem pacjentów, rodzajami stosowanych diet. 

6.3. Praktyka w poradni dietetycznej i dziale żywienia w szpitalu po II roku:
1) wymiar praktyki – 180 godz. /6 ECTS,
2) okres realizacji – praktyka wakacyjna po II roku studiów,
3) cele i treści kształcenia – zapoznanie z organizacją żywienia w szpitalu, rodzajami usług cateringowych w zakresie przygotowywania i dostarczania posiłków dla pacjentów, zaznajomienie się z rodzajami stosowanych diet oraz z profilem pacjentów w poradni dietetycznej i stosowanym poradnictwem.

6.4. Praktyka w szpitalu dla dorosłych/cateringu świadczącym usługi w zakresie przygotowywania i dostarczania posiłków dla pacjentów szpitala:
1) wymiar praktyki – 145 godz. /5 ECTS,
2) okres realizacji – praktyka wakacyjna po II roku studiów,
3) cele i treści kształcenia – zdobycie wiedzy na temat organizacji żywienia w szpitalu, rodzajami usług cateringowych w zakresie przygotowywania i dostarczania posiłków dla pacjentów, nabycie umiejętności ewidencji artykułów spożywczych oraz kalkulacji kosztów pośrednich dotyczących posiłków, nabycie umiejętności przeprowadzania kontroli w zakresie przygotowywania i wydawania posiłków, nabycie umiejętności planowania dietoterapii i prawidłowego doboru produktów w podstawowych dietach leczniczych oraz opracowywania zaleceń żywieniowych dla pacjenta. 

6.5. Praktyka w szpitalu dziecięcym, żłobku, przedszkolu:
1) wymiar praktyki – 100 godz. /3 ECTS
2) okres realizacji – III rok studiów
3) cele i treści kształcenia – zdobycie wiedzy na temat organizacji żywienia w szpitalu, nabycie umiejętności ewidencji artykułów spożywczych oraz kalkulacji kosztów pośrednich dotyczących posiłków, nabycie umiejętności przeprowadzania kontroli w zakresie przygotowywania i wydawania posiłków, nabycie umiejętności planowania dietoterapii i prawidłowego doboru produktów w podstawowych dietach leczniczych oraz opracowywania zaleceń żywieniowych dla pacjenta – dziecka.

6.6. Praktyka z technologii potraw:
1) wymiar praktyki – 145 godz. /5 ECTS,
2) okres realizacji – III rok studiów,
3) cele i treści kształcenia – poznanie struktury organizacyjnej i zasad funkcjonowania kuchni własnej obiektu oraz firmy cateringowej, poznanie zasobów technicznych kuchni oraz procesów technologicznych sporządzania potraw dietetycznych, nabycie umiejętności przeprowadzania wybranych operacji jednostkowych stosowanych w produkcji potraw dietetycznych, nabycie umiejętności komunikacji i pracy w zespole, kształtowanie świadomości odpowiedzialności producenta potraw za zdrowie konsumentów. 

6.7. Praktyka w poradniach gastroenterologicznych i w poradniach chorób metabolicznych:
1) wymiar praktyki – 145 godz. /5 ECTS,
2) okres realizacji – III rok studiów,
3) cele i treści kształcenia – nabycie umiejętności planowania dietoterapii i prawidłowego doboru produktów w dietach leczniczych oraz opracowywania zaleceń żywieniowych dla pacjenta z chorobami metabolicznymi oraz chorobami układu pokarmowego.”, 

4) w Załączniku Nr 5 określającym efekty kształcenia dla kierunku leśnictwo (studia pierwszego stopnia, profil praktyczny), w pkt. 6 piąte zdanie otrzymuje brzmienie: „Wymiar praktyki – program studiów przewiduje praktykę realizowaną w wymiarze 6 miesięcy/960 godzin/32 punktów ECTS, realizowaną w jednostkach administracji Lasów Państwowych, parkach narodowych i krajobrazowych, organach administracji samorządowej i państwowej, a także w firmach reprezentujących branżę leśną.”,
5) w załączniku Nr 6 określającym efekty kształcenia dla kierunku nauki o rodzinie (studia pierwszego stopnia, profil praktyczny), w pkt. 6 pierwsze zdanie otrzymuje brzmienie: „Program studiów przewiduje realizację praktyk w wymiarze 960 godzin (38 ECTS, 6 miesięcy).”,
6) w załączniku Nr 8 określającym efekty kształcenia dla kierunku towaroznawstwo (studia pierwszego stopnia, profil praktyczny), w pkt. 6 drugie zdanie otrzymuje brzmienie: „Wymiar praktyk – program studiów przewiduje praktykę zawodową realizowaną w wymiarze 960 godzin (6 miesięcy) / 40 punktów ECTS, realizowaną w zakładach produkcyjnych, instytutach i laboratoriach badawczych, jednostkach nadzorujących spełnienie wymagań prawnych i dobrowolnych, związanych z produkcją, obrotem, oceną i certyfikacją produktów spożywczych, artykułów przemysłowych i systemów zarządzania.”,
7) w załączniku Nr 9 określającym efekty kształcenia dla kierunku zarządzanie i inżynieria produkcji (studia pierwszego stopnia, profil praktyczny), w pkt. 6 drugie zdanie otrzymuje brzmienie: „Praktyka realizowana w V i VI semestrze studiów, w wymiarze 960 godzin/32 punkty ECTS, w przedsiębiorstwach lub instytucjach związanych z szeroko rozumianą branżą produkcyjną.”.

§ 2

Rady wydziałów dostosują programy studiów do zmian, o których mowa w § 1, począwszy od cyklu kształcenia rozpoczynającego się od roku akademickiego 2019/2020.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.

Przewodniczący Senatu

Rektor

prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI 

Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
SENAT
Data wytworzenia:
25 kwietnia 2019
Opublikowano przez:
Małgorzata Klafft
Data opublikowania:
4 marca 2021 15:05
Aktualizowano przez:
Małgorzata Klafft
Data aktualizacji:
4 marca 2021 15:05