Sygnatura: US/264/2018
Wejście w życie: 22.02.2018
Ważny do: -
Dokumenty powiązane: Brak dokumentów powiązanych.
UCHWAŁA Nr 264
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 23 lutego 2018 roku
w sprawie zadań Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie do realizacji w 2018 roku
Na podstawie § 14 ust. 1 pkt 16 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, stanowi się, co następuje:
§ 1
Realizując Program Rozwoju Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w latach 2012-2020, określony w Uchwale Nr 56 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 26 października 2012 r. w sprawie przyjęcia „Programu Rozwoju Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w latach 2012-2020”, Senat Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie za najistotniejsze do realizacji w 2018 roku uznaje poniższe zadania.
1) W zakresie finansów Uczelni:
a) przystosowywanie UWM do zmian w algorytmie finansowania uczelni ze strony MNiSW i MZ,
b) kontynuacja zadań w zakresie finansów uczelni określonych w uchwale nr 78 z dnia 27 stycznia 2017 roku, ze szczególnym uwzględnieniem analizy przychodów i wydatków Uczelni, aktywizacji zwiększania przychodów, wdrożenia narzędzi racjonalizujących wydatkowanie środków finansowych na Uczelni oraz dalszego aplikowania o środki z UE.
2) W zakresie kształcenia:
a) realizacja zadań w projekcie pt. „Program rozwojowy Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie” przewidzianych na rok 2018,
b) kontynuacja wprowadzania zmian w ofercie kształcenia (nowe zakresy kształcenia, likwidacja kierunków/specjalności) ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb otoczenia społeczno-gospodarczego,
c) rozwój kształcenia dualnego - tworzenie programów kształcenia i programów studiów prowadzonych w formule kształcenia dualnego oraz aplikowanie o środki finansowe w konkursach przeznaczonych na ten cel,
d) kontynuacja działań związanych z umiędzynarodowieniem kształcenia - przeprowadzenie gruntownej analizy możliwości rozszerzenia oferty kształcenia w języku obcym, tworzenie nowych kierunków, w tym z uczelniami zagranicznymi,
e) zwiększenie skuteczności naboru kandydatów z zagranicy na kierunki realizowane w językach obcych.,
f) promocja programów mobilności studentów, doktorantów i nauczycieli akademickich,
g) rozwój studiów doktoranckich; utworzenie interdyscyplinarnych i międzynarodowych studiów doktoranckich,
h) doskonalenie oferty studiów podyplomowych i kursów dokształcających i innych form doskonalenia zawodowego (zmiana oferty kształcenia doskonalącego i dokształcającego),
i) intensyfikacja promocji oferty kształcenia doskonalącego i dokształcającego,
j) działania na rzecz wsparcia osób z niepełnosprawnością w procesie dydaktycznym w tym zapewnienie dostępu do zajęć dydaktycznych poprzez likwidację barier architektonicznych i komunikacyjnych,
k) dalszy rozwój systemów informatycznych w zarządzaniu dydaktyką i jakością kształcenia,
l) kontynuacja działalności Akademii biznesu UWM w Olszynie – kolejny nabór do Międzywydziałowej Szkoły Przedsiębiorczości.
3) W zakresie badań naukowych:
a) kontynuacja wsparcia finansowego dla osób aktywnych w pozyskiwaniu i realizacji grantów oraz publikujących w najlepszych czasopismach (z uwzględnieniem weryfikacji obecnie funkcjonujących kryteriów projakościowych na wydziałach),
b) dalsze wzmacnianie współpracy nauki z gospodarką poprzez kontynuację prac w zakresie komercjalizacji wyników badań (w tym utworzenie „Centrum ekspertyz” koordynującego działalność usługową pracowników UWM w Olsztynie),
c) przeprowadzenie audytu wykorzystania specjalistycznej aparatury badawczej (powyżej 500 tys. zł),
d) rozpoczęcie prac przygotowujących Uczelnię do udziału w programie „Regionalna Inicjatywa Doskonałości”.
4) W zakresie spraw kadrowych:
a) przygotowanie UWM w zakresie polityki kadrowej do planowanych zmian w ustawie 2.0,
b) ocena kadry naukowo-dydaktycznej pod kątem nowych dyscyplin naukowych,
c) realizacja zadań w projekcie pt. „Program rozwojowy Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego w Olsztynie” przewidzianych na rok 2018,
d) dostosowanie polityki kadrowej do zmieniających się potrzeb projakościowych.
5) Rozpoczęcie zdynamizowanych prac dostosowujących funkcjonowanie Uczelni do zmian wynikających z wprowadzenia nowych regulacji prawnych w szkolnictwie wyższym i nauce.
6) Opracowanie założeń do nowego statutu w kontekście zmian w prawie o szkolnictwie wyższym i nauce.
7) Zobowiązanie wydziałów wchodzących w skład Collegium Medicum do zdynamizowania działań umożliwiających poprawę kategoryzacji.
8) W odniesieniu do administracji Uczelni:
a) kontynuacja nad udoskonalaniem struktury organizacyjnej Uczelni, ze szczególnym uwzględnieniem administracji centralnej,
b) dalsze wdrażanie systemów informatycznych dla czynności wykonywanych przez administrację,
c) dalsze doskonalenie systemu bezpieczeństwa osób, mienia i informacji na terenie Uczelni, ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa mieszkańców domów studenckich.
9) W zakresie infrastruktury Uczelni:
a) kontynuacja zadań związanych z remontowaniem istniejących obiektów oraz budową nowych,
b) dalsza poprawa infrastruktury komunikacyjnej i sportowej kampusu,
c) rozpoczęcie prac nad uporządkowaniem obiektów i terenów użytkowanych przez Zakład Produkcyjno-Doświadczalny Pozorty Sp. z o.o.,
d) uporządkowanie terenów użytkowanych przez Fundację Żak.
10) Przygotowanie UWM do zmiany księgi znaków.
§ 2
W terminie do dnia 10 marca 2018 r. Rektor, w drodze decyzji, określi zakres odpowiedzialności prorektorów, kanclerza, kwestora i dziekanów za realizację zadań Uniwersytetu na 2018 rok.
§ 3
Uwzględniając treść § 1 niniejszej Uchwały prorektorzy, kanclerz, kwestor i dziekani, w terminie do 31 marca 2018 roku, przedłożą Rektorowi do zatwierdzenia szczegółowy harmonogram realizacji zadań, sposobu ich monitorowania i sposobu oceny stopnia realizacji zadań.
§ 4
Prorektorzy, kanclerz, kwestor i dziekani przedkładają Rektorowi, w okresach kwartalnych, sprawozdanie z realizacji wykonania zadań określonych w § 3.
§ 5
Realizację uchwały powierza się Rektorowi, prorektorom, dziekanom, kanclerzowi oraz kwestorowi.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.
Przewodniczący Senatu
Rektor
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Podmiot udostępniający: |
Biuro Rektora | ||
Wytworzono przez: |
SENAT | ||
Data wytworzenia: |
22 lutego 2018 | ||
Opublikowano przez: |
Małgorzata Klafft | ||
Data opublikowania: |
16 lutego 2021 14:33 | ||
Aktualizowano przez: |
Małgorzata Klafft | ||
Data aktualizacji: |
16 lutego 2021 14:33 |