Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Sygnatura: US/2/2016

Wejście w życie: 19.09.2016

Ważny do: 30.08.2020

Dokumenty powiązane: Brak dokumentów powiązanych.

UCHWAŁA Nr 2
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 20 września 2016 roku

w sprawie powołania stałych Komisji Senackich na kadencję 2016-2020

Na podstawie § 16 ust. 1 Statutu Uniwersytetu stanowi się, co następuje:

§ 1

Senat powołuje na kadencję 2016-2020 następujące stałe Komisje Senackie:

1) Senacka Komisja do spraw Rozwoju Uczelni i Finansów 

a) zadania: opiniowanie wniosków mających wpływ na rozwój naukowo-dydaktyczny, strukturalny i materialny Uniwersytetu oraz inspirowanie działań służących rozwojowi uczelni, przedstawianie opinii i propozycji do planu finansowo-rzeczowego uczelni oraz opiniowanie spraw z zakresu gospodarki finansowej uczelni;
b) skład osobowy - przewodniczący i członkowie: dziekani wydziałów, przedstawiciele związków zawodowych, przedstawiciel Samorządu Studenckiego, przedstawiciel Samorządu Doktorantów.                                                                    

2) Senacka Komisja do spraw Dydaktycznych

a) zadania: przestawianie opinii i propozycji w zakresie realizacji przez uczelnię zadań dydaktycznych i kierunków działań służących unowocześnianiu kształcenia w Uniwersytecie;
b) skład osobowy - przewodniczący i członkowie: prodziekani ds. dydaktycznych, przedstawiciel Studium Języków Obcych, przedstawiciel Studium Wychowania Fizycznego i Sportu, przedstawiciel Biblioteki Uniwersyteckiej, przedstawiciele związków zawodowych, przedstawiciel Samorządu Studenckiego, przedstawiciel Samorządu Doktorantów.

3) Senacka Komisja do spraw Kadrowych

a) zadania: opiniowanie polityki kadrowej uczelni oraz przedstawianie propozycji w zakresie kierunków rozwoju kadrowego uczelni oraz rozwoju uprawnień akademickich, opiniowanie zasad przyznawania nagród i wyróżnień;
b) skład osobowy – przewodniczący i członkowie: przedstawiciele wydziałów, przedstawiciel Studium Języków Obcych, przedstawiciel Studium Wychowania Fizycznego i Sportu, przedstawiciel Biblioteki Uniwersyteckiej, przedstawiciele związków zawodowych, przedstawiciel Samorządu Studenckiego, przedstawiciel Samorządu Doktorantów.

4) Senacka Komisja do spraw Nauki

a) zadania: opiniowanie i inicjowanie spraw z zakresu organizacji i rozwoju nauki w uczelni oraz współpracy z gospodarką;
b) skład osobowy – przewodniczący i członkowie: prodziekani ds. nauki,  przedstawiciel Biblioteki Uniwersyteckiej, przedstawiciele związków zawodowych, przedstawiciel Samorządu Studenckiego, przedstawiciel Samorządu Doktorantów.

5) Senacka Komisja do spraw Współpracy Międzynarodowej

a) zadania: opiniowanie i inicjowanie spraw z zakresu współpracy z zagranicznymi placówkami naukowymi i innymi instytucjami;
b) skład osobowy – przewodniczący i członkowie: właściwi prodziekani lub przedstawiciele wydziałów, przedstawiciel Studium Języków Obcych, przedstawiciel Biblioteki Uniwersyteckiej, przedstawiciele związków zawodowych, przedstawiciel Samorządu Studenckiego, przedstawiciel Samorządu Doktorantów.

6) Senacka Komisja Statutowa

a) zadania: opiniowanie wniosków w sprawie zmian lub uzupełnień do Statutu i przedstawianie ich Senatowi, rozpatrywanie sporów kompetencyjnych na podstawie przepisów prawnych Statutu;
b) skład osobowy – przewodniczący i członkowie: przedstawiciele wydziałów, przedstawiciele związków zawodowych, przedstawiciel Samorządu Studenckiego, przedstawiciel Samorządu Doktorantów.

§ 2

1. Pracami komisji kieruje przewodniczący lub jego zastępca.
2. Przewodniczącego wskazuje uchwała w sprawie powołania komisji.
3. Na wniosek Rektora lub właściwego Prorektora uchwała o powołaniu komisji może wskazywać również zastępcę przewodniczącego. 
4. Jeżeli w uchwale powołującej skład komisji nie został wskazany zastępca przewodniczącego, jego wyboru dokonuje się na pierwszym w kadencji posiedzeniu.  
5. Zastępca przewodniczącego, podczas nieobecności przewodniczącego, pełni jego obowiązki.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia. 

Przewodniczący Senatu

Rektor

prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI

Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
SENAT
Data wytworzenia:
19 września 2016
Opublikowano przez:
Małgorzata Klafft
Data opublikowania:
8 lutego 2021 12:22
Aktualizowano przez:
Małgorzata Klafft
Data aktualizacji:
9 lutego 2021 00:00