Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Sygnatura: US/2/2012

Wejście w życie: 09.09.2012

Ważny do: 30.08.2016

Dokumenty powiązane: Brak dokumentów powiązanych.

UCHWAŁA  Nr  2
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 10 września 2012 roku

w sprawie powołania stałych Komisji Senackich na kadencję 2012 - 2016

Na podstawie § 16 ust. 1 Statutu Uniwersytetu stanowi się, co następuje:

§ 1

Senat powołuje następujące stałe Komisje Senackie:

1)    Senacka Komisja do spraw Rozwoju Uczelni i Finansów 

a)    zadania: opiniowanie wniosków mających wpływ na rozwój naukowo-dydaktyczny, strukturalny i materialny Uniwersytetu oraz inspirowanie działań służących rozwojowi uczelni, przedstawianie opinii i propozycji do planu finansowo-rzeczowego uczelni oraz opiniowanie spraw z zakresu gospodarki finansowej uczelni;
b)   skład osobowy - przewodniczący i członkowie: dziekani wydziałów, przedstawiciele związków zawodowych, przedstawiciel Samorządu Studenckiego, przedstawiciel Samorządu Doktorantów.     

2) Senacka Komisja do spraw Dydaktycznych

a)    zadania: przestawianie opinii i propozycji w zakresie realizacji przez uczelnię zadań dydaktycznych i kierunków działań służących unowocześnianiu kształcenia w Uniwersytecie;
b)   skład osobowy - przewodniczący i członkowie: prodziekani ds. dydaktycznych, przedstawiciel jednostek międzywydziałowych,  przedstawiciele związków zawodowych, przedstawiciel Samorządu Studenckiego, przedstawiciel Samorządu Doktorantów.

3) Senacka Komisja do spraw Kadrowych

a)    zadania: opiniowanie polityki kadrowej uczelni oraz przedstawianie propozycji w zakresie kierunków rozwoju kadrowego uczelni oraz rozwoju uprawnień akademickich, opiniowanie zasad przyznawania nagród i wyróżnień;
b)   skład osobowy – przewodniczący i członkowie: przedstawiciele wydziałów, przedstawiciel jednostek międzywydziałowych, przedstawiciele związków zawodowych, przedstawiciel Samorządu Studenckiego, przedstawiciel Samorządu Doktorantów.

4) Senacka Komisja do spraw Nauki

a)    zadania: opiniowanie i inicjowanie spraw z zakresu organizacji i rozwoju nauki w uczelni oraz współpracy z gospodarką;
b)   skład osobowy – przewodniczący i członkowie: prodziekani ds. nauki,  przedstawiciele związków zawodowych, przedstawiciel Samorządu Studenckiego, przedstawiciel Samorządu Doktorantów.

5) Senacka Komisja do spraw Współpracy Międzynarodowej

a)    zadania: opiniowanie i inicjowanie spraw z zakresu współpracy z zagranicznymi placówkami naukowymi i innymi instytucjami;
b)   skład osobowy – przewodniczący i członkowie: właściwi prodziekani lub przedstawiciele wydziałów, przedstawiciel jednostek międzywydziałowych, przedstawiciele związków zawodowych, przedstawiciel Samorządu Studenckiego, przedstawiciel Samorządu Doktorantów.

6) Senacka Komisja Statutowa

a)    zadania: opiniowanie wniosków w sprawie zmian lub uzupełnień do Statutu i przedstawianie ich Senatowi, rozpatrywanie sporów kompetencyjnych na podstawie przepisów prawnych Statutu;
b)   skład osobowy – przewodniczący i członkowie: przedstawiciele wydziałów, przedstawiciele związków zawodowych, przedstawiciel Samorządu Studenckiego, przedstawiciel Samorządu Doktorantów.

§ 2

1.    Komisje wybierają ze swego składu zastępców przewodniczących komisji. Zastępca Przewodniczącego pełni obowiązki przewodniczącego podczas jego nieobecności oraz obowiązki powierzone mu przez przewodniczącego.
2.    W imieniu komisji dokumenty podpisuje przewodniczący posiedzenia komisji.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.

Przewodniczący Senatu

Rektor

prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI

Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
SENAT
Data wytworzenia:
9 września 2012
Opublikowano przez:
Małgorzata Klafft
Data opublikowania:
11 grudnia 2020 16:59
Aktualizowano przez:
Małgorzata Klafft
Data aktualizacji:
15 grudnia 2020 00:00