Sygnatura: US/2/2012
Wejście w życie: 09.09.2012
Ważny do: 30.08.2016
Dokumenty powiązane: Brak dokumentów powiązanych.
UCHWAŁA Nr 2
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 10 września 2012 roku
w sprawie powołania stałych Komisji Senackich na kadencję 2012 - 2016
Na podstawie § 16 ust. 1 Statutu Uniwersytetu stanowi się, co następuje:
§ 1
Senat powołuje następujące stałe Komisje Senackie:
1) Senacka Komisja do spraw Rozwoju Uczelni i Finansów
a) zadania: opiniowanie wniosków mających wpływ na rozwój naukowo-dydaktyczny, strukturalny i materialny Uniwersytetu oraz inspirowanie działań służących rozwojowi uczelni, przedstawianie opinii i propozycji do planu finansowo-rzeczowego uczelni oraz opiniowanie spraw z zakresu gospodarki finansowej uczelni;
b) skład osobowy - przewodniczący i członkowie: dziekani wydziałów, przedstawiciele związków zawodowych, przedstawiciel Samorządu Studenckiego, przedstawiciel Samorządu Doktorantów.
2) Senacka Komisja do spraw Dydaktycznych
a) zadania: przestawianie opinii i propozycji w zakresie realizacji przez uczelnię zadań dydaktycznych i kierunków działań służących unowocześnianiu kształcenia w Uniwersytecie;
b) skład osobowy - przewodniczący i członkowie: prodziekani ds. dydaktycznych, przedstawiciel jednostek międzywydziałowych, przedstawiciele związków zawodowych, przedstawiciel Samorządu Studenckiego, przedstawiciel Samorządu Doktorantów.
3) Senacka Komisja do spraw Kadrowych
a) zadania: opiniowanie polityki kadrowej uczelni oraz przedstawianie propozycji w zakresie kierunków rozwoju kadrowego uczelni oraz rozwoju uprawnień akademickich, opiniowanie zasad przyznawania nagród i wyróżnień;
b) skład osobowy – przewodniczący i członkowie: przedstawiciele wydziałów, przedstawiciel jednostek międzywydziałowych, przedstawiciele związków zawodowych, przedstawiciel Samorządu Studenckiego, przedstawiciel Samorządu Doktorantów.
4) Senacka Komisja do spraw Nauki
a) zadania: opiniowanie i inicjowanie spraw z zakresu organizacji i rozwoju nauki w uczelni oraz współpracy z gospodarką;
b) skład osobowy – przewodniczący i członkowie: prodziekani ds. nauki, przedstawiciele związków zawodowych, przedstawiciel Samorządu Studenckiego, przedstawiciel Samorządu Doktorantów.
5) Senacka Komisja do spraw Współpracy Międzynarodowej
a) zadania: opiniowanie i inicjowanie spraw z zakresu współpracy z zagranicznymi placówkami naukowymi i innymi instytucjami;
b) skład osobowy – przewodniczący i członkowie: właściwi prodziekani lub przedstawiciele wydziałów, przedstawiciel jednostek międzywydziałowych, przedstawiciele związków zawodowych, przedstawiciel Samorządu Studenckiego, przedstawiciel Samorządu Doktorantów.
6) Senacka Komisja Statutowa
a) zadania: opiniowanie wniosków w sprawie zmian lub uzupełnień do Statutu i przedstawianie ich Senatowi, rozpatrywanie sporów kompetencyjnych na podstawie przepisów prawnych Statutu;
b) skład osobowy – przewodniczący i członkowie: przedstawiciele wydziałów, przedstawiciele związków zawodowych, przedstawiciel Samorządu Studenckiego, przedstawiciel Samorządu Doktorantów.
§ 2
1. Komisje wybierają ze swego składu zastępców przewodniczących komisji. Zastępca Przewodniczącego pełni obowiązki przewodniczącego podczas jego nieobecności oraz obowiązki powierzone mu przez przewodniczącego.
2. W imieniu komisji dokumenty podpisuje przewodniczący posiedzenia komisji.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.
Przewodniczący Senatu
Rektor
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Podmiot udostępniający: |
Biuro Rektora | ||
Wytworzono przez: |
SENAT | ||
Data wytworzenia: |
9 września 2012 | ||
Opublikowano przez: |
Małgorzata Klafft | ||
Data opublikowania: |
11 grudnia 2020 16:59 | ||
Aktualizowano przez: |
Małgorzata Klafft | ||
Data aktualizacji: |
15 grudnia 2020 00:00 |