UCHWAŁA Nr 195
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 26 kwietnia 2022 roku
zmieniająca Uchwałę Nr 695 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 24 kwietnia 2020 roku w sprawie ustalenia programu studiów kierunku pedagogika dla poziomu studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim
Na podstawie art. 28 ust. 1 pkt 11, art. 67 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2022 roku, poz. 574 ze zm.), na wniosek Dziekana Wydziału Nauk Społecznych, pozytywnie zaopiniowany przez Radę Edukacyjną, Senat Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie uchwala, co następuje:
§ 1
W Uchwale Nr 695 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 24 kwietnia 2020 roku w sprawie ustalenia programu studiów kierunku pedagogika dla poziomu studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim, wprowadza się następujące zmiany:
1) w Załączniku 2 do Uchwały, w pkt. VI. PRAKTYKA, treści kształcenia 1. PRZEDMIOTU: Praktyka śródroczna, otrzymują brzmienie:
„1. PRZEDMIOT: Praktyka śródroczna
Cel kształcenia: Ukształtowanie kompetencji w zakresie warsztatu pracy w placówce zgodnie z wybranym zakresem polegającym na obserwacji, prowadzeniu i dokumentowaniu prowadzonych zajęć, projektów edukacyjnych lub zarządzaniu projektami.
Treści merytoryczne: Obserwacja struktury organizacyjnej placówek edukacyjnych, pedagogicznych, opiekuńczych i animacyjnych (adekwatnie do studiowanego zakresu), spotkania z osobami prowadzącymi placówki, zapoznanie z podstawowymi dokumentami placówki, obserwacja zajęć, redagowanie sprawozdań obserwowanych zajęć. Prowadzenie elementów zajęć w placówce, zależnie od studiowanego zakresu.
Efekty uczenia się – wiedza (zna i rozumie): wartość aplikacyjną wybranych nurtów pedagogiki, zgodnie ze studiowanym zakresem; specyfikę funkcjonowania uczestników procesów opiekuńczych, wychowawczych, terapeutycznych i animacyjnych w placówce: nauczyciela, opiekuna wychowawcy, terapeuty pedagogicznego, animatora w modelowaniu postaw i zachowań dzieci, młodzieży i dorosłych; specyfikę działań diagnostycznych i sposoby ich projektowania i prowadzenia w praktyce pedagogicznej; specyfikę procesów komunikowania personalnego i społecznego i sposoby ich projektowania i prowadzenia w praktyce pedagogicznej w placówce; metodykę prowadzenia działań edukacyjnych, opiekuńczych, wychowawczych, terapeutycznych i animacyjnych z osobami w różnym wieku i o różnych możliwościach psychofizycznych; zasady projektowania zajęć, dobory metod, form pracy i środków dydaktycznych, normy, procedury i dobre praktyki stosowane w działalności pedagogicznej i sposoby realizacji zajęć; zasady normy etyczne w działaniach edukacyjnych, opiekuńczych, wychowawczych, terapeutycznych i animacyjnych.
Efekty uczenia się – umiejętności (potrafi): obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne w placówce, krytycznie je analizować z wykorzystaniem wiedzy pedagogicznej i dyscyplin jej pokrewnych; analizować strategie działań praktycznych w kontekście działalności edukacyjnej, opiekuńczej, wychowawczej, terapeutycznej i animacyjnej; projektować pracą własną; samodzielnie rozwijać wiedzę oraz umiejętności z wykorzystaniem różnych źródeł; animować pracę nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych.
Efekty uczenia się – kompetencje społeczne (jest gotów do): krytycznej oceny odbieranych treści i własnej pracy; podejmowania pogłębionej refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności; pozytywnego nastawienia do nabywania wiedzy i budowania warsztatu pracy; docenienia znaczenia wiedzy pedagogicznej dla rozwiązywania problemów z obszaru działalności edukacyjnej, opiekuńczej, wychowawczej, terapeutycznej i animacyjnej; analizowania własnych działań zawodowych i podejmowania wyzwań w tym zakresie; zachowania się w sposób profesjonalny, z przestrzeganiem zasad kultury osobistej i etyki zawodowej; eksperymentowania i wdrażania działań innowacyjnych, indywidualnych i zespołowych.
Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia.”,
2) załącznik 3a do Uchwały otrzymuje brzmienie nadane załącznikiem Nr 1 do niniejszej Uchwały,
3) załącznik 3b do Uchwały otrzymuje brzmienie nadane załącznikiem Nr 2 do niniejszej Uchwały.
§ 2
- Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.
- Zmiany, o których mowa w §1, obowiązują od cyklu kształcenia 2022/2023.
- Dziekan Wydziału Nauk Społecznych dostosuje organizację procesu kształcenia do zmian programu studiów, o którym mowa w §1.
Przewodniczący Senatu
Rektor
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM
Zal1_US_195_2022.pdf |
Zal2_US_195_2022.pdf |
Zal_US695_2020_ujednolicony.pdf |
US195_2022.pdf |
Podmiot udostępniający: |
Biuro Rektora | ||
Wytworzono przez: |
Senat UWM | ||
Data wytworzenia: |
25 kwietnia 2022 | ||
Opublikowano przez: |
Zofia Konopka | ||
Data opublikowania: |
5 maja 2022 09:06 | ||
Aktualizowano przez: |
Zofia Konopka | ||
Data aktualizacji: |
18 maja 2022 08:55 |