Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Sygnatura: US/195/2022

Wejście w życie: 25.04.2022

Ważny do: -

Dokumenty powiązane: US/695/2020

Tekst scalony

UCHWAŁA Nr 195
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 26 kwietnia 2022 roku

 

zmieniająca Uchwałę Nr 695 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 24 kwietnia 2020 roku w sprawie ustalenia programu studiów kierunku pedagogika dla poziomu studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim 

Na podstawie art. 28 ust. 1 pkt 11, art. 67 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2022 roku, poz. 574 ze zm.), na wniosek Dziekana Wydziału Nauk Społecznych, pozytywnie zaopiniowany przez Radę Edukacyjną, Senat Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie uchwala, co następuje:

§ 1

W Uchwale Nr 695  Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 24 kwietnia 2020 roku w sprawie ustalenia programu studiów kierunku pedagogika dla poziomu studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim, wprowadza się następujące zmiany:

1)  w Załączniku 2 do Uchwały, w pkt. VI. PRAKTYKA, treści kształcenia 1. PRZEDMIOTU: Praktyka śródroczna, otrzymują brzmienie:

„1. PRZEDMIOT: Praktyka śródroczna 

Cel kształcenia: Ukształtowanie kompetencji w zakresie warsztatu pracy w placówce zgodnie z wybranym zakresem polegającym na obserwacji, prowadzeniu i dokumentowaniu prowadzonych zajęć, projektów edukacyjnych lub zarządzaniu projektami. 

Treści merytoryczne: Obserwacja struktury organizacyjnej placówek edukacyjnych, pedagogicznych, opiekuńczych i animacyjnych (adekwatnie do studiowanego zakresu), spotkania z osobami prowadzącymi placówki, zapoznanie z podstawowymi dokumentami placówki, obserwacja zajęć, redagowanie sprawozdań obserwowanych zajęć. Prowadzenie elementów zajęć w placówce, zależnie od studiowanego zakresu.  

Efekty uczenia się – wiedza (zna i rozumie): wartość aplikacyjną wybranych nurtów pedagogiki, zgodnie ze studiowanym zakresem; specyfikę funkcjonowania uczestników procesów opiekuńczych, wychowawczych, terapeutycznych i animacyjnych w placówce: nauczyciela, opiekuna wychowawcy, terapeuty pedagogicznego, animatora w modelowaniu postaw i zachowań dzieci, młodzieży i dorosłych; specyfikę działań diagnostycznych i sposoby ich projektowania i prowadzenia w praktyce pedagogicznej; specyfikę procesów komunikowania personalnego i społecznego i sposoby ich projektowania i prowadzenia w praktyce pedagogicznej w placówce; metodykę prowadzenia działań edukacyjnych, opiekuńczych, wychowawczych, terapeutycznych i animacyjnych z osobami w różnym wieku i o różnych możliwościach psychofizycznych; zasady projektowania zajęć, dobory metod, form pracy i środków dydaktycznych, normy, procedury i dobre praktyki stosowane w działalności pedagogicznej i sposoby realizacji zajęć;  zasady  normy etyczne w działaniach edukacyjnych, opiekuńczych, wychowawczych, terapeutycznych i animacyjnych.

Efekty uczenia się – umiejętności (potrafi): obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne w placówce, krytycznie je analizować z wykorzystaniem wiedzy pedagogicznej i dyscyplin jej pokrewnych; analizować strategie działań praktycznych w kontekście działalności edukacyjnej, opiekuńczej, wychowawczej, terapeutycznej i animacyjnej; projektować pracą własną; samodzielnie rozwijać wiedzę oraz umiejętności z wykorzystaniem różnych źródeł; animować pracę nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych. 

Efekty uczenia się – kompetencje społeczne (jest gotów do): krytycznej oceny odbieranych treści i własnej pracy; podejmowania pogłębionej refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności; pozytywnego nastawienia do nabywania wiedzy i budowania warsztatu pracy; docenienia znaczenia wiedzy pedagogicznej dla rozwiązywania problemów z obszaru działalności edukacyjnej, opiekuńczej, wychowawczej, terapeutycznej i animacyjnej; analizowania własnych działań zawodowych i podejmowania wyzwań w tym zakresie; zachowania się w sposób profesjonalny, z przestrzeganiem zasad kultury osobistej i etyki zawodowej; eksperymentowania i wdrażania działań innowacyjnych, indywidualnych i zespołowych.

Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia.”,

2)  załącznik 3a do Uchwały otrzymuje brzmienie nadane załącznikiem Nr 1 do niniejszej Uchwały,

3)  załącznik 3b do Uchwały otrzymuje brzmienie nadane załącznikiem Nr 2 do niniejszej Uchwały.

§ 2

  1. Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.
  2. Zmiany, o których mowa w §1, obowiązują od cyklu kształcenia 2022/2023.
  3. Dziekan Wydziału Nauk Społecznych dostosuje organizację procesu kształcenia do zmian programu studiów, o którym mowa w §1.

 

Przewodniczący Senatu
Rektor
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM

Zal1_US_195_2022.pdf
Zal2_US_195_2022.pdf
Zal_US695_2020_ujednolicony.pdf
US195_2022.pdf
Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
Senat UWM
Data wytworzenia:
25 kwietnia 2022
Opublikowano przez:
Zofia Konopka
Data opublikowania:
5 maja 2022 09:06
Aktualizowano przez:
Zofia Konopka
Data aktualizacji:
18 maja 2022 08:55