Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji

Sygnatura: DR/96/2018

Wejście w życie: 02.12.2018

Ważny do: -

Dokumenty powiązane: ZR/70/2019 DR/50/2019 DR/77/2018 DR/76/2017 DR/52/2016 DR/30/2016

Tekst scalony

Decyzja Nr 96/2018
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 3 grudnia 2018 roku

w sprawie zmiany Decyzji Nr 30/2016 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 1 września 2016 roku w sprawie zakresów obowiązków i kompetencji Rektora, Prorektorów oraz Kanclerza (ze zmianami)

Działając na podstawie § 17 ust. 7 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, zarządza się, co następuje:

§ 1

W decyzji Nr 30/2016 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 1 września 2016 roku w sprawie zakresów obowiązków i kompetencji Rektora, Prorektorów i Kanclerza (ze zmianami) § 4 otrzymuje brzmienie:

„§ 4 

Prorektor ds. Kadr

1. Prorektor ds. Kadr tworzy i realizuje politykę kadrową i płacową zgodną ze strategią i programem rozwoju Uniwersytetu, Prorektor ds. Kadr reprezentuje Uniwersytet w sprawach z zakresu prawa pracy, w tym w sprawach dyscyplinarnych, oraz dysponowania Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych.

2.  Prorektor ds. Kadr dokonuje w imieniu Rektora czynności w zakresie:

     1)  nawiązywania, zmiany i rozwiązywania stosunku pracy z nauczycielami akademickimi i pracownikami niebędącymi nauczycielami akademickimi z wyłączeniem osób:

           a)  zatrudnionych na stanowisku profesora zwyczajnego, profesora nadzwyczajnego, profesora lub profesora uczelni,

           b)  dla których odrębne przepisy przewidują zatrudnienie przez kierownika zakładu pracy,

     2)  podpisywania bieżącej dokumentacji kadrowej pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie,

     3)  nawiązywania, zmiany i rozwiązywania umów z pracownikami niebędącymi nauczycielami akademickimi w zakresie podnoszenia kwalifikacji zawodowych,

     4)  nawiązywania, zmiany i rozwiązywania umów o odbycie stażu w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie,

     5)  nawiązywania, zmiany i rozwiązywania umów o współpracy z profesorami-seniorami,

     6)  postępowań w sprawach pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie toczących się przed organami państwowymi oraz przed sądami wszystkich instancji, w tym do składania oświadczeń o potrąceniu wzajemnych wierzytelności oraz zgłaszania zarzutu potrącenia w postępowaniu sądowym oraz prowadzenia rokowań, mediacji, negocjacji i zawierania ugód sądowych i pozasądowych,

     7)  podpisywania upoważnień do przeprowadzania kontroli przez Biuro Kontroli Wewnętrznej w sprawach dotyczących swojego zakresu działania,

     8)  reprezentowania Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie przed organami ścigania, w szczególności Policją i Prokuraturą, w celu złożenia zawiadomienia o uzasadnionym podejrzeniu popełnienia przestępstwa,

     9)  reprezentowania Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie przed Inspekcją Pracy i Najwyższą Izbą Kontroli,

   10)   reprezentowania Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w sprawach związanych z ubieganiem się przez pracowników lub kandydatów na pracowników o pobyt w Rzeczypospolitej Polskiej,

    11)  wyrażania w moim imieniu lub odmowy wyrażenia w moim imieniu zgody na podjęcie lub kontynuowanie, przez nauczyciela akademickiego zatrudnionego w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, zatrudnienia w ramach stosunku pracy u innego pracodawcy prowadzącego działalność dydaktyczną lub naukowo-badawczą,

    12) podpisywania dokumentów związanych z prowadzeniem postępowań wyjaśniających lub dyscyplinarnych prowadzonych wobec nauczycieli akademickich,

    13) składanie oświadczeń woli o wymierzeniu kar porządkowych względem pracowników niebędących nauczycielami lub kary dyscyplinarnej upomnienia względem nauczycieli akademickich,

    14) składania oświadczeń woli i podpisywania dokumentów w postępowaniu w sprawach bezpieczeństwa i higieny pracy przed organami administracji, urzędami publicznymi, sądami,

    15) spraw socjalnych, w tym wydatkowania środków z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,

    16) udostępniania informacji w trybie udostępniania informacji publicznej,

    17) współpracy ze związkami zawodowymi działającymi w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie.

3.  Ponadto, w ramach powierzonych kompetencji Prorektor ds. Kadr:

    1)  przedstawia Rektorowi prognozy potrzeb kadrowych niezbędnych do właściwej realizacji zadań Uniwersytetu, zgodnie z przyjętą strategią i programem rozwoju,

    2)  tworzy kryteria oceny pracowników, 

    3)  przewodniczy Uczelnianej Komisji Oceniającej ds. Nauczycieli Akademickich,

    4)  ustala, w porozumieniu z Prorektorem ds. Nauki i Prorektorem ds. Kształcenia i Studentów, kryteria i zasady kierowania pracowników na krajowe i zagraniczne staże naukowe oraz podejmuje decyzje w tym zakresie,

    5)  podejmuje decyzje w sprawach objętych właściwością działania Uczelnianej Komisji Inwentaryzacyjnej,

    6)  nadzoruje:

        a)  proces zatrudniania pracowników, o których mowa w ust. 2 pkt 1 oraz ich okresową ocenę,

        b)  proces gromadzenia dokumentów historycznych dotyczących Uniwersytetu,

        c)  funkcjonowanie Senackiej Komisji Kadrowej, Senackiej Komisji Statutowej, Komisji Dyscyplinarnej ds. Nauczycieli Akademickich, Komisji Etyki,

    7)  tworzy politykę w zakresie spraw socjalnych pracowników Uniwersytetu,

    8)  powołuje komisje w sprawach gospodarowania ZFŚS,

    9)  współpracuje:

        a)  ze służbami bhp i społeczną inspekcją pracy,

        b)  z Radą Archiwalną.

2.  Prorektor ds. Kadr pełni nadzór nad realizacją zadań przez:

    1)  Dział Kadr,

    2)  Archiwum i Muzeum.

3.  Przy realizacji zadań Prorektor ds. Kadr zobowiązany jest do:

    1)  stosowania przepisów zewnętrznych i zarządzeń Rektora regulujących zasady zatrudniania nauczycieli akademickich i pracowników niebędących nauczycielami,

    2)  informowania Rektora o zamiarze zatrudnienia nowego pracownika.

4.  Prorektor ds. Kadr, w zakresie powierzonych kompetencji, ponosi odpowiedzialność z tytułu naruszenia obowiązujących przepisów, w szczególności przepisów w zakresie dyscypliny finansów publicznych.”

§ 2

Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor

prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI

Podmiot udostępniający:
Biuro Rektora
Wytworzono przez:
prof. dr hab. Ryszard Górecki - Rektor
Data wytworzenia:
2 grudnia 2018
Opublikowano przez:
Zofia Konopka
Data opublikowania:
19 maja 2021 13:57
Aktualizowano przez:
Zofia Konopka
Data aktualizacji:
19 maja 2021 13:58