Nr 45/2020 z dnia 22 maja 2020 roku w sprawie zasad funkcjonowania Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w stanie zagrożenia epidemicznego

 
Zarządzenie Nr 45/2020
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 22 maja 2020 roku
 
w sprawie zasad funkcjonowania Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w stanie zagrożenia epidemicznego
 
Działając na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 2, art. 50 ust. 1 i art. 51 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca
2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 85 ze zm.) oraz § 17 ust. 4
Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie wprowadzonego uchwałą Nr 494 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 21 maja 2019 r. w sprawie Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.
), w celu ograniczenia możliwości zakażania się i rozprzestrzeniania koronawirusa SARS-CoV-2 zarządzam, co następuje:
 
§1
Wprowadza się na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie (dalej „Uniwersytecie”) następujące zasady dotyczące kształcenia:
  1)   Z zastrzeżeniem pkt. 2 zawieszone są wszystkie zajęcia dydaktyczne prowadzone w siedzibie
      i Filii Uniwersytetu.
  2)   Na podstawie informacji udzielonej przez dziekanów, dyrektora Filii i dyrektora Szkoły Zdrowia
      Publicznego Rektor może w drodze decyzji wyrazić zgodę na organizację zajęć laboratoryjnych
      i zajęć o charakterze praktycznym, które z przyczyn merytorycznych nie mogą być zrealizowane
      online, określając termin ich realizacji.
  3)   Nauczyciele akademiccy i pozostali uczestnicy wszystkich rodzajów zajęć, o których mowa
      w pkt 2, zobowiązani są do stosowania procedur stanowiących Załączniki Nr 1
      i 2 do niniejszego zarządzenia.
  4)   Prowadzący zajęcia:
      a)    na wszystkich kierunkach studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia i jednolitych
           studiów magisterskich, zwanych dalej „studiami”;
      b)    na studiach doktoranckich i w szkole doktorskiej;
      c)    na studiach podyplomowych i w innych formach kształcenia
      zobowiązani są do stosowania zdalnych form nauczania i zdalnej formy weryfikacji uzyskanych
      efektów uczenia się pod warunkiem, że rodzaj zajęć pozwala na realizację zajęć w formie zdalnej
      i umożliwi uzyskanie przez odbiorców założonych dla danego przedmiotu efektów uczenia się.
  5)   Do realizacji zajęć dydaktycznych, o których mowa w ust. 4, rekomenduje się następujące
      narzędzia zdalnego nauczania:
      a)    Microsoft Teams w pakiecie Office365 z wyłączeniem form kształcenia, o których mowa
           w pkt. 4 lit. c;
      b)    platforma e-learningowa Moodle;
      c)    platforma edukacyjna LMS ILJAS
      d)    Google Meet.
  6)   Dopuszcza się inne narzędzia pod warunkiem, że zapewniają odpowiednią jakość prowadzonych
      zajęć oraz nie powodują ponoszenia kosztów przez uczelnię i odbiorców.
  7)   Koordynatorzy przedmiotów wybierają narzędzie prowadzenia zajęć w sposób zdalny
      w porozumieniu odpowiednio: z dziekanem/dyrektorem Filii/dyrektorem Szkoły Zdrowia
      Publicznego lub upoważnioną przez nich osobą, kierownikiem studiów doktoranckich, dyrektorem
      szkoły doktorskiej, kierownikiem jednostki ogólnouczelnianej lub kierownikiem studiów
      podyplomowych.
  8)   Prowadzący zajęcia mają obowiązek niezwłocznego poinformowania uczestników danej grupy
      zajęciowej o wybranym narzędziu zdalnego nauczania za pośrednictwem następujących form
      komunikacji:
      a)    korespondencji mailowej z wykorzystaniem systemu USOS-web;
      b)    ogłoszeń na stronie internetowej jednostki.
  9)   Nadzór nad prawidłowym prowadzeniem procesu dydaktycznego z wykorzystaniem zdalnych form
      nauczania sprawują:
      a)    dziekan, dyrektor Filii i dyrektor Szkoły Zdrowia Publicznego – w zakresie kształcenia
           na studiach;
      b)    kierownik studiów doktoranckich – w zakresie kształcenia na studiach doktoranckich;
      c)    Dyrektor Szkoły Doktorskiej – w zakresie kształcenia w szkole doktorskiej;
      d)    kierownik studiów podyplomowych – w zakresie kształcenia na studiach podyplomowych;
      e)    kierownik –  w zakresie innych form kształcenia;
      f)     kierownicy jednostek ogólnouczelnianych prowadzących kształcenie w zakresie lektoratów
           i wychowania fizycznego.
10)    Zajęcia odbywają się zgodnie z aktualnie obowiązującą organizacją roku akademickiego
      2019/2020 i aktualnie obowiązującym rozkładem zajęć dydaktycznych. Dopuszcza się możliwość
      zmiany dnia tygodnia i godziny zajęć po jej uzgodnieniu z uczestnikami grupy zajęciowej
      i dziekanem. Zasada ta dotyczy także zajęć, które nie odbyły się w okresie od 12 marca 2020
      do 29 marca 2020 roku.
11)   Dziekan, dyrektor Filii i dyrektor Szkoły Zdrowia Publicznego, w porozumieniu z opiekunem
      praktyk oraz kierownik studiów doktoranckich, Dyrektor Szkoły Doktorskiej, kierownik studiów
      podyplomowych, może podjąć decyzję o skróceniu okresu trwania praktyki objętej programem
      studiów, określając inny alternatywny sposób osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się lub
      o uznaniu dotychczasowej praktyki i sposobie uzupełnienia brakujących efektów uczenia się
      wynikających z praktyki. Przepis stosuje się do praktyk rozpoczętych przez studentów oraz
      praktyk, które jeszcze się nie rozpoczęły.
12) Na podstawie informacji udzielonej przez dziekanów, dyrektora Filii i dyrektora Szkoły Zdrowia
      Publicznego Rektor może w drodze decyzji wyrazić zgodę na odbywanie praktyk zawodowych
      przez studentów poza siedzibą Uniwersytetu.  Dziekan, dyrektor Filii i dyrektor Szkoły Zdrowia
      Publicznego, w porozumieniu z opiekunem praktyk oraz kierownik studiów doktoranckich,
      Dyrektor Szkoły Doktorskiej, kierownik studiów podyplomowych ustala warunki przebiegu
      praktyk, biorąc pod uwagę powszechnie obowiązujące przepisy prawa, dotyczące zagrożenia
      epidemicznego.
13)   W roku akademickim 2019/2020 zajęcia lub grupy zajęć realizowane w formie praktyk
      zawodowych na studiach przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela oraz
      na studiach podyplomowych przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela   
     
rozpoczętych przed dniem 1 października 2019 r. i kończących się w roku akademickim
      2019/2020, mogą być realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
14)   W związku ze zmianą formy odbywania zajęć na formę zdalną dopuszcza się możliwość
      dostosowania warunków weryfikacji uzyskiwania efektów uczenia się określonej w sylabusie  
     
do zmienionej formy zajęć.
15)    Dostosowanie warunków weryfikacji uzyskiwania efektów uczenia się do zmienionej formy zajęć
      powinno zostać dokonane przez koordynatora przedmiotu w porozumieniu z uczestnikami zajęć
      lub Samorządem Studenckim, a ponadto powinno:
      a)   uwzględniać specyfikę wybranego narzędzia zdalnego nauczania;
      b)   zapewniać rzetelne sprawdzenie uzyskania wszystkich efektów uczenia się przewidzianych
          w sylabusie;
      c)   uzyskać akceptację osób sprawujących nadzór nad prawidłowym prowadzeniem procesu
          dydaktycznego, o których mowa w pkt. 9.
16)   Proces weryfikacji efektów uczenia się musi umożliwiać dokonywanie oceny osiągniętych efektów
      uczenia się związanych z danym przedmiotem/grupą zajęć.
17)   Weryfikację efektów uczenia się przeprowadza się z wykorzystaniem narzędzi informatycznych,
      wykluczających generowanie kosztów po stronie studenta, doktoranta, uczestnika studiów
      podyplomowych z tytułu użytkowania danego narzędzia informatycznego.
18)   Weryfikacji, o której mowa w pkt 17, dokonuje prowadzący zajęcia odpowiedzialny za weryfikację
      efektów uczenia się.
19)   Warunkiem przystąpienia przez studenta, doktoranta lub uczestnika studiów podyplomowych
      do weryfikacji, o której mowa w pkt 17 jest nawiązanie połączenia z egzaminatorem
      lub prowadzącym zajęcia dydaktyczne poprzez narzędzia informatyczne, o których mowa
      w pkt 17, w wyznaczonym przez niego terminie, uzgodnionym ze studentami co najmniej na 3 dni
      przed datą egzaminu lub zaliczenia.
20)    Przed przystąpieniem do weryfikacji, o której mowa w pkt 17, egzaminator lub prowadzący
      zajęcia dydaktyczne dokonuje sprawdzenia tożsamości studenta, doktoranta lub uczestnika
      studiów podyplomowych poprzez oględziny legitymacji studenckiej lub innego dokumentu
      tożsamości przy wykorzystaniu połączenia video.
21)   Rejestracja weryfikacji efektów uczenia się następuje poprzez sporządzenie, przez egzaminatora
      lub prowadzącego zajęcia dydaktyczne, protokołu z przebiegu egzaminu lub zaliczenia,
      z zastrzeżeniem pkt 22 i 27.
22)   Protokół, o którym mowa w pkt 21, powinien zwierać następujące dane: imię (imiona) i nazwisko
      egzaminatora lub osoby zaliczającej zajęcia dydaktyczne, datę przeprowadzenia egzaminu
      lub zaliczenia, nazwę przedmiotu, listę osób egzaminowanych lub przystępujących do zaliczenia
      i ewentualne uwagi dotyczące przebiegu egzaminu lub zaliczenia.
23)   Egzaminator lub prowadzący zajęcia organizuje egzamin lub zaliczenie online w sposób
      zapewniający samodzielność pracy studenta, doktoranta, uczestnika studiów podyplomowych
      lub innych form kształcenia oraz kontrolę jego przebiegu.
24)   W przypadku wystąpienia uzasadnionych wątpliwości egzaminatora lub prowadzącego zajęcia
      dydaktyczne co do samodzielności i obiektywności przebiegu egzaminu lub zaliczenia, egzamin
      lub zaliczenie mogą być przez niego przerwane.
25)   W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w pkt 24, egzaminator lub prowadzący
      zajęcia wyznacza kolejny termin. W stosunku do studenta, doktoranta lub uczestnika studiów
      podyplomowych, który naruszył przepisy wewnętrzne obowiązujące na Uniwersytecie dotyczące
      samodzielności pracy mają zastosowanie przepisy Zarządzenia Nr 5/2014 Rektora Uniwersytetu
      Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w Olsztynie z dnia 24 stycznia 2014 roku w sprawie
      określenia zakazanych form zachowania studentów, doktorantów oraz słuchaczy studiów
      podyplomowych i kursów podczas egzaminów lub zaliczeń.
26)   W przypadku przerwania połączenia na skutek problemów technicznych, w trakcie którego był
      przeprowadzany egzamin lub zaliczenie, egzaminator lub prowadzący zajęcia, decyduje
      o ewentualnej konieczności powtórzenia egzaminu lub zaliczenia w całości lub części albo jeśli
      uzna, że do momentu przerwania połączenia istniała możliwość weryfikacji założonych efektów
      uczenia się, wystawia ocenę uwzględniając przebieg egzaminu lub zaliczenia.
27)   Dokonywanie i dokumentowanie oceny osiągniętych efektów uczenia się następuje w sposób
      przyjęty na Uniwersytecie, z wykorzystaniem Uczelnianego Sytemu Obsługi Studiów.
28)   Na wniosek studenta, doktoranta lub uczestnika studiów podyplomowych, egzaminator lub
      prowadzący zajęcia zezwala na obecność w pomieszczeniu asystenta/tłumacza języka
      migowego, o ile wynika to z ustalonych wcześniej z Biurem ds. Osób Niepełnosprawnych
      warunków przeprowadzania egzaminu lub zaliczenia dostosowanych do potrzeb osób
      z niepełnosprawnościami z zachowaniem warunków bezpieczeństwa związanych ze stanem
      zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.
29)   W przypadku przeprowadzania komisyjnego zaliczenia ćwiczeń lub egzaminu komisyjnego,
      przepisy dotyczące przeprowadzania egzaminu dyplomowego, określone w § 2 stosuje się
      odpowiednio.
30)   Konsultacje pracowników ze studentami, doktorantami lub słuchaczami odbywają się w formie
      zdalnej z wykluczeniem możliwości bezpośredniego kontaktu.
31)   W przypadku przeprowadzania komisyjnego egzaminu doktorskiego z dyscypliny podstawowej
      i dodatkowej, przepisy dotyczące przeprowadzania egzaminu dyplomowego, określone w § 2
      stosuje się odpowiednio.
  
§ 2
1.   Egzaminy dyplomowe przeprowadza się z wykorzystaniem technologii informatycznych według
    następujących zasad:

    1)   Egzamin dyplomowy przeprowadza się z wykorzystaniem MS Teams.
    2)   Do obecności w trakcie egzaminu dyplomowego może być dopuszczona osoba wyznaczona
        przez dziekana, dyrektora Filii, dyrektora Szkoły Zdrowia Publicznego, niebędąca członkiem
        Komisji Egzaminu Dyplomowego (dalej Komisji), służąca wsparciem technicznym.
    3)   Przed przystąpieniem do egzaminu dyplomowego, przewodniczący Komisji dokonuje sprawdzenia
        tożsamości studenta poprzez oględziny legitymacji studenckiej lub innego dokumentu
        tożsamości przy wykorzystaniu połączenia video.
    4)   Egzamin dyplomowy jest rejestrowany w formie pliku audiovideo.
    5)   W celu przystąpienia do egzaminu dyplomowego student zobowiązany jest do:
        a)    zapewnienia na własny użytek urządzenia obsługującego MS Teams, wyposażonego
             w kamerę i mikrofon, oraz dostęp do sieci Internet, zapewniające odpowiednią jakość
             przekazu audio i wideo, z zastrzeżeniem pkt. 2,
        b)    złożenia wniosku do dziekana/dyrektora o zapewnienie warunków do przeprowadzenia
             egzaminu w pomieszczeniach Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
             w przypadku braku możliwości zapewnienia przez studenta warunków, o których mowa
             w pkt 1; w takim przypadku dziekan/dyrektor zapewnia warunki do przeprowadzenia
             egzaminu w pomieszczeniach Uniwersytetu z zachowaniem warunków bezpieczeństwa
             związanych ze stanem zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii,
        c)    przygotowania pomieszczenia, w którym będzie przebywał podczas egzaminu dyplomowego,
             w taki sposób, aby nie przebywała w nim żadna inna osoba, nie znajdowały się w nim żadne
             inne urządzenia multimedialne (w szczególności telefony, tablety itp.) z wyjątkiem
             urządzenia, za pośrednictwem którego będzie przeprowadzany egzamin. Na wniosek
             studenta, przewodniczący Komisji zezwala na obecność w pomieszczeniu innych osób,
             o ile wynika to z ustalonych wcześniej z Biurem ds. Osób Niepełnosprawnych warunków
             przeprowadzania egzaminu dyplomowego dostosowanych do potrzeb osób
             z niepełnosprawnościami, z zachowaniem warunków bezpieczeństwa związanych ze stanem
             zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii,
        d)    udostępnienia w trakcie trwania egzaminu dyplomowego dźwięku i obrazu (nie jest
             dopuszczalne wyłączanie kamery oraz wyłączanie lub wyciszanie mikrofonu)
             oraz nieprzerwanej obecności w kadrze kamery. Na żądanie Komisji student ma obowiązek
             udostępnić ekran swojego urządzenia.  
    6)   Stwierdzenie przez Komisję naruszenia warunków egzaminu dyplomowego, będącego
        następstwem zawinionego przez studenta działania, skutkuje przerwaniem egzaminu,
        z zastrzeżeniem pkt 7.
    7)   W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w pkt 6, Komisja wyznacza kolejny
        termin. W stosunku do studenta, który naruszył przepisy wewnętrzne obowiązujące na
        Uniwersytecie dotyczące samodzielności pracy, mają zastosowanie przepisy Zarządzenia
        Nr 5/2014 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w Olsztynie z dnia
        24 stycznia 2014 roku w sprawie określenia zakazanych form zachowania studentów,
        doktorantów oraz słuchaczy studiów podyplomowych i kursów podczas egzaminów
        lub zaliczeń.  
    8)   W przypadku przerwania połączenia pomiędzy studentem a Komisją w trakcie trwania egzaminu
        dyplomowego, wynikającego z działań niezależnych od studenta lub Komisji, należy niezwłocznie
        podjąć próbę wznowienia połączenia. W przypadku gdy wznowienie połączenia nie jest możliwe,
        egzamin należy powtórzyć w innym terminie.
    9)   Po przeprowadzeniu egzaminu dyplomowego i niezwłocznym ustaleniu oceny przez Komisję,
        student informowany jest o jego wyniku za pośrednictwem technologii informatycznej
        stosowanej do jego przeprowadzania.
   10) Plik zawierający nagranie z przebiegu egzaminu dyplomowego przechowuje się do czasu
        zatwierdzenia protokołu egzaminu dyplomowego przez wszystkich członków Komisji.
   11) Protokół egzaminu dyplomowego sporządzany jest niezwłocznie po zakończeniu egzaminu
        z możliwością zastosowania trybu obiegowego.
   12) W sprawach nieuregulowanych, decyzje podejmują, odpowiednio dziekan lub dyrektor.
2.  W stosunku do egzaminu dyplomowego, którego elementem jest część praktyczna lub występ
    artystyczny przepisy ust.1 nie mają zastosowania.
W takim przypadku egzamin dyplomowy
    przeprowadzany jest w siedzibie Uniwersytetu lub instytucji, w której odbywa się kształcenie
    o charakterze praktycznym, po uzyskaniu zgody o której mowa w § 1 pkt. 2 i z zachowaniem
    procedur stanowiących załączniki Nr 1 lub 2 do niniejszego zarządzenia.
 
 
§ 3
1.    Egzamin kończący studia podyplomowe przeprowadza się z wykorzystaniem technologii
     informatycznych według następujących zasad:
     1)   Egzamin kończący studia podyplomowe w czasie trwania zawieszenia zajęć dydaktycznych
         w uczelni przeprowadza się z wykorzystaniem narzędzi informatycznych, wykluczających
         generowanie kosztów po stronie uczestnika studiów podyplomowych z tytułu użytkowania
         danego narzędzia informatycznego.
     2)   Do obecności w trakcie egzaminu może być dopuszczona osoba wyznaczona przez
         dziekana/dyrektora niebędąca członkiem Komisji, służąca komisji wsparciem technicznym.
     3)   Przed przystąpieniem do egzaminu, Komisja dokonuje sprawdzenia tożsamości uczestnika
         studiów podyplomowych poprzez oględziny dokumentu tożsamości przy wykorzystaniu
        
połączenia video.
     4)   Egzamin jest rejestrowany w formie pliku audiovideo.
     5)   W celu przystąpienia do egzaminu uczestnik studiów podyplomowych zobowiązany jest do:
          a)    zapewnienia na własny użytek urządzenia obsługującego wykorzystywane narzędzie
               informatyczne, wyposażonego w kamerę i mikrofon, oraz dostęp do sieci Internet,
               zapewniające odpowiednią jakość przekazu audio i wideo, z zastrzeżeniem lit b,
          b)    złożenia wniosku do dziekana/dyrektora za pośrednictwem kierownika studiów
               podyplomowych o zapewnienie warunków do przeprowadzenia egzaminu
               w pomieszczeniach Uniwersytetu w przypadku braku możliwości zapewnienia przez
               uczestnika studiów podyplomowych warunków, o których mowa w lit a: w takim
               przypadku dziekan/dyrektor zapewnia warunki do przeprowadzenia egzaminu
               w pomieszczeniach Uniwersytetu z zachowaniem warunków bezpieczeństwa
               związanych ze stanem zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii,
          c)    przygotowania pomieszczenia, w którym będzie przebywał podczas egzaminu
               dyplomowego, w taki sposób, aby nie przebywała w nim żadna inna osoba, nie znajdowały
               się w nim żadne inne urządzenia multimedialne (w szczególności telefony, tablety itp.)
               z wyjątkiem urządzenia, za pośrednictwem którego będzie przeprowadzany egzamin.
               Na wniosek uczestnika studiów podyplomowych, przewodniczący Komisji zezwala na
               obecność w pomieszczeniu innych osób, o ile wynika to z ustalonych wcześniej z Biurem
               ds. Osób Niepełnosprawnych warunków przeprowadzania egzaminu dostosowanych
               do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, z zachowaniem warunków bezpieczeństwa
               związanych ze stanem zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii,
          d)    udostępnienia w trakcie trwania egzaminu dźwięku i obrazu (nie jest dopuszczalne
               wyłączanie kamery oraz wyłączanie lub wyciszanie mikrofonu) oraz nieprzerwanie
               znajdować się w kadrze kamery. Na żądanie Komisji uczestnik studiów podyplomowych
               ma obowiązek udostępnić ekran swojego urządzenia.  
     6)   Stwierdzenie przez Komisję naruszenia warunków egzaminu, będącego następstwem
         zawinionego przez uczestnika studiów podyplomowych działania, skutkuje przerwaniem
         egzaminu, z zastrzeżeniem pkt 7.
     7)   W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w pkt. 6, Komisja wyznacza kolejny
         termin. W stosunku do uczestnika studiów podyplomowych, który naruszył przepisy
         wewnętrzne obowiązujące na Uniwersytecie dotyczące samodzielności pracy, mają
         zastosowanie przepisy Zarządzenia Nr 5/2014 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego
         w Olsztynie w Olsztynie z dnia 24 stycznia 2014 roku w sprawie określenia zakazanych form
         zachowania studentów, doktorantów oraz słuchaczy studiów podyplomowych i kursów
         podczas egzaminów lub zaliczeń.
     8)   W przypadku przerwania połączenia pomiędzy uczestnikiem studiów podyplomowych a Komisją
         w trakcie trwania egzaminu, wynikającego z działań niezależnych od uczestnika studiów
         podyplomowych lub Komisji, należy niezwłocznie podjąć próbę wznowienia połączenia.
         W przypadku gdy wznowienie połączenia nie jest możliwe, egzamin należy powtórzyć
         w innym terminie.
     9)   Po przeprowadzeniu egzaminu i niezwłocznym ustaleniu oceny przez Komisję, uczestnik
         studiów podyplomowych informowany jest o jego o wyniku za pośrednictwem technologii
         informatycznej stosowanej do jego przeprowadzania.
   10)   Plik zawierający nagranie z przebiegu egzaminu przechowuje się do czasu zatwierdzenia
         protokołu egzaminu przez wszystkich członków Komisji.
   11)   Protokół egzaminu sporządzany jest niezwłocznie po zakończeniu egzaminu z możliwością
         zastosowania trybu obiegowego. 
   12)   W sprawach nieuregulowanych, decyzje podejmują, odpowiednio dziekan lub dyrektor
         w porozumieniu z kierownikiem studiów podyplomowych.
2.  W stosunku do egzaminu kończącego studia podyplomowe, którego elementem jest część
    praktyczna lub występ artystyczny przepisy ust. 1 nie mają zastosowania. W takim przypadku
    egzamin kończący przeprowadzany jest w siedzibie Uniwersytetu lub instytucji, w której odbywa
    się kształcenie o charakterze praktycznym, po uzyskaniu zgody o której mowa w § 1 pkt. 2
    i z zachowaniem procedur stanowiących załączniki Nr 1 lub 2 do niniejszego zarządzenia.

§ 4
W innych obszarach funkcjonowania Uniwersytetu wprowadza się następujące zasady:
1. Dotyczące świadczenia pracy w administracji:

     1)   Przywraca się sposób świadczenia pracy przez pracowników niebędących nauczycielami
        akademickimi zgodnie z obowiązującymi ich warunkami świadczenia pracy przy zapewnieniu
        bezpiecznych warunków pracy, uwzględniających aktualny stan zagrożenia dla zdrowia
        pracowników oraz obowiązujące przepisy prawa określające zasady świadczenia pracy.
 
    2)   W przypadku czasowego braku możliwości wypełnienia warunków, o których mowa w pkt 1,
        kierownicy poszczególnych jednostek określają formę świadczenia pracy.
2. Dotyczące funkcjonowania Biblioteki Uniwersyteckiej:
    1)   Dopuszcza się korzystanie z wypożyczalni w Bibliotece Uniwersyteckiej. Zasady korzystania
        z wypożyczalni określa Załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.
    2)   Zawiesza się korzystanie ze zbiorów Biblioteki Uniwersyteckiej w jej siedzibie oraz
        we wszystkich jej oddziałach i czytelniach.
3.  Dotyczące konferencji, imprez i innych wydarzeń oraz wyjazdów i przyjazdów:
    1)   Odwołuje się wszelkie konferencje, imprezy o charakterze ogólnouczelnianym, wydziałowym,
        sportowym oraz inne wydarzenia organizowane przez Uniwersytet i na terenie Uniwersytetu
        z wyłączeniem organizowanych w formie on-line.
    2)   Zakazuje się organizacji wszelkich konferencji, imprez o charakterze ogólnouczelnianym,
        wydziałowym, sportowym oraz innych wydarzeń organizowanych przez Uniwersytet i na terenie
        Uniwersytetu z wyłączeniem organizowanych w formie online.
    3)   Wstrzymuje się wszelkie wyjazdy służbowe zagraniczne oraz udział w konferencjach krajowych
        pracowników, doktorantów oraz studentów Uniwersytetu, a wyjazdy służbowe krajowe
        ogranicza się do bezwzględnie koniecznych.
    4)   Wstrzymuje się przyjazdy do Uniwersytetu gości zagranicznych.
4.  Dotyczące funkcjonowania obiektów sportowych:
    1)   Obiekty sportowe Uniwersytetu mogą być użytkowane z zachowaniem zasad określonych
         w aktualnie obowiązujących przepisach powszechnych.
5.  Dotyczące prowadzenia działalności sekcji sportowych, agend i klubów studenckich oraz lokali
    gastronomicznych:
    1)   Wznawia się działalność sekcji sportowych oraz lokali gastronomicznych z zachowaniem zasad
         określonych w aktualnie obowiązujących przepisach powszechnych.
    2)   Utrzymuje się zakaz prowadzenia działalności agend i klubów studenckich.
6. Dotyczące zakwaterowania w domach studenckich:
    1)   Wznawia się kwaterowanie studentów w domach studenckich na podstawie imiennego wykazu
         studentów sporządzonego przez dziekanów lub dyrektora Szkoły Zdrowia Publicznego przy
         zapewnieniu bezpiecznych warunków zamieszkania, uwzględniających aktualny stan zagrożenia
         dla zdrowia studentów.
    2)   Wprowadza się zakaz odwiedzin przez gości zewnętrznych.
 
§ 5
1.    Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 25 maja 2020 roku i obowiązuje do odwołania.
2.    Z dniem 24 maja 2020 r. traci moc zarządzenie Nr 35/2020 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-
     Mazurskiego w Olsztynie z dnia 16 marca 2020 roku w sprawie organizacji pracy w Uniwersytecie
     Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie w warunkach zagrożenia epidemicznego (ze zm.) i Nr 37/2020
     Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 26 marca 2020 roku w sprawie
     zmian w funkcjonowaniu Uczelni w warunkach stanu epidemii wywołanej koronawirusem
     SARS-CoV-2 (ze zm.).
  
 
Rektor
 
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI

 

Informacje o dokumencie:
Jednostka:
Biuro Rektora
Wytworzył:
prof. dr hab. Ryszard Górecki - Rektor
Opublikował:
Zofia Konopka
Data wytworzenia:
22.05.2020
Data publikacji:
22.05.2020 11:41
Data aktualizacji:
17.06.2020 11:51
Liczba wyświetleń:
13055
Historia aktualizacjiDrukuj ten dokument
ZałącznikRozmiar
Zal1Zarz45.doc139 KB
Zal2Zarz45.doc154 KB
Zal3Zarz45.docx28.52 KB
Zarz45.pdf629.89 KB