- menu przedmiotowe
- Status prawny
- Władze Uniwersytetu
- Wewnętrzne akty prawne
- Działalność Uniwersytetu
- Struktura organizacyjna
- Doktoraty i habilitacje
- Ogłoszenia i komunikaty
- Konkursy na stanowiska nauczycieli akademickich
- Oferty zatrudnienia w projektach
- Baza dokumentów
- Regulaminy
- Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa
- Studia i studenci
- Programy studiów
- Oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej
- dostęp do informacji
- obsługa biuletynu UWM
Nr 91/2016 z dnia 29 sierpnia 2016 roku w sprawie zmian w Regulaminie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
Zarządzenie Nr 91/2016
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 29 sierpnia 2016 roku
w sprawie zmian w Regulaminie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
Działając na podstawie § 17 ust. 7 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (przyjętego Uchwałą Nr 785 Senatu UWM w Olsztynie z dnia 25 listopada 2011 roku w sprawie Statutu Uniwersytetu z późn. zm.), zarządza się, co następuje:
§ 1
W Regulaminie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, wprowadzonym Zarządzeniem
Nr 1/2014 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 2 stycznia 2014 r.
w sprawie Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (z późn. zm.), zwanego dalej Regulaminem, wprowadza się następujące zmiany:
Nr 1/2014 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 2 stycznia 2014 r.
w sprawie Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (z późn. zm.), zwanego dalej Regulaminem, wprowadza się następujące zmiany:
1) w Regulaminie i jego załącznikach wszędzie tam, gdzie jest mowa o „Biurze ds. Socjalnych”
zastępuje się ten tekst sformułowaniem „jednostka właściwa ds. socjalnych”;
zastępuje się ten tekst sformułowaniem „jednostka właściwa ds. socjalnych”;
2) § 2 ust. 2 pkt 9 lit. c) otrzymuje brzmienie:
„c) przebywający na urlopie macierzyńskim, wychowawczym lub rodzicielskim,”;
„c) przebywający na urlopie macierzyńskim, wychowawczym lub rodzicielskim,”;
3) § 2 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Do Regulaminu dołącza się załączniki stanowiące jego integralną część.”;
4) w § 2 ust. 2 po pkt. 14 dodaje się pkt 15 o brzmieniu:
„15) zdarzenie losowe – nadzwyczajna i nieprzewidywalna sytuacja, która nie byłaby możliwa
do uniknięcia nawet przy dołożeniu należytej staranności, będąca jednocześnie sytuacją
niezależną od woli wnioskodawcy.”;
5) § 3 ust. 6 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„3. Do Regulaminu dołącza się załączniki stanowiące jego integralną część.”;
4) w § 2 ust. 2 po pkt. 14 dodaje się pkt 15 o brzmieniu:
„15) zdarzenie losowe – nadzwyczajna i nieprzewidywalna sytuacja, która nie byłaby możliwa
do uniknięcia nawet przy dołożeniu należytej staranności, będąca jednocześnie sytuacją
niezależną od woli wnioskodawcy.”;
5) § 3 ust. 6 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) cele socjalne – finansowane z Funduszu Socjalnego:
a) dofinansowanie wypoczynku organizowanego we własnym zakresie,
b) dofinansowanie zorganizowanego wypoczynku dzieci i młodzieży,
c) dofinansowanie leczenia sanatoryjnego lub uczestnictwa w turnusie rehabilitacyjnym,
d) pomoc finansową i rzeczową;”;
6) § 3 ust. 6 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) cele kulturalne i sportowo-rekreacyjne – finansowane z Funduszu Kulturalno-Rekreacyjnego:
a) udział w imprezach kulturalnych i sportowo-rekreacyjnych o charakterze masowym,
„3) cele kulturalne i sportowo-rekreacyjne – finansowane z Funduszu Kulturalno-Rekreacyjnego:
a) udział w imprezach kulturalnych i sportowo-rekreacyjnych o charakterze masowym,
b) wycieczki krajowe i zagraniczne,
c) zajęcia sportowo-rekreacyjno-rehabilitacyjne,
d) świadczenia rzeczowe dla dzieci,
e) pozostałą działalność kulturalną;”;
7) § 3 ust. 9 zdanie 1 otrzymuje brzmienie:
„9. Preliminarz i Prowizorium przedstawia i zatwierdza Rektor w uzgodnieniu z działającymi
w Uczelni związkami zawodowymi.”;
w Uczelni związkami zawodowymi.”;
8) § 3 ust. 10 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) wysokość pozostającego do spłaty zadłużenia wobec Funduszu wynikającego z wcześniej
zawartych ugód i prawomocnych orzeczeń sądowych, według stanu na dzień 31 grudnia
poprzedniego roku,”;
zawartych ugód i prawomocnych orzeczeń sądowych, według stanu na dzień 31 grudnia
poprzedniego roku,”;
9) § 4 ust. 6 skreśla się, a dotychczasowe ust. 7-9 przenumerowuje się na ust. 6-8;
10) § 5 ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
10) § 5 ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) pracownicy Uczelni, z wyjątkiem osób przebywających w ciągu całego danego roku
kalendarzowego na urlopie bezpłatnym niezwiązanym z rodzicielstwem,”;
kalendarzowego na urlopie bezpłatnym niezwiązanym z rodzicielstwem,”;
11) § 5 ust. 3 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) do końca roku kalendarzowego, w którym kończą 18 lat, z zastrzeżeniem pkt. 2-3,”;
12) § 5 ust. 9 i 10 otrzymują brzmienie:
12) § 5 ust. 9 i 10 otrzymują brzmienie:
„9. Wniosek, o którym mowa w ust. 8 pkt. 3 składa w jednostce właściwej ds. socjalnych osoba,
o której mowa:
o której mowa:
1) w § 2 ust. 2 pkt. 7 lit. a – samodzielnie wraz z oświadczeniem o braku uprawnień
do korzystania z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w innym zakładzie pracy, kopią
świadectwa pracy potwierdzającego odejście z pracy w Fundacji im. Michała Oczapowskiego
z powodu nabycia uprawnień emerytalnych, dokumentów dotyczących bezpośredniego
przejścia na pobieranie świadczeń emerytalnych i pobierania ich bez przerwy do dnia złożenia
wniosku wraz z oświadczeniem, że nie podjął pracy w tym czasie na podstawie stosunku
pracy,
do korzystania z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w innym zakładzie pracy, kopią
świadectwa pracy potwierdzającego odejście z pracy w Fundacji im. Michała Oczapowskiego
z powodu nabycia uprawnień emerytalnych, dokumentów dotyczących bezpośredniego
przejścia na pobieranie świadczeń emerytalnych i pobierania ich bez przerwy do dnia złożenia
wniosku wraz z oświadczeniem, że nie podjął pracy w tym czasie na podstawie stosunku
pracy,
2) w § 2 ust. 2 pkt. 7 lit. b – samodzielnie wraz z oświadczeniem o utrzymywaniu się wyłącznie
z renty rodzinnej po pracowniku lub byłym pracowniku Uczelni oraz kopią decyzji o przyznaniu
renty rodzinnej lub o braku uprawnień do renty rodzinnej i oświadczeniem o nie posiadaniu
innych dochodów. Składając wniosek należy dołączyć oświadczenie o dochodach,
zaświadczenie z ZUS o wysokości pobieranych świadczeń oraz zaświadczenie
z Urzędu Skarbowego o uzyskanych przychodach w poprzednim roku podatkowym
(dopuszcza się złożoną deklarację PIT za wymieniony okres),
z renty rodzinnej po pracowniku lub byłym pracowniku Uczelni oraz kopią decyzji o przyznaniu
renty rodzinnej lub o braku uprawnień do renty rodzinnej i oświadczeniem o nie posiadaniu
innych dochodów. Składając wniosek należy dołączyć oświadczenie o dochodach,
zaświadczenie z ZUS o wysokości pobieranych świadczeń oraz zaświadczenie
z Urzędu Skarbowego o uzyskanych przychodach w poprzednim roku podatkowym
(dopuszcza się złożoną deklarację PIT za wymieniony okres),
3) w ust. 1 pkt. 4 – samodzielnie lub przez opiekuna prawnego. Składając wniosek należy
dołączyć oświadczenie o dochodach, zaświadczenie z ZUS o wysokości pobieranych
świadczeń oraz zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o uzyskanych przychodach
w poprzednim roku podatkowym (dopuszcza się złożoną deklarację PIT za wymieniony okres).
dołączyć oświadczenie o dochodach, zaświadczenie z ZUS o wysokości pobieranych
świadczeń oraz zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o uzyskanych przychodach
w poprzednim roku podatkowym (dopuszcza się złożoną deklarację PIT za wymieniony okres).
10. Tracą uprawnienia do korzystania ze świadczeń i usług finansowanych z Funduszu osoby
wymienione w ust. 1 pkt. 4 oraz w § 2 ust. 2 pkt. 7 lit. b – w przypadku zawarcia związku
małżeńskiego lub uzyskiwania oprócz renty rodzinnej i ewentualnych świadczeń z Funduszu
innych własnych przychodów powyżej kwoty wolnej od podatku dochodowego.”;
wymienione w ust. 1 pkt. 4 oraz w § 2 ust. 2 pkt. 7 lit. b – w przypadku zawarcia związku
małżeńskiego lub uzyskiwania oprócz renty rodzinnej i ewentualnych świadczeń z Funduszu
innych własnych przychodów powyżej kwoty wolnej od podatku dochodowego.”;
13) § 5 ust. 12 otrzymuje brzmienie:
„12. Jednostka właściwa ds. socjalnych w porozumieniu z jednostką właściwą ds. kadr prowadzi
i aktualizuje imienne listy osób, o których mowa w ust. 1 i 2.”;
14) § 6 ust. 6 otrzymuje brzmienie:
i aktualizuje imienne listy osób, o których mowa w ust. 1 i 2.”;
14) § 6 ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„6. W szczególnie uzasadnionych przypadkach losowych właściwa komisja wymieniona w:
1) § 4 ust. 3 może przyznać niektóre świadczenia dzieciom osoby, o której mowa w ust. 5,
2) § 4 ust. 3 pkt. 1 może przyznać świadczenie, o którym mowa w § 8 ust. 2 pkt. 2 osobie,
o której mowa w ust. 5.”;
o której mowa w ust. 5.”;
15) w § 6 dodaje się ust. 8 i 9 w brzmieniu:
„8. W przypadku konieczności dołączenia do wniosku o udzielenie świadczenia z Funduszu
dodatkowych dokumentów poświadczających zajście zdarzenia, potwierdzających
dochodowość lub poniesienie kosztów, dokumenty te wystawione na wnioskodawcę lub osobę
pozostającą z wnioskodawcą we wspólnym gospodarstwie domowym składa się w formie
oryginałów lub poświadczonych urzędowo kopii, z zastrzeżeniem ust. 9.
dodatkowych dokumentów poświadczających zajście zdarzenia, potwierdzających
dochodowość lub poniesienie kosztów, dokumenty te wystawione na wnioskodawcę lub osobę
pozostającą z wnioskodawcą we wspólnym gospodarstwie domowym składa się w formie
oryginałów lub poświadczonych urzędowo kopii, z zastrzeżeniem ust. 9.
9. W przypadku dofinasowania, o którym mowa w § 19 ust. 4 pkt. 6 dokumentami
poświadczającymi uczestnictwo w imprezie są bilety wstępu z dołączonymi fakturami
lub paragonami potwierdzającymi ich zakup.”;
poświadczającymi uczestnictwo w imprezie są bilety wstępu z dołączonymi fakturami
lub paragonami potwierdzającymi ich zakup.”;
16) § 7 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Postępowanie w sprawach przyznawania świadczeń z Funduszu rozpoczyna się z chwilą
złożenia pisemnego wniosku przez osobę uprawnioną. Nie dotyczy to świadczeń z Funduszu
Kulturalno-Rekreacyjnego przyznawanych na wniosek pisemny lub na wniosek ustny,
umożliwiający utworzenie listy chętnych, na której wnioskodawca składa swój podpis.”;
złożenia pisemnego wniosku przez osobę uprawnioną. Nie dotyczy to świadczeń z Funduszu
Kulturalno-Rekreacyjnego przyznawanych na wniosek pisemny lub na wniosek ustny,
umożliwiający utworzenie listy chętnych, na której wnioskodawca składa swój podpis.”;
17) § 7 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. W oświadczeniu o przychodach należy uwzględnić wszystkie przychody, bez względu na tytuł
i źródło ich uzyskania, włącznie z: przychodami pochodzącymi z Unii Europejskiej, umów zlecenia
lub o dzieło, otrzymywanych alimentów, stypendiów doktoranckich, emerytur i rent, dodatków
mieszkaniowych, dochodów z gospodarstwa rolnego, dochodów z prowadzonej działalności
gospodarczej, przychodów z tytułu najmu lub dzierżawy, zasiłków dla bezrobotnych, zasiłków
rodzinnych i świadczeń udzielonych z Funduszu - z odliczeniem wypłaconych alimentów.”;
i źródło ich uzyskania, włącznie z: przychodami pochodzącymi z Unii Europejskiej, umów zlecenia
lub o dzieło, otrzymywanych alimentów, stypendiów doktoranckich, emerytur i rent, dodatków
mieszkaniowych, dochodów z gospodarstwa rolnego, dochodów z prowadzonej działalności
gospodarczej, przychodów z tytułu najmu lub dzierżawy, zasiłków dla bezrobotnych, zasiłków
rodzinnych i świadczeń udzielonych z Funduszu - z odliczeniem wypłaconych alimentów.”;
18) § 7 ust. 7 otrzymuje brzmienie:
„7. Komisja odmawia udzielenia świadczenia z Funduszu osobie uprawnionej, która w składanym
wniosku złożyła nieprawdziwe oświadczenie, z zastrzeżeniem § 6 ust. 6.”;
wniosku złożyła nieprawdziwe oświadczenie, z zastrzeżeniem § 6 ust. 6.”;
19) § 7 ust. 9 otrzymuje brzmienie:
„9. Od decyzji komisji wnioskodawcom przysługuje odwołanie, które rozpatruje Rektor
w porozumieniu z prezydiami lub zarządami właściwych związków zawodowych.”;
w porozumieniu z prezydiami lub zarządami właściwych związków zawodowych.”;
20) w § 8 ust. 2 pkt 2 lit. c słowo „pogrzebu” zastępuje się słowem „pochówku”;
21) w § 8 ust. 5 słowo „dochód” zastępuje się słowem „przychód”;
22) § 10 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Udzielenie zapomogi z powodu zgonu członka najbliższej rodziny oraz zgonu pracownika lub
byłego pracownika wymaga okazania odpisu aktu zgonu oraz spełnienia przez osobę ubiegającą
się o zapomogę przynajmniej jednego z następujących warunków:
byłego pracownika wymaga okazania odpisu aktu zgonu oraz spełnienia przez osobę ubiegającą
się o zapomogę przynajmniej jednego z następujących warunków:
1) pozostawania we wspólnym gospodarstwie domowym z osobą zmarłą,
2) pokrycia kosztów pochówku, co potwierdzą oryginały faktur lub ich urzędowo potwierdzone
kopie wystawione na daną osobę.
kopie wystawione na daną osobę.
Wnioski o udzielenie tej zapomogi mogą być składane w przeciągu sześciu miesięcy od daty
zdarzenia.”;
zdarzenia.”;
23) § 10 ust. 5 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) zapomoga z tytułu zgonu pracownika lub byłego pracownika przysługuje uprawnionemu do
świadczeń z Funduszu współmałżonkowi lub dzieciom osoby zmarłej – po okazaniu oryginałów
faktur lub ich urzędowo potwierdzonych kopii wykazujących poniesione przez osobę ubiegającą
się o zapomogę koszty związane z pochówkiem,”;
świadczeń z Funduszu współmałżonkowi lub dzieciom osoby zmarłej – po okazaniu oryginałów
faktur lub ich urzędowo potwierdzonych kopii wykazujących poniesione przez osobę ubiegającą
się o zapomogę koszty związane z pochówkiem,”;
24) § 11 ust. 2 i 3 otrzymują brzmienie:
„2. Komisją właściwą do kontroli procedury przyznawania dofinansowania do wypoczynku
i rozpatrywania odwołań jest Komisja Wypoczynkowo-Rekreacyjna. Szczegółowy zakres działań
Komisji określa jej regulamin.
i rozpatrywania odwołań jest Komisja Wypoczynkowo-Rekreacyjna. Szczegółowy zakres działań
Komisji określa jej regulamin.
3. Dofinansowanie do wypoczynku udzielane jest osobom uprawnionym, które w danym roku,
po terminowym złożeniu wniosku, będą korzystały:
po terminowym złożeniu wniosku, będą korzystały:
1) z wypoczynku organizowanego we własnym zakresie, lub
2) ze zorganizowanego wypoczynku letniego lub zimowego dzieci.”;
25) § 11 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„2. „Wnioski o dofinansowanie wypoczynku, których wzory stanowią załączniki do Regulaminu
(Załącznik Nr 14 „Wniosek o przyznanie dofinansowania do zorganizowanego wypoczynku dzieci
i młodzieży”, Załącznik Nr 15 „Wniosek o przyznanie dofinansowania do wypoczynku
organizowanego we własnym zakresie – P”, Załącznik Nr 16 „Wniosek o przyznanie
dofinansowania do wypoczynku organizowanego we własnym zakresie – ER”), finansowane
ze środków Funduszu danego roku kalendarzowego należy złożyć w jednostce właściwej
ds. socjalnych najpóźniej do dnia 30 listopada. Pracownik tej jednostki, przyjmując wnioski,
przyjmuje również oświadczenia o przychodach za rok poprzedni, wnioskodawcy i osób
pozostających z nim we wspólnym gospodarstwie domowym, pozwalające określić średni
miesięczny przychód w gospodarstwie domowym przypadający na jedną osobę. W przypadku
osób prowadzących działalność gospodarczą oraz rolniczą, należy na wniosku wykazać całoroczny
dochód wynikający z prowadzenia tej działalności.”;
(Załącznik Nr 14 „Wniosek o przyznanie dofinansowania do zorganizowanego wypoczynku dzieci
i młodzieży”, Załącznik Nr 15 „Wniosek o przyznanie dofinansowania do wypoczynku
organizowanego we własnym zakresie – P”, Załącznik Nr 16 „Wniosek o przyznanie
dofinansowania do wypoczynku organizowanego we własnym zakresie – ER”), finansowane
ze środków Funduszu danego roku kalendarzowego należy złożyć w jednostce właściwej
ds. socjalnych najpóźniej do dnia 30 listopada. Pracownik tej jednostki, przyjmując wnioski,
przyjmuje również oświadczenia o przychodach za rok poprzedni, wnioskodawcy i osób
pozostających z nim we wspólnym gospodarstwie domowym, pozwalające określić średni
miesięczny przychód w gospodarstwie domowym przypadający na jedną osobę. W przypadku
osób prowadzących działalność gospodarczą oraz rolniczą, należy na wniosku wykazać całoroczny
dochód wynikający z prowadzenia tej działalności.”;
26) przestawia się kolejność i zmienia numerację §§ 12 i 13;
27) w § 12 Wypoczynek organizowany we własnym zakresie
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Osoby wymienione w § 5 ust. 1 pkt. 1-3 mogą otrzymać dofinansowanie do wypoczynku
organizowanego we własnym zakresie po rozpatrzeniu terminowo złożonego wniosku,
a w przypadku osób wymienionych w § 5 ust. 1 pkt. 1, jeżeli w danym roku kalendarzowym
przysługująca im długość urlopu na to pozwala, dodatkowo po zaplanowaniu urlopu
wypoczynkowego obejmującego przynajmniej 14 kolejnych dni kalendarzowych w danym roku
(łącznie z dniami wolnymi od pracy). Wysokość dofinansowania określa załącznik
do Regulaminu (Załącznik Nr 6 „Dofinansowanie wypoczynku organizowanego we własnym
zakresie”).”,
organizowanego we własnym zakresie po rozpatrzeniu terminowo złożonego wniosku,
a w przypadku osób wymienionych w § 5 ust. 1 pkt. 1, jeżeli w danym roku kalendarzowym
przysługująca im długość urlopu na to pozwala, dodatkowo po zaplanowaniu urlopu
wypoczynkowego obejmującego przynajmniej 14 kolejnych dni kalendarzowych w danym roku
(łącznie z dniami wolnymi od pracy). Wysokość dofinansowania określa załącznik
do Regulaminu (Załącznik Nr 6 „Dofinansowanie wypoczynku organizowanego we własnym
zakresie”).”,
b) w ust. 2 po początkowych słowach „Uprawnione dzieci mogą” wstawia się przecinek;
28) w § 13 Zorganizowany wypoczynek dzieci
a) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Wypłata przyznanych świadczeń następuje w ciągu 30. dni od dnia spełnienia warunku,
o którym mowa w ust. 1 pkt. 3. W przypadku faktur wystawionych poza terenem kraju,
do celów rozliczeniowych, obowiązuje przelicznik walutowy z dnia wystawienia faktury,
podany w tabeli A kursów średnich walut obcych (tabelę ogłasza NBP). Należy dołączyć
tłumaczenie faktur na język polski.”,
o którym mowa w ust. 1 pkt. 3. W przypadku faktur wystawionych poza terenem kraju,
do celów rozliczeniowych, obowiązuje przelicznik walutowy z dnia wystawienia faktury,
podany w tabeli A kursów średnich walut obcych (tabelę ogłasza NBP). Należy dołączyć
tłumaczenie faktur na język polski.”,
b) w ust. 4 zwrot „dwa razy” zastępuje się słowem „dwukrotnie”;
29) w § 15 ust. 3 ostatnie zdanie otrzymuje brzmienie:
„Uruchomienie zabezpieczenia następuje, gdy zwłoka w płatności rat pożyczki przekracza okres
dwóch miesięcy.”;
dwóch miesięcy.”;
30) § 15 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„5. Osoba ubiegająca się o pożyczkę składa w jednostce właściwej ds. socjalnych wniosek
o udzielenie pożyczki, którego wzór stanowi załącznik do Regulaminu (Załącznik Nr 17 „Wniosek
o udzielenie pożyczki”) wraz z wymaganymi dokumentami. Pracownik przyjmujący wniosek kopiuje
oryginały przedstawionych dokumentów i potwierdza kopie za zgodność z oryginałem. Na wniosku
o pożyczkę potwierdza kompletność załączników, a na kopii wniosku zwracanej wnioskodawcy
potwierdza przyjęcie dokumentów. W uzasadnionych przypadkach pracownik jednostki właściwej
ds. socjalnych może zażądać od wnioskodawcy dokumentów uzupełniających lub złożenia
wyjaśnień na piśmie.”;
o udzielenie pożyczki, którego wzór stanowi załącznik do Regulaminu (Załącznik Nr 17 „Wniosek
o udzielenie pożyczki”) wraz z wymaganymi dokumentami. Pracownik przyjmujący wniosek kopiuje
oryginały przedstawionych dokumentów i potwierdza kopie za zgodność z oryginałem. Na wniosku
o pożyczkę potwierdza kompletność załączników, a na kopii wniosku zwracanej wnioskodawcy
potwierdza przyjęcie dokumentów. W uzasadnionych przypadkach pracownik jednostki właściwej
ds. socjalnych może zażądać od wnioskodawcy dokumentów uzupełniających lub złożenia
wyjaśnień na piśmie.”;
31) § 15 ust. 10 otrzymuje brzmienie:
„10. W przypadku, gdy ustał stosunek pracy poręczyciela z Uczelnią, pożyczkobiorca w terminie
dwóch miesięcy zobowiązany jest ustanowić nowego poręczyciela, spełniającego warunki,
o których mowa w ust. 7-8.”;
dwóch miesięcy zobowiązany jest ustanowić nowego poręczyciela, spełniającego warunki,
o których mowa w ust. 7-8.”;
32) § 15 ust. 15 otrzymuje brzmienie:
„15. Komisja odmawia przyjęcia poręczenia udzielonego przez osobę, której stan majątkowy
i dotychczasowe zobowiązania uniemożliwiają faktyczne zabezpieczenie spłaty udzielonej
pożyczki.”;
i dotychczasowe zobowiązania uniemożliwiają faktyczne zabezpieczenie spłaty udzielonej
pożyczki.”;
33) § 15 ust. 17 otrzymuje brzmienie:
„17. Podpisanie umowy pożyczki przez pożyczkobiorcę, Rektora i poręczycieli następuje
po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o pożyczkę. Egzemplarze umowy otrzymują: Pożyczkobiorca
oraz – na wniosek – poręczyciele.”;
po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o pożyczkę. Egzemplarze umowy otrzymują: Pożyczkobiorca
oraz – na wniosek – poręczyciele.”;
34) § 15 ust. 24 otrzymuje brzmienie:
„24. Nieruchomość budynkowa, na której ustanowiono hipotekę, musi być na czas trwania umowy
pożyczki ubezpieczona, a pożyczkobiorca-ubezpieczający winien dokonać na rzecz Uczelni cesji
praw do wypłaty odszkodowania z zawartej umowy ubezpieczenia od ryzyka pożaru i innych
zdarzeń losowych. Pożyczkobiorca do czasu ostatecznej spłaty pożyczki jest zobowiązany
na bieżąco dostarczać do jednostki właściwej ds. socjalnych oryginały kolejnych polis
ubezpieczanej nieruchomości stanowiącej przedmiot zabezpieczenia. Brak ubezpieczenia
nieruchomości na kolejne okresy będzie skutkowało natychmiastową wymagalnością spłaty
pożyczki.”;
pożyczki ubezpieczona, a pożyczkobiorca-ubezpieczający winien dokonać na rzecz Uczelni cesji
praw do wypłaty odszkodowania z zawartej umowy ubezpieczenia od ryzyka pożaru i innych
zdarzeń losowych. Pożyczkobiorca do czasu ostatecznej spłaty pożyczki jest zobowiązany
na bieżąco dostarczać do jednostki właściwej ds. socjalnych oryginały kolejnych polis
ubezpieczanej nieruchomości stanowiącej przedmiot zabezpieczenia. Brak ubezpieczenia
nieruchomości na kolejne okresy będzie skutkowało natychmiastową wymagalnością spłaty
pożyczki.”;
35) § 15 ust. 27 pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) nie zachowania warunków określonych w ust. 24 lub w § 18 ust. 1 pkt. 3,”;
36) § 15 ust. 33 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) brak możliwości wyegzekwowania zadłużenia od poręczycieli pożyczki i spadkobierców
zmarłego pożyczkobiorcy”;
zmarłego pożyczkobiorcy”;
37) § 18 ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) uzupełnienie wkładu własnego na budowę lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną
nieruchomość. Do wniosku należy dołączyć umowę o budowę lokalu mieszkalnego lub inny
dokument, z którego wynika, że wnioskodawca będzie miał prawo własności lub współwłasności
do lokalu, a także potwierdzenie dokonanej wpłaty udziału własnego, w wysokości co najmniej
15% wartości lokalu,”;
nieruchomość. Do wniosku należy dołączyć umowę o budowę lokalu mieszkalnego lub inny
dokument, z którego wynika, że wnioskodawca będzie miał prawo własności lub współwłasności
do lokalu, a także potwierdzenie dokonanej wpłaty udziału własnego, w wysokości co najmniej
15% wartości lokalu,”;
38) w § 18 ust. 1 pkt 6 końcową kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje pkt 7 w brzmieniu:
7) uzupełnienie wkładu własnego przeznaczonego na zakup od spółdzielni lub Towarzystwa
Budownictwa Społecznego (TBS) prawa własności do lokalu mieszkalnego z minimalnym 30%
wkładem własnym i wieloletnią spłatą ratalną pozostałej wartości lokalu. Do wniosku należy
dołączyć umowę sprzedaży lokalu mieszkalnego (ewentualnie przedwstępną umowę sprzedaży
lokalu mieszkalnego) na wymienionych warunkach, z której będzie wynikało, że wnioskodawcy
będzie przysługiwać prawo własności lub współwłasności do lokalu oraz w której będzie
wskazana wysokość wkładu własnego – wyrażona kwotowo oraz procentowo w odniesieniu
do wartości całego lokalu – a w przypadku kiedy kwota pożyczki będzie niższa od kwoty
wymaganego wkładu własnego, także potwierdzenie możliwości samodzielnego uzupełnienia
brakującego wkładu własnego przez wnioskodawcę. W przypadku przedwstępnej umowy
sprzedaży lokalu, środki z przyznanej pożyczki zostaną uruchomione po dostarczeniu
do jednostki właściwej ds. socjalnych umowy sprzedaży lokalu mieszkalnego zawartej
na warunkach wskazanych w umowie przedwstępnej.”
7) uzupełnienie wkładu własnego przeznaczonego na zakup od spółdzielni lub Towarzystwa
Budownictwa Społecznego (TBS) prawa własności do lokalu mieszkalnego z minimalnym 30%
wkładem własnym i wieloletnią spłatą ratalną pozostałej wartości lokalu. Do wniosku należy
dołączyć umowę sprzedaży lokalu mieszkalnego (ewentualnie przedwstępną umowę sprzedaży
lokalu mieszkalnego) na wymienionych warunkach, z której będzie wynikało, że wnioskodawcy
będzie przysługiwać prawo własności lub współwłasności do lokalu oraz w której będzie
wskazana wysokość wkładu własnego – wyrażona kwotowo oraz procentowo w odniesieniu
do wartości całego lokalu – a w przypadku kiedy kwota pożyczki będzie niższa od kwoty
wymaganego wkładu własnego, także potwierdzenie możliwości samodzielnego uzupełnienia
brakującego wkładu własnego przez wnioskodawcę. W przypadku przedwstępnej umowy
sprzedaży lokalu, środki z przyznanej pożyczki zostaną uruchomione po dostarczeniu
do jednostki właściwej ds. socjalnych umowy sprzedaży lokalu mieszkalnego zawartej
na warunkach wskazanych w umowie przedwstępnej.”
39) przestawia się kolejność i zmienia numerację §§ 19 i 20;
40) w § 19 Dofinansowanie działalności kulturalnej i sportowo-rekreacyjno-rehabilitacyjnej
a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Jednostka właściwa ds. socjalnych koordynuje działalność kulturalną i sportowo-
rekreacyjno-rehabilitacyjną z firmami zewnętrznymi oferującymi takie formy działalności.”,
b) ust. 5-8 otrzymują brzmienie:
rekreacyjno-rehabilitacyjną z firmami zewnętrznymi oferującymi takie formy działalności.”,
b) ust. 5-8 otrzymują brzmienie:
„5. Informacje o organizowanych imprezach ogłaszane są w sposób zwyczajowo przyjęty,
a w przypadku imprez o ograniczonej liczbie miejsc w ogłoszeniu należy podać miejsce, datę
i godzinę, od której będą prowadzone zapisy, a ogłoszenie w takim wypadku powinno być
zamieszczone na co najmniej pięć dni roboczych przed ustaloną datą zapisu.
a w przypadku imprez o ograniczonej liczbie miejsc w ogłoszeniu należy podać miejsce, datę
i godzinę, od której będą prowadzone zapisy, a ogłoszenie w takim wypadku powinno być
zamieszczone na co najmniej pięć dni roboczych przed ustaloną datą zapisu.
6. Zgłoszenia chętnych do uczestniczenia w imprezach, o których mowa w ust. 4 dokonuje
się poprzez wpis na listę. Przyjęcie zgłoszenia jest uzależnione od wpłacenia zaliczki lub
opłacenia uczestnictwa w całości.
się poprzez wpis na listę. Przyjęcie zgłoszenia jest uzależnione od wpłacenia zaliczki lub
opłacenia uczestnictwa w całości.
7. Organizacja imprezy, o której mowa w ust. 5, dochodzi do skutku po zebraniu w podanym
wcześniej terminie przynajmniej wymaganej liczby chętnych.
wcześniej terminie przynajmniej wymaganej liczby chętnych.
8. W przypadku imprez o ograniczonej liczbie miejsc o przyznaniu dofinansowania na dany
typ świadczenia decyduje kolejność zgłoszenia.”,
typ świadczenia decyduje kolejność zgłoszenia.”,
c) dodaje się ust. 10 w brzmieniu:
„10. W przypadku dofinansowania, o którym mowa w ust. 4 pkt. 3-6, zgłoszenia według
przepisu ust. 6, aby mogły być dofinansowane ze środków danego roku kalendarzowego,
powinny być złożone do dnia 10 grudnia. Zgłoszenia złożone po tym terminie zostaną
dofinansowane ze środków roku następnego.”;
przepisu ust. 6, aby mogły być dofinansowane ze środków danego roku kalendarzowego,
powinny być złożone do dnia 10 grudnia. Zgłoszenia złożone po tym terminie zostaną
dofinansowane ze środków roku następnego.”;
41) w § 20 Świadczenia rzeczowe dla dzieci
a) ust. 3 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) bilety na seanse filmowe lub sztuki teatralne,”,
b) w ust. 4 tekst „w Biurze ds. Kadr” zastępuje się tekstem „w jednostce właściwej ds. kadr”;
42) § 21 ust. 12 otrzymuje brzmienie:
„12. Osoby korzystające z zakładowych obiektów socjalnych ponoszą pełną odpowiedzialność
materialną za szkody i straty powstałe z ich winy w obiekcie i jego wyposażeniu. Kwestie
odpowiedzialności z tego tytułu określane są w umowach podpisanych w momencie odbioru
skierowania, których treść stanowi załącznik do Regulaminu (Załącznik Nr 26 „Odpowiedzialność
korzystającego za czasowe powierzenie mienia”).”;
materialną za szkody i straty powstałe z ich winy w obiekcie i jego wyposażeniu. Kwestie
odpowiedzialności z tego tytułu określane są w umowach podpisanych w momencie odbioru
skierowania, których treść stanowi załącznik do Regulaminu (Załącznik Nr 26 „Odpowiedzialność
korzystającego za czasowe powierzenie mienia”).”;
43) w § 22 ust. 3 zastępuje się słowo „częstości” słowem „historii”;
44) § 22 ust. 7 otrzymuje brzmienie:
„7. Uiszczone opłaty za turnus, co do zasady nie podlegają zwrotowi, chyba że rezygnacja
nastąpiła z powodu zdarzenia losowego i została zgłoszona w trybie opisanym w ust. 6.
O zwrocie uiszczonej opłaty za turnus decyduje jednostka właściwa ds. socjalnych na wniosek
osoby zainteresowanej. Od decyzji w tej sprawie przysługuje odwołanie do właściwej komisji.”;
nastąpiła z powodu zdarzenia losowego i została zgłoszona w trybie opisanym w ust. 6.
O zwrocie uiszczonej opłaty za turnus decyduje jednostka właściwa ds. socjalnych na wniosek
osoby zainteresowanej. Od decyzji w tej sprawie przysługuje odwołanie do właściwej komisji.”;
45) § 22 ust. 9 otrzymuje brzmienie:
„9. W przypadku szkód powstałych z winy osób korzystających z łodzi żaglowych, osoby te (wszyscy uczestnicy turnusu, o których mowa w ust. 4) tracą prawo do wypożyczeń na 2 kolejne sezony.”;
46) w § 23 ust. 3 zastępuje się słowo „częstości” słowem „historii”;
47) § 23 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Po przyznaniu prawa do wypożyczenia łodzi, należy uiścić opłatę – tego samego dnia, gdy
termin wypożyczenia następuje w ciągu trzech dni od przyznania tego świadczenia lecz nie
później niż na trzy dni robocze poprzedzające dzień wypożyczenia. Brak opłaty w wymaganym
terminie będzie potraktowany jako rezygnacja z wypożyczenia i upoważni jednostkę właściwą
ds. socjalnych do zaproponowania wypożyczenia łodzi osobie z listy rezerwowej.”;
termin wypożyczenia następuje w ciągu trzech dni od przyznania tego świadczenia lecz nie
później niż na trzy dni robocze poprzedzające dzień wypożyczenia. Brak opłaty w wymaganym
terminie będzie potraktowany jako rezygnacja z wypożyczenia i upoważni jednostkę właściwą
ds. socjalnych do zaproponowania wypożyczenia łodzi osobie z listy rezerwowej.”;
48) w § 25 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. Zmiany Regulaminu i jego załączników następują na drodze porozumienia związków
zawodowych z Rektorem, który wyda stosowne zarządzenie.”;
zawodowych z Rektorem, który wyda stosowne zarządzenie.”;
49) wprowadza się nowe brzmienie:
h) załącznika Nr 12 do Regulaminu zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszego Zarządzenia,
j) załącznika Nr 14 do Regulaminu zgodnie z załącznikiem Nr 10 do niniejszego Zarządzenia,
u) załącznika Nr 25 do Regulaminu zgodnie z załącznikiem Nr 21 do niniejszego Zarządzenia;
50) wprowadza się do Regulaminu załącznik Nr 26 „Odpowiedzialność korzystającego za czasowe
powierzenie mienia” w brzmieniu określonym w załączniku Nr 22 do niniejszego Zarządzenia.
powierzenie mienia” w brzmieniu określonym w załączniku Nr 22 do niniejszego Zarządzenia.
§ 2
Nadzór nad realizacją Zarządzenia powierza się Prorektorowi właściwemu ds. kadr.
§ 3
1. Zarządzenie wchodzi w życie po upływie dwóch tygodni od podania go do wiadomości poprzez
zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej.
zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej.
2. Wnioski nierozpoznane do dnia wejście w życie niniejszego Zarządzenia podlegają rozpatrzeniu
według Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w brzmieniu ustalonym
niniejszym Zarządzeniem.
według Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w brzmieniu ustalonym
niniejszym Zarządzeniem.
Rektor
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Informacje o dokumencie:
Jednostka: Biuro Rektora | Wytworzył: prof. dr hab. Ryszard Górecki | Opublikował: Zofia Konopka |
Data wytworzenia: 29.08.2016 | Data publikacji: 05.09.2016 14:29 | Data aktualizacji: 13.10.2016 11:15 |
Liczba wyświetleń: 9736 | Historia aktualizacji | Drukuj ten dokument |
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
Zarz91.doc | 109 KB |
Zal1ZFSS.pdf | 79.61 KB |
Zal2ZFSS.pdf | 74.15 KB |
Zal3ZFSS.pdf | 78.83 KB |
Zal5ZFSS.pdf | 91.09 KB |
Zal7ZFSS.pdf | 89.42 KB |
Zal9ZFSS.pdf | 85.03 KB |
Zal11ZFSS.pdf | 134.28 KB |
Zal12ZFSS.pdf | 144.22 KB |
Zal13ZFSS.pdf | 132.59 KB |
Zal14ZFSS.pdf | 149.46 KB |
Zal15ZFSS.pdf | 147.93 KB |
Zal16ZFSS.pdf | 149.37 KB |
Zal17ZFSS.pdf | 109.24 KB |
Zal18ZFSS.pdf | 142.6 KB |
Zal19ZFSS.pdf | 68.75 KB |
Zal20ZFSS.pdf | 146.3 KB |
Zal22ZFSS.pdf | 90.34 KB |
Zal23ZFSS.pdf | 76.54 KB |
Zal24ZFSS.pdf | 123.9 KB |
Zal25ZFSS.pdf | 115.54 KB |
Zal26ZFSS.pdf | 59.26 KB |
Zal21ZFSS.pdf | 82.48 KB |