- menu przedmiotowe
- Status prawny
- Władze Uniwersytetu
- Wewnętrzne akty prawne
- Działalność Uniwersytetu
- Struktura organizacyjna
- Doktoraty i habilitacje
- Ogłoszenia i komunikaty
- Konkursy na stanowiska nauczycieli akademickich
- Oferty zatrudnienia w projektach
- Baza dokumentów
- Regulaminy
- Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa
- Studia i studenci
- Programy studiów
- Oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej
- dostęp do informacji
- obsługa biuletynu UWM
Nr 58/2011 z dnia 23 września 2011 r. w sprawie utworzenia Akademickiego Centrum Kultury i Promocji
Zarządzenie Nr 58/2011
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 23 września 2011 r.
w sprawie utworzenia Akademickiego Centrum Kultury i Promocji
Działając na podstawie § 17 ust. 6 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie,
w związku z uchwałą Nr 769 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 23 września 2011 w sprawie zmian organizacyjnych w jednostkach ogólnouczelnianych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie zarządza się co następuje:
§ 1
1. Łączy się Akademickie Centrum Kultury oraz Akademickie Centrum Mediów i Promocji i tworzy się Akademickie Centrum Kultury i Promocji, używające skrótu ACKiP, zwane w dalszej części Centrum.
2. Regulamin Centrum stanowi załącznik do Zarządzenia.
§ 2
Nadzór nad funkcjonowaniem Centrum pełni Prorektor ds. Studenckich.
§ 3
Tracą moc:
1. § 2 Zarządzenia Nr 32 Rektora Uniwersytetu Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie z dnia 1 września 2003 roku w sprawie: zmian organizacyjnych na wydziałach UWM,
2. Zarządzenie Nr 15 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 1 czerwca 2007 roku w sprawie regulaminu organizacyjnego Akademickiego Centrum Mediów i Promocji,
3. Zarządzenie Nr 8/2009 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 11 lutego 2009 r. w sprawie utworzenia Akademickiego Centrum Kultury.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
prof. dr hab. Józef GÓRNIEWICZ
Załącznik do Zarządzenia Nr 58/2011
z dnia 23 września 2011 roku
REGULAMIN
AKADEMICKIEGO CENTRUM KULTURY I PROMOCJI
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
1. Akademickie Centrum Kultury i Promocji, zwane dalej Centrum, jest jednostką ogólnouczelnianą prowadzącą działalność kulturalną, informacyjną, promocyjną, szkoleniową i usługową.
2. W zakresie objętym przedmiotem swojego działania Centrum może prowadzić działalność polegającą na organizacji praktyk zawodowych dla studentów.
ZAKRES DZIAŁANIA CENTRUM
§ 2
1. Centrum Realizuje zadania za pośrednictwem jednostek wchodzących w jego skład.
2. Do zadań Centrum należy:
1) organizacja imprez kulturalnych o charakterze ogólnouczelnianym oraz koordynacja innych imprez realizowanych w Uniwersytecie przez jednostki zewnętrzne i jednostki wchodzące w skład Centrum,
2) prowadzenie bieżącej działalności medialnej: prasowej, radiowej i telewizyjnej,
3) promocja Uniwersytetu, w tym:
a) wydawanie uniwersyteckich folderów, informatorów, wydawnictw okolicznościowych, filmów, audycji radiowych, płyt CD i innych promujących Uniwersytet,
b) współpraca z czasopismami i redakcjami zajmującymi się upowszechnianiem informacji o szkolnictwie wyższym i nauce,
c) promocja osiągnięć Uniwersytetu, w tym twórczości naukowej pracowników naukowych i dydaktycznych oraz studentów i sportowców,
d) promocja konferencji i wystaw mająca na celu upowszechnianie wyników badań naukowych i innych osiągnięć,
4) wspieranie procesu dydaktycznego przez organizowanie praktyk zawodowych dla studentów na kierunkach związanych z przedmiotem działania Centrum,
5) prowadzenie i organizacja działalności amatorskich zespołów tanecznych, chóralnych, teatralnych, kabaretowych i innych uczelnianych agend kulturalnych,
6) inspirowanie działalności uczelnianych klubów studenckich i nadzór nad realizacją podejmowanych przez nie przedsięwzięć,
7) dokumentowanie i archiwizowanie wydarzeń oraz sylwetek i dorobku pracowników Uniwersytetu w postaci materiałów prasowych, fotograficznych, filmowych i radiowych,
8) gromadzenie i udostępnianie wydawnictw metodycznych, repertuarowych, czasopism kulturalno-oświatowych, płytoteki i taśmoteki związanych z zakresem działania,
9) odpłatne świadczenie usług związanych z zakresem funkcjonowania Centrum lub jednostek wchodzących w jego skład na rzecz osób fizycznych, prawnych oraz innych jednostek organizacyjnych spoza Uniwersytetu.
STRUKTURA ORGANIZACYJNA CENTRUM
§ 3
1. W ramach Centrum działają:
1) Akademicka Orkiestra Dęta,
2) Chór Akademicki im. prof. Wiktora Wawrzyczka Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie,
3) kluby akademickie oraz agendy studenckie prowadzące działalność w zakresie objętym przedmiotem działania Centrum, zaewidencjonowane w rejestrze prowadzonym według wzoru stanowiącego załącznik do Regulaminu,
4) Radio UWM-RMF,
5) Telewizja Kortowo,
6) Zespół Pieśni i Tańca „Kortowo” Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie,
7) Zespół Prasowo-Promocyjny.
2. Jednostkami, o których mowa w ust. 1, kierują osoby zatrudnione na wniosek Dyrektora Centrum zaakceptowany przez właściwego prorektora.
3. Szczegółowy zakres zadań kierowników zatrudnionych zgodnie z przepisami ust. 2 określa zakres ich obowiązków.
4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym zarządzenie w procesie tworzenia struktury wewnętrznej mają zastosowanie przepisy regulaminu organizacyjnego administracji Uniwersytetu.
ZAKRES DZIAŁANIA JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH CENTRUM
§ 4
1. Działalność jednostek organizacyjnych Centrum prowadzona jest na podstawie planów działalności oraz preliminarzy kosztów i przewidywanych przychodów opracowywanych przez Dyrektora Centrum i pozytywnie zaopiniowanych przez Radę Programową.
2. Projekty planów i preliminarzy, o których mowa w ust. 1 sporządza Dyrektor Centrum w terminie do 15 października na rok następny.
3. Dyrektor Centrum przedstawia projekty na najbliższym posiedzeniu Rady Programowej.
4. Wysokość opłat z tytułu usług świadczonych przez jednostki Centrum określa się na podstawie cennika opracowanego przez Dyrektora Centrum i zatwierdzonego przez właściwego Prorektora w uzgodnieniu z Kanclerzem lub na podstawie zawartych umów.
§ 5
Radio UWM FM
Do zadań Radia UWM FM należy:
1) przygotowanie i nadawanie codziennego programu,
2) szkolenie studentów w zakresie praktyk zawodowych,
3) produkcja nagrań płytowych,
4) współpraca z innymi stacjami radiowymi,
5) świadczenie usług w zakresie reklam i ogłoszeń,
6) prowadzenie archiwum materiałów dźwiękowych.
§ 6
Telewizja Kortowo
1. Do zadań Telewizji Kortowo należy:
1) produkcja i realizacja filmowego internetowego programu informacyjnego o UWM,
2) tworzenie filmów i programów informacyjnych, dydaktycznych, naukowych, edukacyjnych oraz ich rozpowszechnianie,
3) realizacja płatnych usług filmowych na rzecz jednostek organizacyjnych Uniwersytetu oraz innych jednostek spoza Uniwersytetu,
4) opracowywanie i rozpowszechnianie filmów na podstawie zakupionych licencji,
5) prowadzenie archiwum materiałów filmowych zrealizowanych na terenie Uniwersytetu,
6) współpraca z jednostkami organizacyjnymi Uniwersytetu w zakresie upowszechniania ich działalności badawczej i dydaktycznej,
7) współpraca z ośrodkami telewizyjnymi,
8) szkolenie studentów w ramach praktyk zawodowych.
2. Dzieła realizowane przez Telewizję Kortowo podlegają ocenie Rady Programowej z udziałem przedstawiciela zamawiającego.
3. W realizacji zadań Telewizja Kortowo korzysta z zasobów sprzętowych Regionalnego Centrum Informatycznego.
§ 7
Zespół prasowo-promocyjny
1. Do zadań zespołu prasowo-promocyjnego należy:
1) wydawanie czasopism uniwersyteckich,
2) wydawanie uniwersyteckich folderów, informatorów, wydawnictw okolicznościowych i innych materiałów promujących uczelnię,
3) podejmowanie innych działań służących promocji UWM,
4) współpraca z czasopismami lokalnymi,
5) szkolenie studentów w ramach praktyk zawodowych.
2. Czasopisma Uniwersytetu wydawane są jako bezpłatne miesięczniki.
ORGANY CENTRUM
§ 8
1. Organami Centrum są:
1) Rada Programowa Centrum,
2) Dyrektor Centrum.
§ 9
1. W skład Rady Programowej wchodzą:
1) prorektor nadzorujący działalność Centrum jako przewodniczący,
2) Kanclerz,
3) Dyrektor Centrum,
4) po jednym przedstawicielu studentów i doktorantów wskazanym przez samorząd studencki i doktorancki,
5) dziekan lub osoba wskazana przez dziekana wydziału, z którego studenci mogą odbywać w Centrum praktyki zawodowe.
2. Do zadań Rady Programowej należy:
1) określanie głównych kierunków działalności Centrum,
2) opiniowanie sprawozdań z działalności Centrum,
3) opiniowanie planów działalności jednostek organizacyjnych Centrum.
3. Kadencja Rady Programowej jest zgodna z kadencją organów Uniwersytetu.
4. Obrady Rady Programowej zwołuje jej przewodniczący co najmniej raz w kwartale. W przypadku nieobecności przewodniczącego Rady Programowej obradom przewodniczy Dyrektor Centrum.
5. Uchwały Rady Programowej zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej regulaminowego składu.
6. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego obrad.
7. Z posiedzenia Rady Programowej sporządzany jest protokół.
8. Obsługę Rady Programowej zapewnia Centrum.
§ 10
1. Dyrektor Centrum pełni nadzór nad wykonywaniem zadań Centrum, przestrzeganiem przepisów dotyczących zakresu jego działania oraz gospodarką finansową i gospodarką majątkiem.
2. Do zadań Dyrektora Centrum należy w szczególności:
1) organizacja pracy Centrum zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
2) koordynacja pracy jednostek tworzących Centrum,
3) znajomość aktualnych przepisów dotyczących wykonywanych zadań,
4) przygotowywanie projektu rocznego planu rzeczowo-finansowego Centrum uwzględniającego funkcjonowanie wszystkich jednostek wchodzących w jego skład i przedstawianie go do akceptacji prorektorowi pełniącemu nadzór nad Centrum,
5) sporządzanie analiz, informacji i sprawozdań z działalności Centrum,
6) organizacja i koordynacja praktyk zawodowych odbywanych w Centrum przez studentów,
7) współpraca z kierownikami jednostek organizacyjnych Uniwersytetu.
3. Dyrektor Centrum jest bezpośrednim przełożonym, zatrudnionych w ramach stosunku pracy, pracowników Centrum lub jednostek wchodzących w jego skład i w związku z tym:
1) opracowuje i aktualizuje zakresy obowiązków podległych pracowników,
2) organizuje zastępstwa nieobecnych pracowników zapewniające niezakłóconą pracę Centrum,
3) prowadzi nadzór nad wykonywaniem obowiązków przez podległych pracowników oraz przestrzeganiem przez nich przepisów prawa pracy i wynikających z nich przepisów bhp i p.poż., zasad właściwego gospodarowania powierzonym mieniem, a także innych przepisów związanych z wykonywanymi obowiązkami,
4. W związku z realizacją powierzonych zadań Dyrektor Centrum:
1) reprezentuje Uniwersytetu w zakresie działania Centrum lub jednostek wchodzących w jego skład,
2) ponosi odpowiedzialność za wykorzystanie zgodnie z przepisami środków finansowych przyznanych na działalność Centrum lub jednostek wchodzących w jego skład oraz za powierzone składniki majątkowe oraz za zgodne z przeznaczeniem korzystanie z pomieszczeń uniwersyteckich przyznanych Centrum w celu realizacji zadań,
Majątek i gospodarka finansowa
§ 11
1. Środki finansowe na działalność Centrum pochodzą ze środków Uniwersytetu i środków pozyskanych z zewnątrz, w tym pochodzenia zagranicznego.
2. Gospodarka finansowa Centrum oraz ewidencja majątku jednostek organizacyjnych prowadzona jest zgodnie z przepisami obowiązującymi w Uniwersytecie.
Informacje o dokumencie:
Jednostka: Biuro Rektora | Wytworzył: mgr Maria Sobczak | Opublikował: Zofia Konopka |
Data wytworzenia: 23.09.2011 | Data publikacji: 04.10.2011 07:20 | Data aktualizacji: 08.02.2017 11:36 |
Liczba wyświetleń: 2517 | Historia aktualizacji | Drukuj ten dokument |
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
Zarz58REGULAMINACKiP.doc | 76.5 KB |