- menu przedmiotowe
- Status prawny
- Władze Uniwersytetu
- Wewnętrzne akty prawne
- Działalność Uniwersytetu
- Struktura organizacyjna
- Doktoraty i habilitacje
- Ogłoszenia i komunikaty
- Konkursy na stanowiska nauczycieli akademickich
- Oferty zatrudnienia w projektach
- Baza dokumentów
- Regulaminy
- Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa
- Studia i studenci
- Programy studiów
- Oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej
- dostęp do informacji
- obsługa biuletynu UWM
Zarządzenie Nr 68/2009 z dnia 12 listopada 2009 roku w sprawie zmiany Regulaminu organizacyjnego Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia
w sprawie zmiany Regulaminu organizacyjnego Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
Działając na podstawie § 17 ust. 6 oraz § 61 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie zarządza się co następuje:
§ 1
w Regulaminie organizacyjnym Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie wprowadza się następujące zmiany:
1. § 10 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Do zadań Akademickiego Centrum Mediów i Promocji należy w szczególności:
1) obsługa prasowo-informacyjna Rektora i Senatu,
2) organizacja konferencji prasowych,
3) prowadzenie i aktualizacja uniwersyteckiej strony internetowej,
4) prowadzenie bieżącej działalności medialnej: prasowej, radiowej i telewizyjnej,
5) współpraca z redakcjami prasy radia i telewizji w kreowaniu wizerunku Uniwersytetu,
6) współudział w organizowaniu uroczystości uczelnianych,
7) wspieranie procesu dydaktycznego na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna przez organizowanie praktyk zawodowych dla studentów,
8) dokumentowanie i archiwizowanie informacji na temat wydarzeń oraz sylwetek i dorobku pracowników Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w postaci materiałów prasowych, filmowych i radiowych,
9) tworzenie dobrego wizerunku Uniwersytetu oraz działania promujące, w tym:
a) wydawanie uniwersyteckich folderów, informatorów, wydawnictw okolicznościowych, filmów, audycji radiowych, płyt CD i innych promujących Uniwersytet,
b) współpraca z czasopismami i redakcjami zajmującymi się upowszechnianiem informacji o szkolnictwie wyższym i nauce,
c) promocja osiągnięć pracowników naukowych i dydaktycznych oraz studentów i sportowców Uniwersytetu,
d) promocja osiągnięć Uniwersytetu, w tym twórczości naukowej pracowników naukowych i dydaktycznych oraz studentów i sportowców,
e) promocja konferencji i wystaw mająca na celu upowszechnianie wyników badań naukowych i innych osiągnięć.
10) produkcja filmów, płyt CD, reklam i innych wydawnictw na zlecenie Uniwersytetu i zleceniodawców zewnętrznych.
- § 17 otrzymuje brzmienie:
„§ 17
Zespół Radców Prawnych
1. Zespół Radców Prawnych podlega Rektorowi i składa się z radców prawnych, działających na podstawie odrębnych przepisów.
2. Obsługę administracyjną Zespołu Radców Prawnych prowadzi Biuro Rektora.
3. Do zadań Zespołu Radców Prawnych należy w szczególności:
1) sporządzanie Rektorowi i Kanclerzowi opinii i udzielanie porad prawnych oraz wyjaśnień z zakresu stosowania prawa,
2) informowanie organów Uniwersytetu o:
a) zmianach w obowiązującym stanie prawnym z zakresu działalności Uniwersytetu,
b) uchybieniach w przestrzeganiu prawa i skutkach tych uchybień,
3) pomoc prawna w prowadzonych przez Uniwersytet rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego, w tym zwłaszcza umów długoterminowych, nietypowych lub dotyczących przedmiotu o znacznej wartości, jak również umów z kontrahentami zagranicznymi,
4) sprawowanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności Uniwersytetu,
5) występowanie w charakterze pełnomocnika Uniwersytetu w postępowaniach sądowych, administracyjnych oraz przed innymi organami orzekającymi,
6) pomoc prawna w tworzeniu wewnętrznych aktów normatywnych w Uniwersytecie,
7) udzielanie wskazówek odnośnie sposobu zbierania materiałów potrzebnych do wykazania winy w razie popełnienia przestępstwa na szkodę Uniwersytetu oraz gromadzenie materiałów potrzebnych do uzasadnienia roszczeń majątkowych lub obrony interesów w postępowaniu sadowym, a także administracyjnym i nadzorowanie wykonania tych czynności, a w przypadku szkody wynikłej z przestępstwa – przedstawianie wniosków dotyczących zabezpieczenia roszczeń i wszczęcia właściwych kroków sądowych,
8) przechowywanie akt prowadzonych spraw,
9) pomoc prawna jednostkom organizacyjnym Uniwersytetu przy sporządzaniu projektów wewnętrznych aktów prawnych oraz szkoleniu pracowników w zakresie znajomości tych przepisów.”,
3. w § 19:
1) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Biuro Rektora zapewnia obsługę sekretarską Rektora, Prorektorów i Kanclerza, obsługę administracyjną Zespołu Radców Prawnych oraz posiedzeń Senatu i uroczystości ogólnouczelnianych.”
2) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3.W ramach Biura Rektora funkcjonują sekretariaty i samodzielne stanowiska realizujące zadania Biura.”,
3) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Do zakresu działania Biura Rektora należy w szczególności:
1) przygotowywanie posiedzeń Senatu oraz innych zebrań, którym przewodniczy Rektor,
2) organizowanie obsługi techniczno-organizacyjnej posiedzeń Senatu i innych zebrań, którym przewodniczy Rektor, sporządzanie protokołów oraz projektów uchwał i postanowień zgodnie z intencją obradujących organów,
3) przekazywanie ustaleń organów kolegialnych i Rektora do realizacji,
4) organizowanie wystąpień Rektora w charakterze reprezentanta Uniwersytetu,
5) dostarczanie Rektorowi materiałów i informacji niezbędnych w procesie podejmowania decyzji i prowadzeniu korespondencji,
6) udzielanie informacji i wyjaśnień mediom,
7) przekazywanie pocztą elektroniczną komunikatów, ogłoszeń i informacji pracownikom Uniwersytetu,
8) przegląd prasy,
9) upowszechnianie wiadomości o działalności Uniwersytetu,
10) współpraca z Akademickim Centrum Mediów i Promocji w zakresie:
a) produkcji programów telewizyjnych o Uniwersytecie,
b) opracowywania materiałów do wydawnictw promocyjnych,
c) redakcji „Wiadomości Uniwersyteckich”
11) opracowywanie sprawozdań zleconych przez Rektora,
12) prowadzenie spraw w zakresie informacji publicznej,
13) prowadzenie ewidencji pieczęci i pieczątek służbowych oraz weryfikowanie ich treści,
14) formalizowanie dyplomów ukończenia studiów stacjonarnych i niestacjonarnych,
15) przechowywanie z zakresu kontaktów zewnętrznych Uniwersytetu,
16) prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw,
17) udział w tworzeniu projektów umów w zakresie i według zasad określonych odrębnymi przepisami,
18) prowadzenie rejestru umów w zakresie określonym odrębnymi przepisami.”,
4) dodaje się ust. 8 w brzmieniu:
„8. Do zadań Stanowiska ds. obsługi administracyjnej Zespołu Radców Prawnych należy w szczególności:
1) przechowywanie podstawowych dokumentów prawnych z zakresu funkcjonowania Uniwersytetu,
2) opracowywanie projektów wewnętrznych aktów prawnych według obowiązujących zasad,
3) aktualizacja struktury organizacyjnej Uniwersytetu i upowszechnianie informacji w tym zakresie,
4) przyjmowanie i wydawanie dokumentów związanych z bieżącą pracą Zespołu Radców Prawnych oraz prowadzenie rejestru korespondencji,
5) obsługa administracyjno-biurowa Zespołu Radców Prawnych, w szczególności:
a) kserowanie dokumentów,
b) kompletowanie dokumentów do wysłania,
c) wysyłanie dokumentów z zachowaniem terminów określonych w odrębnych przepisach,
6) prowadzenie rejestru postępowań przed sądami oraz innymi organami orzekającymi i egzekucyjnymi,
7) współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi w celu realizacji powierzonych zadań
8) realizacja, po uzgodnieniu z Rektorem, szkoleń pracowników z zakresu znajomości przepisów wewnętrznych.”,
4. skreśla się § 23,
5. w § 32:
1) w ust. 1 skreśla się pkt. 2 i 3,
2) skreśla się ust. 3 i 4.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem
Rektor
prof. dr hab.
Informacje o dokumencie:
Jednostka: Biuro Rektora | Wytworzył: mgr Maria Sobczak | Opublikował: Dorota Nowakowska |
Data wytworzenia: 12.11.2009 | Data publikacji: 24.11.2009 12:45 | Data aktualizacji: 24.11.2009 13:22 |
Liczba wyświetleń: 2759 | Historia aktualizacji | Drukuj ten dokument |
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
Zarządzenie Nr 68 - zmiany organizacyjne - 06.11.09- po radcy.pdf | 55.13 KB |