- menu przedmiotowe
- Status prawny
- Władze Uniwersytetu
- Wewnętrzne akty prawne
- Działalność Uniwersytetu
- Struktura organizacyjna
- Doktoraty i habilitacje
- Ogłoszenia i komunikaty
- Konkursy na stanowiska nauczycieli akademickich
- Oferty zatrudnienia w projektach
- Baza dokumentów
- Regulaminy
- Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa
- Studia i studenci
- Programy studiów
- Oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej
- dostęp do informacji
- obsługa biuletynu UWM
Dział Utrzymania Porządku - nowa jednostka
Strona została usunięta dnia: 20 styczeń, 2010 - 08:21
utworzono nowy Dział Utrzymania Porządku
zadania:
-utrzymanie czystości w obiektach Uniwersytetu,
-obsługa portierni,
-organizowanie i prowadzenie szatni.
Nadzór nad Działem pełni Zastępca Kanclerza ds. Administracyjno-Gospodarczych.
Zakres sprzątania
Do obowiązków Pani sprzątającej należy:
1. Prace wykonywane we wszystkie dni robocze:
a) opróżnianie koszy i wymiana wkładów foliowych w koszach, umieszczanie nieczystości w kontenerach przeznaczonych do tego celu - segregowanie odpadów;
b) sprzątanie pomieszczeń sanitarnych - zakres: mycie, czyszczenie i dezynfekcja urządzeń sanitarnych; mycie i czyszczenie podłóg i ścian; mycie luster; bieżące uzupełnianie mydła w płynie, ręczników papierowych, papieru toaletowego oraz środków zapachowych.
c) sprzątanie ciągów komunikacyjnych - zakres: odkurzanie wykładzin dywanowych; zamiatanie i wycieranie na mokro podłóg oraz wykładzin twardych;
d) sprzątanie klatek schodowych - zakres: zamiatanie i wycieranie na mokro podłóg, mycie schodów;
e) sprzątanie pomieszczeń biurowych - zakres: odkurzanie wykładzin dywanowych; zamiatanie i wycieranie na mokro podłóg i wykładzin twardych; wycieranie i mycie zewnętrznych powierzchni mebli; wycieranie aparatów telefonicznych; odpajęczanie;
2. Prace wykonywane 1 raz w tygodniu
a) zakres: odkurzanie mebli tapicerowanych (kanapy, krzeseł, foteli); mycie luster; usuwanie kurzu z kaloryferów, obrazów i wyższych elementów wyposażenia (półki, nadstawki, „topy" szaf) w pomieszczeniach biurowych; mycie parapetów okiennych wewnętrznych, zewnętrznych i międzyokiennych; mycie powierzchni przeszklonych (drzwi, tablic ogłoszeniowych); sprzątanie klatek schodowych i ciągów komunikacyjnych (likwidacja pajęczyn w korytarzach i podcieniach, wycieranie na mokro poręczy i balustrad, usuwanie kurzy z kinkietów), mycie lamperii, konserwacja zewnętrznych powierzchni mebli, konserwacja podłóg i wykładzin twardych;
b) w uzgodnieniu z użytkownikiem podlewanie kwiatów i ich pielęgnacja (odkurzanie, mycie).
3. Prace wykonywane 2 razy w roku:
a) mycie okien wraz z ramami i czyszczenie żaluzji w terminie do 30 września i 30 kwietnia każdego roku.
Zakres czynności portiera
Do obowiązków Pani/Pana należy:
- Pobieranie kluczy do budynku z Centrum Monitoringu po okazaniu uprawnienia oraz zdawanie kluczy po skończonym dyżurze (dotyczy portierni dwuzmianowych).
- Pełnienie dyżuru zgodnie z opracowanym harmonogramem w obiekcie wskazanym przez kierownika. Zabrania się dokonywania samowolnych zamian oraz opuszczania miejsca pracy przed przybyciem zmiennika.
- Wydawanie kluczy od pomieszczeń dydaktycznych osobom upoważnionym, za pokwitowaniem w książce wydawania kluczy. Po skończonym dyżurze sprawdzić dokładnie nie zwrócone klucze i porównać z wpisami w książce. Prowadzić okresowo przegląd kluczy zapasowych.
- Obsługiwanie szatni – wydawanie odzieży na numerki, przyjmowanie toreb studentów na numerki.
- Zapoznanie się szczegółowo z danym obiektem przed przystąpieniem do dyżuru. Znać miejsca usytuowania wyłączników prądu, gazu, wody oraz drogi ewakuacyjne, wyjścia ewakuacyjne oraz lokalizację i sprawdzenie kluczy do tych wyjść.
- Kontrolowanie stanu zabezpieczenia obiektu po jego zamknięciu. Szczególnie zwracać uwagę na zamknięcie drzwi ewakuacyjnych, okien, stan krat, sprawdzać wyłączenie świateł oraz stan urządzeń wodnych w toaletach.
- Obsługiwanie systemów alarmowych oraz telewizji przemysłowej.
- Kontrolowanie ruchu osobowego. Zwracać uwagę na osoby ,,obce", nie wpuszczać osób nietrzeźwych. Zakaz przyjmowania na portierni osób postronnych.
- Udzielanie niezbędnych informacji dotyczących funkcjonowania uczelni.
- Utrzymywanie stałego porządku na portierni, holu wejściowym oraz przed budynkiem, usuwanie śmieci, opróżnianie koszy, odśnieżanie dojścia do budynku, sprawdzanie pomieszczeń sanitarnych, uzupełnianie mydła, ręczników i papieru toaletowego.
- Powiadamianie Centrum Monitoringu UWM i kierownika obiektu w przypadku stwierdzenia włamania lub napadu.
- Współdziałanie ze strażą uniwersytecką i służbami technicznymi podczas usuwania skutków awarii, zniszczeń podczas włamań itp.
- Wpuszczanie na teren budynku, po wyznaczonych godzinach pracy, wyłącznie osób posiadających stosowne pozwolenie.
- Przestrzeganie instrukcji bhp, ppoż. oraz ogólnej instrukcji postępowania w przypadku zagrożeń i awarii.
- Zgłaszania usterek i uszkodzeń administracji uczelni wg ustaleń.
Informacje o dokumencie:
Jednostka: Kierownictwo Administracji | Wytworzył: mgr inż. Dariusz Raubo | Opublikował: Dorota Nowakowska |
Data wytworzenia: 14.09.2009 | Data publikacji: 14.09.2009 13:17 | Data aktualizacji: 20.01.2010 08:21 |
Liczba wyświetleń: 6426 | Historia aktualizacji | Drukuj ten dokument |