- menu przedmiotowe
- Status prawny
- Władze Uniwersytetu
- Wewnętrzne akty prawne
- Działalność Uniwersytetu
- Struktura organizacyjna
- Doktoraty i habilitacje
- Ogłoszenia i komunikaty
- Konkursy na stanowiska nauczycieli akademickich
- Oferty zatrudnienia w projektach
- Baza dokumentów
- Regulaminy
- Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa
- Studia i studenci
- Programy studiów
- Oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej
- dostęp do informacji
- obsługa biuletynu UWM
Zarządzenie Nr 45/2008 Rektora z dnia 19 listopada 2008 roku w sprawie ustalenia procedury zgłaszania wypadków przy pracy
Zarządzenie Nr 45/2008
Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 19 listopada 2008 roku
w sprawie ustalenia procedury zgłaszania wypadków przy pracy
Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z 27 lipca 2005 r. o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365), art. 234 § l j art. 211 pkt 6 Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r. z późniejszymi zmianami (tekst jednolity: Dz. U. z 1998 r. Nr 21, póz. 94 ze zm.), Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 lipca 1998 r. w sprawie ustalenia okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz sposobu ich dokumentowania, a także zakresu informacji zamieszczanych w rejestrze wypadków przy pracy (Dz. U. Nr 115 poz. 744 z późn. zm.) zarządza się co następuje:
§ 1
Zobowiązuje się pracownika, który uległ wypadkowi, do niezwłocznego osobistego lub za pośrednictwem innej osoby, poinformowania przełożonego o wypadku.
§ 2
Kierownik jednostki organizacyjnej zobowiązany jest do natychmiastowego zgłoszenia w formie pisemnej zaistniałego wypadku Rektorowi. Wzór druku „Zgłoszenie wypadku przy pracy" stanowi załącznik do zarządzenia.
§ 3
Wobec osób naruszających podstawowe obowiązki pracownika określone w art. 211 pkt 6 Kodeksu Pracy, a dotyczących zawiadomienia przełożonego o wypadku, mogą być zastosowane kary porządkowe przewidziane w art. 108 Kodeksu Pracy.
§ 4
Rektor po zapoznaniu się z treścią zgłoszonego wypadku, w celu ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku, powołuje zespół powypadkowy, w skład którego wchodzi Inspektor ds. BHP - jako przewodniczący oraz społeczny wydziałowy inspektor pracy.
§ 5
Niezwłocznie po otrzymaniu zawiadomienia o wypadku Zespół powypadkowy jest obowiązany przystąpić do ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku, a w szczególności:
- dokonać oględzin miejsca wypadku, stanu technicznego maszyn i innych urządzeń technicznych, stanu urządzeń ochronnych oraz zbadać warunki wykonywania pracy i inne okoliczności, które mogły mieć wpływ na powstanie wypadku;
- jeżeli jest to konieczne, sporządzić szkic bądź wykonać fotografię miejsca wypadku;
- przesłuchać poszkodowanego, jeżeli stan jego zdrowia na to pozwala;
- przesłuchać świadków wypadku;
- zasięgnąć opinii lekarza;
- zebrać inne dowody dotyczące wypadku;
- dokonać prawnej kwalifikacji wypadku, zgodnie z art. 3 ust. l i ust. 2 ustawy z 30 października 2002 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadku przy pracy i chorób zawodowych (Dz. U. Nr 199 póz. 1673 z późn. zm);
- określić środki profilaktyczne oraz wnioski w szczególności wynikające z oceny ryzyka zawodowego na stanowisku pracy, na którym wystąpił wypadek.
§ 6
Po ustaleniu okoliczności i przyczyn wypadku zespół powypadkowy - nie później niż w ciągu 14 dni od dnia uzyskania zawiadomienia o wypadku - sporządza Protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku, według wzoru ustalonego przez Ministra Pracy i Polityki Socjalnej.
§ 7
Upoważnia się Kanclerza, Dziekana i Kierownika jednostki organizacyjnej, do zatwierdzania Protokołu, o którym mowa w § 6 - w ciągu 5 dni od daty jego sporządzenia.
§ 8
Przekazanie dokumentacji wypadku do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w celu ustalenia procentowego uszczerbku na zdrowiu przez lekarza-orzecznika ZUS następuje na pisemny wniosek pracownika.
§ 9
Traci moc Zarządzenie Nr 5 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 1 lutego 2005 roku w sprawie ustalania procedury zgłaszania wypadków przy pracy.
§ 10
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
prof. dr hab.
Załącznik do Zarządzenia Nr 45/2008 Rektora UWM w Olsztynie
z dnia 19 listopada 2008 roku
pieczęć nagłówkowa
jednostki organizacyjnej
REKTOR
UW-M w Olsztynie
ZGŁOSZENIE WYPADKU PRZY PRACY
Stosownie do § 1 Rozporządzenia R M * zawiadamiam, że w dniu ................o godz. ............... miał miejsce wypadek przy pracy.
Wypadek ten był zgłoszony w dniu ................... o godz. ..............
przez ..............................................
Krótki opis wypadku, przyczyny i skutki …………………………………..........
................................................................................................
................................................................................................
................................................................................................
................................................................................................
................................................................................................
................................................................................................
Dane osobowe pracownika, który uległ wypadkowi.
Imię i nazwisko..........................................................................
ur. ................................. zam...................................................
telefon kontaktowy.................................
stanowisko............................................
...........................................
(podpis przełożonego)
* Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 lipca 1998r. w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz sposobu ich dokumentowania, a także zakresu informacji zamieszczanych w rejestrze wypadków przy pracy ( Dz. U. Nr 115 poz. 744).
Informacje o dokumencie:
Jednostka: Biuro Rektora | Wytworzył: mgr Maria Sobczak | Opublikował: Dorota Nowakowska |
Data wytworzenia: 19.11.2008 | Data publikacji: 24.11.2008 07:38 | Data aktualizacji: 28.11.2008 10:28 |
Liczba wyświetleń: 6829 | Historia aktualizacji | Drukuj ten dokument |
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
Zgłoszenie wypadku przy pracy | 24 KB |